Wewnątrz. Teraz tak myślę o bąblach z silnika...
O tak tylko u mnie są idealnie w poziomie:
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 06 luty 2018 - 18:46
Wewnątrz. Teraz tak myślę o bąblach z silnika...
O tak tylko u mnie są idealnie w poziomie:
Napisano 06 luty 2018 - 19:25
Wewnątrz. Teraz tak myślę o bąblach z silnika...
O tak tylko u mnie są idealnie w poziomie:
https://goo.gl/images/Li1ttB
Napisano 06 luty 2018 - 19:29
Poza tym, że chlapie to zachowuje się dobrze. Trzyma.A coś takiego jak poniżej sprawdzałeś?U mnie sprawdza się.Jedynie nie wiem jak przy dużych prędkośćiach się zachowuje
http://m.wedkarski.c...ondy-jaxon.html
Napisano 06 luty 2018 - 19:43
Napisano 06 luty 2018 - 20:53
Ja płynąłem na elektryku i zawadziłem o drzewo pod wodą, pękł ząbkowany element, który reguluje nacisk i grubość pawężyJest w miarę solidny. Defekt że brak możliwości szybkiego podniesienia. Ktoś się już chwalil.ze urwał na nim przetwórni płynąć szybko
Napisano 06 luty 2018 - 21:25
Nie wiem czy to komuś pomoże ale Raymarine dopuszcza montowanie przetworników tylko i wyłącznie po prawej stronie tzn. stojąc na łódce i patrząc na silnik przetwornik montujemy po swojej prawej stronie. W AXIOM z przetwornikiem rv-100 3D zamontowanym po lewej stronie działał słabo , zamontowany według instrukcji po prawej stronie działał o niebo lepiej, brak zakłóceń ze strony silnika jak to było wcześniej.
Napisano 06 luty 2018 - 21:45
Użytkownik siarq edytował ten post 06 luty 2018 - 21:58
Napisano 06 luty 2018 - 21:52
Dokladnie tak jak prawi @siaq,wszystko jest uzaleznione jakiego silnika uzywasz.W jednym śruba obraca sie w lewo a w drugim w prawo i dlatego montaz przetwornika jest od tego uzalezniony a nie od woli producenta echa.
Napisano 06 luty 2018 - 22:30
Poza tym, że chlapie to zachowuje się dobrze. Trzyma.
Przetwornik masz zamontowany tuż pod pawężą?
W moim przypadku przetwornik mimo że teleskop schowany na maxa i tak jest jakieś pięć centymetrów poniżej pawęży.
Zastanawiam się czy jakbym go skrócił na tyle żeby chował się tuż pod pawężą przestał by chlapać. Do 20 km/h jest znośnie ale powyżej tej prędkości już pięknego łabędzia rysuje.
Napisano 07 luty 2018 - 08:42
Napisano 07 luty 2018 - 16:06
Tu chodzi o to w którą stronę śruba się kręci. Aby woda była "pchana" od góry na przetwornik
Do głowy by mi nie przyszło, że różne silniki mogą mieć różne kierunki obrotu śruby. Wydaje mi się, że wszystkie mają ten sam kierunek. W instrukcji obsługi mojej Hondy BF6 nie ma na ten temat nawet jednego słowa.
Napisano 07 luty 2018 - 16:16
Napisano 07 luty 2018 - 23:27
W moim przypadku też był pod dnem i bardzo chlapał. Skrócenie pomogło, ale skróć tak, aby był nad linią dna. Ja popełniłem ten błąd i skróciłem za mało. Ciągle chlapie, chociaż już mniejPrzetwornik masz zamontowany tuż pod pawężą?
W moim przypadku przetwornik mimo że teleskop schowany na maxa i tak jest jakieś pięć centymetrów poniżej pawęży.
Zastanawiam się czy jakbym go skrócił na tyle żeby chował się tuż pod pawężą przestał by chlapać. Do 20 km/h jest znośnie ale powyżej tej prędkości już pięknego łabędzia rysuje.
Napisano 10 luty 2018 - 08:58
Standardowe silniki są prawoskrętne. Silniki lewoskrętne mocuje się do pary, żeby śruby kręciły się przeciwbieżnie. Dzięki temu łódka sama nie zakręca.Sam nie wiedziałem... gdzies.chyba w jakiejś instrukcji echa wyczytałem. Są śruby prawo i lewo skretne. Człowiek cale.zycie się uczy
Napisano 10 luty 2018 - 09:49
Napisano 10 luty 2018 - 10:30
Tu chodzi o to w którą stronę śruba się kręci. Aby woda była "pchana" od góry na przetwornik
Użytkownik kuko edytował ten post 10 luty 2018 - 10:37
Napisano 10 luty 2018 - 10:56
Napisano 10 luty 2018 - 21:57
http://www.raymarine.com/view/?id=199
a tutaj z uzasadnieniem, dlaczego z prawej strony (patrząc spoza łodzi) https://www.westmari...onar-Transducer
Napisano 10 luty 2018 - 22:09
Wyguglałem "transducer mount position" w grafice. Na wszystkich obrazkach, które widzialem, przetwornik zamontowany był po prawej stronie od silnika - patrząc z tyłu (spoza) łodzi.
Cytat z jednego z powyższych linków:
"Głowice montowane na pawęży są zwykle montowane na prawą burtę, ponieważ jest to zazwyczaj strona, w której łopaty śmigła poruszają się w dół. Płukanie z łopat śmigła powoduje pęcherzyki i turbulencje. Zamontuj co najmniej 3 "(75 mm) poza promieniem obrotu śmigła."
Użytkownik tryt edytował ten post 10 luty 2018 - 22:12
Napisano 11 luty 2018 - 01:00
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych