Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki silnik elektryczny kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2487 odpowiedzi w tym temacie

#2461 OFFLINE   darek63

darek63

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 520 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 20 luty 2025 - 09:58

Sonary i mapy, on 20 Feb 2025 - 05:33, said:

Stara zasada polityki mówi, że nie dyskutuje się z przekonanym do swych racji. Sam używam silnika 3KW w 24V. Pcha mi mój cyrk sprzętowy niezależnie od warunków pogodowych, nie generuje zakłóceń, jest bardzo wygodny w obsłudze w wariancie z manetką itp.Wszystko jest dla ludzi a zwłaszcza w kraju, gdzie najłatwiej ustanawia się zakazy. Kwestia celowości i pieniędzy oczywiście. 

Ależ ja nie jestem do niczego przekonany właśnie i dlatego zapytałem. I też nie o to pytałem o czym wyżej napisałeś po raz kolejny. 3KW to nie 1.1 KW. Rozumiem to doskonale - zapewniam. To jest duża / ogromna różnica w stosunku do 800 wat. Inaczej to napiszę ostatni już raz. 
 
Są dwa samochody. Identyczne, identycznie wyposażone. Jeden ma silnik 1.5L jedzie max 200 km/h i kosztuje 100.000. Drugi ma silnik 1.6l jedzie max 210km/h i kosztuje 200.000. Gdzie tu jest sens i logika płacić jeszcze raz tyle za tak niewiele ?. O to pytam cały czas. 
 
Natomiast rozważając kwestię mocy tak czysto teoretycznie nieco inaczej. Twój 3kw to ~ 4HP. Dalej jest tylko pchaczem wody. Być może sprawnym pchaczem ale tylko pchaczem. 5KW to już 6.7HP. Na 6HP da się już tak na styku wyjść w ślizg i płynąć w zależności od obciążenia i rozkładu masy. Opory wówczas maleją, zużycie energii potrzebnej do napędu gwałtownie spada. Więc najlepiej od razu z 6KW ~ 8HP. Wtedy nawet już jest jakiś minimalny zapas. I będzie podobnie jak przy spalinie maneta na full wyjście w ślizg maneta na 3/4 i leci. Nie jest to wtedy 10 może z 12 km/h tylko 20km/h najprawdopodobniej przy podobnym wysysaniu aku. Więc Torqeedo i jemu podobne + walizka kasy. Kwadratura koła... To o czym napisałem jest dokładnie pokazane na tym filmie
 


#2462 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4914 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 20 luty 2025 - 12:28

darek63, on 20 Feb 2025 - 08:58, said:

Ależ ja nie jestem do niczego przekonany właśnie i dlatego zapytałem. I też nie o to pytałem o czym wyżej napisałeś po raz kolejny. 3KW to nie 1.1 KW. Rozumiem to doskonale - zapewniam. To jest duża / ogromna różnica w stosunku do 800 wat. Inaczej to napiszę ostatni już raz.

Są dwa samochody. Identyczne, identycznie wyposażone. Jeden ma silnik 1.5L jedzie max 200 km/h i kosztuje 100.000. Drugi ma silnik 1.6l jedzie max 210km/h i kosztuje 200.000. Gdzie tu jest sens i logika płacić jeszcze raz tyle za tak niewiele ?. O to pytam cały czas.

Natomiast rozważając kwestię mocy tak czysto teoretycznie nieco inaczej. Twój 3kw to ~ 4HP. Dalej jest tylko pchaczem wody. Być może sprawnym pchaczem ale tylko pchaczem. 5KW to już 6.7HP. Na 6HP da się już tak na styku wyjść w ślizg i płynąć w zależności od obciążenia i rozkładu masy. Opory wówczas maleją, zużycie energii potrzebnej do napędu gwałtownie spada. Więc najlepiej od razu z 6KW ~ 8HP. Wtedy nawet już jest jakiś minimalny zapas. I będzie podobnie jak przy spalinie maneta na full wyjście w ślizg maneta na 3/4 i leci. Nie jest to wtedy 10 może z 12 km/h tylko 20km/h najprawdopodobniej przy podobnym wysysaniu aku. Więc Torqeedo i jemu podobne + walizka kasy. Kwadratura koła... To o czym napisałem jest dokładnie pokazane na tym filmie

https://www.youtube....h?v=g1Ondozr0FQ

No ale usilnie starasz się przekonać do wyliczeń- skądinąd słusznych. Mnie jest potrzebny silnik bez zakłóceń w echosondach, prędkość nie większą niż 9 km/h i długotrwałość pływania podczas prac pomiarowych w strefach ciszy. Dobieram sprzęt do realizacji tych zadań.
Masz inne priorytety, ale to nie moja sprawa i tyle.


Wysłane z mojego Blade V 5G przy użyciu Tapatalka

#2463 OFFLINE   ubot

ubot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 25 luty 2025 - 19:37

Koledzy czy ktoś miał już jakieś doświadczenia, albo może coś napisać o nowym Rhino SLX 80 V2 ..?

Chodzi mi głownie o kulturę pracy, bo mocy to mu pewnie nie brakuje.. ;)

Pytam bo po sprzedaży pontonu i osprzętu muszę kupić też nowego Elektryka i rozważam gównie Haibo M150 i właśnie tego nowego Rhino..


Użytkownik ubot edytował ten post 25 luty 2025 - 19:40


#2464 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 28 luty 2025 - 15:50

Też zastanawiam się nad tym silnikiem , ale opini brak prędzej po sezonie ktoś napisze tak to jest z nowościami

#2465 OFFLINE   ubot

ubot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 28 luty 2025 - 17:52

pawlo29, on 28 Feb 2025 - 14:50, said:

Też zastanawiam się nad tym silnikiem , ale opini brak prędzej po sezonie ktoś napisze tak to jest z nowościami

No to może moja będzie pierwsza.., bo już stoi w garażu... ;) Jest promocyjna cena w Plecionie i postanowiłem zaryzykować.., bo jak znam życie to nim ktoś coś napisze to promka się skończy i przyjdzie dołożyć parę stówek więcej..

Dam znać jak będzie po pierwszych testach,..



#2466 OFFLINE   darek63

darek63

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 520 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 01 marzec 2025 - 10:08

Poza tym że jest minimalnie inny wygląd kopuły i dłuższa kolumna o 8cm jestem skłonny stwierdzić, że to jest dokładnie ten sam silnik co RHINO BLX 70. A skoro RHINO BLX 70 to bardzo udany silnik, to i ten z nową nazwą będzie podobnie dobry.



#2467 OFFLINE   ubot

ubot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 01 marzec 2025 - 11:24

Jeśli idzie o 80 to akurat dł. kolumny jest ta sama co w 70 (91cm) dłuższa jest w 110 ale to już 24V

Za to podają że 80 waży 12kg a 70 - 12,2 kg, (przynajmniej tu: https://www.rockworl...i0aAllNEALw_wcB

Ale nie wiem jak jest faktycznie, bo 70 - tki nie miałem..

No i pewnymi jednak detalami (p: funkcje na wyświetlaczu) się różni od zwykłej 70-tki..

Producent podaje też że jest ciut silniejszy niż 70, ale to trzeba by faktycznie już porównać "organoleptycznie".. ;)

Sam wygląd i estetyka w/g mnie zdecydowanie na "+" dla 80-tki..


Użytkownik ubot edytował ten post 01 marzec 2025 - 11:40


#2468 OFFLINE   darek63

darek63

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 520 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 01 marzec 2025 - 12:36

70   Długość kolumny: 83m
80   Długość kolumny: 91cm
 
Poza tym zaręczam Tobie, że nie będziesz niczego innego obserwował jak wyświetlacz silnika :). Wierzysz w to, że cokolwiek zmienili przy bliźniaczym produkcie ?. Może inne cyferki na wyświetlaczu pokazuje bo nie sprawdzałem. Ale do czego one są Tobie tak naprawdę potrzebne ?. Co na podstawie ich ustalasz ?. Istotny to jest BMS z bluetooth. Tam się dowiesz wszystkiego w 5 sekund. Cała reszta jest nie istotna w tej zabawie. 


#2469 OFFLINE   ubot

ubot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 01 marzec 2025 - 13:43

Pewnie masz rację.., ale choćby sam wygląd i użyte materiały wywarły a mnie pozytywne wrażenie.

Odnośnie samej pracy to przekonam się niestety dopiero za kilka m-cy..



#2470 OFFLINE   Marek Cz

Marek Cz

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz

Napisano 02 marzec 2025 - 15:34

Witajcie

     A ja się zastanawiam nad zmianą silnika elektrycznego na mocniejszy - obecnie MinnKota Endura 30, ta starsza wersja - sam sobie zrobiłem aku 12V,102Ah z BMSem i myślałem o większym uciągu, np. powyżej 70lbs. I tutaj już są silniki 12V i już 24V oraz moje dylematy z nimi związane.

Chcę także kupić nowy ponton z pawężą stałą, żeby móc czasami na innych akwenach rekreacyjnie pływać także na spalinie (przemieszczanie się na dużym akwenie, np. Mazury) z elektrykiem "pod ręką". Obecnie mam Intexa Mariner 3 z dołączaną pawężą i problemem jest silnik spalinowy (waga i siły działające na mocowanie pawęży) oraz mocniejszy elektryk (siły działające na mocowanie pawęży), stąd decyzja o zmianie pontonu - raczej 300, max 330, a ze względów wagowych myślę o pompowanej podłodze, ale ponton z kilem. Kolibri, Bush, Gala...

Pływam tylko rekreacyjnie z Żoną, po 8-10 godzin na wodzie, czasami są goście (sporadycznie), ale bardzo często w strefie ciszy i jeziora są też długie, więc chcę mieć zapas prądu na powrót. MK 30 z tym aku starcza na dwa dni spokojnego pływania przy dobrej pogodzie, ale przy pogarszającej się pogodzie i około 5 km na powrót, to drugiego dnia pływania już zaczyna brakować prądu, poza tym pływanie na 5 biegu też mocno obciąża aku i pojemność szybciej spada, że o grzaniu się elektroniki i przewodów nie wspomnę. Rozwiązaniem jest mocniejszy akumulator i to rozumiem... Ale chcę mocniejszy silnik przede wszystkim.

 

     Natomiast zastanawiam się, czy silnik 24V powiedzmy 1400W będzie efektywniejszy od takiego 800W przy 12V???

Otóż mając akumulator 100Ah (zarówno 12V, jak i 24V) i pływając cały dzień na 12V/800W powiedzmy na 4 biegu i o tej samej pojemności 24V/1400W, ale na 2-3 biegu (co w teorii powinno dać podobną prędkość na wodzie), to który akumulator będzie miał większy zapas prądu do odzyskania, ten 12V, czy 24V?

Jaki silnik 12V, powyżej 70 lbs polecacie, a jaki 24V? Budżet na silnik do 3 tysięcy, ale mogę dołożyć. Akumulator raczej sam sobie zrobię...

 

pozdrawiam, Marek



#2471 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5593 postów
  • Imię:adam

Napisano 02 marzec 2025 - 17:12

to zalzy od sprawnosci silnika , sruby, warunkow itd. to czy silnik bedzie mial 700 czy 900w tak naprawde za wiele nie wnosi, zyskasz +-1,5kmh  . mocniejszy da staal predkosc przy zlych warunkach , ciut szybszy , kosztem podwyzszonego napiecia . jesli Ci w MK 30 mocy nie brakowalo to wez sobie jakis 55lbs i wieksza baterie



#2472 OFFLINE   Marek Cz

Marek Cz

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz

Napisano 03 marzec 2025 - 15:18

     Miałem pożyczony Sigma 54 lbs Thrust i jeszcze trochę brakowało mocy, ale mój stary ponton Intex Mariner 3 jest mniejszy i lżejszy (zewn. 295x130 cm i ok. 32 kg) od docelowego + 30 cm z każdej strony i 15-25 kg więcej. Tylko Gala F-300A jest 10 kg cięższa z dmuchaną podłogą. I tak myślę, że skoro będę miał szerszy i cięższy ponton, to opór podczas pływania wzrośnie, stąd moje ukierunkowanie na minimum 70 lbs, co da mi zapas mocy na ucieczkę w razie załamania pogody. Oczywiście aku powinno już oscylować w okolicy 200Ah i takie będę sobie robił.

Natomiast nadal mam dylematy, czy 12V, czy jednak 24V??? Akumulator na 24V najprawdopodobniej zrobię jako 2x12V (ładowane osobno, jako 12V każdy), bo mam ładowarki i da się używać do innych celów na kampingu...

 

Także ludzie piszą, że te bezszczotkowe silniki są głośniejsze... Wprawdzie ja nie łowię, ale podczas długiego pływania także ma to znaczenie...

I jakie są dobre silniki, które polecacie 12V, a które 24V?

 

Bo mi się "wkręcił" Haswing Protuar 2.0 (24V, 85 lbs, 960W, 40A) i mocniejsze Protuar 3.0 (24V, 110 lbs, 1200W, 50A, 630 rpm), gdzie na 12V Protuar 3.0 (12V, 110 lbs, 900W, 75A, 1250 rpm).

Także Haibo M200 (24V, 100 lbs, 40A).

 

Załączony plik  Trust 54 lbs-małe.jpg   27,2 KB   6 Ilość pobrań

 



#2473 OFFLINE   Kozi81

Kozi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 164 postów

Napisano 03 marzec 2025 - 16:42

Marku poczytaj moje posty z poprzedniej strony, tym bardziej że myślisz o pontonie jaki ja obecnie posiadam Gala F300. Jak na tylko 3 metry to już niezły kawałek gumy, w sumie w tej długości ma najwięcej miejsca na pokładzie ze wszystkich obecnych pontonów na rynku. Co też wpływa na moc potrzebną do jego pchania. Więc uderzaj w jak najmocniejszy silnik na jaki Cię stać.

 

Też pytasz się czy bezszczotkowe 24V elektryki są ciche. No niestety nie bardzo. Jak płynę na do +/- 70 procentach mocy jest w porządku ale na maksa, cóż cicho już nie jest :-( Z drugiej strony mój Protruar 5.0 i tak jest cichszy od takiego starego Haswinga 2HP, miałem porównanie z inną gumą płynącą obok.

 

Na Twoim miejscu szedł bym w kierunku Protruara 3.0 24V lub nawet 4.0 24V. Choć ja potrzebowałem jeszcze więcej mocy, mam dwa duże przetworniki od GT56 i na sztycy zestaw live. I z lenistwa nie mam zamiaru go wyciągać z wody przy szybkich zmianach miejscówek a prędkość dla mnie bardzo się liczy. Porównanie: Protruar 5.0 płynie ze sztycą w wodzie pod 9km/h a poprzedni Osapian 55lb bez sztycy tylko 5km/h



#2474 OFFLINE   Marcin Z

Marcin Z

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Zdyb

Napisano 04 marzec 2025 - 14:23

Dzień dobry, mam prośbę o podpowiedzi - to moje pierwsze doświadczenia z pontonami. 

Zakupiłem ponton Kolibri 360 DXL z AirMatą.

https://sklep.ponton...-KM-360DXL/1018

 

Chciałbym wyposażyć go w silnik elektryczny. Po krótkim researchu po necie i przeczytaniu kilku artykułów zastanawiam się nad:

1. Haswing Ultima 3.0

https://www.haswing.pl/ultima.html

 

2. ePropulsion Spirit 1.0 Plus

https://epropulsion.pl/spirit-1-0

 

Czy mógłbym prosić o pomoc w wyborze silnika? Być może jest na rynku coś czego jeszcze nie znalazłem - chodzi o połączenie silnika z akumulatorem, co pociągnie ten ponton. Będę wdzięczny za wskazówki.



#2475 OFFLINE   ubot

ubot

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów
  • LokalizacjaGrudziądz
  • Imię:Robert

Napisano 04 marzec 2025 - 14:34

Jeśli kasa nie jest przeszkodą to z tych dwóch zdecydowanie brałbym nr 2. ePropulsion Spirit 1.0 Plus :) 

Spokojnie poradzi sobie z tym pontonem..


  • Marcin Z lubi to

#2476 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5593 postów
  • Imię:adam

Napisano 04 marzec 2025 - 14:45

epropulsion to inna liga silnikow vs haswing itp.  , do spiryta 1.0+ mozna podlaczac baterie 48V , lub zastapic dedykowana , bardzo dobre osiagi , cichy , nic nie trzeszczy , piszczy itd


  • Marcin Z lubi to

#2477 OFFLINE   Marcin Z

Marcin Z

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Zdyb

Napisano 09 marzec 2025 - 02:34

Nabyłem epropulsion - dzięki za podpowiedzi. W maju napiszę jak się sprawdza :)


  • ubot lubi to

#2478 OFFLINE   Marek Cz

Marek Cz

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 13 postów
  • LokalizacjaBydgoszcz

Napisano 18 marzec 2025 - 17:30

     A mi podczas przeglądania silników powyżej 80lbs, czyli już 24V wpadł w oko Spirit of Fishing Power 250, 110lbs pracujący przy 12V lub 24V. Przy 12V deklarują 55lbs i już bym mógł korzystać ze swojego akumulatora. 

Czy ktoś coś słyszał o tych silnikach, są dosyć ciche - 50db - więc do rekreacyjnego, długiego pływania się nadają, a przy 24V zostaje zapas mocy na ewentualne szybkie przemieszczenie się/ucieczkę, co podniesie możliwości żeglugowe... Ale przy odpowiednim zapasie energii w akusie.

 

     Przeglądam także ogniwa do ewentualnego złożenia akumulatora 24V i ciekawią mnie LG Chem LGY E63B 218W - inne mam w swoim 12V/102Ah i działają super - gdzie przy 7s mam 191Ah, 660Wh, 4,6kW, a waga to 21kg, co jest wagowo akceptowalne i mam duży zapas energii. Nie jest to LiFePo4...

Natomiast nurtuje mnie co innego, otóż zdecydowana większość silników ma maximizery, a to urządzenia elektroniczne i przy swoim akusie mogę podnieść podczas ładowania (i początkowego użytkowania) napięcie do 17V i przy tych ogniwach LGY także zapewne do 29V i czy wówczas elektronika mogła by się uszkodzić i czy dla takich silników lepsze będą akumulatory LiFePo4, które skłonny jestem kupić (może i też samemu zrobię..). Niestety chcę akusa wagowo około 20kg przy jak największej [pojemności - powyżej 150Ah a tu w LiFePo4 już tak kolorowo nie jest (cena i waga)...

@Maweric ma w ofercie ( https://akumulatory-...tywny-balanser/ ) 24V/125Ah przy 21,5kg, bądź 26kg - bo są różnice/błędy w opisach...

 

     Czy ktoś z szanownych i znających dokładniej (niż ja) temat zechce rozwiać moje dylematy silnikowe i akumulatorowe??? Będę bardzo wdzięczny !!!!!!!

 

pozdrawiam, Marek



#2479 ONLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5593 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 marzec 2025 - 19:42

29.2 dla lfp4 8s i 29,4v dla lion 7s masz przy koncu ladowania - teoretycznie, bo w praktyce jest zazwyczaj nizej . przy spoczynku napiecie spada a pod obciazeniem zaczyna byc  juz znamiononwe 3,2lfp i 3,7lion i w dol. To sam masz przy kwasach . Stad tez wnisoek plynie taki , ze eletronika przy silnikach 24V chcac nie chcac musi wytrzymywac napiecie do  30V dla silnikow 24v i minimu 15V dla silnikow 12v. 

Ktos tu kiedys uskutecznial swoje przygody z silnikeim 12v i pakietem 4s lion- sie grzalo i mocniej pchalo, przy krotkotrwalym obciazeniu ekscesow nie bylo . firmowe silnik epropuslion czy torqeedo o napieciu 48V , zasilane sa pakietami 16lfp4 co przy koncu ladowania daje 58.4v i nic sie nie pali , wszytsko dziala



#2480 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15717 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 19 marzec 2025 - 17:49

Po 10 czy 15 latach chce zmienić MK Traxxis 65 Lb na coś nowszego.

Iść w chińczyka czy brać następnego Traxxisa ?

 

W Traxxisie super mocowanie i zero hałasu , mega śruba wedless edge. Nic nie drży.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych