Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Przyczepa do łodzi


  • Please log in to reply
2540 replies to this topic

#2461 OFFLINE   dd300

dd300

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 posts
  • LokalizacjaNDM

Posted 04 January 2024 - 12:04

Jakiej szerokości pasy stosujecie do spinania 4 metrowych łódek 2,5cm, 3,5cm czy może 5?

#2462 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 04 January 2024 - 12:14

Najszersze standardowo dostepne w sklepach 2 sztuki. Staram sie je tez chronic przed sloncem - juz mi sie raz zdarzylo, ze pas pekl w trakcie napinania - roztargal sie jak z papieru. Od tego czasu wymieniam pasy co jakis czas. Kiedys mialem awaryjne hamowanie z ciezka lodzia zapieta 1 szerokim pasem (przyczepa niemal wyprzedzila almere, ktora ciagnalem zestaw), ale to byla specyficzna przyczepa, gdzie kil lodki siedzial w swojej szynie + miala plozy. Z obecna lodka na rolkach wydaje mi sie, ze 2 to minimum. Obie lodki solidne i ciezkie.

#2463 ONLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,392 posts
  • Imię:Łukasz

Posted 04 January 2024 - 13:11

5 cm choć znajomy ma spiętą łódkę 5,25 m Alu tymi wąskimi 2,5 cm i też jeździ. Imho trochę śmiesznie to wygląda. 



#2464 OFFLINE   dd300

dd300

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 posts
  • LokalizacjaNDM

Posted 04 January 2024 - 17:40

hmm, myślałem, że pas o szerokości 3,5 cm wystarczy...
Dziękuję kolegom za porady.

#2465 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,120 posts
  • LokalizacjaMazowsze

Posted 04 January 2024 - 17:48

Bo w zupełności wystarczy, ja swoją Wigry 355 z takimi wożę i zero obaw.

#2466 OFFLINE   dd300

dd300

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 posts
  • LokalizacjaNDM

Posted 04 January 2024 - 18:24

A ile waży z silnikiem i szpejem, 300kg będzie?

#2467 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,120 posts
  • LokalizacjaMazowsze

Posted 04 January 2024 - 18:32

Połowę tego, ale te pasy nie są z papieru ;)

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#2468 OFFLINE   Dano.

Dano.

    Wyprawy wędkarskie do Laponii

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 2,328 posts
  • LokalizacjaBaza wędkarska w Laponii
  • Imię:Daniel

Posted 04 January 2024 - 18:46

5 cm choć znajomy ma spiętą łódkę 5,25 m Alu tymi wąskimi 2,5 cm i też jeździ. Imho trochę śmiesznie to wygląda. 

Jak mawiał Kubuś Puchatek: "wypadek, to takie coś czego nie ma, dopóki się nie wydarzy"


  • tryt likes this

#2469 OFFLINE   radoo

radoo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 80 posts
  • LokalizacjaPolska

Posted 04 January 2024 - 19:26

Bo w zupełności wystarczy, ja swoją Wigry 355 z takimi wożę i zero obaw.

Taaa swietny pomysł,ja proponuje plecionke sumową ,pewnie tez bedzie bez obaw...


  • Ardoro likes this

#2470 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,120 posts
  • LokalizacjaMazowsze

Posted 04 January 2024 - 19:50

Dwa zawiesia z pasa 30 mm. utrzymują pakiet rur 6 metrowych o wadze 1500kg. Ja wiem że w czasie gwałtownego hamowania siły są ogromne, ale te pasy to nie plecionka sumowa.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#2471 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1,793 posts
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Posted 04 January 2024 - 20:11

A co byście polecili do łodzi dwutonowej, skoro boicie się o małe skorupki na takim pasie?


Edited by karkoszek, 04 January 2024 - 20:12.

  • Przemek_M and Bielun22 like this

#2472 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,504 posts
  • Imię:adam

Posted 04 January 2024 - 22:02

A co byście polecili do łodzi dwutonowej, skoro boicie się o małe skorupki na takim pasie?

Polecam przyspawać :)


  • thug, Przemek_M and Ardoro like this

#2473 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 668 posts
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Posted 04 January 2024 - 22:12

Łódź waży 300-500kg (Oczywiście taka wędkarska). Ja używam pasów 2 tonowych z tylu i szekli na łańcuchu z przodu jako zabezpieczenie bo lodka jest na pasie wyciągarki. Ale:

 

1. Taki pas opisany 2t w swoim opisie zawiera, że ta wytrzymałość jest przy opasaniu towaru przewożonego. Jak jest napiety w powietrzu jego wytrzymałość spada. Chyba o połowę. Niektóre maja na metce opis.

2. Te wytrzymałości są przy obciążeniach statycznych. A przyczepa na wybojach albo późno zauważonej chopce podlega obciążeniom dynamicznym.

3. Pasy po jakimś czasie używania sie strzepią i parcieją (szczególnie moczone)i ich wytrzymałość w oczywisty sposób spada

No i teraz dwa przypadki przeciwstawne własne Kubusia czyli moje:

a. Kiedyś zajechałem na ryby 40km, idę odpinać pasy z tylu … a ich nie ma. Odpiąłem jak myłem i zostały w garażu. Lodka przyjechała luzem tylko na gumie dziobowej i pasie od wyciągarki. Nic się nie stało. Ale Droga była dobra choć pare rond po drodze było … . Wróciłem na jednym pasie 2,5 cm na oba uchwyty z tylu bo taki miałem na zapasie.

b. Kiedyś wiozłem ściga na poprawkę ramy. Zimą. Z przodu dwa pasy tonowe, stojak metalowy, z tylu dwa dwutonowe. Można za motor przyczepę przewracać. Woziłem tak zawsze po ileś razy w roku po 600km w jedną stronę. Latami. Ale tym razem niecałe 100km. Jakieś rondo a potem dziury w Wałbrzychu. Patrze w lusterko, coś się moto kiwa, myśle pas się poluzował. Idę i zonk. 2 tonowy pas z tylu strzelił. Jak ucięty nożem. Ścig przygotowany na tor ważył 180kg. Kubuś tym razem miał pecha. Pech umiarkowany, ale pas straciłem.

 

No, to jakby każdy niech wybiera sam. Ja wożę na grubych pasach. Rano jak jadę po ciemku nawet nie bardzo widzę co się z łódką dzieje. Spieszę się, bywa, ze na rondach lodka idzie driftem. :D


Edited by Qh_, 04 January 2024 - 22:19.


#2474 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 04 January 2024 - 22:21

Ja nie twierdze, ze trzeba takie mocne pasy, ale juz jeden z tych nagrubszych roztargal mi sie w trakcie zapinania zanim sie porzadnie napial (a nie wygladal na uszkodzony). To troszke jak z tymi wedkami z watku o poppingu gt. Sa 2 grupy ludzi- ci ktorym cos juz raz zawiodlo i teraz dmuchaja na zimne oraz ci, ktorzy pisza, ze "to da rade, bez jaj miales pecha i tyle". Co ciekawe w obu grupach jestem po roznych stronach barykady ;)

#2475 OFFLINE   szczupak1

szczupak1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 816 posts
  • LokalizacjaDaleko od domu.

Posted 04 January 2024 - 22:43

Pasy wymienia się gdy ścierają się napisy. Koniec tematu.


Edited by szczupak1, 04 January 2024 - 22:43.


#2476 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,417 posts
  • Lokalizacjairlandia

Posted 04 January 2024 - 23:00

Jakie napisy? U mnie jedyna napisy sa na metce.

#2477 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,166 posts
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Posted 05 January 2024 - 09:13

Używam pasów 2 T o szerokości 3,5 cm i to w zupełności wystarczy . Wigry 355+ silnik i pewnie jakiś szpej w bakistach i to jest świat. Pięć lat i pasy wyglądają jak nowe zero problemu .Ale jest zasada aby po kilku przejechanych kilometrach stanąć i sprawdzić czy się nie poluzowały zawsze ! za każdym razem .

Do pasów dokupiłem szerokie z twardej gumy ochraniacze i podkładam je w narożnikach burty łodzi. Guma jest pokryta jakimś materiałem po to aby nie było czarnych śladów po gumie.

 

    antyposlizgowy-ochraniacz-na-pas-transpo

To są takie pasy tyle tylko ,że u mnie jest haki to pojedynczy pazur -lepiej pasuje do ucha przy ramie. 

Attached File  pas-transportowy-35mm-1000-2000kg.jpg   46.9KB   18 downloads

Zostały zmodyfikowane po przez wyeliminowanie krótkiego pasa przy grzechotce i zastąpienie jego samym hakiem aby grzechotka była przy  samej ramie przy uchu a nie na pół cm przy boku skorupy.

 

Każdy pas ma wszyty ścieg w formie przerywanego paska  w tym przypadku są to  dwie czarne nici , oznacza to nic innego jak jego wytrzymałość ,dwa ściegi  to 2T . Jak jest pięć po długości pasa to jest 5T.

Odnośnie przetarć to jest tylko i wyłącznie niedbalstwo w zapinaniu pasa . Ostry narożnik zniszczy każdy nawet najbardziej wytrzymały pas po kilku kilometrach .    

Więc albo myślimy co robimy albo  wymieniamy co chwilę pasy .   


Edited by M a r a s, 05 January 2024 - 09:14.

  • gooral and ubot like this

#2478 OFFLINE   damianb

damianb

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 101 posts
  • LokalizacjaGryfice
  • Imię:Damian
  • Nazwisko:Bogdan

Posted 05 January 2024 - 12:06

Witam, Panowie dokładał ktoś do osi amortyzatory? O



#2479 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,166 posts
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Posted 05 January 2024 - 13:45

Witam, Panowie dokładał ktoś do osi amortyzatory? O

A to zależy jaka oś ? wałki czy resory ?

I czy są punkty mocowania tych amorów zarówno przy osi jak i przy ramie . Jak jest to już przewidziane a z jakiegoś powodu nie założyli to problemu nie powinno być żadnego . Gdy nie mamy tych punktów to zaczynają się schody .

I sprawa najważniejsza dotycząca amorów w przyczepie . W osi na amorach można zamontować samochodowe ta sam zasada działania W osi na wałkach skrętnych fabryczne  amortyzatory pracują w odwrotnym kierunku więc z samochodu nie pasują. Amory dobieramy do DMC przyczepy. 



#2480 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,148 posts
  • LokalizacjaBug i bużyska

Posted 06 January 2024 - 03:38

A co byście polecili do łodzi dwutonowej, skoro boicie się o małe skorupki na takim pasie?


Trzymać na wodzie