Kupiłem nie dawno Osapiana z maximizerem zobaczymy jak będzie się sprawowała.
Jaki silnik elektryczny kupić?
#1341 OFFLINE
Napisano 11 maj 2018 - 12:13
- jkos i Saimons60 lubią to
#1342 OFFLINE
Napisano 12 maj 2018 - 03:51
Jak można tyle wytrzymać po kupnie nowej zabawki ? Następnego dnia bym plywał 😁 Gratulacje za zakup chociaż te 1.0 to chyba tylko ciut więcej niż 55lbs ?Dziś kupiony Haswing Protruar 1.0
Testy w czerwcu
- Jaroch lubi to
#1343 OFFLINE
Napisano 05 czerwiec 2018 - 21:26
witam a czy ktos z tu obecnych testowal moze silniki caroute N300 24 v do zakupienia w chinach i na Amazoniecom okolo 4000 kola wychodzi silnik podobno 180lbs ciagu ludzie mowia ze tym plywaja od 5-7 kn u nas podony jest ten m250 tyle ze slabszy 120 lbs a co do tych r300 r400 dystrybutor mowi mi ze predkosc bedzie kolo 12km/h ze one sa dobre do ciagania ciezkich jednostek a nie na szybkosc chce cos elektrycznego czym lodka typu romana wejde w sliz jak narazie widze to tylko torqeedo epropulsion i kervin ale cena z dupy jakies 30 tysi zestaw ktos widzial cos tanszgo??
#1344 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2018 - 06:08
#1345 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2018 - 16:58
100 %zgody z powyższym. Waga zestawu zabija prędkość. Taniej wyjdzie krypę ultra light zrobić niż wejść w ślizg z ołowiem na pokładzie....Takie są koszty dla Eko ślizgu... wpierw sprawdź czy przy spalinie 10hp pójdziesz w ślizgu. Jeśli tak to dopiero w ten czas szukać motoru... Karwin 85% sprawności czym dyskwalifikuje wssystkich. Tu wypadało by też technologie zasilania lit x. Bo 300kg olowiu niweczy plan. Epropulsion najkorzystniej cenowo. Z tym że nie ich aku a dokupić bądź zrobic
Swoją drogą dziwię się producentom łodzi, że tak mało jest produktów zoptymalizowanych nautyczne i wagowo pod elektryki. Rynek u nas jest i to duży, parków krajobrazowych nie brakuje...
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
#1346 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2018 - 18:42
Na YT , gosc przy torqeedo 4.0 plywal detka 24km/h Mozna wysnuc wniosek , ze 4kw mocy tj. minimum jakie musi byc. ja zadnych tanich chinczykow o takich mocach/osiagach nie znalalzlem...koszt samego silnika od 12000zl w zwyz. Prawie jak 10hp spaliny, z tym ze tu trzeba jeszcze zasilanie i ladowanie, to generuje koszty nie mniej niz 8000zl. przy 24V prady rzedu 200A... pojemnosc kwasa musia by byc z 400AH...abstrakcja wagowa na lodke/detke. Dla tego silnik zaczynaja sie od 48V , i tam juz prady sa po 120A
#1347 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2018 - 21:05
Pozdrawiam,
Krzysiek
#1348 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2018 - 23:25
Chyba nie rozumiesz problemu. Do pływania wypornościowego optymalny jest kadłub z dnem w przekroju połówka elipsy. Niestety takie typy są nielubiane przez wędkarzy, bo są po prostu chybotliwe. Kadłuby ślizgowe, typu płytkie V słabo nadają się do pływania wypornościowego, bo przy małych prędkościach stawiają większe opory, taka ich natura. Jednocześnie do pływania w ślizgu potrzebna jest odpowiednia wytrzymałość i nie mogą być zbytnio odchudzone.100 %zgody z powyższym. Waga zestawu zabija prędkość. Taniej wyjdzie krypę ultra light zrobić niż wejść w ślizg z ołowiem na pokładzie....
Swoją drogą dziwię się producentom łodzi, że tak mało jest produktów zoptymalizowanych nautyczne i wagowo pod elektryki. Rynek u nas jest i to duży, parków krajobrazowych nie brakuje...
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
@Kris3k - jak poszlo 30l paliwa w 3 godziny, to do elektryka musiałbyś mieć małą elektrownię a nie bateryjki ze sklepu. Trzeba po prostu pływać wolniej.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#1349 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2018 - 04:37
.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 07 czerwiec 2018 - 04:44
#1350 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2018 - 04:42
Paweł, ty jesteś praktyk. Ja mam na myśli tylko sprawę relacji masa zestawu-predkość. Ekonomia jest nie do przeskoczenia w wypadku elektryka. Ślizg może potrwać co najwyżej chwilę ze względu na wydajność prądową ogniw, a do zwiększenia prędkości w pływaniu wypornościowych służą m.in. zmniejszona masa i długość kadłuba.Chyba nie rozumiesz problemu. Do pływania wypornościowego optymalny jest kadłub z dnem w przekroju połówka elipsy. Niestety takie typy są nielubiane przez wędkarzy, bo są po prostu chybotliwe. Kadłuby ślizgowe, typu płytkie V słabo nadają się do pływania wypornościowego, bo przy małych prędkościach stawiają większe opory, taka ich natura. Jednocześnie do pływania w ślizgu potrzebna jest odpowiednia wytrzymałość i nie mogą być zbytnio odchudzone.
@Kris3k - jak poszlo 30l paliwa w 3 godziny, to do elektryka musiałbyś mieć małą elektrownię a nie bateryjki ze sklepu. Trzeba po prostu pływać wolniej.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
To są moje doświadczenia w pływaniu wypornościowym, bo w ślizgu nie będę pływal na elektryku-realnie się nie da w moim przypadku.
Chciałbym kiedyś kupić pływaki katamarana 4,5m , założyć na to lekki podkład i przypiąć trochę większego elektryka.
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
#1351 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2018 - 22:52
Oczywiście że im lżejsza łódka, tym szybciej. Jednak z powodów opisanych powyżej ciężko jest to zrobić w praktyce. Katamaran jest niezłym pomysłem o ile nie chcesz pływać szybko. Stosując droższe i mocniejsze materiały można zredukować ich ilość,a co za tym idzie masę, jednak zawsze kosztem dużego wzrostu ceny. Pytanie czy ktoś będzie chciał za to zapłacić.
Użytkownik psulek edytował ten post 07 czerwiec 2018 - 22:53
#1352 OFFLINE
Napisano 08 czerwiec 2018 - 04:36
Tak, ale super szybki elektryk + zasilanie+ładowanie kosztują majątek również.
Co do kata - to nie myślę wchodzić nim w ślizg, pływaki np Hobiecata mają odpowiedni profil i nie wbiją się w wodę- o ile to masz na myśli.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 08 czerwiec 2018 - 04:36
#1353 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2018 - 13:11
#1354 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2018 - 13:26
#1355 OFFLINE
Napisano 10 czerwiec 2018 - 14:52
#1356 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2018 - 17:57
Ktoś ma, użytkuje haswing protruar 4.0 g? Jakie opinie?
Mam Haswinga 2HP a dzięki uprzejmości Jacka z Wodomanii miałem na jeden dzień Protuara 4HP. Zaletami w stosunku do 2HP były (tylko /aż) - odrobinę cichsza praca, większy kop na starcie (ale i apetyt na prąd), możliwość podniesienia silnika prawie do poziomu z trybie transportowym. Nie płynął szybciej niż 2HP. Waga zbliżona do 2HP.
Śruba miała to samo mocowanie co 2HP i kusiło mnie wrzucenie mojej, żeby sprawdzić czy nie dato przyrostu prędkości, ale niestety nie mialem na wodzie kluczy.
Jeśli byłbyś zainteresowany zakupem 2HP to zapraszam na priv. - jest na sprzedaż
Pozdrawiam,
Mariusz
#1357 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2018 - 18:11
#1358 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2018 - 18:27
A na co Pan Mariusz zmienia ? czyżby epropulsion 3/6?
Coś w tym stylu ... Zobaczę jak pójdzie sprzedaż 2HP.. Na razie mam ciągle 3 silniki na łodzi - 4ty się nie zmieści
#1359 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2018 - 18:31
#1360 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2018 - 18:40
Czyli najrozsądniej kupić protruara 3G.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych