Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

"Kasowanie" / usuwanie luzów w kołowrotkach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
220 odpowiedzi w tym temacie

#201 OFFLINE   Adaś Niezgódka

Adaś Niezgódka

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 259 postów
  • Lokalizacjanieopodal Wrocławia
  • Imię:Adam

Napisano 11 kwiecień 2022 - 13:59

Adam to jaki konkretnie wymiar tej podkładki ma być ?

https://allegro.pl/o...szt-11302941700

 

W środku ma być 6mm. na zewnątrz jak naj mniej, żeby nie blokowała zewnętrznej bieżni łożyska.

Co do grubości, to trzeba kombinować tak by mikro luzik pozostał. 



#202 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4676 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 11 kwiecień 2022 - 14:02

Chodziło mi o średnicę zewnętrzną bo pewnie coś dałoby się dokupić ... I obyłoby się bez szlifowania. Co do grubości to kumam o co kaman.

#203 OFFLINE   Adaś Niezgódka

Adaś Niezgódka

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 259 postów
  • Lokalizacjanieopodal Wrocławia
  • Imię:Adam

Napisano 11 kwiecień 2022 - 14:09

W rozmiarze 4000 dolne łożysko piniona ma średnicę zewnętrzną 10mm, więc przydała by się podkładka 6x8x0,1/0,3/0,5 itp. 



#204 OFFLINE   Adaś Niezgódka

Adaś Niezgódka

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 259 postów
  • Lokalizacjanieopodal Wrocławia
  • Imię:Adam

Napisano 11 kwiecień 2022 - 14:34

Zapomniało mi się  :rolleyes: , jednak są gotowce.

Na przykład z 19 Vanquish FB 4000;

część nr. 18358

Ta podkładka będzie pasować do starszych generacji, tylko cena już nie tak niska i nie wiem czy są dostępne rożne grubości.



#205 OFFLINE   Bury knives

Bury knives

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Lokalizacjahttps://www.facebook.com/buryknives

Napisano 16 maj 2022 - 19:50

Panowie tpfd 4000 2020 jaki nr katalogowy ma ten"pręcik" i gdzie można go zamówić w miarę szybko.

Załączone pliki


  • Jozi lubi to

#206 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4676 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 16 maj 2022 - 19:55

Najszybciej to chyba u Mefisto.
  • Bury knives lubi to

#207 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2306 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 17 maj 2022 - 09:19

Panowie tpfd 4000 2020 jaki nr katalogowy ma ten"pręcik" i gdzie można go zamówić w miarę szybko.


Rd 18978

#208 ONLINE   GroPerch

GroPerch

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaPółnocny Wschód i Wwa
  • Imię:Filip

Napisano 02 marzec 2023 - 11:53

Jak najlepiej zniwelować luz na knobie kołowrotka? (Daiwa LT)

Użytkownik GroPerch edytował ten post 02 marzec 2023 - 11:53


#209 OFFLINE   W.z.M

W.z.M

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 21 październik 2024 - 15:55

Witam
W jaki sposób można by było zmierzyć luz przekładni przy pomocy czujnika zegarowego?
Widziałem na youtube u Rumuńskiego serwisanta jak takowego używa tylko nie wiem jak to dokładnie robi.

#210 OFFLINE   Pluszszcz

Pluszszcz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 654 postów

Napisano 22 październik 2024 - 08:25

Trzeba by napisać co dokładnie jest niejasne. Pomiar czujnikiem zegarowym jakoś specjalnie skomplikowany nie jest.



#211 OFFLINE   W.z.M

W.z.M

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 23 październik 2024 - 06:19

Trzeba by napisać co dokładnie jest niejasne. Pomiar czujnikiem zegarowym jakoś specjalnie skomplikowany nie jest.


Nie wiem jak taki pomiar przeprowadzić prawidłowo aby nie przekłamać wyniku, do czego przymocować i jak taki czujnik?

#212 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2306 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 23 październik 2024 - 18:54

Musisz mieć specjalną przystawkę.
Tylko co chcesz osiągnąć?
Na zegarze wyjdą ci wartości nieosiągalne do kasowania podkładkami bo nie ma takich cienkich a dwa to wystarczy że mocnej lub lżej skręcisz obudowę i pomiar psu w dupę.

#213 OFFLINE   Pluszszcz

Pluszszcz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 654 postów

Napisano 23 październik 2024 - 20:29

Czujnik można zamontować w prostej tulei. Musi ona posiadać gwint umożliwiający wkręcenie zamiast dekielka po przeciwnej stronie korbki i przelotowy otwór pod czujnik. Końcówka czujnika po zamontowaniu musi się dać oprzeć o wałek koła napędowego przekładni. Banalna rzecz po warunkiem, że ktoś ma ochotę się tym zainteresować i  zająć. Czujnik w tulejce można zablokować śrubką wkręcaną z boku tulei.

Takim prostym patentem sprawdza się początek tłoczenia w rotacyjnych pompach wtryskowych starszych diesli.

Podejrzewam, że w większości kołowrotków luz przy poruszaniu korbką w kierunku osiowym będzie mierzony w dziesiątych milimetra, a czasem pewnie więcej. Skręcanie obudowy nie powinno mieć znaczenia. Chyba, że ktoś potraktuje temat jak aptekarz :)

 

Samochodowy adapter do czujnika dla orientacji wygląda tak:

https://allegro.pl/o...onu-12843976217

 

Do kołowrotka się pewnie nie nadaje z powodu innego rozmiaru gwintu.


Użytkownik Pluszszcz edytował ten post 23 październik 2024 - 20:33


#214 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2306 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 23 październik 2024 - 20:46

Nie powinno mieć? Piszesz bo sprawdziłeś czy tak Ci się wydaje?
Bo ja wiem że ma wpływ.

#215 OFFLINE   Pluszszcz

Pluszszcz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 654 postów

Napisano 23 październik 2024 - 21:27

Szczerze wątpię, że mocnym dokręceniem można znacząco zmienić odległość między punktami łożyskowania wałka na którym jest osadzone koło napędowe. Prędzej można wywołać spore naprężenia w dokręcanym elemencie. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest, to o ile zmienia się ta odległość przy mocnym dokręceniu śrub obudowy ?? Tym bardziej przydałby się jakiś pomiar dla orientacji i może powrót do tematu wyszydzonego tu wcześniej wkrętaka dynamometrycznego.



#216 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2306 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 23 październik 2024 - 21:50

Szczerze wątpię, że mocnym dokręceniem można znacząco zmienić odległość między punktami łożyskowania wałka na którym jest osadzone koło napędowe. Prędzej można wywołać spore naprężenia w dokręcanym elemencie. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest, to o ile zmienia się ta odległość przy mocnym dokręceniu śrub obudowy ?? Tym bardziej przydałby się jakiś pomiar dla orientacji i może powrót do tematu wyszydzonego tu wcześniej wkrętaka dynamometrycznego.

Na prostym przykładzie tp sw i na max skręconych dwóch śrub z przodu obudowy.
Dowlają je na maxa, robi się jajo trzymające górne łożysko piniona. Jak tak je doj....esz to i luz na przekładni się zmniejszy. O ile to ja w oku miernika nie mam. Ale na tyle się zmniejsza że po jakimś czasie napęd zaczyna terkotać.
W strszych daiwach to za mocnym skręceniem od razu im kuku robili.
Wiesz jaki jest najlepszy klucz dynamometryczny do młynków jak ktoś w łapach nie ma czucia?
Jak mi to Łukasz kiedyś powiedział. Obrób sobie śrubkręt w rączce. Jak w rączce przepuści to starczy :-)
Działa to wyśmienicie.

#217 OFFLINE   Pluszszcz

Pluszszcz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 654 postów

Napisano 24 październik 2024 - 07:22

Ktoś sprawdził na poważnie, że otwór pod łożysko zmienił kształt po mocnym dokręceniu obudowy? Czy to tylko domysły? Mam mieć nadzieję, że jakieś odkształcenia występują dopiero po naprawdę mocnym dokręceniu śrubek, bo inaczej psu na budę te shimanowskie plastikowe korpusy. Nawiasem mówiąc, wychodzi że ten elemencik na trzy śrubki zabezpieczający łożysko lepiej jednak mieć metalowy niż plastikowy, żeby nieco usztywniał to miejsce.

A co trzeba zrobić jak rączka we wkrętaku się obrobi za bardzo? Trza mieć chyba straszny ścisk w łapie żeby czymś takim śrubkę dokręcić :)



#218 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2306 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 24 październik 2024 - 09:14

Każdy ogarniety kto miał do czynienia z tym młynkiem ci to powie. Ja mam w domu ze 3 połówki obudowy po takich serwisach.

A p. Leśniak to o tym pisał po pierwszym kontakcie z tym młynkiem.
Ot wkręcasz przez połówkę z Xt7 normalną śrubę w stopkę z alu. Prawa połowka jest cholernie twarda ( są moje fotki na jb z prób łamania jej młotkiem i kombinerkami).
Uwierz mi na slowo że alu korpusy potrafią tak doje ...ć że je wichrują i ciężko potem napęd ustawić. Nie jeden taki młynek dostałem.
Z daiwami r4 było podobnie.

#219 OFFLINE   tetsu

tetsu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 140 postów

Napisano 24 październik 2024 - 11:41

No i są jeszcze zje...ne monocoque od Daiwa gdzie dokręcasz specjalnym kluczem dekielek, który też poprzez dokręcenie dociska przekładnie pomimo podkładek na kole zębatym i do tego ma bardzo drobny gwint który łatwo uszkodzić.

Użytkownik tetsu edytował ten post 24 październik 2024 - 11:42

  • przemo_w lubi to

#220 OFFLINE   brzoza

brzoza

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 436 postów

Napisano 08 listopad 2024 - 00:31

Po dokładniejszych oględzina w zasadzie nowego Legalisa 2023 (kilka razy nad wodą) okazuje się, że oba łozyska głównej przekładni mają straszny luz w gniazdach. Jak taki luz skasować?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych