Polecam obejrzeć:
Jak dla mnie fajne opcje, szczególnie Rhino.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 03 kwiecień 2017 - 21:46
Polecam obejrzeć:
Jak dla mnie fajne opcje, szczególnie Rhino.
Napisano 03 kwiecień 2017 - 22:00
Wyprzedziłeś mnie tez chciałem to wrzucić
Napisano 03 kwiecień 2017 - 22:11
Ciekawy materiał. Takie uwagi z doświadczenia.
1. 1,5-1,8 prędkość minimalna to strasznie wysoko. W Traxisie mozna ustawić nawet 0,5.
2. Nie warto używać VMax bez potrzeby . Różnica 1 km/h to często kilkadziesiąt procent większe zużycie prądu.
2. Jesli pływamy samemu warto przesunąc wszystko co można na przód. Samemu też usiąść jak najdalej od silnika. Daje to nawet 1 km/h więcej.
Użytkownik godski edytował ten post 03 kwiecień 2017 - 22:26
Napisano 03 kwiecień 2017 - 22:16
Użytkownik siarq edytował ten post 03 kwiecień 2017 - 22:18
Napisano 03 kwiecień 2017 - 22:52
Ciekawy materiał. Takie uwagi z doświadczenia.
1. 1,5-1,8 prędkość minimalna to strasznie wysoko. W Traxisie mozna ustawić nawet 0,5.
2. Nie warto używać VMax bez potrzeby . Różnica 1 km/h to często kilkadziesiąt procent większe zużycie prądu.
2. Jesli pływamy samemu warto przesunąc wszystko co można na przód. Samemu też usiąść jak najdalej od silnika. Daje to nawet 1 km/h więcej.
Pytanie tylko czy komuś potrzebna jest mniejsza prędkość. Przy trollu poniżej tych 1,6-1,8 km/h raczej i tak się nie schodzi.
Szkoda, że nie ma pomiaru minimalnej prędkości na wstecznym, bo moim zdaniem w określonych warunkach pogodowych silnika na wstecznych obrotach można użyć do kontroli dryfu. Do tego przydałyby się wolne wsteczne obroty.
Faktycznie zużycie rośnie nieproporcjonalnie mocno przy maksymalnych prędkościach.
Co do rozkładu mas na pokładzie pełna zgoda. Polecam instalację elektryczną i akumulator w bakiście dziobowej + winda z kotwicą na dziób - szczególnie przy łódkach z laminatu robi to konkretną robotę.
A odnośnie samych prędkości to pomiary były przy dwóch facetach na pontonie 390 cm x 173 cm, który stawia konkretny opór. Myślę, że przy standardowej łodzi z laminatu 3,5-4 x 1,50-1,70 m w pojedynkę z dobrym rozkładem można osiągnąć o ok. 1 km/h więcej.
Użytkownik Raven edytował ten post 03 kwiecień 2017 - 22:57
Napisano 04 kwiecień 2017 - 05:14
Mimo wszystko MK nie daje się zdetronizować
Napisano 04 kwiecień 2017 - 05:26
Napisano 04 kwiecień 2017 - 05:44
Użytkownik siarq edytował ten post 04 kwiecień 2017 - 06:29
Napisano 04 kwiecień 2017 - 18:16
Polecam obejrzeć:
...
Jak dla mnie fajne opcje, szczególnie Rhino.
Ciekawe, a jakie byłyby wyniki takiego testu któregoś z tych silników (np. Protruara 65lbs) vs Traxxsis 55 lbs max?
Użytkownik n15 edytował ten post 04 kwiecień 2017 - 18:35
Napisano 04 kwiecień 2017 - 19:05
Napisano 04 kwiecień 2017 - 19:19
Napisano 04 kwiecień 2017 - 19:23
Do Rhino to trzeba by elektrownie z Kurska zamontować, widać zależało im na mocy i prędkości. Haswing przyjemnie brzmi i chyba lepiej wysterowany maksymizer ma
Napisano 04 kwiecień 2017 - 19:37
Nic niczemu nie przeczy . Tylko chyba nie dokonca rozumiesz ku czemu służy maxi. Masz możliwość regulacji plynnej od 3A do 50a a przy przełączniki masz 3 . 15 . 30 40 50 .
A tutaj się nie zgodzę że maksymizer służy tylko do płynnej regulacji mocy.
Przy mniejszych prędkościach oszczędza akumulator oszczędza akumulator. Na chwilę wyłącza pobór prądu i za chwilę go uruchamia. I tak na okrągło.
Podaje prąd impulsowo.
Cytuje bardziej fachowy opis z forum:
"Ukad maksymizera działa w ten sposób że naprzemiennie włącza i wyłącza silnik, a że dzieje się to bardzo szybko że nie ma żadnych szarpnięć. Zmieniając stosunek czasu włączenia do wyłączenia uzyskujemy płynną regulację pradu poberaną przez silnik a co z tym idzie prędkość. Układ przełącznika elektornicznego jest trwały a straty wydzielane na nim są znikome. Dlatego jest lepszy od rozwiązania z przełącznikiem i oporami szeregowymi. Mam nadzieje że udało mi się w prosty sposób przedstawić jak to działa. Myśle że to wystarczy by zrozumieć na czym polega różnica. To raczej nie jest odpowiednie miejsce na wywody z elektroniki... No chyba że ktoś jest ciekawy to mogę opisać to dokładniej . "
Użytkownik godski edytował ten post 04 kwiecień 2017 - 19:43
Napisano 04 kwiecień 2017 - 19:41
Wydaje mi się, że rinho tylko przy "dopalaczu" ma duży pobór. Wedle tego co zostało przedstawione na filmie to zużycie nie jest większe niż w MK i Motorguide 55 które miałem.
Napisano 04 kwiecień 2017 - 20:01
@Godski , ale nie dokonca rozumiem w czym sie nie zgadzasz?
Napisano 04 kwiecień 2017 - 20:02
Nic niczemu nie przeczy . Tylko chyba nie dokonca rozumiesz ku czemu służy maxi. Masz możliwość regulacji plynnej od 3A do 50a a przy przełączniki masz 3 . 15 . 30 40 50 .
Napisano 04 kwiecień 2017 - 20:04
Wydaje mi się, że rinho tylko przy "dopalaczu" ma duży pobór. Wedle tego co zostało przedstawione na filmie to zużycie nie jest większe niż w MK i Motorguide 55 które miałem.
Dokładnie tak jest. Ciekawe kto z konkurencji osiągnie w porównywalnych warunkach 4,5 km/.h zużywając przy tym 14 A i 5,5 km/h zużywając 26 A. To są świetne wyniki. A jeśli potrzeba większego powera to można go mieć przy większym poborze. Konkurencyjne silniki 12V nie dają takich możliwości.
Napisano 04 kwiecień 2017 - 20:13
noo wlasnie miedzy 4 a 5 masz wzrost o 22A i nie masz zadnego wplywu na to. a moze sie okazac ze przy pradzie 40A twoja lajba zwolni tylko 0,2km/h , tym samy wydluzasz czas pracy silnika na aku.i przedluzasz zycie aku
Napisano 04 kwiecień 2017 - 21:38
@Godski , ale nie dokonca rozumiem w czym sie nie zgadzasz?
Sorry, nie zrozumiałem Twojego wpisu do końca.
Napisano 07 kwiecień 2017 - 17:13
Koledzy tak się zastanawiam Minn kota jest przez wielu podawana jako najlepszy silnik. Jak sie mają do tego silniki Yamaha na częściach Minn koty, mające 5 lat gwarancji?
0 użytkowników, 7 gości, 0 anonimowych