gdzie kupiłeś kompresor? Z tego co widzę polski internet raczej milczy na jego temat
Aerograf w pytaniach i odpowiedziach
#461 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 09:13
#462 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 09:47
to jeden z tych "noname" z allegro, dopiero na kartonie w domu zobaczyłem jaki to konkretnie model
nie jestem specjalistą w dziedzinie, i jak na domowe potrzeby wydaje mi się być bardzo ok. Jeżeli chodzi o hałas to mniej więcej " wibracje telefonu na biurku x2/x3"
nagrzewania się nie zauważyłem delikatnie ciepły po 2-3 godzinach zabawy z przerwami na zmianę farby i czyszczenie
#463 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 09:54
to muszę o czymś takim pomyśleć. Jak jestem u siebie na wsi to używam zwykłej sprężarki, ale 96 db to to trochę za dużo do bloku
#464 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 10:20
Stosuję "zloty" aerograf AB 133BM25. Jestem na tyle zadowolony, ze dokupiłem sobie drugi
Wadą jest tylko jedna dysza, 0,25 i brak możliwości dokupienia jakiejkolwiek innej. Zaletą - konstrukcja, np. dysza, której nie sposób ukręcić (brak gwintu) Inną zaleta są teflonowe uszczelnienia, niewrażliwe na rozpuszczalniki. Cena też przyzwoita, 120 zł + ewentualna przesyłka.
http://www.mojehobby...raf-AB-133.html
Edyt:
Producent poleca, jako "idealny do współpracy z aerografami" kompresor "MINI MA-200". Głośność tylko 52 dB
http://www.mojehobby...r-aerograf.html
Użytkownik woblery z Bielska edytował ten post 06 listopad 2015 - 10:26
#465 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 11:03
Zależy jakie, wodne nie śmierdzą
Bartku chodziło mi o samochodwe
2. Witam, wyszło na to że kupiłem kompresor TC20t i wygląda na to, że po 3 dniach testów i walki z aero kompresor jest bardzo ok cichy nie grzeje się ani nic
1. Aero tg 180 K, podejrzewam że jest ok ale początki ciężki zapychanie plucie farbą itp ..
3 Kupiłem na próbę kilka pactr i tragedi niema faktycznie idzie je wypłukać wodą zdecydowanie lepiej niż valleyo, co do drugich to pierwsze testy słabo aero cały zawalony i ekspresem wysychają
4. kolorami jakie zakupiłem na początek, podzielę się za jakiś czas bo muszę przetestować
Tu kilka porad od kogoś kto miał pierwszy raz styczność z aero , może ktoś uniknie moich błędów( jak coś źle piszę chętnie można poprawiać) :
A1. Warto dokupić
-opuźniacz do akryli
-szklana pipeta
-strzykawki i igły
-zestaw do czyszczenia takie wycior-ki ( nie mam jeszcze ale wydają się być przydatne, ręczniki i domowe sposoby czasochłonne)
- rozpuszczalnik do czyszczenia ten co kupiłem (zmywacz Wamod ) słabiutki, kupiłem jeszcze Neobisol, ale nie testowałem, dam znać czy nie rozwali uszczelek
- ołów/ stalowe kulki które wrzucam do słoiczka z farbą aby dobrze wymieszać
A2. Zarówno pactry jak i valleyou przy dyszach 0,2 i 0,3 bez rozcieńczenia i opóźniacza nie nadawały się przynajmniej w moim przypadku do malowania ( pluły farbą i szybko zasychały w aero)
Do strzykawki z igłą nabieram około 1/3 wody/ następnie opóźniacza 0,5/3 na koniec farba dobrze wymieszana z jakąś kulką ołowiu/metalu w pojemniku 1,5/3 całej mieszaniny ( Uwaga ! to są na razie moje testy i przy czymś takim dopiero dało się pobawić aero bez jakiś mega dużych problemów i nie wiem czy czasem za rzadka farba nie jest )
jak trochę po testuję to napiszę więcej, jak ktoś ma jakieś porady to chętnie zapoznam się
Pozdrawiam
Ja mam dysze 0.2 i nie potrzebuje rozcieńczać vallejo, bezproblemowo malują
#466 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 11:06
- Santiago lubi to
#467 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 12:57
#468 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 13:07
#469 OFFLINE
Napisano 06 listopad 2015 - 15:14
Mi również chodzi o lakiery samochodowe Dokładnie są to wodnorozcieńczalne lakiery samochodowe.
a gdzie sie w takie cuda zaopatrujesz?
#470 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2015 - 05:48
a gdzie sie w takie cuda zaopatrujesz?
A w takie cuda to u mnie. Maluję tymi farbami w domu,czasem nawet 100 woblerów dziennie i żona nie marudzi,a nos ma wrażliwy. Te akurat nie śmierdzą, ale rzeczywiście nie których firm walą strasznie.
#471 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2015 - 13:52
#472 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2015 - 21:11
Marcin, doszły mnie słuchy że już nie prowadzisz sprzedaży farb...chyba jakaś plotka?
Coś tam jeszcze da radę załatwić, ale nie w takich ilościach jak do nie dawna
- Manniek66 lubi to
#473 OFFLINE
Napisano 11 styczeń 2016 - 17:32
Kupiłem sobie na gwiazdkę aerograf i kompresor z adlera. Podobno niezły sprzęt. Jaki byłem ucieszony .. do tego zestaw farb vallejo air mmmm.... już nie mogłem się doczekać testów (pierwszy kontakt z aero) jestem po 3 godzinach walki i zaraz jak mnie ... strzeli to wypieprzę to wszystko przez okno. Kurde godziny spędziłem w necie czytając, nie idzie tym k...wa malować i już. Jak za gęsta farba nie idzie i wszystko zaboblone zapchane zaschnięte już po minucie, czyszczenie, jak za rzadkie to powietrze zdmuchuje farbę z wobka nawet przy 0.8 atm. Ja nie ogarniam. Reguluję ciśnienie, kombinuję z farbami i nic wszystko do dupy. Mam dość, może ktoś kupi to tałatajstwo za pół ceny? 😈 o co chodzi z tym ciśnieniem, że zdmuchuje farby z wobka? Podobno vallejo air nadają się prosto z butli? Jaki ciśnienie wtedy? Prosto z butli 2.5 atm idzie ale troszkę kaszka się robi i za minutę już nie maluje. Jeszcze jakieś paprochy się robią przy myciu coś się waży chyba, zmywacz wamodu używam i nitro. Aha, i spust powietrza przestał odskakiwać i non stop dmucha nawet po wyczyszczeniu całkowitym. Masakra ...
- loyal fans lubi to
#474 OFFLINE
Napisano 11 styczeń 2016 - 18:31
Nie nauczę Cię malować aerografem poprzez ekran. Właściwego doboru gęstości farb i ciśnienia powietrza.Tak samo, jak nie nauczę Cię malowania pędzlem, tylko opowiadając o tym. Nie potrafię.
Może ktoś inny.
Natomiast mogę Ci poradzić, byś nawiązał kontakt z modelarzami. Może znajdziesz w pobliżu jakiś sklep dla modelarzy? Jeśli ktoś doświadczony dokładnie obejrzy Twój zestaw, to bardzo prawdopodobne, że szybko wszystkie problemy zostaną rozwiązane.
Z mojego doświadczenia, zanim nauczysz się właściwie operować ciśnieniem, należy wcześniej właściwie dobierać gęstość i lepkość farby. Najłatwiej poprzez ćwiczenia i nie na woblerach, ale na kartkach papieru. Lepsze będą te gładkie, po których farba ścieka, bo to wierniej oddaje warunki, w jakich przyjdzie Ci malować w przyszłości.
Nie poddawaj się. Malowanie aerografem to frajda, gdy się już nauczysz. A na początku wszystko jest trudne. Zwykłego chodzenia człowiek uczy się cały rok
- platynowłosy, la-bazooka i muddler lubią to
#475 OFFLINE
Napisano 11 styczeń 2016 - 18:35
Użytkownik flygobius edytował ten post 11 styczeń 2016 - 18:36
#476 OFFLINE
Napisano 11 styczeń 2016 - 20:30
Warto zacząć od tuszu. Tusz nie zapcha dyszy, łatwo aero domyć. Gdy już malowanie tuszem będziesz miał w miarę opanowane, włącz farby.
Zarówno tusz, jak i farby wpierw na papier Gdy malowanie papieru będzie ogarnięte, to jakieś tekturowe, a następnie plastikowe, niepotrzebne opakowania "po czymś". Dopiero na koniec woblerki. Naprawdę warto zachować tą kolejność
#477 OFFLINE
Napisano 11 styczeń 2016 - 20:55
#478 OFFLINE
Napisano 11 styczeń 2016 - 21:31
Może lektura ci pomoże http://www.modelarst...ndex.php?tyt=41, http://modelwork.pl/...?f=104&t=16360, http://www.dioramy.f...emia,5708.html, jak będziesz miał podstawy to zostanie praktyka.
Chyba każdemu na początku puszczają nerwy, ale trzeba ochłonąć i przeanalizować błędy .
Pozdrawiam,
#479 OFFLINE
Napisano 11 styczeń 2016 - 22:50
Cześć.Jak spust nie odskakuj to prawdopodobnie spuchła uszczelka,miałem ten sam problem.Wydaje mi się że to wina rozpuszczalnika.
#480 OFFLINE
Napisano 12 styczeń 2016 - 00:31
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych