Jaki silnik elektryczny kupić?
#1521 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2019 - 12:35
#1522 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2019 - 15:40
Siema koledzy. Sprawdzał ktoś jak z serwisem i dostępnością części do haibo m150 w PL ?
jeszcze jedno bo dopiero sie dopatrzyłem różnych długości ramion silnika. Co najlepiej wybrać do pontonu kolibri 330 z kilem ?? jeszcze myślę o minn kocie traxxis 55lbs i co tu wybrać może niedoświadczony człowiek... POMOCY !! ;]
#1523 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2019 - 15:41
Tokarex, sprzedaje i prowadzi serwis.Siema koledzy. Sprawdzał ktoś jak z serwisem i dostępnością części do haibo m150 w PL ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#1524 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 20:06
Panowie, mierzył ktoś pobór amperów dla Haibo M200?
Obecnie płynąc pontonem 4km/h z silnikiem Haibo M150 mam pobór w granicach 10A, czy zmieniając silnik na 24V M200, przy tych samych 4km/h pobór obniży się do 5A czy można się spodziewać, że pobór będzie jeszcze niższy z uwagi na większą sprawność układu? A może zbyt wiele oczekuję i raczej nawet tych 5A nie ma co się spodziewać?
Użytkownik Apioo edytował ten post 11 marzec 2019 - 20:16
#1525 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 21:07
tak zacznie sie akumulator ladowac przy plynieciu.... Aby jednostka plywajaca sobie poplynela wymaga sily ktora to uczyni , a ona jest brana z bateryjki . jesli do plyniecia trzeba 30wat , to nie ma roznicy jakie bedzie napiecie . moze byc 96V , mocy pojdzie tyle samo. zamienisz siekierke na kijek....24V x5A = 12V x 10A
#1526 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 21:26
Siarq, nie chodzi mi o sarkazm, ani ocenę zasadności takiej zmiany, tylko suchy fakt o który pytam. Jeśli jesteś wstanie udzielić odpowiedzi i pomóc, to dawaj śmiało.
Użytkownik Apioo edytował ten post 11 marzec 2019 - 21:27
#1527 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 21:44
wybacz za zlosliwosc, Jednak jest jak napisalem powyzej bez tego ladowania oczywiscie:) moc musi zostac oddana bez wzgledu na napiecie. inna kwestia pozostaje sprawnosc silnika , skok sruby. jednak moim zdaniem to przy tych silnikach mozna pominac. wieksze moce to albo do pchania ciezarow - i to prezentuja soba wszystkie "tanie" silniki 12/24V abo do wiekszej predkosci - tu juz niestety trzeba zapchac sporo aby sie rozpedzic... wiec jesli idzie o spacerowe predkosci i mala wage to 12V spelnia swoje zadanie
#1528 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 21:50
Ok, czyli 24V teoretycznie powinna przy tych samych oporach pływadła brać 5A?
Użytkownik Apioo edytował ten post 11 marzec 2019 - 21:50
#1529 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 21:57
teoretycznie tak , tylko masz wtedy 2 akumulatory 12V kwasowe , badz litowy 24V 1szt
#1530 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 22:00
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#1531 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 22:03
no wlasnie wszytsko rozgrywa sie o wage ,$ i korzysci jakie za tym ida. jesli twoj 12V radzi sobie w warunkach ktorych plywasz , to raczej pozostan przy nim. naprawde 24V w tanim wykonaniu do predkosci spacerowej i lekkiej lajby zbytnio sensu nie ma...i zaden cudowny marekting tego nie zmieni
#1532 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 22:07
Panowie dziękuję za odpowiedź, co do akumulatorów nic by się nie zmieniło, obecnie pływam z dwoma 90tkami spiętymi równolegle.
#1533 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 22:14
#1534 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 22:27
Siarq, co Ty z tą prędkością, na m150 mogę płynąć 8km/h, a i tak 5km/h rzadko przekraczam.
Jeszcze jedno pytanie...czy przy takiej samej grubości i długości kabli większe straty są notowane na 12v czy 24V zakładając przykładowy pobór odpowiednio 40A i 20A?
Użytkownik Apioo edytował ten post 11 marzec 2019 - 22:28
#1535 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 22:35
Panowie, mierzył ktoś pobór amperów dla Haibo M200?
Obecnie płynąc pontonem 4km/h z silnikiem Haibo M150 mam pobór w granicach 10A, czy zmieniając silnik na 24V M200, przy tych samych 4km/h pobór obniży się do 5A czy można się spodziewać, że pobór będzie jeszcze niższy z uwagi na większą sprawność układu? A może zbyt wiele oczekuję i raczej nawet tych 5A nie ma co się spodziewać?
Nie znam tego silnika, ale doświadczyłem pływania na 12V/55lbs a 24V/110lbs oraz 24V/130lbs i wnioski są następujące - pobór prądu nie zmaleje dwukrotnie po zwiększeniu napięcia do 24V. Licz na róznicę w poborze na poziomie 1,5. Za 24V silnikami przemawia śruba o więszej średnicy a to z kolei wpływa na 'moc startową' - np w sytuacji, gdy się zagapisz i wiatr wpycha łódź w krzaki czy trzcinę. 24V motor z dużą śrubą reaguje natychmiast, małe pierdzidełko 12V zrobi to później, bo potrzebuje się bardziej rozkręcić żeby pokonać bezwładność łodzi. Wynalazki z Chin mają jedną wadę - są dość głośne - chociaż i tak ciszej pracują niż torquedo. Ja po sprzedaży Haswinga 2HP zamierzam kupić Protruara 5 i rozpocząć majówkę z tym elektrykiem. Po 'opływaniu' podzielę się doświadczeniami - podobno zdecydowanie je wyciszyli - okaże się..Na jego korzyść przemawia sposób składania oraz w pełni łamany rumpel czego nie miał 2HP.
#1536 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 22:38
#1537 OFFLINE
Napisano 11 marzec 2019 - 23:50
Siarq, co Ty z tą prędkością, na m150 mogę płynąć 8km/h, a i tak 5km/h rzadko przekraczam.
Jeszcze jedno pytanie...czy przy takiej samej grubości i długości kabli większe straty są notowane na 12v czy 24V zakładając przykładowy pobór odpowiednio 40A i 20A?
Spadek napięcia to rezystancja kabla * prąd. Skoro rezystancja się nie zmienia, a prąd spada to i mniejsze straty przesyłu. Pytanie jest o to, jaki jest ten spadek na 12V obecnie. W każdym razie, przy prawidłowo wykonanej instalacji dużo na tym nie zyskasz 2 może 3%.
Użytkownik psulek edytował ten post 11 marzec 2019 - 23:51
#1538 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2019 - 18:42
Trochę mam już rozjaśnioną sprawę, dzięki!
#1539 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2019 - 20:15
Trochę mam już rozjaśnioną sprawę, dzięki!
Kolego B... pomyśl o dobrym akumulatorze .
#1540 OFFLINE
Napisano 12 marzec 2019 - 20:18
Kolego J... ja mam dobre akumulatory .
- Jozi lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych