#21 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2013 - 21:07
#22 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2013 - 21:20
z tymi mudholowskimi to była parę lat temu mała afera w stanach jak ludziom zaczęły pękać, zwłaszcza te z pazurem podobno były podatne, dlatego jak już wspomniałem wyżej - nie polecam
generalnie jak drewno to z pewnego źródła moim zdaniem, inaczej temat robi się śliski
#23 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2013 - 21:23
To po kiego grzyba sprzedają taki shit? Powinni napisać grubym drukiem, że nie jest stabilizowane.
#24 OFFLINE
Napisano 20 marzec 2013 - 21:29
Nie wiem, może teraz poprawili ale nie zamierzam tego sprawdzać na własny koszt kojarze że nie tak dawno jeszcze opychali te uchwyty na różnych wyprzedażach promocjach etc
#25 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 07:52
Ja znam zbrojarza który robi piękne drewniane rękojeści.Tylko w tym się specjalizuje i robi to perfekcyjnie
Możesz podać namiary na tego gościa jeśli to nie tajemnica? Jeżeli nie ma oficjalnej strony to na priv. Z góry dzięki.
#26 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 09:52
To może i ja swoje natrętne trzy grosze dorzucę . Przeciw , ma się rozumieć
Drewno potraktowane żywicą akrylowa , epoksydową czy akrylowa , zamienia się nieuchronnie w laminat z wszystkiego tego konsekwencjami . Lub odlew . Ale jest wygodne w obróbce i użyciu , choć martwo wygląda niczym nocna ćma w polimalu , albo parkiet po Domaluxie . Dziwadło blokowo-foliowo-panelowe na wysoki połysk . Można też , o czym wiedzieć nie chcemy , wpierw kleić , obrabiać i formować a później woskować olejować , impregnować , a nawet lakierować co samego drewna , ani jego korzystnych cech fizycznych nie zabija .. choć wymaga nieco więcej pracy , tak samo jak dobry parkiet
#27 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 10:44
ps.stabilizowana rękojeść będzie miała ładniejszy wygląd niż lakierowana bo usłojenie będzie wyraźniejsze dzięki przesączeniu a czy mat czy połysk to kwesta gusty
Użytkownik matusiak edytował ten post 21 marzec 2013 - 10:46
#28 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 12:29
Proszę, oto dwie fotki rękojeści z drewna NIESTABILIZOWANEGO
Załączone pliki
Użytkownik sylweczek edytował ten post 10 kwiecień 2013 - 13:24
#29 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 12:49
- sylweczek lubi to
#30 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 12:59
IMAG1246.jpg 129,88 KB 117 Ilość pobrań
#31 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 14:43
Witam,
Mam w wedkach drewniane inserty, ktore nie byly stabilizowane i po paru juz latach nie widac zadnych oznak zmeczenia, sloje sa przepiekne i bardzo wyrazne.
Bujo
#32 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 15:34
#33 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 17:38
#34 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 20:14
To może i ja swoje natrętne trzy grosze dorzucę . Przeciw , ma się rozumieć
Drewno potraktowane żywicą akrylowa , epoksydową czy akrylowa , zamienia się nieuchronnie w laminat z wszystkiego tego konsekwencjami . Lub odlew . Ale jest wygodne w obróbce i użyciu , choć martwo wygląda niczym nocna ćma w polimalu , albo parkiet po Domaluxie . Dziwadło blokowo-foliowo-panelowe na wysoki połysk . Można też , o czym wiedzieć nie chcemy , wpierw kleić , obrabiać i formować a później woskować olejować , impregnować , a nawet lakierować co samego drewna , ani jego korzystnych cech fizycznych nie zabija .. choć wymaga nieco więcej pracy , tak samo jak dobry parkiet
Dokładnie ja też jestem tego zdania.Stabilizacja zabija uroki drewna.Są piękne drewienka orzech,mahoń,czarny dąb,które rewelacyjnie wyglądają na wysoki połysk i nie potrzeba im stabilizacji żeby wyglądały cudnie.I nie oszukujmy się taka rękojeść wygląda bardzo luksusowo i nie inaczej się użytkuje.Też mam kijki z drewnem nie stabilizowanym i nic mimo upływu kilku lat się z nimi nie dzieje.Wiem,że kijki z takimi rękojeściami są wykorzystywane w połowach morskich i też nic im nie robi słona woda.
Użytkownik Grzesiek88 edytował ten post 21 marzec 2013 - 20:18
#35 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 20:43
Panowie co wy piszecie przecierz olejowanie jest tajk samo jak stabilizacja przesacza drewno przez co uwydatnia słoje bo olejuje sie kilkadziesiat razy dopuki pije olej czyli co zabija drewno ,efekt jest ten sam ,natomiast lakierowanie nie uwydatnia tak słoi bo zbyt mało przesacza drewno, natomiast w dotyku chwała temu kto pozna czy insert jest lakierowany czy stabilizowany bo ja nie potrafie i to samo po olejowaniu sie poleruje woskiem ktory dodatkowo zamyka pory i jest gładziutki jak szkło natomiast nie ma tego przeszklenia co lakier czy stabilizacja spolerowana na połysk ,ale stabilizowane w satynie wyglada identycznie jak olejowane
#36 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 20:44
Z insertem jest łatwiejsza sprawa bo można go przesączyć lakierem ze względu na cienką ściankę,pozatym ja nie neguje pewnie ze sa ładne ale moga byc jeszcze ładniejsze bo przesączenie uwidacznia słoje jeszcze bardziej,pozatym bał bym sie założyć taki insert czy rękojeść bez stabilizacji bo łatwo o wpadkę nigdy nie wiadomo jak użytkownik będzie traktował kij i tu istnieje ryzyko porysowania podrapania czy pęknięcia lakieru i wtedy katastrofa wilgoc czy woda dostana sie szybko drewno puchnie bo płyn nie ma jak odparować to tak jak z wobkami jak sie nie zabezpieczy to po wobku
Wszystko ma swoje za i przceciw, Piotrek nie wspomniał o jeszcze jednym aspekcie stabilizacji i to wydaje mi się dosyć istotnym - masie insertu.
Grubość scianki jest jak pamiętem ok 1mm (Piotrze jesli się mylę popraw mnie prosze), chciałbym zobaczyć jak zachowa sie taki insert nie poddany stabilizacji.
Śmiem twierdzić że rozleci się już podczas toczenia.
Użytkownik ark70 edytował ten post 21 marzec 2013 - 20:49
#37 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 20:46
Tak wygląda Jatoba stabilizowana ,bez stabilizacji te poprzeczne prążki sa prawie nie widoczne
IMAG1246.jpg
Czy inserty rozwierca się na grubość blanku, czy daje się je na arbor, tasmę?
Czy wchodzi w body i gwint np SK2, czy tylko się z nim styka?
Czy mozna go zastosować w uchwycie DPS 18, czy 20? Oczywiście wcześniej go odpowiednio przycinając.
#38 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 20:49
Wiadomo masa masa i jeszcze raz masa ale po raz kolejny piszę czy dokładając ołowiane krążki na wyważenie nie zwiększa się masy wędziska??
#39 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 21:00
Inserty maja standardowe otwory 12mm16/13mm 17/14mm18 ale mozna robic pod konkretny rozmiar gwint jest osadzony na insercie jak i przednie gniazdo ,jesli robi sie insert wzdłuz słoi da sie zrobic na sucho jesli robi sie w popszek to musi byc zastabilizowane inaczej siue rozpada ,moje inserty sa lzejsze od standardowych ,bo mam ciensze scianki i stabilizowane akrylem nie lakierowane tylko polerowane
#40 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2013 - 21:42
Inserty maja standardowe otwory 12mm16/13mm 17/14mm18 ale mozna robic pod konkretny rozmiar gwint jest osadzony na insercie jak i przednie gniazdo ,jesli robi sie insert wzdłuz słoi da sie zrobic na sucho jesli robi sie w popszek to musi byc zastabilizowane inaczej siue rozpada ,moje inserty sa lzejsze od standardowych ,bo mam ciensze scianki i stabilizowane akrylem nie lakierowane tylko polerowane
W jakim sensie cieńsze?
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, dolnik, rękojeść
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotka szczytowa o wiekszej średnicyNapisany przez Bolesław , 12 lis 2021 tech-rb, przelotki |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych