Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepy SUSKI - opinie, uwagi, informacje

suski

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
343 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   kruz

kruz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Krzysztof

Napisano 09 kwiecień 2022 - 06:15

Pierwszy i jedyny mail że strony firmy Suski:

"Witam

Resory i piasty przychodzą do nas z firmy umalowane i niestety jak pod wpływem wody wyjdzie z nich rdza trzeba je po prostu umalować.

Nie ma to wpływu na bezpieczeństwo po prostu takie teraz są farby i wiem że to nieładnie wygląda i sami często poprawiamy jak dostaniemy dostawę i coś u nas już widać przed oddaniem klientowi.

Jeżeli klient nie będzie sam chciał tego umalować może jedynie podjechać do nas do firmy i my to zrobimy.

Proszę mi wierzyć nie ma takiego specyfiku żeby to zabezpieczył."

Czyli co? Sory taki mamy klimat? Takie mamy farby?

Druga kwestia skoro sami coś poprawiają jak przychodzą do nich części to wychodzi na to że znają problem,jest defekt o którym nikt nie informuje.
Zapytałem producenta gdzie ma wzmiankę na swojej stronie o tym że przyczepa podłodziowa jest ok,jest nowa,dobrze się prowadzi jest sprawna mechanicznie,ale farby są kiepskie i rdzewieją resory?!
Zaproponowałem wymianę części,ale chcę dostać dobrze zabezpieczone piasty oraz pióra,mogę sam sobie to wymienić,nie muszę jechać z tym do nich,stare im wyśle

DO DZIS DNIA CISZA

1,5 roku temu kupiłem nowy samochód. Nie jakich super drogi ale też nie tani. Coś uparcie w drzwiach skrzypiało a w salonie powiedziano mi, że UWAGA CYTUJĘ: "to nie wada tylko cecha" :D

 

Zapytałem czemu nie piszą w materiałach reklamowych, że skrzypiące drzwi są na wyposażeniu seryjnym.

Po długich bojach z salonem i generalnym dystrybutorem - teoretycznie naprawili. Chociaż nie wiem, czy nie nawalili tyle smaru, że jak się w końcu zużyje to znowu zaczną skrzypieć.

 

Dzisiaj dostajemy na prawdę "wyjątkowe" rzeczy za wyjątkowe pieniądze.

 

Przyczepy od Pani Kasi są ok, jeżdżą jak przyklejone do drogi, ale niestety takie pierdy budują negatywny obraz całości


  • mercoss i Ardoro lubią to

#22 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 984 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 09 kwiecień 2022 - 07:17

Krzysztof p Kasia buduje , ale resory kupuje i to tą firmę powinna obciąźać wszystkimi kosztami za ten bubel . Płacimy spore pieniądze i każdy wymaga jakości tym bardziej źe przyczepa jest do wodowania. Firma Suski w tym przypadku będzie sporo tracić przez takich podwykonawców .

#23 OFFLINE   Grzesiak cast

Grzesiak cast

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 115 postów
  • Lokalizacjaradom
  • Imię:Grzegorz

Napisano 09 kwiecień 2022 - 08:24

Krzysztof p Kasia buduje , ale resory kupuje i to tą firmę powinna obciąźać wszystkimi kosztami za ten bubel . Płacimy spore pieniądze i każdy wymaga jakości tym bardziej źe przyczepa jest do wodowania. Firma Suski w tym przypadku będzie sporo tracić przez takich podwykonawców .



Pamiętam że każdy resor był na firmie rozkuwany i było odejmowanie jedno pióro więc co jest pomiędzy wiedzą doskonale. Kaska jest tylko od odbierania telefonów i rozliczeń. Łeb od projektowania przyczep ma jej ojciec p.Tadeusz a składają je do kupy pracownicy. Na materiałach ramy przynajmniej nie oszczędzają to nie są marketowki z papieru.

#24 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 241 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 09 kwiecień 2022 - 08:27

Rynek u nas w kraju jest jaki jest. Sami, jako klienci gnamy z ceną do dołu a wykonawcy w odpowiedzi na nasze oczekiwania gnają z ceną - jakością podzespołów również na dół.

Jeżeli potrzebował bym przyczepę jednoosiową, tym bardziej lekką bez hamulca, wybrał bym chyba "Suską" ze względu na resory -jakie by nie były, oraz możliwość spawania na miarę. Z ewentualnymi mankamentami świadomie bym sobie poradził. Natomiast w dwóch osiach przebierał bym w tzw. firmówkach.

Ogromną zaletą resora są dwa punkty podparcia ramy, co za tym idzie rozkład naprężeń. Przy dwóch osiach na resorze potrzebna jest nieco zmodernizowana konstrukcja ramy. To wiąże się z kosztami a rynek potrzebuje tanich przyczep.

 

 

Załączone pliki


  • Sławek77, Radbraw i and66 lubią to

#25 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 09 kwiecień 2022 - 09:05

To jeszcze jedno pytanie odnośnie tych łożysk.

Jakie tam wkładają  łożyska ?  Stożkowe czy kompaktowe ?

Bo jeśli te pierwsze i tak się sypią to przyczyną na 99 % może okazać się nieprawidłowy montaż. Lub co gorsze źle zaprojektowana piasta/ czop  -IMO


Użytkownik M a r a s edytował ten post 09 kwiecień 2022 - 09:06


#26 OFFLINE   psiatek

psiatek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 15 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 09 kwiecień 2022 - 11:17

Łożyska są kompaktowe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#27 OFFLINE   perch22

perch22

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 332 postów
  • LokalizacjaMazury
  • Imię:Jan

Napisano 09 kwiecień 2022 - 15:58

Witam ja w swojej przyczepie Sam ,mam oś od osobówki ,ale do łożysk od 2007 roku zaglądałem do tej pory parę razy ,po to by wymienić smar na nowy, że oś jest od osobówki to wypełniam ją całą smarem zamykam dekiel  i tak jeżdżę bez żadnych problemów  z łożyskami.



#28 OFFLINE   Dano.

Dano.

    Wyprawy wędkarskie do Laponii

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 2351 postów
  • LokalizacjaBaza wędkarska w Laponii
  • Imię:Daniel

Napisano 09 kwiecień 2022 - 16:02

Witam ja w swojej przyczepie Sam ,mam oś od osobówki ,ale do łożysk od 2007 roku zaglądałem do tej pory parę razy ,po to by wymienić smar na nowy, że oś jest od osobówki to wypełniam ją całą smarem zamykam dekiel  i tak jeżdżę bez żadnych problemów  z łożyskami.

Dużo zależy od tego ile jeździsz. W osobówkach też lecą łożyska. Mam przyczepę od lutego i ma już zrobione 5 tys km. 
Niektórzy tyle na ryby nie zrobią w kilka lat, bo mają jezioro koło domu jak mój kolega - 4 km. Jemu łożyska będą się zużywać wielokrotnie wolniej niż w tej co ją ciągam za autem :) A jeszcze w tym miesiący doleci z tysiak na miękko


Użytkownik Dano. edytował ten post 09 kwiecień 2022 - 16:08

  • RobsonAL lubi to

#29 OFFLINE   perch22

perch22

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 332 postów
  • LokalizacjaMazury
  • Imię:Jan

Napisano 09 kwiecień 2022 - 21:35

Witam ,na jezioro mam 100km w obie strony ,od maja do końca grudnia, jak nie zamarznie  przeważnie jakieś 8-10 razy w miesiącu, chyba że mocno wieje, pływam po jeziorach 700-1000h i są to jeziora mocno sztormowe ,myślę że 800-1000 kilometrów w ciągu miesiąca to też nie mało jak na amatora wędkarstwa. 


Użytkownik perch22 edytował ten post 09 kwiecień 2022 - 21:37


#30 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 09 kwiecień 2022 - 21:58

Firmowe osie ( AL-KO , KNOTT ) na kompaktowych łożyskach robią bez problemów 80 tyś km. Tyle tylko ,że te łożyska są dwa razy droższe od zamienników. I teraz pytanie co wkłada Suski?

 

A jeszcze jest opcja osi np. Knott-a  Waterproof gdzie  mamy dodatkowo uszczelnione łożysko kompaktowe . Mam właśnie taką oś i jak na razie jest spoko.



#31 OFFLINE   selk

selk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 809 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Zbyszek

Napisano 09 kwiecień 2022 - 22:12

a wie ktos co to dokładnei za łozyska w suskim ?

bo taks ie zastanawiam czy na zapas na droge nei kupic

bo jak sie wydarzy problem w Szwecji to znikąd nie wytrzasne a tak kupie na zapas i wrzuce do skrytki



#32 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 09 kwiecień 2022 - 22:20

Łożyska w przyczepie trzeba kontrolować cały czas. Ja w suskim wymieniałem po dwóch latach, teraz po dwóch znów mam do wymiany mimo że wcześniej dodatkowo oszczelnilem smarem. Do łożysk trzeba zaglądać co jakiś czas kontrolnie.

#33 OFFLINE   selk

selk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 809 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Zbyszek

Napisano 09 kwiecień 2022 - 22:22

Łożyska w przyczepie trzeba kontrolować cały czas. Ja w suskim wymieniałem po dwóch latach, teraz po dwóch znów mam do wymiany mimo że wcześniej dodatkowo oszczelnilem smarem. Do łożysk trzeba zaglądać co jakiś czas kontrolnie.

to jak wymieniałes to jaki mają symbol czy cokolwiek  za oznaczenie po którym mi sprzedadza je w sklepie



#34 OFFLINE   Og2

Og2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 150 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Olek

Napisano 09 kwiecień 2022 - 23:15

Łożyska w przyczepie trzeba kontrolować cały czas. Ja w suskim wymieniałem po dwóch latach, teraz po dwóch znów mam do wymiany mimo że wcześniej dodatkowo oszczelnilem smarem. Do łożysk trzeba zaglądać co jakiś czas kontrolnie.

Może trochę głupie pytanie, ale jak poznać, że łożyska już są do wymiany?


  • Radbraw lubi to

#35 OFFLINE   Dano.

Dano.

    Wyprawy wędkarskie do Laponii

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 2351 postów
  • LokalizacjaBaza wędkarska w Laponii
  • Imię:Daniel

Napisano 10 kwiecień 2022 - 03:37

Może trochę głupie pytanie, ale jak poznać, że łożyska już są do wymiany?

Nie jest głupie. 

Idz na YT i wpisz dokładnie to o co zapytałeś - jest dużo filmików jak to rozpoznać w samochodach. 
Zasada dokładnie ta sama w przyczepce, także można spróbować samemu to rozpoznać.
Nie jest to trudne


  • Og2 lubi to

#36 OFFLINE   psiatek

psiatek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 15 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 10 kwiecień 2022 - 06:53

Problem polega na tym, że np w mojej przyczepie zamontowano piasty producenta SPP. Dodatkowo fabrycznie wbudowano łożysko o średnicy wewn. 30 mm.
Marki łożyska nie odczytałem. Szef warsztatu, w którym awaryjnie w drodze na prom wymieniałem łożysko, zalecił wymianę na markowe piasty z większymi łożyskami. Tak tez po powrocie do domu zrobiłem.
Kupiłem oś z piastami knotta, łożyskami waterproof o średnicy wewn. 37 mm.
Na razie jest Ok.
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#37 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 10 kwiecień 2022 - 07:09

Wymieniałem dwa lata temu, leży łożysko tylko nie jestem pewny czy to od tej przyczepy. Na pewno przed sezonem wymienię swoje kolejny raz żeby nie mieć awarii na drodze to podam wymiary. W poprzedniej przyczepie też wymieniałem średnio co dwa lata lub przed dalekim wyjazdem np do Włoch. Żeby sprawdzić trzeba podnieść koło, poszarpać, jak jest luz to wymiana na cito, zakręcisz i będzie słychać, że szumi to dla mnie też już powoli trzeba myśleć o wymianie. Chyba że jeździsz tylko "koło komina" to można jeździć i kontrolować. Łożyska FAGA czy inne, i tak w końcu padają, zależy tylko ile razy w roku na rybach jesteś i czy całe koła moczysz.

#38 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 984 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 10 kwiecień 2022 - 09:10

Mam 4 przyczepy Suskiego i 1 podlodziowa 2 razy w roku podnoszę koła i sprawdzam czy nie ma koło luzu a to się wyczuje . Jak ma zdejmuje koło sprawdzam jak ze smarem i kluczem lekko dokręcam nakrętkę likwidując luz . Jak jest coś nie tak z łożyskiem to czuć , musi idealnie się kręcić . Zrobię fotkę bo mam piastę z łożyskami na szybką wymianę , zakupiłem jak odbierałem podłodziówkę . Miałem przypadek że koło mi odpadło z towarówki ale to moja wina bo luzu nie sprawdziłem i łożysko się rozleciało

#39 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 984 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 10 kwiecień 2022 - 10:04

Takie są łożyska.

Załączone pliki



#40 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 984 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 10 kwiecień 2022 - 10:14

A tak wygląda resor i piasta po 2 latach użytkowania , piasta zero rdzy . Profile proszkowo malowane też jest ok . Moim zdaniem ktoś kto to szykował do malowania puścił fuszerkę bo czyścić się nie chciało i potem taka rdza wyszła na niektórych przyczepach . Ale to zaraz rzutuje na całą firmę Suski . Sam zmieniłem kilku pracowników

Załączone pliki






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych