Łódka ok. 4 metry - zakup, opinie, porady
#421 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 17:05
#422 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 17:12
Dobrze powiedziane. Nie ma rozwiązania-wytrycha. Większość łódek sprzedawanych w PL jako ogólnie mówiąc wędkarskie i tak nie jest skonstruowana do pływania po większej fali i żadne podnoszenie burt tego nie zmieni.
No nie wiem czy Masz rację , z tego co można wyczytać w sieci to semper daję radę przy dwóch metrach , fox niezły na łososia a skylla 370 sprawdza się na zatoce gdańskiej .
- cabage lubi to
#423 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 17:26
Nie wiem czy jestem wszystko w stanie wyszczególnić ale spróbuje
Winda kotwiczna SET BLACK II + kotwica + rolki prowadzące line , instalacja elektryczna miedzy skorupami, gniazda agregatowe do podłączenia sil.elektr. amperomierz ,woltomierz ,separator akumulatorów z wł-wył głównym , dwa gniazda podłogowe , dwa siedziska podnoszone na sprężynach gazowych w tym jedno z oparciem, dulki wioseł na łożyskach, gniazda Scotty z blokadą wpuszczane do montażu uchwytów trollingowych 2szt. gniazdo Scotty do montażu windy kotwicznej z tyłu na pawęży , uchwyty Scotty mocowane do relingów 4szt. dodatkowa bakista plus pompka wody, uchwyty mocowania akumulatora i zbiornika paliwa, pantograf do silnika elektrycznego, cztery uchwyty z nierdzewki do montazu przetwornika echa lub ramki z kółkami, luki nieco inne jak w orginale, kil wzmocniony blachą z nierdzewki, wzmocnienie pod pokład słoneczny , materace ,pokrowiec portowy. Chyba wszystko .
Full opcja
#424 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 17:51
Semper 410 bez elektryki wyszedł mi około 10 tysięcy. Ponoć to inna konstrukcja niż 380, cokolwiek by to miało znaczyć.
#425 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 19:38
3000 zł różnicy pomiędzy podstawową wersją Semper 380W a 410. Tak jak pisałem - pływam sam. Jest za co dopłacać te 3000? Bo na 380 swobodnie się zmieszczę
410 to znacznie większa łódź niż 380W jeśli chodzi o miejsce w środku. Pokład w 410 jest identycznych rozmiarów jak w 440 xt (około 255 x 130 cm płaskiej podłogi), 410 ma też sporo wyższe burty od 380 i 440 i jest bardzo stabilna, woda spływa z pokładu grawitacyjnie, przednia część łodzi jest przygotowana pod montaż podwyższonego pokładu spinningowego (można kupić u producenta albo samemu zrobić np. ze sklejki wodoodpornej), można do niej zamówić listwę aluminiową dla ochrony kila, dziób jest przystosowany pod montaż silnika, a pokład przemyślany i wzmocniony pod montaż gniazd foteli obrotowych, uchwytów na echo, wędki, wind etc. 380W do łowienia w pojedynkę, czy nawet we dwóch oczywiście spokojnie wystarczy, ale to raczej jest łódka rekreacyjno-wędkarska. A 410 moim zdaniem to już łódź wędkarska pełną gębą - bardzo komfortowa, zaprojektowana pod wędkarza i w tej chwili najciekawsza propozycja w budżecie do 7 tys. zł (oczywiście tyle kosztuje golas, ale nie trzeba przecież od razu kupować wypasionej wersji u producenta, szczególnie, że większość akcesoriów można znaleźć taniej w necie).
Tutaj kilka ujęć 410 w akcji:
I tutaj od 2:48 i 3:36:
#426 ONLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 21:12
Full opcja
Dziękuje . Sam jestem ciekawy co Ty wybierzesz .
#427 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 21:23
Najbardziej mnie korci obciąć pawęż mojej łupiny o 3-4 cm . Paweż wygląda mniej więcej tak
Załączone pliki
#428 ONLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 21:34
Ciężka decyzja Romek , musisz sam zadecydować nikt nie mówił ,że będzie łatwo Ale trzymam kciuki .
#429 ONLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 21:40
#430 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 21:58
Mam od zeszłego roku nową Hondę BF6, kolumna S . Pawęż mojej łódki jest o kilka centymetrów za wysoka, silnik czasami łapie kawitację. L-ka do tej łódki jeszcze bardziej nie pasuje.
Po ewentualnym obcięciu to już na pewno zawiążę linkę asekuracyjną pomiędzy silnikiem a uchem łódki ....
Użytkownik tryt edytował ten post 05 marzec 2018 - 22:00
#431 ONLINE
Napisano 05 marzec 2018 - 23:10
Znajomy tak zrobił przy romanie. Miał 5 ze stopą s .
#432 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2018 - 09:05
Można przykręcić taki dystans. Który przykręcisz te 3 cm niżej.i rumpel będzi wtedy 1 cm nad pawężą I będzie ok.
Znajomy tak zrobił przy romanie. Miał 5 ze stopą s .
Niestety kompletnie Cię nie zrozumiałem. Jaki dystans? Narysuj może długopisem odręcznie na karteczce i cyknij fotkę
#433 ONLINE
Napisano 06 marzec 2018 - 09:30
Coś takiego tylko zamiast regulowanego to na stałe z 2 kawałków blachy
.www.szopeneria.pl/pl/p/Pantograf-15-HP-stal-nierdzewna-termoplastic/2783
Użytkownik nurek28 edytował ten post 06 marzec 2018 - 09:34
#434 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2018 - 10:02
aaaa - pantograf! to może być świetny pomysł. Dziękuję
taki np ?
http://boatshop.pl/p...wych-10-hp.html
Użytkownik tryt edytował ten post 06 marzec 2018 - 10:03
- wobler129 lubi to
#435 ONLINE
Napisano 06 marzec 2018 - 10:10
TAK.
Powodzenia.
Nie mierzyłeś przed zakupem silnika do łódki?
#436 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2018 - 10:14
mierzyłem wszystko - łódka ma nietypową pawęż niestety
#437 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2018 - 11:06
No nie wiem czy Masz rację , z tego co można wyczytać w sieci to semper daję radę przy dwóch metrach , fox niezły na łososia a skylla 370 sprawdza się na zatoce gdańskiej .
Oczywiście że się sprawdzą, jak pogoda będzie się mieścić w pewnych ramach. Natomiast nie zrozumiałeś mnie - dawać radę a spełniać oczekiwania to co innego. Amerykanie maja na takie okazje łódki deep V z kątem deadrise 20 stopni. Najbardziej popularne w Polsce to łódki z kątem =< 10 stopni (sam taką mam, bo w moich warunkach się sprawdza). Daje to dobrą stabilność, przyzwoite prowadzenie niskie zanurzenie i przede wszystkim ekonomię pływania . Jednak im mniejszy kąt, tym gorsze zachowanie na fali - łódka się odbija zamiast wcinać. Przesadnie wysoka burta też nie jest czasami optymalna, bo może być niewygodnie łowić, choć tu wpływ ma tak naprawdę głębokość w środku. Dodatkowo im wyższa burta, tym większa wrażliwość na podmuchy i większy opór aerodynamiczny (większe spalanie). Czynników które trzeba brać pod uwagę jest dużo więcej niż się wydaje. Niektórzy uważają, że wysoka burta załatwi sprawę, a tak nie będzie i ciągnięcie tego elementu nadmiernie w górę, bez innych zmian konstrukcyjnych, jest po prostu marnowaniem materiału na koszt klienta. Jak więc widać, czynników które trzeba rozważać jest co najmniej kilkanaście i każdy powinien przed zakupem usiąść sobie i zastanowić się, co się najlepiej sprawdzi w jego warunkach, a następnie wybrać rozsądną wypadkową, bo łódek dobrych do wszystkiego nie ma.
Użytkownik psulek edytował ten post 06 marzec 2018 - 11:17
- nurek28, cabage i Miodzik lubią to
#438 OFFLINE
Napisano 06 marzec 2018 - 11:08
Oczywiście że się sprawdzą, jak pogoda będzie się mieścić w pewnych ramach. Natomiast nie zrozumiałeś mnie - dawać radę a spełniać oczekiwania to co innego. Amerykanie maja na takie okazje łódki deep V z kątem deadrise 20 stopni. Najbardziej popularne w Polsce to łódki z kątem =< 10 stopni (sam taką mam, bo w moich warunkach się sprawdza). Daje to dobrą stabilność, przyzwoite prowadzenie niskie zanurzenie i przede wszystkim ekonomię pływania . Jednak im mniejszy kąt, tym gorsze zachowanie na fali - łódka się odbija zamiast wcinać. Przesadnie wysoka burta też nie jest czasami optymalna, bo może być niewygodnie łowić, choć tu wpływ ma tak naprawdę głębokość w środku. Dodatkowo im wyższa burta, tym większa wrażliwość na podmuchy i większy opór aerodynamiczny (większe spalanie). Czynników które trzeba brać pod uwagę jest dużo więcej niż się wydaje. Niektórzy uważają, że wysoka burta załatwi sprawę, a tak nie będzie i ciągnięcie tego elementu nadmiernie w górę bez innych zmian konstrukcyjnych jest po prostu marnowaniem materiału na koszt klienta. Jak więc widać czynników które trzeba rozważać jest co najmniej kilkanaście i każdy powinien przed zakupem usiąść sobie i zastanowić się, co się najlepiej sprawdzi w jego warunkach a następnie wybrać rozsądną wypadkową, bo łódek dobrych do wszystkiego nie ma.
A z technicznego punktu widzenia to pewnie kropla w morzu potrzeb...
#439 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2018 - 18:55
No to już ostatni dylemat - Semper 380W lub Semper 410. Wiem, że 410 lepszy, szerszy, woda sama odpływa z pokładu... Ale 3000 zł więcej, waga o 40 kg większa - nie wiem, jaki by to miało wpływ na osiągi i zużycie paliwa przy mojej Hondzie BF6. A też czy dla jednej osoby potrzebny jest taki wielki statek ? Producent na stronie podaje, że 410 z jedną osobą i silnikiem 5 KM daje radę 20 km/h. Jak dla mnie - całkiem nieźle. Co byście wybrali?
#440 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2018 - 18:58
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych