Cze艣膰 Panowie . Minn kota endura max 55lb potrzebuje panowie opiniu u偶ytkwnik贸w na temat tego elektryka . Silnik ma czasem pchac jakos pomocniczy przy skylli 370 .Ewentualnie jakies inne propozycje . Z g贸ry dziekuje .
Jaki silnik elektryczny kupi膰?
#1101 OFFLINE
Napisano 18 czerwiec 2017 - 21:13
- szczupak1 lubi to
#1102 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2017 - 21:34
Kt贸ry rok endury ?
#1103 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2017 - 22:28
Nowy dopiero zamierzam kupic
#1104 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 09:16
Szukam silnik elektryczny do pontonu Kolibri KM330D czy kto艣 mo偶e mi co艣 poleci膰?
Zastanawiam si臋 nad HASWING Osapian 55/60Lbs MAX lub Haibo VST54
P艂ywa艂 b臋d臋 na zbiorniku zaporowym o powierzchni 930 ha 艣rednia g艂臋boko艣膰 waha si臋 od 2 - 6 metr贸w,
maksymalna g艂臋boko艣膰 przy upu艣cie wody wynosi 16 metr贸w
U偶ytkownik mariusz18538 edytowa艂 ten post 20 czerwiec 2017 - 10:09
#1105 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:36
Szukam silnik elektryczny do pontonu Kolibri KM330D czy kto艣 mo偶e mi co艣 poleci膰?
Zastanawiam si臋 nad HASWING Osapian 55/60Lbs MAX lub Haibo VST54
P艂ywa艂 b臋d臋 na zbiorniku zaporowym o powierzchni 930 ha 艣rednia g艂臋boko艣膰 waha si臋 od 2 - 6 metr贸w,
maksymalna g艂臋boko艣膰 przy upu艣cie wody wynosi 16 metr贸w
Ja bym si臋 zastanawia艂 nad Haswing 65lbs w Polsce to koszt 1800z艂 ale ju偶 w czechach 1300z艂 https://www.nikl.cz/...swing-65lb.php聽
#1106 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:38
Ja bym si臋 zastanawia艂 nad Haswing 65lbs w Polsce to koszt 1800z艂 ale ju偶 w czechach 1300z艂 https://www.nikl.cz/...swing-65lb.php聽
Link nie dzia艂a. Z maksymizerem?
#1107 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:43
#1108 OFFLINE
Napisano 22 czerwiec 2017 - 16:16
Mam problem . Po 5 czy 6 latach u偶ytkowania Traxxisa i przep艂yni臋ciu pewnie kilku tysi臋cy kilometr贸w trafi艂a sie ma艂a awaria. Rumpel nie chce si臋 wysun膮膰. Poza tym wszystko dzia艂a.
Ma kto艣 pomys艂 jak to naprawi膰?
Jak dobra膰 sie do tego mechanizmu? Od spodu odkr臋ci艂em 6 艣rub mocuj膮cych na moje oko dekielek os艂aniaj膮cy mechanizm ale za choler臋 nie mog臋 tego zdj膮膰.
P6223209.jpg 60,72 KB 23 Ilo艣膰 pobra艅
#1109 OFFLINE
Napisano 22 czerwiec 2017 - 17:59
Problem rozwi膮zany. Jak zwykle okaza艂o si臋 偶e to wina kierownika. Zbyt brutalnie ostatnio go z艂o偶y艂em i rurka w tulejce w rumplu u艂o偶y艂a si臋 pod z艂ym k膮tem.
Przy okazji nasmarowa艂em wszystko co pracuje i teraz 艂atwiej si臋 sk艂ada czy te偶 wyci膮ga rumpel. Kr臋ci te偶 l偶ej.
Poza tym silnik jak pszcz贸艂ka na sucho pracuje. 呕adnych wibracji ani d藕wi臋ku maksymizera. Startuje praktycznie od p贸艂 obrotu 艣ruby na sekund臋.
#1110 OFFLINE
Napisano 02 lipiec 2017 - 23:33
Panowie co powiecie o Silnikach Rhino vx ?? mam zamiar kupi膰 jakiego艣 elektryka do 艂odzi jako pomocnik na plyciznach i ciche przemieszczanie sie po zatoczkach . Bo do plywania ogolnie jest spalina. Nie wiem w co celowa膰 Minnkota ? Rhino ? Yamaha ?
#1111 OFFLINE
Napisano 03 lipiec 2017 - 00:11
A w膮tek przeczyta艂e艣???
#1112 OFFLINE
Napisano 10 lipiec 2017 - 18:57
Jak kto艣 znajdzie w rozs膮dnej cenie g贸r臋 od Traxxisa to prosz臋 da膰 zna膰. Mo偶e by膰 bez do艂u, mocowania, kolumny, niesprawny maksymizer itp.
Po艂ama艂em plastiki od sk艂adania.
Silnik dzia艂a , rumpel si臋 wysuwa ale nie sk艂ada. Wszystko wzmocnione blachami i powertape.
#1113 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2017 - 10:35
ale powoli id臋 ju偶 w stron臋 osapian haswing 55 max...
Pozdrawiam, Tomasz eS
#1114 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2017 - 11:02
teoria m贸wi 偶e sens jest bo zredukujesz tym straty mocy powsta艂e na przewodach lecz wielko艣膰 o jak膮 zredukujesz te straty nie jest moim zdaniem warta tego zachodu. Przyk艂ad z praktyki: silnik 55lbs 12v napi臋cie na akumulatorze (pod nominalnym obci膮偶eniem 45A) wynosi艂o 11,80V - dodam 偶e na czas test贸w zast膮pi艂em wirnik silnika sztucznym obci膮偶eniem z ch艂odzeniem wodnym) w tym samym momencie napi臋cie mierzone na szczotkotrzymaczu wynosi艂o 11,48V czyli spadek na kablach i na prze艂膮czniku wyni贸s艂 0,32V. Licz膮c ze wzoru P=U x I wychodzi 偶e straty mocy na kablach i prze艂膮czniku wynosi艂y niespe艂na 4W. Dodam 偶e na samym prze艂膮czniku ( pozycja 5) straty wynosi艂y 0.16V = 1,88W. Te偶 nosi艂em si臋 z zamiarem wymiany kabli ale po testach zako艅czy艂o si臋 to tym kable zosta艂y oryginalne a do艂o偶y艂em czujnik wilgoci ( sygnalizuj膮cy ewentualne zalanie silnika). Jak widzisz w testach wzi膮艂em pod uwag臋 ca艂膮 d艂ugo艣膰 kabli a nie tylko do prze艂膮cznika.
- Tomasz eS lubi to
#1115 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2017 - 11:50
Pozdrawiam, Tomasz eS
#1116 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2017 - 12:47
wnioski niech ka偶dy wyci膮gnie sobie sam ....ja poda艂em tylko wyniki moich pomiar贸w...
U偶ytkownik VonJa edytowa艂 ten post 13 lipiec 2017 - 12:56
#1117 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2017 - 14:59
Ja w swoim Traxxisie 80/24V wymieni艂em kable z fabrycznych 6mm2 na 10mm2. Teraz, z perspektywy czasu, nie zrobi艂bym tego.
- Tomasz eS lubi to
#1118 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2017 - 16:04
Wymiana kabli z 10 na 16mm2 w silniku 12V daje jakie艣 0,15V wi臋cej na silniku (czyli prawie nic). Ale "wykorzysta膰" to mo偶na tylko przy odkr臋conej manetce do ko艅ca, bo je艣li p艂yniemy z zapasem w manetce to w ka偶dej chwili to 0,15V mo偶emy da膰 nawet na cie艅szych kablach (ale zwykle nie chcemy).
Ale to jeszcze nie koniec - 艣ruby w takich silnikach maj膮 ma艂y skok i charakter uci膮gowy, tzn. 偶e na mniejszych jednostkach silnik wkr臋ca si臋 na maksymalne obroty i nie chce bra膰 nawet tych 50A, kt贸re powinien - nie chce bo za ma艂e obci膮偶enie jest (za lekka 艂贸d藕, za ma艂y skok 艣ruby) - dodaj膮c mu 0,15V wi臋cej nie zwi臋kszy si臋 ju偶 jego moc, nadal b臋dzie bra艂 te 42-45A. Spr贸bujcie pu艣ci膰 silnik na sucho i odkr臋ci膰 manetk臋 do ko艅ca, pob贸r pr膮du b臋dzie znikomy (max kilka A) a obroty maksymalne. To samo jest w wodzie na mniejszych i 艣rednich jednostkach, bez porz膮dnej fali i wiatru w mord臋 silnik nie po艂knie nawet 50A, nie da si臋 wi臋c zwi臋kszy膰 mocy przy fabrycznej 艣rubie bez wzgl臋du na kable. Natomiast zmniejszenie strat na kablach o kilka W w czasie 1 dnia p艂ywania nie zaoszcz臋dzi nawet 1Ah 艂adunku w akumulatorze.
Zamiast tego lepiej zainwestowa膰 w wi臋kszy akumulator, kt贸ry po jakim艣 czasie p艂ywania b臋dzie dysponowa艂 napi臋ciem o 0,15V wi臋kszym, ni偶 ten mniejszy - wszak napi臋cie akumulatora ca艂y czas spada, w wi臋kszym akumulatorze wolniej i ten silnik z cie艅szymi kablami ale wi臋kszym akumulatorem b臋dzie m贸g艂 pop艂yn膮膰 szybciej, szczeg贸lnie pod koniec p艂ywania.
U偶ytkownik SzymonK edytowa艂 ten post 13 lipiec 2017 - 16:13
#1119 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2017 - 19:22
Do tego wszystkiego nale偶a艂o by doda膰 jeszcze to , 偶e na spadki napi臋膰 ma przedewsztykim wp艂yw d艂ugo艣膰 kabli. Je艣li s膮 to standardowe 1.5m to jest jak piszecie. Ale je艣li to jest ju偶 5m czy 10m to spadki zaczynaj膮 dawa膰 zna膰 o sobie
#1120 OFFLINE
Napisano 13 lipiec 2017 - 22:12
1,5m od g艂owicy do aku, +1m od g艂owicy do silnika, wszystko razy 2 daje 5m - dla takiej d艂ugo艣ci poda艂em 0,15V (dla 5m kabli 10mm2 w stosunku do 16mm2 przy 50A) d艂u偶szych ni偶 5m prawie nikt nie ma.
U偶ytkownik SzymonK edytowa艂 ten post 13 lipiec 2017 - 22:21
U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 7
0 u偶ytkownik贸w, 7 go艣ci, 0 anonimowych