Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Jaki silnik elektryczny kupić?


  • Please log in to reply
2421 replies to this topic

#1701 OFFLINE   Misiek1

Misiek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 162 posts
  • LokalizacjaMyślenice
  • Imię:Michał

Posted 31 August 2019 - 12:13

Panowie potrzebuje raczej coś 24V . Pływam dużą Romaną 430 po jeziorach ze strefą ciszy i w tym roku wiatr i fale tak mnie wykończyły ,ze muszę kupić coś mocniejszego , wiem na bezpieczeństwie się nie oszczędza , ale chciałbym aby to wyszło jak najtaniej. Max 2000-2500zł silnik i do tego fajnie by było akumulator lub akumulatory .

Drugi aspekt akumulatorów pod silnik  12V mam z 5 jeden nowsze inne starsze ( sprawniejsze  , mniej sprawne ) , druga sprawa pojemności mam je wszystkie o rożnych pojemnościach 40,80,100,120 .Jedne żelowe, inne AGM-y a jeszcze inne kwasiaki głębokiego rozładowania.  .Można to w ogóle łączyć i tworzyć 24V czy nie bardzo?  Można podmieniać jak jedne się rozładuje innym iz ostawiać jeszcze jeden który jest jeszcze naładowany ? Teorie znam ,ze wszystko am być identyczne ale chodzi mnie o praktykę.

Bo jeśli tak to więcej zostaje na silnik .


Edited by Misiek1, 31 August 2019 - 12:25.


#1702 OFFLINE   Kris3k

Kris3k

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 20 posts
  • LokalizacjaŚląsk
  • Imię:Krzysztof

Posted 31 August 2019 - 13:58

Występują zarówno w krótkiej S, XS i w długiej stopie.

Pozdrawiam,

#1703 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,505 posts
  • Imię:adam

Posted 31 August 2019 - 21:25

wez te swoje akumulatory na stol , i metoda zarowkowa , badz kup jakis watomierz z funkcja zliczania  z aliexpres za pare zl. sprawdzisz ile faktycznie w nich mocy drzemie . laczyc ze soba najbardziej zbliozne parametrami. zel/agm/kwas= kwas tylko w innej postaci elektrolit


  • Jozi likes this

#1704 OFFLINE   Figura_007

Figura_007

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 posts

Posted 04 September 2019 - 14:15

Witam
Planuję zakup silnika do mojego kolibrli 330D, a z racji tego, że dookoła strefy ciszy to musi być to silnik elektryczny. Myślałem nad Osapianem 55lbs z maxi, Haibo M150 70lbs ale tu są podzielone opinie oraz juz w ostateczności o tanim Jaxonie 65lbs z maxi. Pomożcie zdecydować bo jesień niedługo i na czymś trzeba pływać

#1705 OFFLINE   scOOtt

scOOtt

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 795 posts
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Łukasz

Posted 05 September 2019 - 06:13

Na razie 2x pływane na Haibo M150 - no i powiem, że idzie ładnie w 2 osoby 6-6.5km/h z całym szpejem.


  • Przemek_M likes this

#1706 OFFLINE   radmac5

radmac5

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 657 posts
  • Imię:Radek

Posted 05 September 2019 - 15:27

A ja nie polecam haswinga z mc tuningiem... rzadko użytkowany A już niepokojące dźwięki dochodzą że środka... silnik ma 3 lata

#1707 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,505 posts
  • Imię:adam

Posted 05 September 2019 - 15:33

Ten tuning ,to jedna wielka sciema... ot marketing czysty i parę $ dla prezesa za wymianę kabelkow , co w rezultacie o tak się na nic praktycznie nie przekłada
  • Paweł J and godski like this

#1708 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,809 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 09 September 2019 - 23:28

No właśnie ciekaw jestem, jak spadek napięcia jest później kompensowany przeciwnym napięciem indukowanym w wirniku. Czy rzeczywiście redukcja spadków np o 5% da 10% zrostu mocy. Bo silnik to nie sama rezystancja przecież. 



#1709 OFFLINE   scOOtt

scOOtt

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 795 posts
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Łukasz

Posted 10 September 2019 - 06:30

Zestaw aku opti 100aH (nowy) + Haibo M150 (zestaw kolegi) kolejne pływanie bez oszczędzania od 5 do 14 - przemieszczanie się z miejscówki na miejscówkę z rozkręconą manetką na max bez trollingu. Z początkowego 13.2V zostało 12. Nie jest źle. Silnik mega spoko. 



#1710 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 891 posts
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Posted 17 September 2019 - 17:40

W sobotę pływałem pożyczonym Haibo M 250 24 V do tego  akumulatory 2x12V 100Ah ( 80 kg ) .Łódka 390 cm szer 180 cm z gratami dwie osoby na pokładzie około 400 kg .

Silnik cichy fajnie wkręca się w obroty prędkość max 8 km/h . Porażką  jest bieg wsteczny śruba strasznie chlapie . 

Poprzednio pływałem Haibo 54 lbs 12 V w sześć osób na pokładzie i pies 4 do 5 km /h .

Nie wiem czy się opłaca kupić dla 2 km/h silnik z akumulatorami dwa razy droższy i cięższy .

W porównaniu z Haswingiem  Protruar G 3,0  110 lbs z śrubą 300  mm średnicy  śruba w Haibo M250  120 lbs   jest  mała ma 240 mm .

dane ze stron sprzedawców . 

Pewnie ze względu na długą gwarancję i dobrą  obsługę w Tokareksie  kupie Haibo M250 do niego z czasem jakieś LiFePo4 24 V 100 Ah ( 30 Kg )


Edited by Tabor, 17 September 2019 - 17:42.


#1711 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,505 posts
  • Imię:adam

Posted 17 September 2019 - 17:48

Przy lifepo4 będziesz.mial wagę jakieś 28kg/24v 100ah. Ogólnie przy 24v motorówki niebedzie... za mało mocy. Torqeedo przy krypie 5m i 3 zalogantow 24v wyciąga max 12kmh, aby było szybko niestety trzeba nie mniej niż 5Kw...A to już pociąga sporo na silnik i baterie

#1712 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,608 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 17 September 2019 - 18:26

Zestaw aku opti 100aH (nowy) + Haibo M150 (zestaw kolegi) kolejne pływanie bez oszczędzania od 5 do 14 - przemieszczanie się z miejscówki na miejscówkę z rozkręconą manetką na max bez trollingu. Z początkowego 13.2V zostało 12. Nie jest źle. Silnik mega spoko. 

To 12 to mierzone bez obciążenia po pewnym czasie? Jeśli tak to źle bo pod obciążeniem pewnie było sporo poniżej 11.



#1713 OFFLINE   scOOtt

scOOtt

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 795 posts
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Łukasz

Posted 17 September 2019 - 19:30

To 12 to mierzone bez obciążenia po pewnym czasie? Jeśli tak to źle bo pod obciążeniem pewnie było sporo poniżej 11.

Ma się rozumieć, że z odkręconą manetką V spadają. 

Mówię o tym co silnik pokazywał przed wypłynięciem 13.2V oraz po spłynięciu 12V - w stanie spoczynku.

W trakcie pływania z rozkręconą manetką pokazywał nawet 10.8V.


Edited by scOOtt, 17 September 2019 - 19:30.


#1714 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,680 posts
  • LokalizacjaKrajna

Posted 17 September 2019 - 19:43

A nie lepiej kupić jakikolwiek miernik na boczniku z wyświetlaczem i wpiąć go w kabel zasilający? Pokaże i napięcie i prąd i Ah do wykorzystania.



#1715 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5,505 posts
  • Imię:adam

Posted 17 September 2019 - 20:24

...temat pokazywania napiecia spoczynkowego na aku juz byl omwainy x razy... owo napiecie o niczym nie swiadczy



#1716 OFFLINE   scOOtt

scOOtt

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 795 posts
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Łukasz

Posted 18 September 2019 - 06:34

...temat pokazywania napiecia spoczynkowego na aku juz byl omwainy x razy... owo napiecie o niczym nie swiadczy

Dokładnie.

Lecz w przypadku fabrycznie nowego aku kolegi - jestem w stanie mniej więcej stwierdzić ile wyparowało energii przy pływaniu na max z silnikiem który bierze 60A na full manetce.

Dodam, że do tego silnika albo LiFePo4 albo jak już ktoś chce iść w oszczędność i nie przeszkadza mu waga to tylko AGM - żel ten silnik zajedzie dużo szybciej.

Spowodowane jest to większą odpornością AGM-u w stosunku do żelu na rozładowania wysokim amperażem.



#1717 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 posts
  • LokalizacjaL

Posted 18 September 2019 - 08:38

.


Edited by wedkarski365, 18 September 2019 - 08:38.


#1718 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 posts
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Posted 18 September 2019 - 17:37

W sobotę pływałem pożyczonym Haibo M 250 24 V 

Silnik cichy fajnie wkręca się w obroty prędkość max 8 km/h .

W porównaniu z Haswingiem  Protruar G 3,0  110 lbs z

Cześć,

możesz się odnieść do głośności pracy między Haswingiem a tym Haibo ? Mam HP5 haswinga i jednak nie jest to super cichy silnik :( stąd zaciekawiła mnie Twoja opinia.

 

Dziękuję,

Mariusz


  • michaex likes this

#1719 Guest_Drac_*

Guest_Drac_*
  • Guests

Posted 18 September 2019 - 22:25

Kolega miał haswing 24v, chyba 3hp????
Sprzedał bo za głośny, jak odrzutowiec halasowal.
Nie wytrzymał.
Tokarex zapewnil że Haibo jest cichszy,
Więc kupil haibo m250 i......zostawił go sobie.
Pływa conajmniej dwa sezony i jest zadowolony.

Osobiście nie słyszałem na żywo m250, haswinga tak.

#1720 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,016 posts

Posted 19 September 2019 - 16:49

Za tydzień wchodzą do Polski nowości Haswinga: Ultima, Ventura i Armada -> http://kmbc.pl/silniki-elektryczne

 

Ultima 3.0 to odpowiednik ePropulsion Spirit 1.0 -> http://kmbc.pl/protruar-b Przy takich samych osiągach będzie sporo tańsza od rywala. Szkoda tylko, że dali trochę niższe napięcie i bateria będzie trzymała krócej niż w Spiricie. Za to zapasowa zapewne będzie tańsza niż ta od Spirita (4,3 k PLN ):)

 

Armady mają moce 4 i 6 kW także jak rozumiem mają rywalizować z modelami Navy od ePropulsion.