Mój wygląda tak, jakieś 3-4 doby od ładowania. Oczywiście nieużywany. Poziom elektrolitu sprawdzony.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Czyli śmietnik - zwarcie na celi standard dla ZAPów
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 10 maj 2019 - 15:25
Mój wygląda tak, jakieś 3-4 doby od ładowania. Oczywiście nieużywany. Poziom elektrolitu sprawdzony.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Czyli śmietnik - zwarcie na celi standard dla ZAPów
Napisano 10 maj 2019 - 15:28
Marcin, ale aku rozruchowe znoszą wysokie prądy rozładowania, dobry AGM z bitej BMki pociągnął mi dłużej niż nowe Zapy.........
Maciej - prąd rozruchu ma się nijak do ciągłego poboru. Dlatego na każdym aku (poza stacyjnymi) jest podawany prąd rozruchu (czyli udar jaki zniesie przez 1-3 sekundy taki akumulator) a drugi to prąd ciągłego rozładowania i najchętniej drukuje się C20/C100, bo ładnie wygląda 100Ah, ale tylko marketingowo.
BTW. Od dwóch tygodni mam haswinga 5HP i pływam pobierając do 83A z mojego LiFePo, który nawet nie stęknie po 3-4km ciągłej takiej pracy
Użytkownik MarMilo edytował ten post 10 maj 2019 - 15:28
Napisano 10 maj 2019 - 16:00
Ja też mam lifepo4 i wiem co dają te ogniwa, natomiast są różne AGM i różne kwasy.
Moje Zapy nie były katowane full speed ahead. To były prądy rzędu 20-30A i tyle. Natomiast rzeczony AGM po teście żarówkowym sprzed dwóch miesięcy jest w stanie nadal oddać 79AH z nominalnych 105, a ma już z 5-6 lat.
Napisano 10 maj 2019 - 16:34
Napisano 10 maj 2019 - 20:04
Maciej - prąd rozruchu ma się nijak do ciągłego poboru. Dlatego na każdym aku (poza stacyjnymi) jest podawany prąd rozruchu (czyli udar jaki zniesie przez 1-3 sekundy taki akumulator) a drugi to prąd ciągłego rozładowania i najchętniej drukuje się C20/C100, bo ładnie wygląda 100Ah, ale tylko marketingowo.
BTW. Od dwóch tygodni mam haswinga 5HP i pływam pobierając do 83A z mojego LiFePo, który nawet nie stęknie po 3-4km ciągłej takiej pracy
miedzy litem a kwasem jest przepasc wydajnosciowa , gleboka niczym row marianski,,, i to nie ma sensu najmniejszego., po za tym, w twoim przypadku prad 80A dla pakietu 160ah to pikus , raptem 0,5C. jesli chcesz sprawdzic na co je stac , to trzeba podpiac 160A na 1h , albo 320A na pol H i w ten czas jest jaki punkt odniesienia
Napisano 12 maj 2019 - 07:19
Maciej - prąd rozruchu ma się nijak do ciągłego poboru. Dlatego na każdym aku (poza stacyjnymi) jest podawany prąd rozruchu (czyli udar jaki zniesie przez 1-3 sekundy taki akumulator) a drugi to prąd ciągłego rozładowania i najchętniej drukuje się C20/C100, bo ładnie wygląda 100Ah, ale tylko marketingowo.
BTW. Od dwóch tygodni mam haswinga 5HP i pływam pobierając do 83A z mojego LiFePo, który nawet nie stęknie po 3-4km ciągłej takiej pracy
To fakt. Tłuką obecnie lipę, ale często nieprawidłowo ładuje się aku. Często zaduże prądy podczas absorbcji, czy też za krótkie czasy ładowania w tym etapie. Prąd ładowania 1/10 okey, ale tylko do około 14,4v,później zaczyna rozwalać masę czynną na płytach.
miedzy litem a kwasem jest przepasc wydajnosciowa , gleboka niczym row marianski,,, i to nie ma sensu najmniejszego., po za tym, w twoim przypadku prad 80A dla pakietu 160ah to pikus , raptem 0,5C. jesli chcesz sprawdzic na co je stac , to trzeba podpiac 160A na 1h , albo 320A na pol H i w ten czas jest jaki punkt odniesienia
Jak dobrze, że na forum są Goście co czują temat i znają się na rzeczy.Przeciętny laik jak czyta ze zrozumieniem i postara się pojąć to co fachowiec miał na myśli powinien wyciągnąć wnioski, czemu jego bateria jest kiepska, mimo przestrzegania zaleceń w gwarancji.
Pamiętam jak kiedyś z kolegą katowaliśmy kwasiaki, że ledwie kręciły, nikt nie zwracał uwagi na barierę 10,5V.
Nowe i tak przy takim katowaniu 3-4 sezony wytrzymywały, te obecne nawet pilnowane po 2 sezonach potrafią zakończyć żywot.
Coraz większy szajs produkują.....
Napisano 12 maj 2019 - 07:36
Jak dobrze, że na forum są Goście co czują temat i znają się na rzeczy.Przeciętny laik jak czyta ze zrozumieniem i postara się pojąć to co fachowiec miał na myśli powinien wyciągnąć wnioski, czemu jego bateria jest kiepska, mimo przestrzegania zaleceń w gwarancji.
Pamiętam jak kiedyś z kolegą katowaliśmy kwasiaki, że ledwie kręciły, nikt nie zwracał uwagi na barierę 10,5V.
Nowe i tak przy takim katowaniu 3-4 sezony wytrzymywały, te obecne nawet pilnowane po 2 sezonach potrafią zakończyć żywot.
Coraz większy szajs produkują.....
Ot, inżynieria księgowych ,Józek.
Najbardziej wkurza mnie to, że akumulatorów tradycyjnych praktycznie nie obowiązuje gwarancją. Zawsze będzie to wina użytkownika, prostownika, niewłaściwej eksploatacji.
Czyli mówiąc najkrócej- płać, płacz, kupuj za chwilę nowy.
Jeżeli dodać do tego te wszystkie naklejki "marine" to już zupełnie wysiadam, bo o dziwo, bardzo szybko padają te aku na wodzie......
Napisano 12 maj 2019 - 08:06
Ot, inżynieria księgowych ,Józek.
Najbardziej wkurza mnie to, że akumulatorów tradycyjnych praktycznie nie obowiązuje gwarancją. Zawsze będzie to wina użytkownika, prostownika, niewłaściwej eksploatacji.
Czyli mówiąc najkrócej- płać, płacz, kupuj za chwilę nowy.
Jeżeli dodać do tego te wszystkie naklejki "marine" to już zupełnie wysiadam, bo o dziwo, bardzo szybko padają te aku na wodzie......
No tak, dawniej jakieś mocniejsze te baterie były.
To fakt księgowi wszędzie obecnie mieszają.
Napisano 17 maj 2019 - 11:59
Używa ktoś ładowarek NOCO ?
Użytkownik szczupak1 edytował ten post 17 maj 2019 - 12:06
Napisano 17 maj 2019 - 13:11
Napisano 24 maj 2019 - 10:06
Napisano 24 maj 2019 - 11:37
Napisano 24 maj 2019 - 12:07
Napisano 24 maj 2019 - 13:29
Napisano 24 maj 2019 - 14:35
Napisano 24 maj 2019 - 14:38
Napisano 24 maj 2019 - 15:19
Napisano 24 maj 2019 - 19:04
Toyama to marketingowy gniot
Jeszcze ludzi na ten gniot łapią .
Napisano 24 maj 2019 - 19:08
Napisano 24 maj 2019 - 21:37
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych