Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepa do łodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2605 odpowiedzi w tym temacie

#2081 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1444 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 02 styczeń 2023 - 09:51

1. ja mam 2 lata od pierwszej rejestracji

2. 65 zł

3. to zależy jakie homologacje ma producent ale raczej będzie to min. 800. (w moim przypadku mogłem poprosić o 800 lub 1000)

4. problem może być np w przypadku "zdarzenia drogowego" - lepiej nie ryzykować moim zdaniem. Wypnie się też ubezpieczyciel.

5. Tak.

podziękował serdecznie. 

 

Ad 1 - Czy wiesz jaki jest koszt przeglądu?

Ad 5 - Jaki to rodzaj serwisu? jakie koszty mniej więcej?



#2082 ONLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 02 styczeń 2023 - 10:03

Przegląd to chyba koszt 40 zł

Chodzi głównie o hamulec, trzeba lekko o niego zadbać - pewnie to płynne lekko cenowo... i chyba do ogarnięcia w własnym zakresie.

Sam chętnie się dowiem co koledzy robią na zimę z swoimi przyczepkami w tym temacie.

Moja na razie jest nowa więc postawiłem ją tylko na koziołkach by gum czy bardziej drutów w oponie nie odkształcić przez 5 miesięcy bezruchu.


  • rower26 lubi to

#2083 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 02 styczeń 2023 - 11:16

Kupując nową przyczepę pierwszy przegląd masz po trzech latach a następny po dwóch i następne co rok.

Przegląd przyczepy na OSKP  powyżej 750kg to koszt 89 PLN. OC  podobny koszt.

 

Tylko trzeba przypilnować w WK jak będziesz odbierał DR przy pierwszej rejestracji przyczepy. Musisz zwrócić uwagę za ile masz ten pierwszy przegląd zrobić. Powinno być za trzy lata ale czasami wpisują za rok potem to leci do CEPIKU z automatu i jest problem aby to odkręcić. Ale trzeba być dobrej myśli a jak wpiszą CI za rok to nie odbierasz DR .

 

Oś nie hamowana vs  hamowana.

Przy tej pierwszej jak jest to Waterproof  nie widzę żadnego problemu. Łożyska mamy uszczelnione i to nam w zupełności wystarczy.

W hamowanej też jest taka opcja ale poza łożyskami mamy na tarczy kotwicznej mechanizm hamulcowy czyli mi. szczęki ,regulator oraz napinacz . I nie ma takiej możliwości aby to co się znajduje pod bębnem uszczelnić . A do wody będziemy wjeżdżać praktycznie za każdym razem. Jest taki system płukania gdzie wystarczy podłączyć wąż z wodą i po przez szybko złączkę wypłukać bebechy ze słonej lub słodkiej wody razem z piachem. A jak takiego systemu nie ma to można to samemu zrobić.

Poza tym mamy jeszcze linki hamulcowe. A do takiej przyczepy linki  powinny być  zamontowane nierdzewne i Knott posiada takie w ofercie ( niebieski pancerz mają). 

Przyczepa hamowana musi być cały czas sprawna czyli  serwisowana aby poprawnie hamowała a to niesie za sobą jakieś tam koszty gdzie w porównaniu z niehamowaną to ta druga jest praktycznie bezobsługowa za wyjątkiem tylko łożysk.

Trzeba jeszcze pamiętać ,że osie hamowane mają nośność powyżej 750 kg a najczęściej jest to 1350 kg .I teraz należy sobie odpowiedzieć na pytanie czy nie będzie ona za sztywna dla naszego obciążenia.

Pewnie można by było cybantami przykręcić resor a górę resoru zamontować na sworzniach i tulejach przyspawanych do ramy przyczepy. Kwestia dobrania odpowiedniego resoru. Tyle tylko ,że środek ciężkości się podniesie razem z załadowaną łódką.


  • rower26 lubi to

#2084 ONLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 02 styczeń 2023 - 11:29

Dopytałem jak to u mnie dokładnie wygląda i przegląd przyczepy faktycznie jest trochę droższy 78 zł, ubezpieczenie HDI/Warta 65 zł.


  • rower26 lubi to

#2085 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 02 styczeń 2023 - 20:47

Takie zawieszenie pod łódkę byłoby idealne 

 

 

Załączony plik  img_20230103034534_zaw_zmniejszamy_pl..jpg   4,37 KB   20 Ilość pobrań   



#2086 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 04 styczeń 2023 - 09:20

w swojej ofercie tam demy czterokołowe na wahaczach . Super .

Brak przyczep pod łodziowych w tech technologii zawieszenia .


Użytkownik Tabor edytował ten post 04 styczeń 2023 - 09:22

  • Karol Krause lubi to

#2087 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 04 styczeń 2023 - 21:05

Mam podłodziówkę na takim zawieszeniu


  • Tabor lubi to

#2088 OFFLINE   perch22

perch22

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 332 postów
  • LokalizacjaMazury
  • Imię:Jan

Napisano 06 styczeń 2023 - 15:34

Witam ja w swojej przyczepie ,,SAM ,, zastosowałem po dwie sprężyny motocyklowe na stronę i amortyzator od seicento  .

Załączone pliki



#2089 OFFLINE   KrystianS

KrystianS

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 66 postów
  • LokalizacjaŚlask
  • Imię:Krystian

Napisano 06 styczeń 2023 - 16:28

Wie ktoś gdzie kupię fajne rolki boczne do Łodzi podłodziowej ? Najlepiej z 4 rolkami ? Może ktoś robi bo te z suskiego nadają się do kosza jedynie

#2090 OFFLINE   Robas

Robas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 06 styczeń 2023 - 19:25

Użytkuje ktoś przyczepy na resorach od Brema boats , jak wypadają w porównaniu z Suskim

#2091 OFFLINE   IntruZ9

IntruZ9

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 486 postów
  • LokalizacjaPCT
  • Imię:intruz

Napisano 06 styczeń 2023 - 21:55

Możesz wrzucic zdjęcie takiej przyczepy Bremy? Bo z tego co wiem to dalej jest to suski tylko malowany dla nich na niebiesko

#2092 OFFLINE   Robas

Robas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Robert

Napisano 07 styczeń 2023 - 08:51

wiec jednak suski , sugerowałem sie opisem

https://bremaboats.p...py-podlodziowe/



#2093 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1444 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 styczeń 2023 - 11:41

wiec jednak suski , sugerowałem sie opisem
https://bremaboats.p...py-podlodziowe/


Zamówiłem właśnie bremę 430 z przyczepką. Przyczepy robi teraz dla nich firma po sąsiedzku : Thomas trailers. Wyglądają bardzo solidnie. Kilka postów wyżej pytałem czy ktoś zna te przyczepy. Przyczepa hamowana, full LED, trap, resor, DMC 900, lakierowana proszkowo: 8900 zł Muszę wziąć hamowaną gdyż w CRV max dmc przyczepy 600 bez hamulców a z gratami swobodnie tę wagę bym przekroczył. Na początku kwietnia będę mógł wrzucić kilka zdjęć.
  • Hermano lubi to

#2094 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1444 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 08 styczeń 2023 - 11:01

Wisi na olx ogłoszenie o sprzedaży Bremy 400 na tej nowej przyczepie. Widać jej zdjęcia. Linka nie daję bo pewnie mod zaraz usunie ale łatwo znaleźć. Wpisać w olx Brema 400.

#2095 ONLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 11 styczeń 2023 - 13:25

Jeśli chciałbym na zimę, dla świętego spokoju jakoś przesmarować przyczepę z hamulcem to czym najlepiej ?

Czy smar miedziany w sprayu będzie OK?



#2096 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 11 styczeń 2023 - 21:26

...Na zimę? -już bliżej do wiosny...

... Przesmarować przyczepę???

 

Przypuszczam że pytasz o smarowanie urządzenia najazdowego. W takim przypadku najlepiej zapodać smar ciśnieniowo przez kalamitki (zwykły smar ŁT 43, molibdenowy lub grafitowy). Jak nie posiadasz smarownicy to możesz ją sobie kupić i przyda się do smarowania kilku punktów silnika zaburtowego. Jeżeli nie możesz wejść w posiadanie w/w smarownicy / tawotnicy to podjedziesz do byle zakładu i na jednym wdechu za parę groszy, a nawet za dobre słowo, Ci to zrobią.


  • amalker lubi to

#2097 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 11 styczeń 2023 - 22:29

Może się  przyda .

Do kolumny silnika używam tego smaru . Quicksilver 2-4-c z teflonem  i smarownicy ręcznej Yoto  120 ml YT-0701 koszt zestawu 100 pln .

Do śrub smar miedziany .w sprayu . Pryskam wszystkie jak leci . 

Smar miedziany chroni przed korozją elementy układu hamulca w bębnie i śruby  mocujące koła przed zapiekaniem .

Może ktoś poleci dobry sprawdzony smar do łożysk przy piastach kół  wodoodporny .

Nigdy nie rozbierałem piast ale czy jest taka możliwość nasmarowania  bo powinny być zakryte  

i nasmarowane fabrycznie .

 

#2098 ONLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 12 styczeń 2023 - 09:20

...Na zimę? -już bliżej do wiosny...

 

 

(...) no tak, choć ostatni raz wodowałem się niecałe 2 tygodnie temu więc subiektywnie dopiero ją odstawiam na zimę ;)

Dzięki za podpowiedzi...

 

 

 



#2099 OFFLINE   mario

mario

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 3640 postów
  • LokalizacjaP L

Napisano 14 styczeń 2023 - 16:42

Współczynnik 1,33 nie obowiązuje od 01/01/2023.

Nowe brzmienie przepisu w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:

'W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający na koła wszystkich osi. W przyczepie rejestrowanej po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2023 r. dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający co najmniej na koła jednej osi; takie rozwiązanie dopuszcza się również w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.'

Poprzednia wersja:

'W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.'

#2100 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 19 styczeń 2023 - 07:53

Zmiany.

 

https://autokult.pl/...56923644631616a






Użytkownicy przeglądający ten temat: 9

2 użytkowników, 7 gości, 0 anonimowych


    darek63, Radbraw