Jaka śruba do silnika?
#41 OFFLINE
Napisano 23 kwiecień 2013 - 06:25
#42 OFFLINE
Napisano 23 kwiecień 2013 - 07:22
W instrukcji stoi tak
Outboard Motor
BF 9,9 A/15A
prawdopodobnie cus trzeba "wykrecić" a cuś" dokrecić" i będzie 15-cie,tak to widzę
- albercik2 lubi to
#43 OFFLINE
Napisano 23 kwiecień 2013 - 07:35
...mogą mieć ta samą pojemność a róznić się wałkami rozrządu, modułem itp...gra nie warta świeczki...
#44 OFFLINE
Napisano 23 kwiecień 2013 - 10:41
Wszelkiego rodzaju kombinacje na niewiele się zdadzą,po prostu za mało koników i to sporo za mało.
Szybciej i tak nie popłyniesz,może zacznie unosić przód łąjby do góry,a z tyłu zrobi się większy dół.
Wzrośnie spalanie tylko,na pewno nie prędkość.Tak tylko patrząc na Twoją łajbkę,sądzę,że potrzeba ci minimum 40-50kucyków do wejścia w ślizg.Zależy to oczywiście oczywiście w większości od wagi łodzi ,kształtu kadłuba itd.
#45 OFFLINE
Napisano 23 kwiecień 2013 - 10:58
Welski o ile to twoja łajba
http://jerkbait.pl/t...-2#entry1248905
i warzy tyle co podałeś około 200kg to tylko pagaje ,bo przy slizgu może coś się urwać. Taka łajba powinna warzyć około 300kg aby kadłub był w stanie wytrzymać wszelkie przeciążenia w ślizgu na fali
#46 OFFLINE
Napisano 23 kwiecień 2013 - 11:05
Użytkownik Krystekwolf edytował ten post 23 kwiecień 2013 - 11:14
#47 OFFLINE
Napisano 24 kwiecień 2013 - 10:00
Nie ważylem ,mozliwe że więcej.
Uprawnien na wiekszejszy niemam, to nie będę kombinowal.
Na piątce plus ta 9 -tka, gaz na lekko nad zólwikiem śmiga te 3- 4 km/h szybciej,więc myslalem ,że jak zmienię srube to "wzrośnie' prędkośc porównywalnie.
Załączone pliki
Użytkownik Welski edytował ten post 24 kwiecień 2013 - 10:04
#48 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2013 - 13:17
Nie wiem jak na Waszych śrubach ale na mojej jest tylko opis Mercury A12P9 (12" diameter with 9" pitch - to udało mi się znaleść) i nie jestem przekonany czy jest właściwa do pontonu/łodzi.
Generalnie ponton 330 z alu i killem wchodzi szybko w ślizg i płynie max w dwie osoby koło 32km/h natomiast na łodzi 360 z płaskim dnem ślizga się tylko w jedną osobę .... we dwie dziób opada ale nie do końca.
Przyczyną może być średnica?
#49 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2013 - 19:10
#50 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2013 - 20:48
Moc tego silnika to 15hp. Rok produkcji 2007. A oto i łódka dla większej ilości danych. Płaskie dno choć stabilne to raczej nadsterowne przy ślizgu w jedna osobę.
Załączone pliki
Użytkownik sucks_one edytował ten post 09 lipiec 2013 - 07:17
#51 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 07:15
No i jak z tą średnica ? Czytam, że macie na 15hp średnicę 9 z hakiem a tutaj 12inch. Może to przez wielkość brak odpowiednich obrotów i moc nie jest osiągalna oraz szybkość?
#52 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 07:24
..moim zdaniem 12tka to stanowczo za duża śruba do 9.9/15hp...powinna oscylować circa 9 cali ( 9 1/4- 9 3/4 )
#53 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 07:32
Dziękuję za potwierdzenie moich wątpliwości.
Pozdrawiam
Tomek
#54 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2013 - 07:34
...skok 12 owszem, ale nie średnica...
tak btw, czy 12tka nie ma wiekszego komina od 9tki..jak ona weszła na wałek??
#55 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2013 - 07:40
...skok 12 owszem, ale nie średnica...
tak btw, czy 12tka nie ma wiekszego komina od 9tki..jak ona weszła na wałek??
Oczywiście masz rację. Wczoraj byłem w serwisie i po zdjęciu śruby i jej wyczyszczeniu wyszło że oznaczenie na zewnątrz A12P9 oznacza że ma skok 9 natomiast A12 to końcówka nr katalogowego. Wewnątrz komina jest info 9x9. Okazało się, że śruba jest przekoszona i najprawdopodobniej ukręcona tak więc można domniemać, że silnik wchodzi na np 4500 obr a śruba kręci się wolniej. Nowa śruba jest już zamówiona 9,1/4 x 9 i powinno być gitara.
Oczywiście po teście wrzucę informację jak się pływa na nowej śrubie. Jeszcze raz dzięki.
I po urlopie ... silnik na nowej śrubie zdecydowanie szybciej ślizga pontonem natomiast łódź w dwie osoby nie ślizga. Temat łodzi sobie odpuszczam bo na kaloszu dużo wygodniej się śmiga. Na nowej 9,25x9 spalanie mniejsze niż na przekoszonej.
Użytkownik sucks_one edytował ten post 30 lipiec 2013 - 08:21
#56 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2014 - 09:25
Łódka typu romana 430 waga 180kg pusta silnik honda 15km i problem z doborem śruby, mam uciągową o parametrach 10x6-1/2 254/165 silnik troche za połową gazu wogóle nie przyspiesza, na jaką śrubę zmienić żeby zwiększyć prędkość? Polecano mi 9-1/2 x 9-1/2. Teraz pływam około 15-17km o ile zwiększy się prędkość czy jest szansa wejść w ślizg?
#57 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2014 - 10:02
Będzie problem.
Użytkownik paawelek83 edytował ten post 24 czerwiec 2014 - 10:07
#58 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2014 - 10:11
Czy zmiana śruby pomoże w jakimś stopniu?
#59 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2014 - 11:03
Sądzę że spokojnie da radę coś wycisnąć na samej śrubie. Radzą ci dobrze, można nawet zmniejszyć trochę średnicę do 9,25 a skok do 10. Powinieneś osiągnąć jakieś 35-37/h samemu.
Użytkownik psulek edytował ten post 24 czerwiec 2014 - 11:04
#60 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2014 - 11:22
Sądzę że spokojnie da radę coś wycisnąć na samej śrubie. Radzą ci dobrze, można nawet zmniejszyć trochę średnicę do 9,25 a skok do 10. Powinieneś osiągnąć jakieś 35-37/h samemu.
Myślę, że nie da rady takich prędkości osiągnąć.
Pływam romaną ale jeszcze cięższą bo waży na pewno ponad 200kg z Yamką 25KM ze śrubą 9,7/8-10,1/4 i osiąga prędkość max w jedną osobę 38km/h ale śruba jest za mała bo silnik kręci się do max obrotów 6000