Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki ePropulsion Spirit 1.0 - informacje, uwagi, opinie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
300 odpowiedzi w tym temacie

#281 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 06 wrzesień 2023 - 11:47

Najlepsze rozwiązania są , gdy istnieje możliwość wpięcia nie tylko dedykowanej baterii. W ten czas mozna dokładać baterie nie dedykowane od producenta. To znacząco ogranicza koszty przy zakupie dodatkowej baterii czy wymiany zużytej . Evo3.0 to taka moc ni jaka… nie dużo szybciej od spiryta i wolniej od navy6. Już lepiej dołożyć do navy6 vs navy3 lub pozostać czy spiryt

Do najmniejszego E od Mercurego nie można wpiąć się kablem z obcymi aku na stan mojej wiedzy, może ktoś ze sprzedawców co to oglądał u Parkera się wypowie tak/nie. 



#282 OFFLINE   cudak

cudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów

Napisano 07 wrzesień 2023 - 00:06

Dla mnie WYGRYWEM nadal jest Spirit 1.0 EVO + E60

 

Mercurego podałem bardziej jako ciekawostkę :)


Użytkownik cudak edytował ten post 07 wrzesień 2023 - 00:07


#283 OFFLINE   Tom Rob

Tom Rob

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaDąbrowa Górnicza
  • Imię:Robert

Napisano 24 wrzesień 2023 - 22:23

Na chwilę obecną, faworytem mimo wszystko jest spirit

Trochę nie pasuje mi ta cena. Wszystko rozumiem, że jest wart, itp. itd. Jednak powinna być trochę niższa, około 9k.

Martwi mnie również przypadek kolegi ORCA

Naprawdę dużo pływam. Od rana do wieczora, szczególnie jak mam wolne. I jednak jest mała obawa, że zabranie energii. Ale póki nie kupię to się nie przekonam

Ehh..... Gdyby to było LiFePo4, dużo cykli. No, ale ciężar znowu. Dlatego wszystko zawsze to "coś za coś"

W MC-sklep dobra cena i 5-letnia gwarancja.



#284 OFFLINE   PABL0

PABL0

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 68 postów

Napisano 10 październik 2023 - 07:58

No i niestety dał mi się we znaki system podnoszenia silnika w Spirit, spadł przy slipowaniu i przydzwoniłem o podłoże w efekcie czego wygiął się o kilka stopni. Wie ktoś jak to jest zbudowane, da radę to naprawić samemu?

 

2Kqdtun.jpg



#285 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 październik 2023 - 08:25

Siodło całe jest z dwóch połówek jak je zdejmiesz to będziesz miał kolumnę w ten czas, tak jest w navy. Sruby są silikonem takim twardy zaklejone, wydlubiesz będa śruby imbusowe 6- 4 szt. Jak to zdejmiesz to zobaczysz więcej co się stało. W ten czas można zamówić części w serwisie bądź wyslac

Użytkownik siarq edytował ten post 10 październik 2023 - 09:02

  • PABL0 lubi to

#286 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 październik 2023 - 08:39

Albo serwis , ogólnie części są dosyepne
  • PABL0 lubi to

#287 OFFLINE   Tom Rob

Tom Rob

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaDąbrowa Górnicza
  • Imię:Robert

Napisano 15 maj 2024 - 16:31

Pierwsze próby silnika z akumulatorem Littokala 48 v 50 Ah za niecałe 1700 zł. Zbiornik 760 ha ,4 na 2 km , na pełnej prędkości wzdłuż linii brzegowej nadrabiając w miejscach gdzie siedzą grunciarze bez problemu.

Pytanie czy wyświetlacz na silniku ,przy zasilaniu z innego źródła,  pokazuje poziom naładowania akumulatora? Po całej trasie zniknęły trzy kreski.



#288 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 15 maj 2024 - 17:50

Oryginalna bateria komunikuje się z wyświetlaczem na zadzie bms - wyświetlacz , przy obcej baterii przy spiryt plus jest to przeliczane na postawie napięć/zuzytej lub zdeklarowanej energii 


  • Tom Rob lubi to

#289 OFFLINE   mathew.stepnicki

mathew.stepnicki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 335 postów

Napisano 18 czerwiec 2024 - 05:00

Nie mila niespodzianka dzisiaj rano. Moj spirit pokazuje komunikat E21, co oznacza brak komunikacji. Wedlug instrukcji trzeba wylaczyc silnik i podlaczyc ponownie silnik do baterii.

Niestety nic to nie daje...

Jakies moze pomysly jak rozwiazac problem bez udzialu serwisu, jestem na urlopie i fajnie byloby poplywac. Zreszta gwarancja minela jakies 2 lata temu🥲

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Użytkownik mathew.stepnicki edytował ten post 18 czerwiec 2024 - 05:15


#290 OFFLINE   Misiek1

Misiek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 187 postów
  • LokalizacjaMyślenice
  • Imię:Michał

Napisano 18 czerwiec 2024 - 18:06

Moim skromnym zdaniem będzie problem z manetką -najsłabszym ogniwem . Nie pojawił się dym /swąd itd.? Nie dawał wcześniej jakiś objawów ? Typu zwolniona reakcja / wymagał większej mocy by ruszyć itd. ? Posprawdzaj jeszcze raz kable czy wszędzie dochodzą. Daj mu chwile odpocząć - a jak nie to tylko serwis. Możesz profilaktycznie z wyczuciem ,,trochę go obstukać". Raz na ileś razy pomoże -ale z mojego doświadczania nie na długo :D  Trzeba będzie go musowo dać do serwisu po urlopie. 



#291 OFFLINE   mathew.stepnicki

mathew.stepnicki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 335 postów

Napisano 18 czerwiec 2024 - 18:20

Jedybe co mnie troche zaczelo niepokoic to jak by odglos slabego tarcia w pedniku. Takie cos podobne do dzwiku zacierajacego sie lozyska.

Po rozmowie z serwisem, sa dwie opcje zalany pednik albo uszkodzony bms. W najgorszym wypadku wydatek rzedu 2000zl lub w najlepszej opcji 500zl za naprawe.

Ale to jeszcze nic, mam drugi klasyczny silnik 12v minn kota polaczony z lifepo4. I teraz jeszcze jedna niespodzianka, rzadko go uzywam bo preferuje spirita. Chcialem go naladowac, bo jesli jest dlugo nienuzywany to bms go usypia. Ostatnio byl ladowany w listopadzie i pozniej skaldowany w cieplym garazu.

Niestety po podlaczeniu ladowarki, laduje przez 30min i bms sie nie podnosi. Wiec on tez leci na serwis bo jednak kupiony z pewnego zrodla. Mam nadzieje, ze to tylko bms szaleje albo celle sie rozjechaly i dlatego on nie chce wystartowac.

Ciekawe co jeszcze sie stanie podczas upragnionego urlopu🫣

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

#292 OFFLINE   mathew.stepnicki

mathew.stepnicki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 335 postów

Napisano 02 lipiec 2024 - 14:19

Maly update sytuacji serwisowej, niestety wersja nsjgorsza sie potwierdzila i szlak trafil uszczelniacz pednika. W sumie to moze byc glownie moja winna ale jesli nie widac niczego pod sruba to jak mozna wiedziec. Jakis troglodyta wywalil do wody plecionke, ktora sie wkrecila pod srube i pociela uszczelniacz.

Niestety impreza z serwisem to prawie 2300zl z przesylkami.

Wniosek po rozmowie z serwisantem, trzeba czesto zdejmowac srube bo tylko tak mozna kategorycznie stwierdzic czy nic sie nie wkrecilo.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk
  • saitt lubi to

#293 OFFLINE   Tom Rob

Tom Rob

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaDąbrowa Górnicza
  • Imię:Robert

Napisano 11 sierpień 2024 - 15:59

Było miło ale się skończyło. Na zewnętrznej baterii,przy obciążeniu silnika powyżej 300 W, silnik się wyłącza i nie da się go załączyć.  Dopiero odcięcie zasilania na przełączniku,  pozwala z powrotem załączyć silnik. Na oryginalnej baterii idzie na maxa czyli 1000 W. 

Może ktoś coś pomoże?



#294 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 11 sierpień 2024 - 16:05

Było miło ale się skończyło. Na zewnętrznej baterii,przy obciążeniu silnika powyżej 300 W, silnik się wyłącza i nie da się go załączyć.  Dopiero odcięcie zasilania na przełączniku,  pozwala z powrotem załączyć silnik. Na oryginalnej baterii idzie na maxa czyli 1000 W. 

Może ktoś coś pomoże?

A BMS w tej zewnętrznej nie odcina aby?



#295 OFFLINE   Tom Rob

Tom Rob

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaDąbrowa Górnicza
  • Imię:Robert

Napisano 11 sierpień 2024 - 18:32

Na początku było ok,szedł na maxa . Raptem może 15 ładowań . Jak można to sprawdzić i czy da się jakiś temu zaradzić?



#296 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 11 sierpień 2024 - 18:52

co to za bateria zewnetrzna? oryginal , aliexpres ?



#297 OFFLINE   Tom Rob

Tom Rob

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaDąbrowa Górnicza
  • Imię:Robert

Napisano 12 sierpień 2024 - 09:22

Aliexpres Liitokala. Używamy kilku sztuk z tej firmy 12 i 24 v. Wszystkie sprawują się bardzo dobrze. Ta jest pierwszą 48 v. Kilka wyjazdów nie było problemu, przepłynięte około 14 km prawie z maksymalną prędkością, ale jak pisałem około 15 ładowań.



#298 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 12 sierpień 2024 - 13:37

Trzeba rozbierać i sprawdzać , zapraszam na serwis


  • Sonary i mapy i Tom Rob lubią to

#299 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 280 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 12 sierpień 2024 - 15:08

Ten zewnętrzny ma jakiś bezpiecznik termiczny?



#300 OFFLINE   Kokot

Kokot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 371 postów

Napisano 05 wrzesień 2024 - 19:17

Nie mila niespodzianka dzisiaj rano. Moj spirit pokazuje komunikat E21, co oznacza brak komunikacji. Wedlug instrukcji trzeba wylaczyc silnik i podlaczyc ponownie silnik do baterii.

Niestety nic to nie daje...

Jakies moze pomysly jak rozwiazac problem bez udzialu serwisu, jestem na urlopie i fajnie byloby poplywac. Zreszta gwarancja minela jakies 2 lata temu

Sent from my SM-S908B using Tapatalk


Witam
Dziś mi wyskoczył podobny błąd co u Ciebie w silniku czyli error 21 i też tak patrze że jakaś plecionka jest w srubie.
Czy masz jakieś namiary na dobry serwis tych silników?
Dzięki




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych