Można wyciąć z dętki do roweru
Nasze łodzie
#3201 OFFLINE
Posted 29 April 2023 - 15:27
#3202 OFFLINE
Posted 29 April 2023 - 18:20
Attached Files
#3203 OFFLINE
Posted 29 April 2023 - 19:18
Chodziło mi o takie podkładki gumowe jak tu....
Coś takiego? (pierwszy z brzegu) obrazek
https://instalpiast....wyt-do-rur/2291
#3204 OFFLINE
Posted 29 April 2023 - 19:23
To nie są podkładki gumowe tylko plastikowe.I są to komplecie z ram mount.
- Radbraw likes this
#3205 OFFLINE
Posted 30 April 2023 - 12:51
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#3206 OFFLINE
Posted 30 April 2023 - 15:50
- rafal_LBN likes this
#3207 OFFLINE
Posted 30 April 2023 - 19:02
#3208 OFFLINE
Posted 03 May 2023 - 22:36
Ja bardzo długo szukałem dla siebie łódki. Od razu stawiałem na aluminium. A jak aluminium to SKYLLA. Marzeniem była SKYLLA 370 (obecnie zastąpiona przez SKYLLA 390). Łódki na pewno są na najwyższym poziomie. Jednak po czasie stwierdziłem, że najbardziej przeszkadzała by mi waga. Obecnie 390 to około 250kg. No i cena jak dla mnie na tą chwilę za duża. Silnik też trzeba mieć min 25KM, aby to jakoś sensownie pływało. Zbierając wszystko razem to robi się jak dla mnie już za drogo. Choć zestaw na pewno byłby wart swojej ceny. Z wielkim bólem serca musiałem odpuścić. Kto wie... Może kiedyś.
Pomyślałem, przetrawiłem i postanowiłem szukać czegoś z najważniejszymi jak dla mnie cechami:
1. Długość do 400cm
2. Szerokość około 180cm
3. Waga max 180kg
4. Płaskie dno, stabilność
5. I najważniejsze, WYSOKA BURTA
6. Żeby była bezpieczna i mocna
Szukałem naprawdę długo, dobrych kilka lat. Niby już byłem pewien... A jednak nie.
Któregoś razu natrafiłem na norweskie łodzie firmy PIONER. Łodzie wykonane są z polietylenu w procesie formowania rotacyjnego. Zacząłem czytać, pytać, zwiedzać i w końcu się zdecydowałem.
Kupiłem model PIONER 12 MAXI. Obecnie jestem w trakcie oczekiwania na łódź. I szczerze mówiąc już nie mogę się jej doczekać. Myślę, że będę z niej bardzo zadowolony. Choć nie ukrywam też nie są tanie.
Spełnia wszystkie MOJE oczekiwania.
Edited by cudak, 03 May 2023 - 22:41.
- cabage and Przemek_M like this
#3209 OFFLINE
Posted 04 May 2023 - 07:23
Witam,
Ja bardzo długo szukałem dla siebie łódki. Od razu stawiałem na aluminium. A jak aluminium to SKYLLA. Marzeniem była SKYLLA 370 (obecnie zastąpiona przez SKYLLA 390). Łódki na pewno są na najwyższym poziomie. Jednak po czasie stwierdziłem, że najbardziej przeszkadzała by mi waga. Obecnie 390 to około 250kg. No i cena jak dla mnie na tą chwilę za duża. Silnik też trzeba mieć min 25KM, aby to jakoś sensownie pływało. Zbierając wszystko razem to robi się jak dla mnie już za drogo. Choć zestaw na pewno byłby wart swojej ceny. Z wielkim bólem serca musiałem odpuścić. Kto wie... Może kiedyś.
Pomyślałem, przetrawiłem i postanowiłem szukać czegoś z najważniejszymi jak dla mnie cechami:
1. Długość do 400cm
2. Szerokość około 180cm
3. Waga max 180kg
4. Płaskie dno, stabilność
5. I najważniejsze, WYSOKA BURTA
6. Żeby była bezpieczna i mocna
Szukałem naprawdę długo, dobrych kilka lat. Niby już byłem pewien... A jednak nie.
Któregoś razu natrafiłem na norweskie łodzie firmy PIONER. Łodzie wykonane są z polietylenu w procesie formowania rotacyjnego. Zacząłem czytać, pytać, zwiedzać i w końcu się zdecydowałem.
Kupiłem model PIONER 12 MAXI. Obecnie jestem w trakcie oczekiwania na łódź. I szczerze mówiąc już nie mogę się jej doczekać. Myślę, że będę z niej bardzo zadowolony. Choć nie ukrywam też nie są tanie.
Spełnia wszystkie MOJE oczekiwania.
Miałem okazję 2 razy pływać na Pionerach w Szwecji. Pioner Viking i Pioner 14 Active. Bardzo stabilne i solidne łodzie. Pancerne konstrukcje z tego Pe.
Edited by rower26, 04 May 2023 - 07:24.
#3210 ONLINE
Posted 04 May 2023 - 17:52
ta łodka z PE nie ma czasem 165 szerokosci ? ( chciałes 1,80m - a to ogromna roznica )
#3211 OFFLINE
Posted 04 May 2023 - 22:16
PIONER 14 Active, bardzo fajna. Super. Zastanawiałem się nad nią. Wszystko na duży plus. Ale cenowo to cały zestaw byłby podobny do SKYLLA.Miałem okazję 2 razy pływać na Pionerach w Szwecji. Pioner Viking i Pioner 14 Active. Bardzo stabilne i solidne łodzie. Pancerne konstrukcje z tego Pe.
Napisałem około 180cm. Ale masz rację 15cm to ogromna różnica. Będąc w Niemczech pływałem na 12 MAXI u jednego z dilerów. Bo w Polsce to tylko na zamówienie. Dopiero gdy do niej wsiadłem jak była na wodzie, zdecydowałem, że 165cm w zupełności wystarczy. Ma całkowicie płaskie dno, jest typowo płaskodenna. Wiadomo stracę pewnie trochę na prędkości. Ale nie o to mi chodzi. Kolega ma laminat 173cm i sam potwierdził, że pionier jest bardziej stabilniejszy. Pewnie z uwagi na kształt dna łodzi.ta łodka z PE nie ma czasem 165 szerokosci ? ( chciałes 1,80m - a to ogromna roznica )
P.S. Jak widać wszystkiego nie można mieć 😁 trzeba jakiś kompromis
Edited by cudak, 04 May 2023 - 22:19.
#3212 OFFLINE
Posted 18 August 2023 - 05:52
Montuję nowy silnik (Mercury 9,9) na nowej łodzi (Semper 380W) i muszę podnieść go na pawęży o ok. 25mm. Po pierwsze płyta antykawitacyjna za nisko, po drugie śruby do mocowania silnika wyszły by dnie wgłębienia łodzi na rufie. Mam dwa pytania:
1. Co podłożyć i jak zamocować "coś" na pawęży: (kształtownik z nierdzewki, pręt z aluminium, drewno, grubą taśmę przenośnikową?)
2. Płyta anykawitacyjna powinna być od 0-25 mm poniżej stępki łodzi czy faktycznego dna (rysunek poglądowy)?
Zrzut ekranu 2023-08-18 064931.png 785.3KB 24 downloads
- Enio likes this
#3213 OFFLINE
Posted 18 August 2023 - 06:03
25mm to nie tak dużo więc podłóż coś tej wysokości na pawęż. Przykręcasz silnik przez pawęż dla bezpieczeństwa ?
48416967_321734008670905_813699382636445696_n.png 306.03KB 24 downloads
Edited by Wojciech_B, 18 August 2023 - 06:07.
#3214 OFFLINE
Posted 18 August 2023 - 07:36
Tak, dla bezpieczeństwa. Na rysunkach, które załączasz, nie widać kila, a o to pytam. Niby szczegół, zaciekawiło mnie. Chcę ustawić w stosunku do dna łodzi, ale może ma być wobec kila?
#3215 OFFLINE
Posted 20 August 2023 - 12:15
Podbijam, bo nikt się nie wypowiedział. To jak z tym dnem łodzi lub kilem? Do czego się odnosić ustawiając silnik na 0 - 25 mm poniżej dna łodzi? Głównym problem jest odpowiedni opływ wody przez śrubę. Więc do 25 mm poniżej dna czy poniżej kila?
Jest na tym forum kilka osób, które na motorowodniactwie "zjadły zęby". Może uchyli ktoś rąbka tajemnicy?
#3216 OFFLINE
Posted 20 August 2023 - 15:29
- tryt likes this
#3217 OFFLINE
Posted 20 August 2023 - 17:50
Jakiś nerwowy jesteś to pewnie chcesz szybkość …
1. Bardzo dobrze obrazuje to rysunek. Płyta im wyżej tym szybciej. Głównie dlatego, że w już ślizgu dziób się unosi i tylko D … w wodzie i zmienia się kąt. Niestety taki układ nie pomaga w osiągnięciu ślizgu, szczególnie jak masz Łódź dociążoną. Czasem zakłada sie większe płyty żeby lodz pod obciążeniem w ogóle w ślizg weszła, ale jest to ze szkodą dla prędkości max.
2. Co do mocowania. Ja bym na Twoim miejscu najpierw się przepłynął i pomierzył. Popróbował. Jeden dzień poświecisz, ale ustawisz idealnie pod siebie. Dopiero jak ustawisz, śruby wierciłbym na wylot. Silnik masz niemocny to tym bardziej ważne. Jak za wysoko wyciągniesz możesz w ogóle w ślizg nie wejść. Za nisko stracisz na prędkości.
Przygotowałbym sobie parę listewek szerokości pawęży i grubości 5 i 10mm. Silnik na dół potem po pół cm listewki dokładać i kilometrze w jedna i w drugą i mierzyć prędkość i obserwować jak w ślizg wchodzi. Tak ustalisz optimum.
Co do materiałów jakoś nie znam semperow i nie wiem jak twardą i stabilną mają pawęż. Najlepiej by było coś na stale przykleić - i wcale nie chodzi mi o silnik że coś wyrwie, bo masz słaby, tylko obciążenia w transporcie. Im lepiej wszystko podparte tym mniej potem kłopotów.
Jak już ustawisz silnik, wysokość i trym, nie zapomnij spróbować z doborem śruby. Też jestem raptus i lubię szybko, to mam 3 śruby i zmieniam zależnie czy lecę sam czy z kimś. A mam w 390 25KM
Edited by Qh_, 20 August 2023 - 18:02.
- Artech, Enio and tryt like this
#3218 OFFLINE
Posted 20 August 2023 - 18:50
Powiem tylko "Oh!".
Jasno i konkretnie. Bardzo dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie
Matteoo - Tobie również przesyłam piwko za kwestię dno łodzi czy kil!
#3219 OFFLINE
Posted 20 August 2023 - 19:17
Attached Files
#3220 OFFLINE
Posted 20 August 2023 - 19:45
Ogólnie trzeba próbować. Zalecenia są ogólne. Każda lodz jest inna, ma inne dno, każdy silnik ma trochę inną płytę. A jeszcze pływa to wszystko razem różnie. Inaczej po gładkim inaczej po fali. Na mniejszych silnikach najważniejsze żeby lódź w ogóle wchodziła w ślizg.
Wiec trzeba kombinować, z wysokością, trymem, śrubami (u mnie śruba vs śruba to nawet 4km/h różnica)
No i ogólnie trzeba myślec. Pływanie po prostej czy kręcenie? Długie przeloty, czy krótkie starty? Samemu czy z kimś? Jezioro czy rzeka? Na rzece będzie wiało zazwyczaj pod prąd czy z prądem?
Ja niestety Łódź kupiłem już przewierconą to z wysokością raczej nie pokombinuję. Mam niecałe 10mm poniżej dna. Ale trymem i śrubami sie bawiłem. A u mnie to o tyle ważne, że się kręcę tuż przed 50km/h to jak widzę 49,8 to boli do krwi .
No więc ja jestem na etapie polerowania dna
Edited by Qh_, 20 August 2023 - 19:48.