Kupując nową przyczepę pierwszy przegląd masz po trzech latach a następny po dwóch i następne co rok.
Przegląd przyczepy na OSKP powyżej 750kg to koszt 89 PLN. OC podobny koszt.
Tylko trzeba przypilnować w WK jak będziesz odbierał DR przy pierwszej rejestracji przyczepy. Musisz zwrócić uwagę za ile masz ten pierwszy przegląd zrobić. Powinno być za trzy lata ale czasami wpisują za rok potem to leci do CEPIKU z automatu i jest problem aby to odkręcić. Ale trzeba być dobrej myśli a jak wpiszą CI za rok to nie odbierasz DR .
Oś nie hamowana vs hamowana.
Przy tej pierwszej jak jest to Waterproof nie widzę żadnego problemu. Łożyska mamy uszczelnione i to nam w zupełności wystarczy.
W hamowanej też jest taka opcja ale poza łożyskami mamy na tarczy kotwicznej mechanizm hamulcowy czyli mi. szczęki ,regulator oraz napinacz . I nie ma takiej możliwości aby to co się znajduje pod bębnem uszczelnić . A do wody będziemy wjeżdżać praktycznie za każdym razem. Jest taki system płukania gdzie wystarczy podłączyć wąż z wodą i po przez szybko złączkę wypłukać bebechy ze słonej lub słodkiej wody razem z piachem. A jak takiego systemu nie ma to można to samemu zrobić.
Poza tym mamy jeszcze linki hamulcowe. A do takiej przyczepy linki powinny być zamontowane nierdzewne i Knott posiada takie w ofercie ( niebieski pancerz mają).
Przyczepa hamowana musi być cały czas sprawna czyli serwisowana aby poprawnie hamowała a to niesie za sobą jakieś tam koszty gdzie w porównaniu z niehamowaną to ta druga jest praktycznie bezobsługowa za wyjątkiem tylko łożysk.
Trzeba jeszcze pamiętać ,że osie hamowane mają nośność powyżej 750 kg a najczęściej jest to 1350 kg .I teraz należy sobie odpowiedzieć na pytanie czy nie będzie ona za sztywna dla naszego obciążenia.
Pewnie można by było cybantami przykręcić resor a górę resoru zamontować na sworzniach i tulejach przyspawanych do ramy przyczepy. Kwestia dobrania odpowiedniego resoru. Tyle tylko ,że środek ciężkości się podniesie razem z załadowaną łódką.