Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Smarowanie kołowrotka

kołowrotek serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1020 odpowiedzi w tym temacie

#741 OFFLINE   Lepton

Lepton

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 824 postów
  • Imię:Andrzej

Napisano 10 kwiecień 2014 - 18:29

I jak wypadło porównanie DG06 do Ace2 ?

 

Jozi pewnikiem przegapił to pytanie. ;)



#742 OFFLINE   zorro

zorro

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2676 postów
  • LokalizacjaWarszawa-Kamienne Skarżychoooo...
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Szczepanik

Napisano 10 kwiecień 2014 - 18:38

(w Kielcach ciężko coś znaleźć)

 

 

No ja się pochlastam...

Te Kielce, to trzy chatki na Zabajkalu?



#743 OFFLINE   dawek1

dawek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 267 postów
  • Lokalizacjakielce
  • Imię:Dawid

Napisano 10 kwiecień 2014 - 18:41

No ja się pochlastam...

Te Kielce, to trzy chatki na Zabajkalu?

:) Niby duże a jednak małe!



#744 OFFLINE   dawek1

dawek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 267 postów
  • Lokalizacjakielce
  • Imię:Dawid

Napisano 10 kwiecień 2014 - 18:43

Castorama, obi , praktiker , itd , itp ....... tam też można znaleźć sprawdzone mazidla, inter cars , bhmd i jakieś sklepy z olejami samochodowymi tez mają w ofercie często specyfiki mobila , shella, texaco ;)

Dzięki, jutro jeszcze w kilka miejsc podzwonię. Dziś niestety słyszałem tylko odpowiedź: "nie nie mamy", "nigdy nie słyszałem" "nie mieliśmy takiego smaru" :D 

Ale może gdzieś tam jest.



#745 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 10 kwiecień 2014 - 18:55

Jozi pewnikiem przegapił to pytanie. ;)

Nie przegapił ale nie testował DG6-tak wizualnie podobne, może ace #2 bardziej lepki.


  • Lepton lubi to

#746 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15604 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 kwiecień 2014 - 18:56

Dzięki, jutro jeszcze w kilka miejsc podzwonię. Dziś niestety słyszałem tylko odpowiedź: "nie nie mamy", "nigdy nie słyszałem" "nie mieliśmy takiego smaru" :D

Ale może gdzieś tam jest.

http://jerkbait.pl/t...lith-i-smarmax/

 

Każdy dobry. Ja bym wybrał Mobilith.



#747 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 10 kwiecień 2014 - 21:03

http://jerkbait.pl/t...lith-i-smarmax/

 

Każdy dobry. Ja bym wybrał Mobilith.

A ja bym nie wybrał . Mobilitch - przemysłowe mazidło które stawia bardzo duże opory ruchu i aby w miarę się spisywał to trzeba mieszać z oliwką - tak tu jest na forum praktykowane. Mieszanie smaru  z oliwką jest zaprzeczeniem idei smarowania.Smar zmieszany z oliwką nie posiada już takich właściwości smarnych jakie powinny być zapewnione oraz szybko się brudzi co świadczy o tym że elementy kołowrotka nie mają dostatecznej ochrony przed ścieraniem.

Lepszym rozwiązaniem będzie wybór markowych smarów jak choćby Shimano DG-6 ( lekka formuła i do zastosowań w małych precyzyjnych kołowrotkach ) lub DG-10 do młynków średnio obciążonych. Oraz bardzo wiele innych dobrych smarów.

ACE-2 to smar rowerowy który nie spełnia swojej funkcji w przekładniach kołowrotków i nie mający zastosowania w precyzyjnych maszynkach. Ale jak widać tutaj na forum jest bardzo liczne grono które ni jak nie może uwierzyć w markowe specyfiki specjalnie do tego przystosowane i mające ciągłe tendencje do eksperymentowania i stworzenia cudo-mazidła.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak



#748 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 589 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 11 kwiecień 2014 - 19:44

To nie jest tak do końca. Nie tworzymy i nie szykamy cud mazideł. One po prostu istnieją. Taki Exxon Mobil SHC na przykład - występuje w klasach konsystencji od 2 aż do półpłynnego 00. Różnią się także lepkością oleju bazowego w/g ASTM D 445 cSt  od 100 do 1500. Tak więc nie trzeba szukać cudów,  wystarczy wybrać odpowiedni do swoich potrzeb.
To samo dotyczy smarów krajowych. Jedyną trudnością może się okazać wielkość opakowań handlowych dla wybranych smarów.

 

Wiele urządzeń przemysłowych eksploatowanych jest w warunkach bardziej uciążliwych niż doświadczają nasze kołowrotki. Wiele z nich pracuje w systemie ciągłym, z jedynymi przerwami na konserwację. Są  także wśród nich urządzenia zdecydowanie bardziej precyzyjne niż nasze maszynki. Nic zatem dziwnego, że oferta smarów "przemysłowych" jest tak bogata. Stwierdzenie, że nie nadają się do smarowania kołowrotków jest na pewno zbyt dużym uproszczeniem.


  • krzychun, skalek-77 i Profil_Nieaktywny lubią to

#749 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 11 kwiecień 2014 - 21:32

To nie jest tak do końca. Nie tworzymy i nie szykamy cud mazideł. One po prostu istnieją. Taki Exxon Mobil SHC na przykład - występuje w klasach konsystencji od 2 aż do półpłynnego 00. Różnią się także lepkością oleju bazowego w/g ASTM D 445 cSt  od 100 do 1500. Tak więc nie trzeba szukać cudów,  wystarczy wybrać odpowiedni do swoich potrzeb.
To samo dotyczy smarów krajowych. Jedyną trudnością może się okazać wielkość opakowań handlowych dla wybranych smarów.

 

Wiele urządzeń przemysłowych eksploatowanych jest w warunkach bardziej uciążliwych niż doświadczają nasze kołowrotki. Wiele z nich pracuje w systemie ciągłym, z jedynymi przerwami na konserwację. Są  także wśród nich urządzenia zdecydowanie bardziej precyzyjne niż nasze maszynki. Nic zatem dziwnego, że oferta smarów "przemysłowych" jest tak bogata. Stwierdzenie, że nie nadają się do smarowania kołowrotków jest na pewno zbyt dużym uproszczeniem.

 Cyt.
Wiele urządzeń przemysłowych eksploatowanych jest w warunkach bardziej uciążliwych niż doświadczają nasze kołowrotki."

 

I to jest właśnie powód dla którego nie widzę zastosowania w/w smarów w kołowrotkach.

Odpowiednie smary do naszych potrzeb już istnieją i niejednokrotnie o tym wspominałem,ale Pan wie swoje. To ja powiem że też wiem swoje na przestrzeni wielu ,wielu lat w serwisowaniu kołowrotków. I myśli Pan że nie eksperymentowałem z różnymi  smarami typu Mobil,Exxson,Starplex itp.,sprawdziłem bardzo wiele w różnych warunkach klimatycznych i zdecydowanie optuję za markowymi smarami przeznaczonymi do naszych maszynek.

 

 

Pozdrawiam 

Józef Lesniak


Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 11 kwiecień 2014 - 21:33


#750 Guest_Ghibli_*

Guest_Ghibli_*
  • Guests

Napisano 11 kwiecień 2014 - 22:35

&

Użytkownik Ghibli edytował ten post 11 kwiecień 2014 - 22:35


#751 OFFLINE   Pele76

Pele76

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 523 postów
  • LokalizacjaEire
  • Imię:Grześ

Napisano 11 kwiecień 2014 - 23:14

&

WTF? Że tak ładnie zapytam?



#752 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 589 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 12 kwiecień 2014 - 20:32

Odpowiednie smary do naszych potrzeb już istnieją i niejednokrotnie o tym wspominałem,ale Pan wie swoje...

Pozdrawiam 

Józef Lesniak

Ależ ja nigdy nie twierdziłem, że "markowe" smary są złe! Zwłaszcza, że produkują je najprawdopodobniej te same wielkie koncerny. Uważam jedynie, że mamy możliwość wyboru...


  • krzychun lubi to

#753 Guest_Ghibli_*

Guest_Ghibli_*
  • Guests

Napisano 13 kwiecień 2014 - 19:28

WTF? Że tak ładnie zapytam?

Przyznam że nie roumiem???

Edytowałem posta bo coś było źle z pisownią i nie mogłem tego poprawić.

Aha, witam Kolegów :)


Użytkownik Ghibli edytował ten post 13 kwiecień 2014 - 19:29


#754 Guest_Ghibli_*

Guest_Ghibli_*
  • Guests

Napisano 13 kwiecień 2014 - 19:31

Już wiem! Koledze zapewne chodziło o Wielkie Twierdzenie Fermata. Zgadłem? :)



#755 OFFLINE   Pele76

Pele76

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 523 postów
  • LokalizacjaEire
  • Imię:Grześ

Napisano 13 kwiecień 2014 - 20:01

Wiesz, pierwszy post na forum, nie z gruchy, ni z pietruchy jakieś chińskie znaczki i nic więcej, ani cześć, ani cmoknij się w d... Dziwnie jak na pierwszy post.

 

Nie ważne już, wracajmy do tematu smarowania kręciołków.



#756 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 18 kwiecień 2014 - 06:29

Witam.
Jak u Was wyglada smar w kolowrotkach o klasie Twin Powera lub wyzej. W moim twinku rocznik 2011, smar po roku uzytkowania wyglada jak po godzinie krecenia. To dowod ze jest wykonany z dobrych jakosciowo materialow.

#757 OFFLINE   kaczor

kaczor

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 446 postów
  • LokalizacjaBielsko -Biała
  • Imię:daniel

Napisano 18 kwiecień 2014 - 20:08

Czy to znaczy,że rozkręciłeś młynek po godzinie kręcenia aby zobaczyć smar...zastanawiające ;)


  • krzychun lubi to

#758 OFFLINE   POLONIAb

POLONIAb

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 366 postów
  • Lokalizacjabyd
  • Imię:A
  • Nazwisko:S

Napisano 18 kwiecień 2014 - 20:12

TP 2011 to chyba nie jest dobry przykład właściwego smarowania fabrycznego...

#759 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 19 kwiecień 2014 - 06:06

Ok. Zle sie wyrazilem. Chodzi o to, ze mlynek po zakupie zostal odpowiednio przesmarowany i po sezonie uzytkowania smar wyglada jak nowy.

#760 OFFLINE   POLONIAb

POLONIAb

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 366 postów
  • Lokalizacjabyd
  • Imię:A
  • Nazwisko:S

Napisano 19 kwiecień 2014 - 06:19

Ok. Zle sie wyrazilem. Chodzi o to, ze mlynek po zakupie zostal odpowiednio przesmarowany i po sezonie uzytkowania smar wyglada jak nowy.


O to tak :-). Spasowanie tego mlynka ( jednego mam od nowości, drugi užywka) jest super i pewnie ma to duży wpływ na zużycie smaru. Czyli dobre przesmarowanie na początku starcza na długo.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis