Silniki Storm
#1921 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 07:52
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#1922 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 08:00
No to żyłem w innym świecie
A jakieś opinie ktoś ma odnośnie tego motorka?
#1923 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 08:24
@Tresor
Co nie zmienia faktu że z Yamahą 6/8 nie ma ten Storm nic wspólnego.Jednak to nie jest ślepa glowica. Gdyby była ślepa świece były by z boku a nie od czoła
@M a r a s
Za duzo mniej jak 5kkz to masz używaną praktycznie jak nową Yamahę 8HP w stanie niemal fabrycznym. Robisz jej standardowy serwis za kilka stówek i dekady pływania w słodkiej wodzie na ryby przed tobą i nie jesteś w staniej jej krzywdy zrobić. Więc nie wiem jaki sens mają twoje rozwarzania
Użytkownik darek63 edytował ten post 04 kwiecień 2023 - 08:33
- M a r a s, roberto_s i highvoltage lubią to
#1924 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 08:49
Myślę że silniki są mało popularne bo dopłacisz kilka stówek i masz sprawdzonego, niezawodnego i mocnego 13.5.
A ja w końcu się doczekałem 13.5 do rozebrania. Czekałem 2 lata aż się komuś wysypie i jest. Chyba będę zmieniał taka część:
.
Masz rację że od boku w tym co ja miałem było tak:
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
A sam silnik jest kopią tohatsu 8KM
Zerkajcie na blok:
https://www.boats.ne...crank-case-assy
Użytkownik Tresor edytował ten post 04 kwiecień 2023 - 09:11
- sero1975 i roberto_s lubią to
#1925 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 09:11
Na tym pustym polu 2T jakie nam unia zafundowała, Storm 13.5 2T to jedyny jak dla mnie sensowny silnik jeśli chodzi o Stromy 2T. Choć przy cenie niemal 6kkz jak go teraz wywindowali, ja osobiście bym go nie kupił. jak się dobrze poszuka w tej cenie czy nieco wiecej jest oryginał . Jednak wielu ludzi nie ma pojęcia o silnikach, mechanice i całej reszcie, i dla takich osób jest to z reguły jedyne słuszne rozwiązanie. Lepsze niż kupować używkę bo przynajmniej jakiś czas względny spokój i na minę nie wdepnie przy zakupie. A sam widzisz co jest na ogłoszeniach. Trzeba bardzo gęste sitko mieć przy zakupach używek i siać. Nieraz taki odsiew i rok zajmie. Ale inaczej można się nieźle przejechać. Dlatego 13.5 jak najbardziej jest alternetywą jak by na to nie patrzył dla wielu ludzi.
Stormy 13.5 już parę lat się kręcą, więc można też przypuszczać, że nadchodzi na ich głębsze remonty powoli czas. Nie takie co po 10 godzin w sezonie pływają, ale te z większymi przebiegami, czy nie umiejętnie eksploatowane pewnie będą coraz częściej gościły na serwisie.
Użytkownik darek63 edytował ten post 04 kwiecień 2023 - 09:11
#1926 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 09:27
Kompresja jak w nowym ale strasznie szumią łożyska. Podejrzewam że opił się wody z Adiatyku a tam wiadomo ile soli...
Pali na dotyk. Tak go Chorwaci wypastowali na czarno:
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
- rapek i roberto_s lubią to
#1927 ONLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 11:10
Dziękuję za cenne opinie. Wiem, ze wątek nie ten, ale chyba sporo osób z tąd stało lub stoi przed tym samym wyborem. Precyzując - szukam silnika (kolejność ma znaczenie) o:
- bardzo wysokiej kulturze pracy (dlatego 2 cylindrowy),
- poniżej 30 kg (im mniej tym lepiej ) - bezie zakładany i zdejmowany z pawęży, ale zamierzam to usprawnić jakimś wózkiem lub wysięgnikiem.
- ~ 10 kM,
W skrócie lekki sinik 2T o wysokiej kulturze pracy i dobrym współczynnikiem masa do mocy ( z ewentualną możliwością zwiększenia tej mocy) .
Naczytałem się o dławionych silnikach 2t, ale w moich kryteriach podane informacje były ogólne, bez nazw konkretnych modeli. Wskazano kilka modeli z "potencjałem", ale tonaż zdecydowanie poza kryterium, podobnie jak Storm 13,5 kM. Potrzebuję zatem konkretnych i sprawdzonych (pod kątem ewentualnego odblokowania) typów.
Na chwilę obecną silnik będzie sparowany z małą łódką 3,6 m i masie mniejszej niż 100 kg, pawęż w papierach do 5km. Założenie jest takie by do czasu zmiany łódki ( jeśli w ogóle to nastąpi) wzmocnić pawęż i pływać rozsądnie (planuję wprowadzenie "swojego" ogranicznika na manetce po wstępnym opływaniu), nie zależy mi specjalnie na prędkości - uprzedzam, że czytałem wątek o niebezpieczeństwach z tym związanych stąd takie ograniczenia. Myślę, że dzięki temu pływając na ~pół manetki uzyskam efekt w miarę cichej pracy, ekonomii zużycia paliwa i swobodnie wejdę w ślizg. Mam dość hałasu obecnego 4kM Mercy'ego, kręconego na maksa, gdy płynę w majestatycznej nadbużańskiej przyrodzie na granicy ślizgu. A większa jednostka będzie dobrą bazą pod ewentualną większą łódkę.
Na krótkie kręcenie się po wodach stojących lub korektę toru "spływania" na Bugu będzie używany elektryk. Spalina będzie na dłuższe przeloty użytkowana kilkanaście razy w roku. Najczęściej 2-3 dniowe wypady 1-2x w miesiącu od maja do grudnia.
Będę wdzięczny za konkretne i sprawdzone typy silników, które Waszym zdaniem spełnią te kryteria.
#1928 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 12:38
- JACOB01, tost i roberto_s lubią to
#1929 ONLINE
Napisano 04 kwiecień 2023 - 22:28
@darek63
Dzięki za poświęcony czas i wyczerpującą odpowiedź. Utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że mój kierunek poszukiwań jest dobry, a cudów na kiju nie będzie. Odświeżyłem ten wątek o dławionych silnikach i faktycznie odblokowanie dotyczy wyższych pojemności rzędu 250 cm3 i jest to nawet możliwe nie tylko w 2t, ale również w atrakcyjnych wagowo (37 kg) 4t.
Natomiast dopiero teraz trafiłem na jasny wpis, że z Tohatsu M9.8B (9,8 kM; 169 cm3) nic już nie wydłubiesz (w sensie pewnie się da, ale nie tak prosto) i to jest "najsilniejszy" (przynajmniej na papierze) 2t jaki znalazłem w przedziale wagowym poniżej 30 kg, dokładnie 26 kg. Poniżej link do tego modelu ze strony Tohatsu:
https://www.tohatsu....ards/M9.8B.html
po prostym porównaniu wydaje się, że do tego samego typoszeregu należy M8B (8 kM; 169 cm3) różnią się tylko zakresem obrotów:
https://www.tohatsu....boards/M8B.html
Model M9.9D2 to już przeskok pojemnościowy i masowy i zapewne do tego samego typoszeregu należy M15D2.
Poszukiwany przeze mnie model M9.8B jest wystawiony do sprzedaży jako nowy w ukraińskim sklepie internetowym (wraz z innymi modelami). Obecnie zgłębiam możliwości jego zakupu i koszty z tym związane. Będę wdzięczny za informacje jeśli ktoś już przetarł szlaki osobiście.
Podaj proszę symbole tych modeli Yamah 6 kM i 8 kM lub jakieś inne dane które pozwolą na ich jednoznaczną identyfikację. Poważnie je rozważę bo bardziej mi zależy na kulturze pracy niż tych 1-2 kM więcej. Niektóre silniczki przy porównywalnych parametrach tak przyjemnie nisko mruczą a inne wydają nieznośny hałas, nie wiem z czego to wynika . Tutaj pytanie do tych, którzy mają porównanie, najlepiej z wspomnianym Tohatsu - co ciszej i z większą kulturą (brak drgań) pracuje?
Ja też już odczuwam skutki peselozy i będę się starał chronić kręgosłup jakimiś patentami .
Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas.
#1930 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2023 - 07:58
Dołoż 7kg i masz najlżejszy silnik 15KM dostępny nowy bo nadal produkowany. Można go kupić na UA a jeszcze taniej u Baćki ale teraz ban na przewozy.
https://www.suzukima...outboards/dt15a
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
- roberto_s lubi to
#1931 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2023 - 09:50
- roberto_s lubi to
#1932 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2023 - 10:29
Oki ale to wątek Stormowy. Nie zaśmiecam więcej.
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#1933 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2023 - 11:18
Johnsona to ja właśnie dzisiaj kończę. Szalona maszyna. Miałem 25 w mauzerze ale to co wyprawia ta 20 z 1990r... To chyba jakieś inne konie. Mauzer podskakuje a ja się boję dać ognia na max.
Wszystko co było dobre już za nami. Teraz jest unio-księgowo-ekologia. Zresztą rozbierasz to widzisz co jest w tych silnikach ery nowożytnej. Naprawy idą w tysiące pln bo wtryski, monolity zamiast panewek i inne drogie księgowo - ekologiczne wymysły. A wszystko po to żeby na ryby popłynąć . Stare dobre sprawdzone konstrukcje pawęż chcą urwać jak ten Johnson czy choćby Storm 13.5 zbudowany na bazie najbardziej udanej Yamahy 2T w historii. Nowe drenują kieszeń właścicielom na remonty. Takie czasy.
#1934 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2023 - 13:43
A możesz dać linka do tego filmu co to yama kopie dupsko tośce.
#1935 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2023 - 18:44
darek63
A możesz dać linka do tego filmu co to yama kopie dupsko tośce.
No tak to wygląda tutaj
#1936 ONLINE
Napisano 06 kwiecień 2023 - 00:03
26kg...
Dołoż 7kg i masz najlżejszy silnik 15KM dostępny nowy bo nadal produkowany. Można go kupić na UA a jeszcze taniej u Baćki ale teraz ban na przewozy.
https://www.suzukima...outboards/dt15a
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
To już będzie za dużo z kilku względów, ale dziękuję za opinię.
#1937 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2023 - 14:54
Użytkownik binio1111 edytował ten post 16 kwiecień 2023 - 14:55
#1938 OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2023 - 07:59
STORM 9,8KM 2T . Więc co? Wychodzi na to , że ten Storm to model , którego protoplastą jest Tohatsu 9.8 2t? Pojemności te same. Powoli zaczynam zastanawiać się nad kupnem jakiegoś lekkiego silnika do gumy +/- 330cm. Na szybki wypad solo tudzież wywózki na rzece zestawów sumowych. Myślałem o 7ce storma 2t , ale jeżeli waga tego 9.8 2t jest taka sama jak 7ki, to zawsze to trochę mocy więcej i może gumowiec 330 nawet w ślizgu poleci?
Bez problemu będzie latać w ślizgu.
Kolibri 330 i Tośka 9.8 4t + 2 osoby leci 30km/h.
#1939 OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2023 - 08:36
#1940 OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2023 - 10:20
Śruby też suche bez smaru.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
-
Bartek_C