Jaka śruba do silnika?
#1 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 16:58
Proszę o poradę jaką śrubę nazywamy uciągową a jaką sportową.
Mam przy Hondzie BF20 śrubę 9 1/4 x 10, która jest 3 łopatkowa.
Z tego co wyczytałem 9 1/4 oznacza średnicę śruby w calach, natomiast 10 oznacza (ang.pitch) czyli długość śruby która jest związana z kątem pochylenia łopatek.
I jeszcze jedno, która śruba będzie szybsza?
Ta która ma łopatki pod większym kątem czy ta w którym łopatki są pod mniejszym kątem do osi śruby?
Jaki ma związek ta druga cyfra z szybkością śruby i jej uciągiem?
Mam nadzieję, że nie zamieszałem zbyt bardzo
Pozdrawiam
#2 Guest__*
Napisano 08 kwiecień 2010 - 18:50
Im większe drugie oznaczenie np 10 zamieniasz na 11 lub 12 tym śruba szybsza czyli pod większym kątem łopatki ale niekoniecznie silnik osiągnie maksymalne obroty. Ze względu na duże obciążenie zazwyczaj śrubę szybszą dobiera się pod względem wagi łodzi indywidualnie w każdym przypadku.
Pozdrawiam
Outsider
http://www.fishingclub.eu
#3 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 19:01
Silnik tak jak pisałem Honda BF20.
We dwóch max prędkość na wodzie stojącej to około 35km/h.
Pozdrawiam
#4 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 19:14
#5 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 21:02
Tu masz rospiske w rozdziale Propeller Information Charts to jest od 30KM ale sobie poczytaj
http://1manual.com/Mercury%20manuals/Service%20Manual%20PDFs /FourStroke/883064/1a.pdf
#6 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 21:08
#7 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 21:12
Powiedz mi czy ty czasami tego pontonu nie trzymasz na WKW w Warszawie ostatnio jakis gosc testował ponton i mówił ze do połowy manetki ponton sie rozpedza a dalej dupa nie idzie
#8 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 21:20
Jestem z Lublina.
Na tej stronie którą podałeś widzę, że do mojego silnika najszybsza śruba to 9.25x11.
Widziałeś gdzieś śrubę większą niż 11?
POzdro
#9 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 21:39
4 anie 3 łopatkową srube o skoku maxymalnym 9 1/4x 11a to jest róznica miedzy 3 a 4 łopatki
tu masz jeszcze takie cos http://marine.honda.com/pdf/props/Young%20Kang%20YDS%20380%2 0-%20BF15.pdf
#10 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 22:16
#11 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2010 - 22:52
Pozdrawiam
#12 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2010 - 20:12
#13 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2010 - 20:58
Jestem laik w tym temacie, więc pytam bardziej doświadczonych.
Dzięki @outsider i @pietiabo - sporo mi pomogliście.
Dzięki
Pozdrawiam
#14 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2010 - 21:53
#15 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2010 - 22:03
Masz przy tym motorze 9.25x10 z 3 łopatkami?
Moje pływadło też ma niezły wygar, tylko tak myślę czy dałoby się jeszcze coś poprawić
Ale chyba nie ma sensu, w końcu ma to służyć głównie do przemieszczania się po Wiśle przy łowieniu ryb a nie do ustanawiania rekordów prędkości
Pozdrawiam
#16 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2010 - 16:45
Śruba 4łopatowa
1]91/4x9
2]91/4x8
3]10x75/8
Mając śrubę 91/4x10 silnik nie zawsze będzie się wkręcał na zalecane obroty a za tym jest za ciężka w żargonie motorowodniaków,ale dotyczy to 4 łopat a Ty masz 3łopaty więc za bardzo krzywdy silnikowi nie zrobisz.
Weź tylko pod uwagę to że ty nie pływasz na wyścigach więc powinno Ci dyndać ten jeden czy dwa kilometry na godzinę
#17 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2013 - 14:50
Silniczek honda 9,9 km-mam pytanko,
sruba byc 9,25 x 8 jakby zamienic na 9,25 x 9 /od 15 km/ ma to jakiś sens.
#18 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2013 - 19:20
#19 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2013 - 19:50
Moim zdaniem nie ma ,dlaczego?
Dlatego im większa śruba to obroty spadają,przy tej samej mocy silnika.
Większa śruba ,jest to przeważnie tzw.śruba uciągowa.
Śruba taka służy do wolniejszego pływania z większym ciężarem do udżwignięcia-po prostu ma łatwiej ruszyć z większym obciążeniem.
Większa śruba mocy nie doda ,jeżeli chodzi o szybsze pływanie to na pewno nie.
#20 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2013 - 19:58
własnie biega o predkośc ,więc jak dobrze kombinuje to raczej nie 9" tylko 7"-ka