Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki silnik elektryczny kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2436 odpowiedzi w tym temacie

#581 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 27 czerwiec 2016 - 16:35

Pomiar pod obciążeniem jest nieco bez sensu. Tylko pomiar w stanie spoczynku - tak podaje producent i tyle w temacie. Wraz z postępem rozładowania spada stężenie elektrolitu. Wzrasta rezystancja wewnętrzna, bo kwas zmienia się w wodę, a PbO w PbSO4. Pod obciążeniem mierzysz napięcie ogniwa pomniejszone o spadek napięcia na rezystancji. W pewnym sensie pokazuje to pewien postęp w rozładowaniu, bo spadki będą większe wraz z ubytkiem Ah, ale nie jest to stopień naładowania baterii.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
  • Gofer2005 lubi to

#582 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 27 czerwiec 2016 - 16:48

Zupełnie nie zgadzam się z powyższym . Co z tego że zmierzyłem napięcie w spoczynku w akumulatorze tydzień po naładowaniu i było 13Volt ??? Ta informacja nic mi nie dała. Po podpięciu silnika aku w ciągu niespełna pół godziny rozładowywał się.

 

Tak wiec pomiar w spoczynku nic nam nie da w wielu przypadkach.



#583 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 27 czerwiec 2016 - 17:25

Mylisz pomiar poziomu naładowania z pomiarem pojemności. Napięcie w spoczynku mówi o poziomie naładowania ( % całkowitej dyspozycyjność pojemności aku). Czas pływania mówi nam jaką mamy pojemność dyspozycyjna.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#584 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 27 czerwiec 2016 - 17:33

Pomiar pod obciążeniem jest nieco bez sensu. Tylko pomiar w stanie spoczynku - tak podaje producent i tyle w temacie. 

http://www.electroca... instrukcja.pdf

Jak przepłynę do 10km swoim pływadłem, to po powrocie do domu mam ok.12,70V. Czyli wg producenta, dostawcy, dystrybutora i diabli wiedzą kogo jeszcze mam akumulatory w 100% naładowane. Po podłączeniu ładowarki napięcie powinno skoczyć praktycznie natychmiast powyżej 14V. Praktycznie. Rzeczywistość jest inna. Powyżej 14V w takim przypadku mam po ok.3 godzinach.

A z drugiej strony.

Wątek jest o zakupie silnika elektrycznego, a nie o mierzeniu stopnia naładowania akumulatora :)



#585 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 27 czerwiec 2016 - 18:49

Zupełnie nie zgadzam się z powyższym . Co z tego że zmierzyłem napięcie w spoczynku w akumulatorze tydzień po naładowaniu i było 13Volt ??? Ta informacja nic mi nie dała. Po podpięciu silnika aku w ciągu niespełna pół godziny rozładowywał się.

 

Tak wiec pomiar w spoczynku nic nam nie da w wielu przypadkach.

potwierdzam. teoria jedno a praktyka drugie



#586 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 27 czerwiec 2016 - 19:02

potwierdzam. teoria jedno a praktyka drugie

Właśnie, to mówię ja, Janusz , czyli ten który w wyjątkowo krótkim czasie załatwił dwa Trojany mierząc napięcie akumulatora w spoczynku, nie pod obciążeniem :)


  • trout master lubi to

#587 OFFLINE   delux64

delux64

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 487 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:delux

Napisano 28 czerwiec 2016 - 07:04

Wątek jest o zakupie silnika elektrycznego, a nie o mierzeniu stopnia naładowania akumulatora,......dokładnie tak,coś się Kolegom myli wątek.. ;)



#588 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 28 czerwiec 2016 - 14:21

Wątek jest o zakupie silnika elektrycznego, a nie o mierzeniu stopnia naładowania akumulatora,......dokładnie tak,coś się Kolegom myli wątek.. ;)

Właśnie!

Proponuję niezdecydowanym zakup silnika marki Minn Kota z maximizerem.

Dzisiaj 14km trola i pomiar już w domu napięcia wg wskazówek zamieszczonych w postach powyżej. Bez obciążenia!. Miernik wskazał 12,65V. Czyli praktycznie akumulator jest w pełni naładowany. Po 14 km pływania!!!  Tylko silnik marki Minn Kota z maximizerem może dokonać takich cudów.

Będąc w samozachwycie, nie odważyłem się zmierzyć napięcia pod obciążeniem. Podejrzewam, że wynik nie byłby tak rewelacyjny i musiałbym stanąć na utwardzonym piasku plaży do rywalizacji z posiadaczami  silników innych marek.

Jak kupować to tylko MK. Ładowarka będzie zbędna!


  • Gobio Gobio, siarq i trout master lubią to

#589 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 28 czerwiec 2016 - 15:51

Jak kupować to tylko MK. Ładowarka będzie zbędna!

Janusz nie bądź "świnia“, podziel się z kolegami tym cudownym środkiem co paliłeś lub brałeś. ;) Też tak chcemy :lol:  :rockon: 


  • Jozi lubi to

#590 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 28 czerwiec 2016 - 18:26

Janusszr, jednak prawda leży pośrodku. Sprawa na tyle mnie zaintrygowała, że pokopałem trochę w publikacjach i wygląda na to, że producenci aku robią nas w bambuko. Otóż jedynym pewnym sposobem pomiaru stopniach naładowania jest pomiar gęstości elektrolitu. Natomiast charakterystyka rozładowania jest dosyć "płaska", przez co napięcie utrzymuje się na dosyć wysokim i w miarę stałym poziomie przez dosyć długi czas, po czym zaczyna gwałtownie spadać w wyniku zasiarczenia i spadku stężenia elektrolitu. Także pomiar pod obciążeniem ma swoje uzasadnienie, bo duży spadek napięcia nie bezpośrednio pokazuje jak duże jest zasiarczenie i rozcieńczeniu kwasu. Natomiast powrót do napięcia prawie pełnego jest właściwie normalny przy niepełnym rozładowaniu. Bardzo fajna publikacja opisującacałe zjawisko:

http://www.powerstre...s/chapter05.htm

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
  • thug lubi to

#591 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 28 czerwiec 2016 - 18:33

Co ciekawe jest tam nawet opisany twój przypadek z dużym spadkiem napięcia przy wysokim poborze - wynika on z lokalnego rozcieńczenia kwasu w porach płyt i mniejszej wydajności reakcji.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 28 czerwiec 2016 - 18:34


#592 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 28 czerwiec 2016 - 19:20

Psułku,

nie ma sensu tego ciągnąć. Zawodowo nie będziemy chyba zajmować się akumulatorami.

Moje zdanie jest takie. Po ładowaniu mierzymy napięcie akumulatora bez obciążenia. Oczywiście po odczekaniu  jakiegoś tam czasu. To jest chyba logiczne. Jeżeli natomiast korzystamy z energii zgromadzonej w akumulatorze, to postępujemy odwrotnie, czyli mierzymy napięcie pod obciążeniem. Pod obciążeniem przecież nie możemy dopuścić do spadku napięcia poniżej 10,5V. W spoczynku zazwyczaj będziemy mieli powyżej 10,5.  Mając w spoczynku 10,5V, to pod obciążeniem ile będzie? 6-8V? Przy takim napięciu akumulator można zezłomować. Wiem coś o tym :)

Graba? :)



#593 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 czerwiec 2016 - 20:52

Polecam nie schodzić poniżej 11V pod obciążeniem . Poniżej tej granicy zaobserwowałem skokowy szybki spadek napięcia. 



#594 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 28 czerwiec 2016 - 20:57

Też tego samego doświadczyłem co Andrzej.
Pilnuję 11V i basta. Akumulator dzielnie się trzyma.

#595 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 28 czerwiec 2016 - 21:19

Psułku,

nie ma sensu tego ciągnąć. Zawodowo nie będziemy chyba zajmować się akumulatorami.

Moje zdanie jest takie. Po ładowaniu mierzymy napięcie akumulatora bez obciążenia. Oczywiście po odczekaniu  jakiegoś tam czasu. To jest chyba logiczne. Jeżeli natomiast korzystamy z energii zgromadzonej w akumulatorze, to postępujemy odwrotnie, czyli mierzymy napięcie pod obciążeniem. Pod obciążeniem przecież nie możemy dopuścić do spadku napięcia poniżej 10,5V. W spoczynku zazwyczaj będziemy mieli powyżej 10,5.  Mając w spoczynku 10,5V, to pod obciążeniem ile będzie? 6-8V? Przy takim napięciu akumulator można zezłomować. Wiem coś o tym :)

Graba? :)

Zgadza się.

 

@godski - spójrz na charakterystykę rozładowania ogniwa z zalinkowanego materiału. Voltage change during discharge :)

 

EOT


Użytkownik psulek edytował ten post 28 czerwiec 2016 - 21:20


#596 OFFLINE   Tomasz Dyduch

Tomasz Dyduch

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 410 postów
  • LokalizacjaPolanka Wielka Oświęcim
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Dyduch

Napisano 24 sierpień 2016 - 07:50

Ajm sory być może za "głupie" pytanie ale: jak to jest z owym słynnym maximizerem - efekt jest tylko przy pływaniu ciągłym (trolling) czy też nie ma to znaczenia (np. przepływanie krótkich dystansów)?



#597 ONLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2177 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 24 sierpień 2016 - 08:24

każde pływanie, gdyż maksymizer działa gdy silnik pracuje, jedyny brak różnicy między silnikiem z maksymizerem i bez, to wtedy gdy płyniesz na najwyższym biegu. Wtedy pobór prądu dla silnika z maksymizerem i powinien być taki sam jak silnik wyposażonego w maksymizer



#598 OFFLINE   Tomasz Dyduch

Tomasz Dyduch

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 410 postów
  • LokalizacjaPolanka Wielka Oświęcim
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Dyduch

Napisano 24 sierpień 2016 - 10:27

Dzięki,

czy warto kupować nowy silnik z maksymizerem jak mammożliwość kupienia "starej", używanej (z USA) Minn Kota Endura 55 bez maksymizera za około 1200 PLN?



#599 ONLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2177 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 24 sierpień 2016 - 10:40

ja bym kupił nowego Ospiana ze względu na gwarancję, ale inni powiedzą Ci, że stara MK przeżyje kolejne 10 lat i jest o niebo lepsza. Przy tej ilości danych ( a właściwie ich braku) nie da się zdecydować.


  • Jozi lubi to

#600 OFFLINE   ememiks

ememiks

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 205 postów
  • LokalizacjaWolin
  • Imię:Tomasz

Napisano 24 sierpień 2016 - 10:44

Dzięki,

czy warto kupować nowy silnik z maksymizerem jak mammożliwość kupienia "starej", używanej (z USA) Minn Kota Endura 55 bez maksymizera za około 1200 PLN?

Zadaj sobie pytanie czy będę używał do trolingu czy do szybkiego przemieszczania się (jak można to tak nazwać) lub do manewrowania łódką zmiana miejsca na krutkie odcinki.

Jeśli trolling to jak najbardziej jeśli dwa pozostałe to nie ma sensu w używany maks.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych