Jaki silnik elektryczny kupić?
#381 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2016 - 00:12
- pipczento2002 lubi to
#382 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2016 - 00:14
Również żel tylko inna budowa,są dodatkowo maty szklany i jest pancerny.
#383 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2016 - 06:14
AGM to kwas uwięziony w macie szklanej, natomiast żel to kwas jest w postaci żelu, popularny kwasiak to kwas w płynie.
Takie subtelne różnice.
#384 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2016 - 06:28
#385 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2016 - 06:43
Ja 2 . I moi znajomi tez. Wniosek wspólnie nasunal. Się jeden. Po 5 latach eksploatacji żel za 1000zl mieknie . Około 500 cykli. Kwas mający tyle samo cykli wcale nie odbiega od zEla. Z tad tez moim zdaniem lepiej jest kupić dobry kwas raz na 5 lat i go później wymienić na nowy niż żyć w przekonaniu ze dwu krotnie droższy żel wytrzyma 2 razy tyle. Jeśli zele są takie super . (Chodz są dobre) to czemu w maszynach czyszczących . Wuzkach samojezdnych większości są kwasy ? Na firmie jednej jednej która współpracowałem mieli podest samobierzny. Pierwsze kwasy jakie.miał wytrzymały 8lat. Padły wiec założyli zele o 60% droższe. Po 4 latach kumulatory zaczęły siadać. ..powiem jeszcze jako ciekawostkę taka rzecz. Mój znajomy pracuje w firmie . Która konserwuje utrzymuje ruch na centralach teleinformatycznych . Ppoż i takie tam. Mają w całej Polsce dużo tego. I na centralach stosują akumulatory agm 65ah . Który sztuka nowa kosztuje około 800zl . Akumulatory te pracują na buforowo czyli może się zdążyć ze raz na rok w porywach kilka razy. W umowach mają zapisy zeby wymienieniac aku raz na 3 lata ! Bez względu na stan. Wszystkie pokolei . Myślę że taka praktyka to nie jest czyjś wydzimis a ma swoje uzasadnienie. Miałem też w rękach i testach naście tych aku . I co się okazuje ze 2 na 10 padły. A reszta ma około 85% pojemnosci. Z tad tez moje wnioski na temat aku .@Siarq
Zgadzam się z Tobę w pierwszej części wypowiedzi a dalej już nie więc zapytam.Ile markowych żelówek przerobiłeś że takie wnioski snujesz?
Użytkownik siarq edytował ten post 21 marzec 2016 - 07:27
#386 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2016 - 19:58
Żel czy AGM? Mi SSB 120AH AGM padł po pięciu latach.
Według producenta akumulatory NPG produkowane w oparciu o technologię VRLA i żel
#387 OFFLINE
Napisano 21 marzec 2016 - 20:17
Według producenta akumulatory NPG produkowane w oparciu o technologię VRLA i żel
A co ma NPG do SSB???
#388 OFFLINE
Napisano 29 marzec 2016 - 22:54
Witam,
takie pytanie, czy ktoś ma opinię popartą o doświadczeniem o kwasowych Sznaider Piastów głębokiego rozładowania?
Używam Bannera głębokiego rozładowania 100Ah, pierwszy wytrzymał 7lat, drugi zginął w wypadku samochodu po dwóch latach( ja i pies przeżyliśmy), teraz jest trzeci,ma 5 lat. Ponieważ wszystkie akumulatory są produkowane w PRC to może Sznajder, albo dwie żelówki 55 AH (telekomunikacyjne)po 210 pln - (ze względu na kręgosłup).sztuka ?
Łódeczka mała, ale dzielna - 2,8 m, podwójne dno,komory, można spiningować na stojąco. Byłem na fali 1,4 m aby wrócić. Silnik MK 46 z 2002 roku, bez remontu (dużo cięższa od obecnych). Echo zblokowane z silnikiem, wygoda totalna.
#389 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2016 - 13:54
#390 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2016 - 11:39
Janusz, a skąd Ty weźmiesz dwa źelki 55Ah po 210 zl ?? Jeśli to nówki sztuki i masz problemy z kręgosłupem to nawet się nie zastanawiaj ! Teź mam takie i bardzo wygodnie je się nosi a do silnika 46 lbs będą idealne. Jeśli nie będziesz cały czas zapinał na piątce, to myślę, że na cały dzień pływania powinny starczyć.
Nie napisałem że nówki. Są w ekstra stanie z gwarancją na rok z firmy którą znam 27 lat. Ale oba nie wejdą do dziury dla nich, problem mechaniczny.
Jedn taki SBL 55-12i(designed for stand by use) pracuje 4 lata w samochodzie mojej w trybie miejskim.
PS. Na piątce to tylko uciekam przed burzą.
#391 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2016 - 12:18
Ja w poniedziałek odbieram WRESZCIE swego długo oczekiwanego Osapiana 55/60 lbs,chrzest na początku czerwca na zalewie Solińskim.... i .....już się cieszę....
Użytkownik amstaf358 edytował ten post 16 kwiecień 2016 - 12:22
#392 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2016 - 16:07
#393 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2016 - 16:57
Też mam aku 100 ah żelową Toyamę NPCG,waży ponad 30 kg,ale po wcześniejszych doświadczeniach znad Soliny,gdzie robiłem za wielbłąda,taszcząc ciężkiego busha z aku,poszedłem po rozum do głowy i ponton mam dużo lżejszy,a do aku wózeczek...
#394 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2016 - 17:18
Ja wam powiem ze ten żel co mam 100ah to strach wsadzic do gumiaka 2.8m wazy to chyba z 40kg. Juz czuje ten bol kregosłupa.
Oj, współczuję. Ja właśnie wróciłem z wojaży po Narwi . Błogosławie dwa zakupione żelki 55Ah . Silnik Haibo też daje radę choć na piątym biegu wchodzi w jakieś dziwne wibracje ( trzęsie się dość mocno ) Może kiepsko go zamocowałem lub obudowa troszkę się poluzowała... Następnym razem zobaczę , bo na wodzie nie miałem czasu. Kilka wymiarowych okonków i jeden szczupły się trafił, więc nic innego się nie liczyło
#395 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2016 - 17:32
Haibo dawał radę pod prąd....?
#396 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2016 - 17:55
Haibo dawał radę pod prąd....?
Nie powinien sobie poradzić, osapian też sobie nie poradzi, tylko MK daje radę .
- siarq i delux64 lubią to
#397 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2016 - 18:20
Pływałem powyżej zapory w Dębę ( okolice Jachranki ) . Rzeka tutaj dupy nie urywa i Haibo nie miało z nią żadnego problemu. To mój pierwszy sezon na wodzie więc stopniowo dozuje sobie atrakcje, ale już niedługo Wisła , Nil , Niagara
- suhhar i Grzesiek88 lubią to
#398 OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2016 - 18:18
Nie powinien sobie poradzić, osapian też sobie nie poradzi, tylko MK daje radę .
Hmmmm...no tak to możliwe, tylko MK w mordę..
- Jozi lubi to
#399 OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2016 - 07:01
Bo to dobry silnik .
#400 OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2016 - 07:23
Bo to dobry silnik .
Oczywiscie to wiedzą WSZYSCY ,dopóki się coś w elektronice nie spieprzy,np ..maximizer....i wtedy zaczyna się KOSZMAR...
- Jozi lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 6
0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych