Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepa do łodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2605 odpowiedzi w tym temacie

#2121 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 07 luty 2023 - 17:11

Też kupuje w tej firmie mają świetny konfigurator wszystko można sobie dopasować. Od razu zmienić hak zamiast Paska na napinaczu. U mnie problemem jest sól z kół oraz piasek. Myślę nad pasami z mechanizmem z nierdzewki. Używał ktoś? Zestaw pasa 35mm z takimi napinaczami i 2 ochraniaczami 3m wychodzi 129zł. Nie wiem czy będzie lepiej, czasem muszę myć mechanizm w Odrze tak się zacina.

Łukasz zerknij sobie na zapadki ,które dociska sprężyna . Wystarczy lekko iglakiem podpiłować i jest ok. A po umyciu pryśnij np. WD 40 i poruszaj mechanizmem napinającym i zwalniającym .Na jakiś czas pomoże.


  • Tresor lubi to

#2122 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 933 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 07 luty 2023 - 21:17

 

Może ktoś poleci dobry sprawdzony smar do łożysk przy piastach kół  wodoodporny .

Nigdy nie rozbierałem piast ale czy jest taka możliwość nasmarowania  bo powinny być zakryte  

i nasmarowane fabrycznie .

Tak na logikę najcięższe warunki sa w budownictwie i rolnictwie. Do łożysk używam smaru rolniczego classa, takiego do kombajnów. Sprawdza sie spoko w enduro, a tam koła lekko nie mają. Kurz, woda, piach, śnieg, błoto na zmianę. Sprawdza się, rzadziej wymieńiam łożyska.
 
Co do łożysk w kołach to nawiększy problem stwarza uszczelniacz. W aucie ok chroni prze rozpryskami, ale wodowanie Łodzi to insza inszosc i ten uszczelniacz w łożysku działa jak stary ruski zegarek wodoszczelny. Jak już wodę wpuści to nie wypuści, żadne łożysko tego nie wytrzyma. Następną razą spróbuję łożyska odkryte … powinny wytrzymać więcej, bo się bedą od razu osuszały.
 
W enduraku stosuje na starsze uszczelniacze smar silikonowy, smaruje , zmiękcza i trochę powoduje „puchnięcie” simeringu wiec doszczelnia. Molykote.  Jak ktos zainteresowany sprawdzę jaki. Polecam. Chyba Molykote 55 oring Grease. Nim smaruję uszczelniacze od zewnątrz. Jest wodoodporny.
 
A do np pasów i innych elementów polecam smar w sprayu do łańcuchów motocyklowych. Tam gdzie nie ma piachu i smar może się kleić polecam liqui moly racing, jest rzadki wnika bardzo głęboko potem gęstnieje i nie odpada i się nie wylewa, ale jest lepki, za to odporny na wodę.
Do miejsc zapiaszczonych jak pasy musi być smar do łańcuchów enduro/cross bo te po wyschnięciu prawie nie kleją, są jakby suche. Wiadomo czemu.
 
Ach No i jak już będziesz wymieniał warto kupić dobre łożysko. Np japońskie koyo. Mają dość szczelne i odporne uszczelniacze. Tylko kupuj w rolniczym będzie tanio. Takie łożysko w motocyklowym 4 x drożej  :D w Suzuki idą na pierwszy montaż.

Użytkownik Qh_ edytował ten post 07 luty 2023 - 21:42


#2123 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 936 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 08 luty 2023 - 10:25

Nie wiem jak Wy ale ja prawie nie wjeżdżam przyczepką  do wody .

Przy starorzeczach Bugu mieszka dużo nawiedzonych letników .

Dzwonią  na policje o byle co . 

Wiem że jest zakaz poruszania się pojazdami po wodzie tak więc dmucham na zimne i nie wjeżdżam 

jak nie muszę do wody przyczepką lub bardzo mało . 

Dzięki Oh .

Sklep rolniczy mam pod nosem a z tymi łożyskami to trzeba uważać , tylko markowe kupuje do moich maszyn , właśnie w rolniku .



#2124 OFFLINE   cudak

cudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów

Napisano 13 luty 2023 - 22:37

Witam,
Przymierzam się do kupna przyczepy podłodziowej firmy RESPO. Ktoś ma / miał ? Jakieś informacje na temat?

#2125 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1152 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 13 luty 2023 - 22:50

Który model ?

#2126 OFFLINE   cudak

cudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów

Napisano 14 luty 2023 - 22:54

Który model ?

Jeszcze dokładnie nie wiem, ponieważ nie wiem jaki model łodzi wybiorę. Szukam wynalazku... Konkretnie pod łódkę firmy PIONER.

Ale coś w tym stylu https://www.respotil...bathengere/8076

Użytkownik cudak edytował ten post 14 luty 2023 - 23:01


#2127 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 933 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 15 luty 2023 - 21:07

Ogólnie, przyczepa to przyczepa i nie ma się co za bardzo podniecać.

Ta którą wkleiłeś wygląda na bardzo fajną.

 

W przyczepie najważniejsze są:

- Rolki, podpory i ich ustawienie, tu warto dać kasę bo to wygoda wodowania, albo się będziesz szarpał albo nie.

- Wysokość przyczepy i rolek - więc dna łodzi (ważne na płytkich miejscach), ta wygląda na niską. Najniższe są z łukowymi przęsłami.

- Belka i światła - w tej jest chyba najlepszy system czyli odchylane na boki. Fajnie jak się odchylają na boki i do góry (żeby się nie moczyły). Ja w wioli muszę belkę wypinać - się pocieszam, że za to łódka nigdy nie wyjedzie jakby nawet puściła taśma i zabezpieczenie.  :D Zawsze sobie to powtarzam jak targam belkę do auta  ;)

- Trap do wygodnego chodzenia

 

Reszta to kwestia gustu i kasy. No może jeszcze jakość belki/osi. Ale te to chyba zazwyczaj firmówki podobne.

 

Alu jest fajne bo lekkie, ale stalowa jest fajna bo ... ciężka, mniej skacze :) kwestia co kto woli. Do ciężkiej łódki lekka przyczepa ale do lekkiej?



#2128 OFFLINE   Korczas

Korczas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 201 postów
  • LokalizacjaSlaskie

Napisano 15 luty 2023 - 21:38

Zdecydowanie najlepiej przemyślana przyczepa w kategorii 750.

https://www.respotil...athengere/18890

#2129 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 16 luty 2023 - 08:07

Zdecydowanie najlepiej przemyślana przyczepa w kategorii 750.

https://www.respotil...athengere/18890

 

Wielkiego łał tam nie widzę 

-przewody pociągnięte na zewnątrz 

-brak amortyzatora przy resorach 

- nie wiemy czy ta oś jest waterproof ?

 

Rolki są fajnie pomyślane  .Tu nie widzę problemu aby coś takiego ogarnąć.


  • Przemek_M lubi to

#2130 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1152 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 16 luty 2023 - 10:23

Jedyna rzecz do zmiany w tej przyczepie to wyciągarka, resztą bym się nie martwił.

#2131 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1427 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 16 luty 2023 - 10:35

 

- Belka i światła - w tej jest chyba najlepszy system czyli odchylane na boki. Fajnie jak się odchylają na boki i do góry (żeby się nie moczyły). Ja w wioli muszę belkę wypinać - 

Odchylane światła to pewna zaleta ale ma też kilka wad. Zajmuje to ok minuty (dla mnie czas droższy od pieniędzy), w przypadku wiatru bocznego lub nurtu jak nie masz rogów naprowadzających pływadło wpływa w te światła i bardzo łatwo może je powyginać. Dlatego ja drugi sezon jak ich nie otwieram i świecą pod wodą. Przynajmniej w Lorries. Najnowsze modele już nie mają otwierania...



#2132 OFFLINE   cudak

cudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów

Napisano 16 luty 2023 - 16:18

Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na kilka pytań?

1. Jeśli chce kupić nową przyczepę w Niemczech, to jak to wygląda?
2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?
3. Jak wygląda sytuacja gdy chce zrobić podobnie jak w pytaniu 2, ale kraj nie należy do UE? Na przykład Norwegia.
4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Użytkownik cudak edytował ten post 16 luty 2023 - 16:21


#2133 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 280 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 16 luty 2023 - 16:42

Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na kilka pytań?

1. Jeśli chce kupić nową przyczepę w Niemczech, to jak to wygląda?
2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?
3. Jak wygląda sytuacja gdy chce zrobić podobnie jak w pytaniu 2, ale kraj nie należy do UE? Na przykład Norwegia.
4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Nie znam się, nie wiem ale się wypowiem   B) Logicznie na to patrząc możesz przewozić wszystko podlegające rejestracji i ubezpieczeniu bez rejestracji i ubezpieczenia jeżeli jest przewożone na pojeździe zarejestrowanym i ubezpieczonym  :)



#2134 OFFLINE   Archanioł

Archanioł

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 497 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 16 luty 2023 - 17:01

Najprościej to chyba będzie zadzwonić do wydziału komunikacji i dopytać.

 

2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?

 

Sprzedawca raczej nie, pytanie co na to Polski urząd i ewentualnie celnicy na autostradzie lub granicy.

 

4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi? - kup w Polsce ?


  • Przemek_M lubi to

#2135 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 16 luty 2023 - 18:11

Najprościej to chyba będzie zadzwonić do wydziału komunikacji i dopytać.

 

2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?

 

Sprzedawca raczej nie, pytanie co na to Polski urząd i ewentualnie celnicy na autostradzie lub granicy.

 

4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi? - kup w Polsce ?

A jaki Polski urząd  ? który ?

 

Przecież na lawetach ,autolawetach  cały czas są ściągane nie tylko auta ale też i przyczepy .Np.  taki diler przyczep kempingowych to w jaki sposób ściąga nowe przyczepy ? jedzie to wszystko na lawecie ,autolawecie lub Lohr  .

Najważniejsze to odpowiednia przyczepa oraz komplet dokumentów.

 

Inna opcja to . Diler za granicy wysyła Ci dokumenty a ty rejestrujesz przyczepę i ją ubezpieczasz i z tablicami jedziesz po odbiór. 

Pozostaje kwestia dogadania się z dilerem . 


  • Biesan, cudak i pawlo29 lubią to

#2136 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 933 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 16 luty 2023 - 19:53

I ta ostatnia opcja najlepsza i najtańsza. Na nowej powinno przejść. Przy używce chyba dalej trzeba polski pierwszy przegląd?

 

Szkoda, że się nasi jeszcze nie nauczyli rejestrować przyczep na 100, 120,130 km/h to u nas dramat. Mam przyczepę z najazdówką, w Niemczech, Czechach bym ją miał na 130 a tak 80 musisz tyrpać. Nikt tak nie wytrzyma a jak złapią ... a niby taka jedna Unia ...

Nawet dumałem czy nie zarejestrować w Czechach i tam oc nie opłacać a potem jeździć gdzie trzeba. Tylko niestety u nas nie tylko dowód to ogranicza ale i dopuszczalne prędkości. Za to po przekroczeniu granicy można by już cisnąć.

 

Ale w sumie na polskich blachach po Czechach, Niemczech, Słowacji i Węgrzech jechałem normalnie i nikt się nigdy nie czepiał.


Użytkownik Qh_ edytował ten post 16 luty 2023 - 19:55


#2137 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 16 luty 2023 - 20:35

I ta ostatnia opcja najlepsza i najtańsza. Na nowej powinno przejść. Przy używce chyba dalej trzeba polski pierwszy przegląd?

 

Szkoda, że się nasi jeszcze nie nauczyli rejestrować przyczep na 100, 120,130 km/h to u nas dramat. Mam przyczepę z najazdówką, w Niemczech, Czechach bym ją miał na 130 a tak 80 musisz tyrpać. Nikt tak nie wytrzyma a jak złapią ... a niby taka jedna Unia ...

Nawet dumałem czy nie zarejestrować w Czechach i tam oc nie opłacać a potem jeździć gdzie trzeba. Tylko niestety u nas nie tylko dowód to ogranicza ale i dopuszczalne prędkości. Za to po przekroczeniu granicy można by już cisnąć.

 

Ale w sumie na polskich blachach po Czechach, Niemczech, Słowacji i Węgrzech jechałem normalnie i nikt się nigdy nie czepiał.

130 km/h w Niemczech i Czechach !!!  

Nie ma możliwości aby z przyczepą na legalu tam jechać  130km /h  



#2138 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1834 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 16 luty 2023 - 22:17

U nas ograniczenie według prawa poza terenem zabudowanym to 70, a ekspresówki i autostrady 80. Po co Ci więc przyczepa homologowana na więcej? I tak nie można.

#2139 OFFLINE   cudak

cudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów

Napisano 16 luty 2023 - 22:27

Nie znam się, nie wiem ale się wypowiem B) Logicznie na to patrząc możesz przewozić wszystko podlegające rejestracji i ubezpieczeniu bez rejestracji i ubezpieczenia jeżeli jest przewożone na pojeździe zarejestrowanym i ubezpieczonym :)

 

Logicznie TAK :)
 

 

Najprościej to chyba będzie zadzwonić do wydziału komunikacji i dopytać.

2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?

Sprzedawca raczej nie, pytanie co na to Polski urząd i ewentualnie celnicy na autostradzie lub granicy.

4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi? - kup w Polsce ?

 

W Polsce nie bardzo mogę dostać ten konkretny model (post #2126). Choć jestem w trakcie rozmów ze sprzedawcami, zobaczymy co wyjdzie.
 

 

A jaki Polski urząd  ? który ?
 
Przecież na lawetach ,autolawetach  cały czas są ściągane nie tylko auta ale też i przyczepy .Np.  taki diler przyczep kempingowych to w jaki sposób ściąga nowe przyczepy ? jedzie to wszystko na lawecie ,autolawecie lub Lohr  .
Najważniejsze to odpowiednia przyczepa oraz komplet dokumentów.
 
Inna opcja to . Diler za granicy wysyła Ci dokumenty a ty rejestrujesz przyczepę i ją ubezpieczasz i z tablicami jedziesz po odbiór. 
Pozostaje kwestia dogadania się z dilerem .

 

To mi się bardzo podoba. :good:


Użytkownik cudak edytował ten post 16 luty 2023 - 22:35


#2140 OFFLINE   Andrzej@45

Andrzej@45

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaMehren
  • Imię:Melerski
  • Nazwisko:Andrzej

Napisano 17 luty 2023 - 14:48

I ta ostatnia opcja najlepsza i najtańsza. Na nowej powinno przejść. Przy używce chyba dalej trzeba polski pierwszy przegląd?

 

Szkoda, że się nasi jeszcze nie nauczyli rejestrować przyczep na 100, 120,130 km/h to u nas dramat. Mam przyczepę z najazdówką, w Niemczech, Czechach bym ją miał na 130 a tak 80 musisz tyrpać. Nikt tak nie wytrzyma a jak złapią ... a niby taka jedna Unia ...

Nawet dumałem czy nie zarejestrować w Czechach i tam oc nie opłacać a potem jeździć gdzie trzeba. Tylko niestety u nas nie tylko dowód to ogranicza ale i dopuszczalne prędkości. Za to po przekroczeniu granicy można by już cisnąć.

 

Ale w sumie na polskich blachach po Czechach, Niemczech, Słowacji i Węgrzech jechałem normalnie i nikt się nigdy nie czepiał.

w Niemczech przyczepa z hamulcem najazdowym 100 a bez 80 .nigdy i nigdzie nie widziałem przyczepy zarejstrowaną  na 120 kmh






Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych