Jaki silnik elektryczny kupić?
#1221 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2018 - 18:14
#1222 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2018 - 18:27
Rozpiskę oglądałem, ale jakoś nie byłem pewien, nawet nadal nie jestem tych max 65A ,no ale jak jest napisane tak ma być.
dzięki
#1223 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2018 - 18:46
E czy to tez taki wol uciagowy jak haswing czy coś szybciej poleci
- welfron1 lubi to
#1224 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2018 - 20:11
Myślę , że stały rozładowania 80-100A wystarczy , a max rozładowania 150A. To tak dla bezpieczeństwa i ze sporym zapasem.
Szkoda by było zajechać szybko lifepo .
#1225 OFFLINE
Napisano 14 styczeń 2018 - 20:06
Akumulator 400Wh, 25,6v, na pełnych obrotach 1h15min czyli silnik ok 320w o ile dobrze liczę.
Czy taki silniczek może popchać kajak 6Mph, jak podają na stonie producenta?
Bo jeszcze nie spotkałem filmu z kajakiem płynącym tyle przy klasycznych silnikach 12v.
Może znacie podobne silniczki 300-500W na klasyczne 24v w normalnych pieniądzach?
#1226 OFFLINE
#1227 OFFLINE
Napisano 14 styczeń 2018 - 21:07
Myślę że silniczek o mocy 320W nie rozpędzi kajaka wędkarskiego do 6 Mph tj 11 Km/h chyba że chodzi o te mniejsze mile lądowe wtedy 9,6 Km/h chociaż i w to wątpię w silnikach liczy się moc rzeczywista a nie napięcie, wyższe niż 12V stosowane są w celu ograniczenia dużych prądów czyli natężenia i związanych z tym przekrojów przewodów (droższych przewodów i aparatury łączeniowej, wyłączników, masy silnika etc) spadków napięcia, ew nagrzewania itp. Różnice w prędkości między Haibo M150 na napięcie 12V a Haibo M 200 na 24V będą znikome sam się nad tym zastanawiałem do żaglówki 5x1.8 m i nie warte komplikacji z akumulatorami zyskasz może 1 Km/h i ew rozwiniesz 10 Km/h przy maks obciążeniu silnika ograniczając drastycznie zasięg.
#1228 OFFLINE
Napisano 14 styczeń 2018 - 21:17
Ale ten jeszcze droższy (Bixby- 1000$ zestaw). Chodziło mi o bardziej budżetowy i do podpinania na zwykłe kable do aku 24v.http://www.epropulsion.com/lagoon
tanio nie bedzie
Na Ali są przeważnie 48v i pow.1000w, nic mniejszego nie znalazłem, a mógłby być ciekawą alternatywą dla dzisiejszych wolnoobrotowych 12v
@and66- ale te silniczki mają dużo większe obroty niż tradycyjne trollingowe. Zobacz torqeedo
Użytkownik mmedenski edytował ten post 14 styczeń 2018 - 21:21
#1229 OFFLINE
Napisano 14 styczeń 2018 - 21:48
Owszem masz rację mają dość wysokie obroty ale te Haibo maja niewiele mniejsze zapewne jakość wykonania większa sprawność silnika lepiej zrobiona i dobrana śruba dodadzą trochę prędkości z kolei Torqeedo lub podobne czeskie to już zupełnie inna moc zresztą Haibo ma też takie w ofercie. Cudów nie ma, bez mocy nie ma prędkości fizyki nie oszukasz wiem że wejście w ślizg zmniejsza bardzo opory i pozwala osiągać większe prędkości ale najpierw trzeba pływadło rozpędzić do tej granicy ślizgu. W sumie to fajny zestaw, tani nie jest ale niektórym będzie odpowiadał.
#1230 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 16:38
Proszę dla ciekawości zobaczyć na AliExpresie napędy strumieniowe jakie można kupić .
Ceny sa dość wysokie a u nas lipa nawet tego nie ma .
https://pl.aliexpres...6eec0f753&tpp=1
#1231 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 17:22
#1232 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 18:22
Fajny ten napęd strumieniowy uciąg 15 Kg więc szału nie ma ale jakiś kajak popcha tylko czy osiągnie chociaż 8 km/h ? Masz rację że Haibo, Protuary itp to silniki uciągowe ale z wołami bym ich nie porównywał, zresztą czego się można spodziewać przy mocach od 800W do 1800W zapewne lepiej ode mnie wiesz jakie moce w silnikach spalinowych są potrzebne aby wejść w ślizg, elektryki które na to pozwalają mają moce o wiele większe, baterie z górnej półki i czasem pracy nie grzeszą. Możesz sam pokusić się o zrobienie takiego napędu jest sporo silników elektrycznych bezszczotkowych o potrzebnych mocach ze sterownikami też nie ma najmniejszego problemu wsadzasz to na stopę po spalinie i heja na youtube znajdziesz trochę takich konstrukcji, radą będą Ci służyć koledzy z forum elektrycznych rowerów i skuterów. Zmieniając śrubę na szybszą (do zwykłych elektryków prawie takie nie występują) niewiele zyskasz w tych popularnych silnikach może 1 góra 1,5 km/h przy szybkim rozładowaniu akumulatora ale do odważnych świat należy - próbuj tylko przypominam w wodzie przy wzroście prędkości opory rosną do sześcianu więc dwukrotne zwiększenie prędkości (bez wejścia w ślizg) wymaga mocy 8 krotnie większej. Pozdrawiam Andrzej
#1233 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 20:37
Przepraszam wszystkich ale powieliłem jakąś bzdurę pokutującą w internecie opory w wodzie rosną do kwadratu (zagłębiłem się trochę w temat bo fizykę ostatni raz miałem ponad 30 lat temu) więc dwukrotny wzrost prędkości wymaga 4 krotnego wzrostu mocy. Mea culpa i biję się w pierś ale nadal jest to bardzo dużo przeinaczając co nieco jeżeli zredukujemy prędkość dwukrotnie moc spadnie 4 krotnie czyli zużycie prądu również a zasięg nawet troszkę więcej bo akumulator niższy prąd będzie mógł nieznacznie dłużej oddawać. Jeszcze raz przepraszam i zapomnijcie o tym sześcianie w internecie.
#1234 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 20:40
no wlasnie i ten kwadrat caly, zycie komplikuje budowac silnika raczej nie bede , za duzy ambaras i wiele niewiadomych. probuje znalezc jakis film/recenzje o epropulsion 3kW , jednak nigdzie nie ma. wszytsko co znalazlem to 6kw, a to zas jest targanie .
czyli tak prostolinijnie rozumujac jesli na 1kw mam 8,5-8,7kmh to na 3kw bedzie do 14kmh
Użytkownik siarq edytował ten post 15 styczeń 2018 - 20:43
#1235 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 21:08
Mniej więcej taka moc będzie potrzebna dla tych 14 km/h ale zostaje Ci moja opcja czyli żagiel plus zwykły silnik i 14 km/h pęka. Oczywiście z przymknięciem oka chociaż zbliżone prędkości robię na samych żaglach w sprzyjających warunkach. Niestety silniki spalinowe na razie górą pod względem szybkości. Trochę informacji masz na angielskojęzycznych stronach na niejednym forum jeżeli ingliszem zbyt dobrze nie władasz zostaje tłumacz googla z pseudopolskim tłumaczeniem. Mam podobne problemy bo moja łódka jest niemiecka i tylko tam mogę zdobyć informacje a niestety germańskiego nie znam. Pozdrawiam
- welfron1 lubi to
#1236 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 21:17
no wlasnie i ten kwadrat caly, zycie komplikuje budowac silnika raczej nie bede , za duzy ambaras i wiele niewiadomych. probuje znalezc jakis film/recenzje o epropulsion 3kW , jednak nigdzie nie ma. wszytsko co znalazlem to 6kw, a to zas jest targanie .
czyli tak prostolinijnie rozumujac jesli na 1kw mam 8,5-8,7kmh to na 3kw bedzie do 14kmh
Chyba tak nie do końca, mam tabele prędkości dla silnika 2,3,4,5,6 Hp, max prędkość śruby dla wszystkich 1300 obrotów. Oczywiście inne volty 12,24,48, ale wszędzie manetka na max
Prędkości max :
2 HP 7-9 km 80 lbs
3 HP 7,5- 9,5 100 lbs
4 HP 8-10 120 lbs
5 HP 8,5-10,5 140 lbs
6 HP 9-11 160 lbs
#1237 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 21:25
Podobny jest Torqeedo, pewnie podobną technologia, cena połowę wyższa, prędkość podają podobną do 10 kmh kajakiem. Ale też trudno o filmik potwierdzający
https://www.torqeedo...03/1404-00.html
Użytkownik mmedenski edytował ten post 15 styczeń 2018 - 21:35
#1238 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 21:46
a masz ta tabelke dla 9,9hp ?
#1239 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 22:02
Kolego te HP od 2 do 6 to taki chwyt marketingowy producentów silników że niby odpowiadają uciągiem silnikom spalinowym o tych mocach chociaż same mają moce o wiele niższe. Na dodatek nastawione są na uciąg nie na prędkość więc pomimo fajnego zestawienia dane te nie pokazują co może wysokoobrotowy silnik 3KW z dobrze dobraną śrubą. Na marginesie i producenci i sprzedawcy często zawyżają uciąg.
#1240 OFFLINE
Napisano 15 styczeń 2018 - 22:16
a masz ta tabelke dla 9,9hp ?
Silników elektrycznych powyżej 6 Hp, nawet nie biorę pod uwagę, ze względu na cenę. Kiedyś znalazłem 12HP elektryka na 96V, wyglądem i gabarytami przypominał yamahe 15HP , napęd przenoszony za pomocą wałka, czapa praktycznie taka sama. Tylko jak pomyslałem ile trzeba akumulatorów to automatycznie odpuściłem temat.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych