Porównywałeś wagi tych silników? Jak są identyczne, to kupuj tańszy. Jak cena jest porównywalna, to bierz ten bardziej ciężki. Takie jest moje skromne zdanie.
Jaki silnik elektryczny kupić?
#1021 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2017 - 19:03
#1022 ONLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 07:27
Siarq - widziałeś ultrexa? On echa nie potrzebuje, no ale cena w USA od 2,5k$ w górę= 15k pln w naszej dystrybucji....
wiem, że są zestawy konwertujące montowane na silnikach z pedałem - kontrolerem:
Cena niewiele niższa niż silnik haswinga, dokładność pewnie zbliżona.
- Kostek Kleń i hm62 lubią to
#1023 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 07:46
Siarq - widziałeś ultrexa? On echa nie potrzebuje, no ale cena w USA od 2,5k$ w górę= 15k pln w naszej dystrybucji....
wiem, że są zestawy konwertujące montowane na silnikach z pedałem - kontrolerem:
Cena niewiele niższa niż silnik haswinga, dokładność pewnie zbliżona.
Echa nie potrzebuje żaden z silników z GPS Anchor Lock. Możliwość sterowania z poziomu echa to po prostu dodatkowe ułatwienie i wygoda.
Problem w tym, że cena samego modułu to jak piszesz w USA 700 USD i z tego co widzę podają kompatybilność tylko dla kilku silników Minn Koty.
#1024 ONLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 08:11
Jak zatem wyjaśnić różnice w cenach dotychczasowych wypustów MK - tych z możliwością połączenia z echem?
Nie wiem, czy autolock jest jako opcja - po połączeniu z echem, czy też jako self-ficzer danego silnika. Za mało mam wiedzy w temacie.
Kurcze, gdyby ktoś kumaty w żyroskopach/kompasach gps i sofcie wykombinował uniwersalny adapter na silnik - nawet bez pedałów, stałby się szybko bogatym człowiekiem.....
#1025 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 09:57
Nie uzytkowalem tych silnikow dziobowych sterowanych z echa badz pilota. Napewno to jest super sprawa. Ciekaw jestem jak ten tryb kotwicy sie sprawdza w warunkach bojowych. Pewnie przy spokojnej poogdzie daje rade , a jak dmucha ? Do nawigowania , trolowania ok. Ale jesli chodzi o kotwice, to ja obstawiam na elektryczna z pilotem mk czy trex. enter i stoisz , enter i plyniesz MK czy MG sa drogie bo firmowe , odpicowane , wspolpracuja z echosondami i za to sie placi,...
#1026 ONLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 13:15
Nadal nie jestem przekonany o tym self gps anchor. Obejrzałem kilka montaży silników iplot na YT, wszystko przechodzi przez echo, przetwornik na silniku.
Co do zasady uzycia to powinno dać mega efekt w listopadzie, gdzie z mniejszym hałasem niż wciągarki kotwic operujesz i nie marzniesz w ręce.
#1027 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 13:25
Tu masz bez echa, obsługa z pilota:
A tu z echem podłączonym, ale obsługuje też z pilota:
Echa na tych wypasionych łódkach są zazwyczaj podpięte, bo silniki mają wbudowany przetwornik, więc można go wykorzystać do badania dna z przodu łodzi. Ale do samego sterowania silnikiem i funkcją kotwicy echo nie jest potrzebne - w MG i MK wszystkie funkcje można ogarniać z pilota lub z poziomu echa, a w Haswingu część pilotem, a część za pomocą aplikacji.
#1028 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 15:59
Ja kupuje ten tylko biały ,ale nie wiem czy dobrze zrobiłem wole sterować silnikiem głównym niż tel
http://www.sonarskle...pny-p-1425.html
problem jeszcze mam taki bo nie wiem jak ładować akumulatory 24 v.
Jedną instalacje będę miał 12v na echo i na silnik główny ,a drugą właśnie 24v i jak to badziewie połączyć żeby było jak najmniej kłopotów z ładowaniem
#1029 ONLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 16:14
Tu nie chodzi o sterowanie silnikiem jako takie, ale o przydatną funkcję wirtualne kotwicy gps.
Za mało danych wejściowych póki co na osądy. Ktoś będzie musiał sprawdzić to empirycznie....
#1030 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 16:27
To już chyba gdzieś poruszalismy o tym przełączniku? Najlepiej ladowac wpierw jeden aku później drugi . Bądź stosować jakieś dzielniki napiec. To trzeba zrobić mądrze , aby sobie kuku nie zrobić z niszczeniem aku w krótkim czasie
#1031 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 16:41
No wiem że o tym przełączniku było ,na razie założyłem panele słoneczne 120w ,żeby troszkę ładowały te aku a resztę chyba trzeba będzie w garażu ładować niema wyjścia dalej jeszcze myślę może jakaś przetwornica na 24 v albo te silniki podłączyć na 12v chyba im się nić nie stanie? oprócz tego że stracą polowe mocy
#1032 ONLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 16:54
W takim wypadku nie będzie wygodniej po prostu zrobić 2 instalacje + 2 ładowarki?
#1033 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 16:59
Bądź jedna konkretna . Tylko budżet i fantazja ogranicza
#1034 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 17:35
widziałem te na 3 aku ale cena to jedno ale czy nie trzeba by było rozłączać tych 24v?
#1035 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2017 - 17:37
Na razie zrobiłem 2 instalacje 12 i 24 osobno
#1036 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2017 - 18:24
Wczoraj miałem okazję łowić z łódki z silnikiem dziobowym MK. Łowiliśmy we 3 za zalewie wiślanym przy dość silnym wietrze. Silnik ma wbudowany GPS, łódkę utrzymuje idealnie w miejscu. Działa bardzo płynnie,ciągle reguluje moc. Fajnie to wygląda, tylko ta cena...
#1037 ONLINE
Napisano 16 kwiecień 2017 - 18:39
Jaki to silnik? GPS ma własny czy przez echo to szło?
#1038 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2017 - 18:53
Mowa jest o dziobowych motorkach z GPS , czy są też takie aby montaż był np. z tyłu na pantografie obok spaliny ?
#1039 ONLINE
Napisano 16 kwiecień 2017 - 19:05
.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 16 kwiecień 2017 - 19:06
#1040 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2017 - 21:59
Skoro już jesteśmy przy Haswingach ktoś wie jaka jest różnica między modelem produkowanym do 06.2016 a nowym modelem od 07.2016?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 6
0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych