Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki silnik elektryczny kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2436 odpowiedzi w tym temacie

#1101 OFFLINE   krupski

krupski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaKraków/Tylicz
  • Imię:Paweł

Napisano 18 czerwiec 2017 - 21:13

Cześć Panowie . Minn kota endura max 55lb potrzebuje panowie opiniu użytkwników na temat tego elektryka . Silnik ma czasem pchac jakos pomocniczy przy skylli 370 .Ewentualnie jakies inne propozycje  . Z góry dziekuje .


  • szczupak1 lubi to

#1102 OFFLINE   szczupak1

szczupak1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 832 postów
  • LokalizacjaDaleko od domu.

Napisano 19 czerwiec 2017 - 21:34

Który rok endury ?



#1103 OFFLINE   krupski

krupski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 147 postów
  • LokalizacjaKraków/Tylicz
  • Imię:Paweł

Napisano 19 czerwiec 2017 - 22:28

Nowy dopiero zamierzam kupic



#1104 OFFLINE   mariusz18538

mariusz18538

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 19 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Mariusz

Napisano 20 czerwiec 2017 - 09:16

Szukam silnik elektryczny do pontonu Kolibri KM330D czy ktoś może mi coś polecić?

Zastanawiam się nad HASWING Osapian 55/60Lbs MAX lub Haibo VST54

Pływał będę na zbiorniku zaporowym o powierzchni 930 ha  średnia głębokość waha się od 2 - 6 metrów, 

maksymalna głębokość przy upuście wody wynosi 16 metrów :) 


Użytkownik mariusz18538 edytował ten post 20 czerwiec 2017 - 10:09


#1105 OFFLINE   Wiciu 1982

Wiciu 1982

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 114 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:36

Szukam silnik elektryczny do pontonu Kolibri KM330D czy ktoś może mi coś polecić?

Zastanawiam się nad HASWING Osapian 55/60Lbs MAX lub Haibo VST54

Pływał będę na zbiorniku zaporowym o powierzchni 930 ha  średnia głębokość waha się od 2 - 6 metrów, 

maksymalna głębokość przy upuście wody wynosi 16 metrów :) 

Ja bym się zastanawiał nad Haswing 65lbs w Polsce to koszt 1800zł ale już w czechach 1300zł  https://www.nikl.cz/...swing-65lb.php 



#1106 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:38

Ja bym się zastanawiał nad Haswing 65lbs w Polsce to koszt 1800zł ale już w czechach 1300zł  https://www.nikl.cz/...swing-65lb.php 

Link nie działa. Z maksymizerem?



#1107 OFFLINE   Wiciu 1982

Wiciu 1982

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 114 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:43

Link nie działa. Z maksymizerem?

Tak on jest z maxem https://www.nikl.cz/...aswing-65lb.php  



#1108 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 czerwiec 2017 - 16:16

Mam problem . Po 5 czy 6 latach użytkowania Traxxisa i przepłynięciu pewnie kilku tysięcy kilometrów trafiła sie mała awaria. Rumpel nie chce się wysunąć. Poza tym wszystko działa.

Ma ktoś pomysł jak to naprawić?

Jak dobrać sie do tego mechanizmu? Od spodu odkręciłem 6 śrub mocujących na moje oko dekielek osłaniający mechanizm ale za cholerę nie mogę tego zdjąć.

 

 

Załączony plik  P6223209.jpg   60,72 KB   23 Ilość pobrań

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#1109 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 22 czerwiec 2017 - 17:59

Problem rozwiązany. Jak zwykle okazało się że to wina kierownika. Zbyt brutalnie ostatnio go złożyłem i rurka w tulejce w rumplu ułożyła się pod złym kątem.

Przy okazji nasmarowałem wszystko co pracuje i teraz łatwiej się składa czy też wyciąga rumpel. Kręci też lżej.

 

Poza tym silnik jak pszczółka na sucho pracuje. Żadnych wibracji ani dźwięku maksymizera. Startuje praktycznie od pół obrotu śruby na sekundę.



#1110 OFFLINE   Marcin1991

Marcin1991

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 944 postów
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:.

Napisano 02 lipiec 2017 - 23:33

Panowie co powiecie o Silnikach Rhino vx ?? mam zamiar kupić jakiegoś elektryka do łodzi jako pomocnik na plyciznach i ciche przemieszczanie sie po zatoczkach . Bo do plywania ogolnie jest spalina. Nie wiem w co celować Minnkota ? Rhino ? Yamaha ?



#1111 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 lipiec 2017 - 00:11

A wątek przeczytałeś???



#1112 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 lipiec 2017 - 18:57

Jak ktoś znajdzie w rozsądnej cenie górę od Traxxisa to proszę dać znać. Może być bez dołu, mocowania, kolumny, niesprawny maksymizer itp.

Połamałem plastiki od składania.

Silnik działa , rumpel się wysuwa ale nie składa. Wszystko wzmocnione blachami i powertape.



#1113 ONLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8491 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 13 lipiec 2017 - 10:35

Panowie... Jest sens wymieniać kable w silniku? Na 16mm2 chciałem wymienić... Tylko pytanie czy to się wymienia aż do samej spodziny ? Czy wystarczy wymiana do przełącznika biegów? Silnik to neraus x62 B)

ale powoli idę już w stronę osapian haswing 55 max...

Pozdrawiam, Tomasz eS

#1114 OFFLINE   VonJa

VonJa

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 70 postów
  • Imię:Krzysiek

Napisano 13 lipiec 2017 - 11:02

teoria mówi że sens jest bo zredukujesz tym straty mocy powstałe na przewodach lecz wielkość o jaką zredukujesz te straty nie jest moim zdaniem warta tego zachodu. Przykład z praktyki:  silnik 55lbs 12v  napięcie na akumulatorze (pod nominalnym obciążeniem 45A) wynosiło 11,80V - dodam że na czas testów zastąpiłem wirnik silnika sztucznym obciążeniem z chłodzeniem wodnym) w tym samym momencie napięcie mierzone na szczotkotrzymaczu wynosiło 11,48V czyli spadek na kablach i na przełączniku wyniósł 0,32V.  Licząc ze wzoru P=U x  I  wychodzi że straty mocy na kablach i przełączniku wynosiły niespełna 4W.  Dodam że na samym przełączniku ( pozycja 5) straty wynosiły 0.16V = 1,88W.  Też nosiłem się z zamiarem wymiany kabli ale po testach zakończyło się to tym kable zostały oryginalne a dołożyłem czujnik wilgoci ( sygnalizujący ewentualne zalanie silnika). Jak widzisz w testach wziąłem pod uwagę całą długość kabli a nie tylko do przełącznika.


  • Tomasz eS lubi to

#1115 ONLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8491 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 13 lipiec 2017 - 11:50

Rozumie.... Czyli nie ma to raczej sensu jak widać...

Pozdrawiam, Tomasz eS

#1116 OFFLINE   VonJa

VonJa

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 70 postów
  • Imię:Krzysiek

Napisano 13 lipiec 2017 - 12:47

wnioski niech każdy wyciągnie sobie sam ....ja podałem tylko wyniki moich pomiarów...   ;)


Użytkownik VonJa edytował ten post 13 lipiec 2017 - 12:56


#1117 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 13 lipiec 2017 - 14:59

Ja w swoim Traxxisie 80/24V wymieniłem kable z fabrycznych 6mm2 na 10mm2. Teraz, z perspektywy czasu, nie zrobiłbym tego.


  • Tomasz eS lubi to

#1118 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 13 lipiec 2017 - 16:04

Wymiana kabli z 10 na 16mm2 w silniku 12V daje jakieś 0,15V więcej na silniku (czyli prawie nic). Ale "wykorzystać" to można tylko przy odkręconej manetce do końca, bo jeśli płyniemy z zapasem w manetce to w każdej chwili to 0,15V możemy dać nawet na cieńszych kablach (ale zwykle nie chcemy).

Ale to jeszcze nie koniec - śruby w takich silnikach mają mały skok i charakter uciągowy, tzn. że na mniejszych jednostkach silnik wkręca się na maksymalne obroty i nie chce brać nawet tych 50A, które powinien - nie chce bo za małe obciążenie jest (za lekka łódź, za mały skok śruby) - dodając mu 0,15V więcej nie zwiększy się już jego moc, nadal będzie brał te 42-45A. Spróbujcie puścić silnik na sucho i odkręcić manetkę do końca, pobór prądu będzie znikomy (max kilka A) a obroty maksymalne. To samo jest w wodzie na mniejszych i średnich jednostkach, bez porządnej fali i wiatru w mordę silnik nie połknie nawet 50A, nie da się więc zwiększyć mocy przy fabrycznej śrubie bez względu na kable. Natomiast zmniejszenie strat na kablach o kilka W w czasie 1 dnia pływania nie zaoszczędzi nawet 1Ah ładunku w akumulatorze.

 

 

Zamiast tego lepiej zainwestować w większy akumulator, który po jakimś czasie pływania będzie dysponował napięciem o 0,15V większym, niż ten mniejszy - wszak napięcie akumulatora cały czas spada, w większym akumulatorze wolniej i ten silnik z cieńszymi kablami ale większym akumulatorem będzie mógł popłynąć szybciej, szczególnie pod koniec pływania.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 13 lipiec 2017 - 16:13


#1119 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 13 lipiec 2017 - 19:22

Do tego wszystkiego należało by dodać jeszcze to , że na spadki napięć ma przedewsztykim wpływ długość kabli. Jeśli są to standardowe 1.5m to jest jak piszecie. Ale jeśli to jest już 5m czy 10m to spadki zaczynają dawać znać o sobie



#1120 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 13 lipiec 2017 - 22:12

1,5m od głowicy do aku, +1m od głowicy do silnika, wszystko razy 2 daje 5m - dla takiej długości podałem 0,15V (dla 5m kabli 10mm2 w stosunku do 16mm2 przy 50A) dłuższych niż 5m prawie nikt nie ma.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 13 lipiec 2017 - 22:21





Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych