Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Rejestracja przyczepki podłodziowej typu SAM...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 07 luty 2013 - 21:59

bo pojazd bez tablic nie jest sprawny

 

 

przyczepke mozna przywiez na innej przyczepce ;) powinno przejsc 

 

bo pojazd bez tablic nie jest sprawny

 

 

przyczepke mozna przywiez na innej przyczepce ;) powinno przejsc 

 

 gdzie chcesz, a najlepiej jak Ci robią przegląd :)



#22 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 07 luty 2013 - 22:01

Nie chodzi o przewożenie tylko przepis ....diagnosta określa czy jest sprawna ...a jak nie jest zarejestrowana to nie może jeździć czyli nie jest sprawna.   Głupie ale tak jest. Nie dostaniesz rejestracji stałej ...bo nie masz przeglądu...i nie przejdziesz przeglądu bo nie masz rejestracji i dla tego trzeba mieć nr tymczasowe.

 

ja jeździłem bez tablic (na własne ryzyko oczywiście) i mi z tego powodu diagnosta przy przeglądzie nie robił problemów i żadnych tymczasówek nie miałem od razu białą blache i już. Robił problem bo kolega był rzeczoznawcą hehe



#23 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 postów
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Napisano 07 luty 2013 - 22:10

ja jeździłem bez tablic (na własne ryzyko oczywiście) i mi z tego powodu diagnosta przy przeglądzie nie robił problemów i żadnych tymczasówek nie miałem od razu białą blache i już. Robił problem bo kolega był rzeczoznawcą hehe

Jasne ...tyle, że teraz w komputerach na stacji diagnostycznej mają wpisać nr rejestracyjny i nr VIN bo im nie chce wydrukować paierów i d..pa.

Ja też na przegląd jadę z obcą tablicą( z innej przyczepy) a tej tymczasowej nie przypinam bo nie chcę wykupywać ubezpieczenia na swoje nazwisko tylko na klienta.



#24 OFFLINE   szpiegu

szpiegu

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2534 postów
  • Lokalizacjadziki zachód :)

Napisano 07 luty 2013 - 22:10

Słuchajcie wszystko zależy od naczelnika wydziału komunikacji oni są tak porąbani, że prawo i przepisy każdy z nich interpretuje na swój sposób.

to nie do końca tak jest może być tak ze trzech naczelników może być kontrolowanych przez jednego kontrolera i napisze 3 różne wytyczne a moga robić tak samo taki kraj :D



#25 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 07 luty 2013 - 22:48

Robiłem to dzisiaj ...

A i trzeba się dobrze zastanowić nad DMC ( dopuszczalna masa całkowita) lepiej podać mniej a nie max 750 kg. Ja podaje 499 kg ...bo jak zapniesz przyczepkę 750 kg do samochodu np VW caravele o DMC 3000 kg ....to przekraczasz 3,5 tony ...i płacisz wszędzie za przejazdy jak TIRy a jak samochód na firmę to jeszcze dochodzi tachograf.

 

dwie uwagi:

- propo tachografu:

Na mocy art. 3 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego wykonywanego:pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton
używanymi do niehandlowego przewozu rzeczy. 

 

- taka rejestracja może mieć krótkie nogi w przypadku przeważeń. są (mają być) nowe wzory kar za przeważenia, gdzie widełki wyznacza % przekroczenie DMC. max jest zdaje się w okolicach 5 tys zl (50%+). viatoll nie majątek...


Użytkownik nrt80 edytował ten post 07 luty 2013 - 23:02


#26 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 postów
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Napisano 07 luty 2013 - 23:01

Chodzi o to, że najczęściej łóka nawet z silnikiem nie waży więcej niż ok 250 kg( przynajmniej te najczęściej używane) więć raczej nie przeważy więc rejestracja na 750kg nie ma sensu.

Na viatolach się nie znam ...ale czy to nie powoduje konieczności opłacania za przejazd drogami krajowymi itp. ????? ...a jak jadę samochodem firmowym to nie chcę się wykłócać z krokodylami czy policją czy ta łódka jest handlowa czy nie. :( :wacko: szczególnie,że produkuje łódki.

Ja ponadto w przyczepach do łodzi montuje oś skrętną SPP fabrycznie do 500 kg z uwagi na to, że jest bardziej miękka i tak z łodką nie skacze jak 750 kg.

To ile kosztują te opłaty za viatolla.?????



#27 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 07 luty 2013 - 23:13

Chodzi o to, że najczęściej łóka nawet z silnikiem nie waży więcej niż ok 250 kg( przynajmniej te najczęściej używane) więć raczej nie przeważy więc rejestracja na 750kg nie ma sensu.

Na viatolach się nie znam ...ale czy to nie powoduje konieczności opłacania za przejazd drogami krajowymi itp. ????? ...a jak jadę samochodem firmowym to nie chcę się wykłócać z krokodylami czy policją czy ta łódka jest handlowa czy nie. :( :wacko: szczególnie,że produkuje łódki.

Ja ponadto w przyczepach do łodzi montuje oś skrętną SPP fabrycznie do 500 kg z uwagi na to, że jest bardziej miękka i tak z łodką nie skacze jak 750 kg.

To ile kosztują te opłaty za viatolla.?????

http://www.viatoll.p...ie/stawki-oplat

 

takie podejście jakie sugerujesz jest racjonalne i słuszne, ale wzięło swój początek w czasach, gdy ważenia ITD na wagach dynamicznych były korygowane o 200 kg plus 2%. teraz jadą z błędami w dół jak się tylko da i preferują wagi statyczne zamontowane w okolicach wag preselekcyjnych. tam błędy są malutkie i mogą się bawić. wg mnie przyczepkę typu sam powinno się rejestrować na tyle, ile szacunkowo może ważyć, o 50 kg żaden krokodyl nie będzie się pultał. zajmujesz się tym zawodowo, więc nie chcę się kłócić, ale lepsza romana na solidnym "samie" z silnikiem 40-50 km, paliwem, kotwicami, bzdurami, do tych 600-700 może dobić. tak czy siak to teoria, Twój vw z takim wpisem to też chyba jakiś rodzynek, że z niehamowaną przekraczasz 3,5  :)

 

edit (i ps.): im dłużej Cię czytam, tym bardziej przyznaję Ci rację...


Użytkownik nrt80 edytował ten post 07 luty 2013 - 23:22


#28 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1953 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 19 luty 2013 - 12:07

Próbowałem dzisiaj przerejestrować w wydziale komunikacji przyczepę podłodziową typu SAM i okazało się że muszę mieć aktualny przegląd techniczny pomimo faktu, że miała wpis w dowodzie rejestracyjnym o bezterminowości badania technicznego... Badania mają być tylko dla przyczep SAM, podobno ważne na dwa  lata. Przyczepy z homologacją mają nadal wpis BEZTERMINOWO. Tak przynajmniej twierdził szef wydziału komunikacji. Chociaż z jedną będzie spokój (ciekawe tylko na jak długo)



#29 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 20 luty 2013 - 06:25

Dobra a jeśli się nie chce przerejestrować SAMa to czy jego przegląd bezterminowy będzie nadal aktualny? Mam taką przyczepkę od kilku lat.

I drugą fabrycznie nową Brenderuppa kupioną w jesieni ale jeszcze jej nie zarejestrowałem. Jak ją zarejestruję teraz to będę musiał robić przeglądy co roku? Jeśli tak, to nieźle wtopiłem



#30 OFFLINE   Redzi

Redzi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1866 postów
  • LokalizacjaBolenie nad Wisłą

Napisano 20 luty 2013 - 11:43

Tak Krisu będziesz musiał robić co rok.

 

Od 1 stycznia 2013 wszedł taki przepis i dlatego ja się spieszyłem ze swoją właśnie na jesieni.

 

Wszystko ma służyć jedynie wydębieniu kasy, bo jaki ma sens robienie takich przeglądów co rok?

 

 

Co do nie przerejstrowania przyczepy, musisz mieć jedynie świadomość, że jeśli ulegnie wypadkowi czy innemu zdarzeniu losowemu, to pamiętaj, że będziesz odpowiadał nie tylko Ty, ale i właściciel na którego zarejstrowana jest przyczepa, ale jeśli koleś się na to godzi to szkoda się pakować w koszty.


Użytkownik Redzi edytował ten post 20 luty 2013 - 11:45


#31 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 07 marzec 2013 - 18:20

Dobra a jeśli się nie chce przerejestrować SAMa to czy jego przegląd bezterminowy będzie nadal aktualny? Mam taką przyczepkę od kilku lat.

I drugą fabrycznie nową Brenderuppa kupioną w jesieni ale jeszcze jej nie zarejestrowałem. Jak ją zarejestruję teraz to będę musiał robić przeglądy co roku? Jeśli tak, to nieźle wtopiłem

..Krisu, jeżeli chcesz przerejestrować SAM-a który ma przegląd bezterminowy to nie musisz robić przeglądu ( przynajmniej mój wydział komunikacji tego nie wymaga).

Co do corocznych przeglądów - słyszałem,że przepis dotyczy tylko przyczep niehomologowanych ( SAM)...



#32 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 07 marzec 2013 - 18:22

Pytanie z innej beczki - panowie, jak sprawdzają się wam osie (belki) skrętne w waszych przyczepach ( dziury, wertepy itp)? Nie latają na pusto i nie siadają pod obciążeniem??



#33 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 08 marzec 2013 - 21:48

Tak Krisu będziesz musiał robić co rok.
 
Od 1 stycznia 2013 wszedł taki przepis i dlatego ja się spieszyłem ze swoją właśnie na jesieni.
 
Wszystko ma służyć jedynie wydębieniu kasy, bo jaki ma sens robienie takich przeglądów co rok?
 
 
Co do nie przerejstrowania przyczepy, musisz mieć jedynie świadomość, że jeśli ulegnie wypadkowi czy innemu zdarzeniu losowemu, to pamiętaj, że będziesz odpowiadał nie tylko Ty, ale i właściciel na którego zarejstrowana jest przyczepa, ale jeśli koleś się na to godzi to szkoda się pakować w koszty.

Skąd potencjalny użytkownik ma wiedzieć, że się przepis zmienił. Znasz jego podstawę prawną? Mam dmc do 450kg i przegląd ważny bezterminowo w przyczepie typu sam. Mam ją badać co roku?

#34 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 08 marzec 2013 - 21:51

do 750kg dmc bez hamulca najazdowego z tego co wiem, przyczepy są zwolnione z obowiązku badań technicznych.

#35 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 09 marzec 2013 - 07:11

Właśnie @PYTOON. Byłem wczoraj w swoim wydziale komunikacji i usłyszałem to samo: DMC 750kg bez hamulca mają nadal przegląd bezterminowo. Pytałem chyba 3 razy żeby się upewnić. Więc mam po problemie.



#36 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Lokalizacja...

Napisano 09 marzec 2013 - 09:02

Panowie co do viatoli i opłat. 3500 auta + 750 przyczepy bez hamulca najazdowego i możecie spokojnie jechać- ustawa wiedeńska, jakoś tak. Dmc to głównie ograniczenie waszych kul haka w aucie. Swoją mam na 450 dmc i ciągnę ja lanosem czyli średniej wielkości osobówką.

#37 OFFLINE   rzuk

rzuk

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 31 postów

Napisano 18 marzec 2013 - 12:58

Rejestrowalem w styczniu zadnych problemow nie bylo i przeglad bezterminowy

#38 OFFLINE   rzuk

rzuk

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 31 postów

Napisano 18 marzec 2013 - 12:59

Rejestrowalem w styczniu zadnych problemow nie bylo i przeglad bezterminowy

#39 OFFLINE   kresley

kresley

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 15 postów
  • Lokalizacjaświętokrzyskie
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Kresa

Napisano 29 marzec 2013 - 10:37

Witam.

 

Dodam że (ponoć) możliwość rejestracji przyczepek typu SAM jest możliwa tylko do 06.2013 r. Wiadomość zaczerpnięta na stacji diagnostycznej.

Więc jeśli to prawda należy niezwłocznia zabierać się za spawanie :).

 

Pozdrawiam



#40 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 30 marzec 2013 - 06:07

Chyba, że ktoś spawa już zarejestrowaną tak jak ja(przerabiam pod ponton) to się spieszyć nie trzeba.   :D

Patu chyba wszystkie lekkie przyczepy podłodziowe latają po drodze na pusto. Moje przynajmniej tak ;)  Pod obciążeniem jest lepiej ale to zależy od ciężaru łódki. Ja mam przyczepę Thule do 380kg ładowności, na tym łódkę coś koło 250kg. W trasie jeszcze nie byłem ale przejechałem  się trochę po wiosce-progi zwalniające , wertepy. Przy takiej masie łodzi jeździ się z tym doskonale, zestaw sprawia wrażenie przyklejonego do drogi, pytanie ile wytrzymają łożyska w piastach i amortyzacja belki.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych