
Przyczepa do łodzi
#2461
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 12:04
#2462
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 12:14
#2463
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 13:11
5 cm choć znajomy ma spiętą łódkę 5,25 m Alu tymi wąskimi 2,5 cm i też jeździ. Imho trochę śmiesznie to wygląda.
#2464
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 17:40
Dziękuję kolegom za porady.
#2465
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 17:48
#2466
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 18:24
#2467
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 18:32

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#2468
OFFLINE
#2469
OFFLINE
#2470
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 19:50
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#2471
ONLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 20:11
A co byście polecili do łodzi dwutonowej, skoro boicie się o małe skorupki na takim pasie?
Użytkownik karkoszek edytował ten post 04 styczeń 2024 - 20:12
- Przemek_M i Bielun22 lubią to
#2472
OFFLINE
#2473
ONLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 22:12
Łódź waży 300-500kg (Oczywiście taka wędkarska). Ja używam pasów 2 tonowych z tylu i szekli na łańcuchu z przodu jako zabezpieczenie bo lodka jest na pasie wyciągarki. Ale:
1. Taki pas opisany 2t w swoim opisie zawiera, że ta wytrzymałość jest przy opasaniu towaru przewożonego. Jak jest napiety w powietrzu jego wytrzymałość spada. Chyba o połowę. Niektóre maja na metce opis.
2. Te wytrzymałości są przy obciążeniach statycznych. A przyczepa na wybojach albo późno zauważonej chopce podlega obciążeniom dynamicznym.
3. Pasy po jakimś czasie używania sie strzepią i parcieją (szczególnie moczone)i ich wytrzymałość w oczywisty sposób spada
No i teraz dwa przypadki przeciwstawne własne Kubusia czyli moje:
a. Kiedyś zajechałem na ryby 40km, idę odpinać pasy z tylu … a ich nie ma. Odpiąłem jak myłem i zostały w garażu. Lodka przyjechała luzem tylko na gumie dziobowej i pasie od wyciągarki. Nic się nie stało. Ale Droga była dobra choć pare rond po drodze było … . Wróciłem na jednym pasie 2,5 cm na oba uchwyty z tylu bo taki miałem na zapasie.
b. Kiedyś wiozłem ściga na poprawkę ramy. Zimą. Z przodu dwa pasy tonowe, stojak metalowy, z tylu dwa dwutonowe. Można za motor przyczepę przewracać. Woziłem tak zawsze po ileś razy w roku po 600km w jedną stronę. Latami. Ale tym razem niecałe 100km. Jakieś rondo a potem dziury w Wałbrzychu. Patrze w lusterko, coś się moto kiwa, myśle pas się poluzował. Idę i zonk. 2 tonowy pas z tylu strzelił. Jak ucięty nożem. Ścig przygotowany na tor ważył 180kg. Kubuś tym razem miał pecha. Pech umiarkowany, ale pas straciłem.
No, to jakby każdy niech wybiera sam. Ja wożę na grubych pasach. Rano jak jadę po ciemku nawet nie bardzo widzę co się z łódką dzieje. Spieszę się, bywa, ze na rondach lodka idzie driftem.
Użytkownik Qh_ edytował ten post 04 styczeń 2024 - 22:19
#2474
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 22:21

#2475
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 22:43
Pasy wymienia się gdy ścierają się napisy. Koniec tematu.
Użytkownik szczupak1 edytował ten post 04 styczeń 2024 - 22:43
#2476
OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2024 - 23:00
#2477
OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2024 - 09:13
Używam pasów 2 T o szerokości 3,5 cm i to w zupełności wystarczy . Wigry 355+ silnik i pewnie jakiś szpej w bakistach i to jest świat. Pięć lat i pasy wyglądają jak nowe zero problemu .Ale jest zasada aby po kilku przejechanych kilometrach stanąć i sprawdzić czy się nie poluzowały zawsze ! za każdym razem .
Do pasów dokupiłem szerokie z twardej gumy ochraniacze i podkładam je w narożnikach burty łodzi. Guma jest pokryta jakimś materiałem po to aby nie było czarnych śladów po gumie.
To są takie pasy tyle tylko ,że u mnie jest haki to pojedynczy pazur -lepiej pasuje do ucha przy ramie.
pas-transportowy-35mm-1000-2000kg.jpg 46,9 KB
20 Ilość pobrań
Zostały zmodyfikowane po przez wyeliminowanie krótkiego pasa przy grzechotce i zastąpienie jego samym hakiem aby grzechotka była przy samej ramie przy uchu a nie na pół cm przy boku skorupy.
Każdy pas ma wszyty ścieg w formie przerywanego paska w tym przypadku są to dwie czarne nici , oznacza to nic innego jak jego wytrzymałość ,dwa ściegi to 2T . Jak jest pięć po długości pasa to jest 5T.
Odnośnie przetarć to jest tylko i wyłącznie niedbalstwo w zapinaniu pasa . Ostry narożnik zniszczy każdy nawet najbardziej wytrzymały pas po kilku kilometrach .
Więc albo myślimy co robimy albo wymieniamy co chwilę pasy .
Użytkownik M a r a s edytował ten post 05 styczeń 2024 - 09:14
- gooral i ubot lubią to
#2478
OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2024 - 12:06
Witam, Panowie dokładał ktoś do osi amortyzatory? O
#2479
OFFLINE
Napisano 05 styczeń 2024 - 13:45
damianb, on 05 Jan 2024 - 11:06, said:
Witam, Panowie dokładał ktoś do osi amortyzatory? O
A to zależy jaka oś ? wałki czy resory ?
I czy są punkty mocowania tych amorów zarówno przy osi jak i przy ramie . Jak jest to już przewidziane a z jakiegoś powodu nie założyli to problemu nie powinno być żadnego . Gdy nie mamy tych punktów to zaczynają się schody .
I sprawa najważniejsza dotycząca amorów w przyczepie . W osi na amorach można zamontować samochodowe ta sam zasada działania W osi na wałkach skrętnych fabryczne amortyzatory pracują w odwrotnym kierunku więc z samochodu nie pasują. Amory dobieramy do DMC przyczepy.
#2480
OFFLINE
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych