Cześć.
Ja też mam Protuara 1.0 R2 65 lbs 12 V wisi na pontonie 2,80 m. pływam po zaporówkach, akumulator od sirq-a lifepo4 120Ah, użytkuje go intensywnie od sierpnia 2020r.
Zalety:
- niezawodny
- w pełni funkcjonalny
- nie powoduje zakłóceń w pracy Helix-a 7 Si 3G
- sprawdza się w trollingu
Wady:
- nie znalazłem
Amperomierz cęgowy wskazał max prąd 45A. Pływam najczęściej przy prądzie do 15A. Zasilany przez akumulator lifepo4 (120Ah) silnik mega wydajny i oszczędny.
Jako ciekawostka: silnik ten 3 razy napędzał wypożyczoną łódkę (laminat) o długości 4,4 m (na pokładzie było dwóch ciężkich chłopów + spinningowy bezmiar klamotów) - akumulator dawał radę na całodzienne spokojne pływanie ( pozostało 40% pojemności akumulatora).
Silniki Haswing Protruar
#161 OFFLINE
Napisano 02 luty 2023 - 19:21
#162 OFFLINE
Napisano 02 luty 2023 - 19:41
Z Protuara 1.0 R2 65 lbs 12 V jestem zadowolony ale i tu przypomina mi się pływanie obok łódki z silnikiem Minn Kota tyle o tym silniku wiem .
Byłem mile zaskoczony cicha pracą MinnKoty zero szumu regulatora ani plusku śruby .
Po prostu łódeczka przemieszczała się po wodzie .
Dlaczego te Protuary tak huczą i piszczą nie głośno ale ich słychać .
Znajomy modelarz elektronik obiecał pomoc w przerobieniu mojego regulatora od Protuara .
#163 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 12:03
Z Protuara 1.0 R2 65 lbs 12 V jestem zadowolony ale i tu przypomina mi się pływanie obok łódki z silnikiem Minn Kota tyle o tym silniku wiem .
Byłem mile zaskoczony cicha pracą MinnKoty zero szumu regulatora ani plusku śruby .
Po prostu łódeczka przemieszczała się po wodzie .
Dlaczego te Protuary tak huczą i piszczą nie głośno ale ich słychać .
Znajomy modelarz elektronik obiecał pomoc w przerobieniu mojego regulatora od Protuara .
Mój hałasował w pewnym zakresie obrotów - https://www.youtube....rts/A5uGqZ5wBww
Odesłałem do serwisu coś tam niby poprawili i jest lepiej, na filmie nie słychać tego aż tak jak to w rzeczywistości było wkurzające.
Generalnie jestm z silnika zadowolony. ływając całe dnie po jeziorze 300ha czasem po kilka godzin w trollingu nie udało mi się nigdy rozładowac akumulatora 100Ah.
#164 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 18:26
Mam zamiar kupić Protruara do pontonu Kolibri 3 m. Zastanawiam się tylko, który, bo jest normalny Protruar i trochę droższy Protruar Slim, może ktoś doradzi.
#165 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 19:07
brzoza to masz pecha mój tak nie wyje dużo ciszej pracuje .
Mój Prtuarek chodzi super , mały apetyt na prąd wystarczająco szybko się przemieszczam .
Wiosna nagram filmik z pływania .
Użytkownik Tabor edytował ten post 07 luty 2023 - 19:08
#166 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 19:58
brzoza to masz pecha mój tak nie wyje dużo ciszej pracuje .
Mój Prtuarek chodzi super , mały apetyt na prąd wystarczająco szybko się przemieszczam .
Wiosna nagram filmik z pływania .
Film nagrany przed odesłaniem do serwisu, teraz już tak nie wyje.
Użytkownik brzoza edytował ten post 07 luty 2023 - 20:02
#167 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 20:22
Mam zamiar kupić Protruara do pontonu Kolibri 3 m. Zastanawiam się tylko, który, bo jest normalny Protruar i trochę droższy Protruar Slim, może ktoś doradzi.
Wszystkie są normalne. W opisie tych silników Slim lub Long to wysokość kolumny. Jedna dłuższa, druga krótsza, stąd te nazwy.
Do pontonów zalecają Slim.
Użytkownik Artek edytował ten post 07 luty 2023 - 20:24
- Alaryk lubi to
#168 OFFLINE
Napisano 07 luty 2023 - 21:34
Użytkownik mepps edytował ten post 07 luty 2023 - 21:36
- Mariusz1000 lubi to
#169 OFFLINE
Napisano 14 luty 2023 - 21:47
a jaka jest różnica miedzy Haswing Protruar R 1.0 65lbs, a JAXON TURBO MAX 65 lbs bo wyglądają jak klony a w cenie 400 zł
no i na mc-sklep taki zapis przy Haswingu
Zasilanie - 12V (GEL, AGM, ACID, Li-ion 3S) nie wolno używać - Li-ion 4S, LiFePO4
Użytkownik eljotnes edytował ten post 14 luty 2023 - 22:02
#170 OFFLINE
Napisano 14 luty 2023 - 22:40
no i na mc-sklep taki zapis przy Haswingu
Zasilanie - 12V (GEL, AGM, ACID, Li-ion 3S) nie wolno używać - Li-ion 4S, LiFePO4
[/quot
zapytaj sie Pana z mc sklepu ,czy jak kupisz u niego akumulator lifepo4 , to czy będzie odpowiedni dla tego silnika...było juz o tym nie raz. Lfp4 jest odpowiednikiem kwasa , li ion 4s sie zgodze , ma za wysokie napiecie. Li ion 3s to nie wypał pod elektronikę wedkarska
Użytkownik siarq edytował ten post 14 luty 2023 - 22:41
#171 OFFLINE
Napisano 14 luty 2023 - 23:41
Czy ktoś już rozbierał Protuara R 1 65 lbs .
Chodzi mi o elektronikę w rumplu tz główce .
Bardzo rzadko się zdarza że zasilenie elektroniki napięciem wyższym o 3 lub 4 volty niszczy ją .
Ciekawe czy taki regulator można podłączyć do silnika Protuara R1 65 lbs
Prąd ciągły 120 A zasilanie max 6S https://www.rctrax.p...120a-v3/148843/
Użytkownik Tabor edytował ten post 14 luty 2023 - 23:44
- rafaldslbi lubi to
#172 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2023 - 11:34
Mam Protruara 1.0. 12V 65lbs od 2 sezonów. Dodam kilka spostrzeżeń z codziennego użytkowania, może komuś się przydadzą:
Ponton Kraken 430 plus 2 załogantów po 100kg pływa sprawnie. Prędkość max. około 5km/h, w porywach do 6. Akumulator AGM 100Ah.
Jedyny minus tego silnika to ten wskaźnik zużycia baterii. Mam prostownik Victron 10A z możliwością sprawdzenia w apce ile realnie Ah przyjął akumulator podczas ładowania.
Po całym dniu pływania (około 11km) zgasła lampka 100% a dalej paliły się 50% i 20%. Czyli w zasadzie przeciętny Kowalski może wywnioskować, że ma jeszcze 30% zapasu prądu na 6 km z palcem w uchu (do 80% rozładowania).
Natomiast mój akumulator (100Ah) po podłączeniu do ładowarki przyjął 69Ah. Czyli jeśli sprawność AGM to 80%, dostępne jest max 80Ah. Czyli zużywając 69Ah zostało mi jeszcze 11%. Oznacza to, że ten wskaźnik jest bardzo niedokładny.
Sprawę załatwiłem woltomierzem z Allegro który na bieżąco pokazuje spadek napięcia, wiec mozna spokojnie oszacować kiedy zjedziemy do granicznych 10,5V.
Druga sprawa to taka, że powiedzmy kończymy łowić wieczorem, załóżmy o 18:00, z akumulatorem rozładowanym do 30%. Moja ładowarka 10A nie jest w stanie na rano naładować tego akumulatora do 100%. Potrzebuje na to około 18h.
Użytkownik bardzozlymisio edytował ten post 10 kwiecień 2023 - 11:39
#173 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2023 - 12:43
Użytkownik mepps edytował ten post 10 kwiecień 2023 - 12:46
#174 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2023 - 14:27
Chodzi mi o elektronikę w rumplu tz główce .
Bardzo rzadko się zdarza że zasilenie elektroniki napięciem wyższym o 3 lub 4 volty niszczy ją .
Ciekawe czy taki regulator można podłączyć do silnika Protuara R1 65 lbs
Prąd ciągły 120 A zasilanie max 6S https://www.rctrax.p...120a-v3/148843/
Poco kombinować w MC sklepie komplet potencjometr z tymi plastikami 250 +14 wysyłka
#175 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2023 - 21:33
Rafał do tego regulatora potrzebne jest sterowanie i dodatkowe zasilanie sterowania .
Przeważnie 6 V do 5 A .
Muszę mieć czas żeby to dokładnie sprawdzić .
W mojej łódce zanętowej sterowaniem silnika bezszczotkowego 350 W zajmuje się elektronika tz nadajnik i odbiornik a my musimy to
przerobić na zwykły potencjometr .
Protuar posiada silnik bezszczotkowy a wiec ten regulator mógłby się nadawać .
Do tego ten Regulator Hobbywing SeaKing V3 120A musi mieć chłodzenie wodne jak zauważyłeś inaczej będzie dymek ja tak miałem .
Musimy poczekać może ktoś na foru to ogarnie .
Dodam że silniki bezszczotkowe maja parametry na 1V tz że jeśli silnik ma 120 obrotów na wolt to przy podniesieniu np z 12 na 14 V jego parametry obrotów się zmienią i zawsze będzie silnik dążył do tych parametrów co wiąże się z obrotami na śrubie i pożeraniem prądu .
Tu nasuwa się druga sprawa czy uzwojenie silnika wytrzyma taki przepływ prądu na pewno chwilowo tak .
Dodam że mój Protuar 1.0 oszukuje też na diodach jedna chyba się od nowości nie świeci przy poborze 56Ah z akumulatora świeciły się wszystkie 100% .
Tak po 2 latach użytkowania jestem z niego zadowolony .
U znajomego po roku siadło łożysko silnika , zawsze zakładamy z uszczelniaczem i najlepsze jakościowo jakie możemy kupić
Użytkownik Tabor edytował ten post 10 kwiecień 2023 - 21:46
#176 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2023 - 23:35
#177 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2023 - 08:01
Załączone pliki
#178 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2023 - 12:06
Pewnie umiejscowili sterownik przy silniku , ma lepsze chłodzenie w czasie pracy .
#179 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2023 - 18:39
Zastanawiam się czy dodatkowe 20 lbs w stosunku do protruara 1.0 popchnie moja 4m dętkę choćby 1km/h szybciej?
Użytkownik saitt edytował ten post 12 kwiecień 2023 - 18:41
#180 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2023 - 20:43
jaka osiagasz predkosc na silniku , ktory posiadasz ?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych