Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Akumulator - co wybrać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2144 odpowiedzi w tym temacie

#1601 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5491 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 maj 2019 - 13:17

Liion dla 12v to rozwiazanie srednie... caly ambaras polega na tym , ze jest on zbudowany w konfiguracji 3s. Daje to napiecie spoczynkowe po full naladowaniu 12.6v. Zakres napiecia pracy dla 3s jest od 9-12.5v. Co za tym idzie , odczuwalny spadek mocy bedzie juz widoczny po 30-40% rozladowania baterii. Po zejsciu ponizej 11v silnik zacznie znaczaco slabnac a bateria bedzie miala jeszcze sporo zapas w sobie..., ale przy niskim napieciu... przelozy sie to na moc silnika, badz jesli.eleltronika bedzie czula - wylaczy silnik ze wzgledu na niskie napiecie. Efektu tego nie bedzie dla 24V , gdyz pakiet bedzie zbudowany z 7s , a jego napiecoe pracy bedzie 21-26v czyli " normalne"

#1602 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 09 maj 2019 - 13:24

No masz rację ale jak pływał 3,5h na baterii która waży 8,5kg to nie ma co porównywać choćby do żelu czy agm-a 100Ah- ten też więcej nie wytrzyma, mimo wyższego napięcia, waży bagatela ponad 30kg.

Oczywiście lipofe też jest wyśmienitym rozwiązaniem dla kręgosłupa :)  :)  :) .


Użytkownik Jozi edytował ten post 09 maj 2019 - 13:25


#1603 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5491 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 maj 2019 - 13:33

Nie idzie mi o negowanie liion. One sa ok,super lekkie i wydajne. Tylko duzo lepiej beda sie sprawowac przy pakietach o wyzszym napieciu 24-48v. W ten czas mozna z nich wykrzesac znacznie wiecej silnikiem niz przy 12v.

#1604 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 09 maj 2019 - 13:39

Powiem szczerze myślałem o zbudowaniu 4s ale to już ponad 14V i była niebezpieka  dla silnika.

To fakt, super będzie  pakiet 7S do silniczka  24v nawet jakby zrobić tak 2 bateryjki powyżej  50 Ah by się zmieściło  w tej samej skrzynce .



#1605 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5491 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 maj 2019 - 13:46

Przy 4s mozna zrobic kuku odbiornikom 12v... z tad tez torqeedo,epropulsion,haswing przy swoich silnikach i bateriach stosuja wyzsze napiecia 24-48v uzywajac ogniw lipoly badz lion. Mniejsze prady , odpowiednie napiecia i pakiety dobrane do silnika.

#1606 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4373 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 09 maj 2019 - 17:40

"Liion dla 12v to rozwiazanie srednie... caly ambaras polega na tym , ze jest on zbudowany w konfiguracji 3s. Daje to napiecie spoczynkowe po full naladowaniu 12.6v. Zakres napiecia pracy dla 3s jest od 9-12.5v. Co za tym idzie , odczuwalny spadek mocy bedzie juz widoczny po 30-40% rozladowania baterii. Po zejsciu ponizej 11v silnik zacznie znaczaco slabnac a bateria bedzie miala jeszcze sporo zapas w sobie..., ale przy niskim napieciu... przelozy sie to na moc silnika, badz jesli.eleltronika bedzie czula - wylaczy silnik ze wzgledu na niskie napiecie. Efektu tego nie bedzie dla 24V , gdyz pakiet bedzie zbudowany z 7s , a jego napiecoe pracy bedzie 21-26v czyli " normalne"

______

Nie można zmienić (zwiększyć) tej konfiguracji? Silnik 12V (teoretycznie) zwariuje na wyższym napięciu?
Nie doczytałem wyżej- zwariuje. :D

_______

"Nie idzie mi o negowanie liion. One sa ok,super lekkie i wydajne. Tylko duzo lepiej beda sie sprawowac przy pakietach o wyzszym napieciu 24-48v. W ten czas mozna z nich wykrzesac znacznie wiecej silnikiem niz przy 12v."

Wychodzi na to że trzeba przechodzić (zwłaszcza producenci) na 24V. :)
_______

Użytkownik trout master edytował ten post 09 maj 2019 - 17:46


#1607 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5491 postów
  • Imię:adam

Napisano 09 maj 2019 - 17:55

nie chodzi o to czy zwariuje :) , tylko moze sie spalic przy eksploatacji, zbyt duzo ciepla bedzie sie wydzielac i cos poleci wkoncu... przy litowych bateriach 24V juz nie straszy tak jak przy PB, waga ok, mniejsze prady , mozliwe wieksze moce, same zalety :)zeby jeszcze cena sie zrobila lepsza na lit , to PB zostanie wyparty w znacznej mierze



#1608 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1119 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 09 maj 2019 - 18:27

Ten sam aku miałem rok  , raczej kilka razy popłynołem  i na środku jeziora stanołem  ,gwarancja przepadła bo zgubiłem papiery . Pojechałem do fabryki  TAM JEST SKLEP FIRMOWY i dowiedziałem się , że te aku nie nadają się na bardzo duże obciążenia  PŁYNIĘCIE NA 5 BIEGU , bo się robi zwarcie na celach  , u mnie tak było .  Teraz mam taki doradzili ,  że będzie dobry zobaczymy   a jest  -   ZAP Energy Plus 110  Ah  680 A 

No to z deszczu pod rynnę kolego ;) Niedawno opisywałem moją krótką przygodę z tą baterią.



#1609 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 968 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 09 maj 2019 - 20:11

No to z deszczu pod rynnę kolego ;) Niedawno opisywałem moją krótką przygodę z tą baterią.

No to skubańce ręczyli  PONOĆ MIAŁ BYĆ WZMOCNIONY  i ,   że ten aku  jest dużo leprzy  ,teraz mam jeszcze gwarancje .  Najgorsze jest to,  że tylko latem z łódki mogę zkożystać  , a czas leci a znim gwarancja ,  a mowa o aku  https://sklep.prosto...6100-p-278.html    :huh:



#1610 OFFLINE   trout master

trout master

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4373 postów
  • LokalizacjaRZ
  • Imię:Arko

Napisano 09 maj 2019 - 23:16

Lepiej kupować używane AGM (za np. 250PLN) i wyrzucać po chwili. Jak się uda to dłuższej. :) Na złomie jeszcze jakieś grosze odzyskasz.

#1611 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 10 maj 2019 - 06:59

Lepiej kupować używane AGM (za np. 250PLN) i wyrzucać po chwili. Jak się uda to dłuższej. :) Na złomie jeszcze jakieś grosze odzyskasz.

Ja tak zrobiłem i jak na razie :good: ,co prawda dałem więcej niż 250 zł ale i tak cena w porównaniu z nowym jest bardzo atrakcyjna ,jak AGM którego aktualnie używam wytrzyma 2 sezony to będę zadowolony ,nowe aku tyle u mnie wytrzymują ,a były przypadki że nawet nie dotrwały do końca gwarancji  :( ,a cena za nowy jest 2 razy wyższa względem np.używanego AGM ,rachunek prosty  ;)



#1612 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 10 maj 2019 - 13:44

Z jakiego powodu nowe wytrzymują ci tylko 2 sezony?

Użytkownik Kadet edytował ten post 10 maj 2019 - 13:46


#1613 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 10 maj 2019 - 14:04

Z jakiego powodu nowe wytrzymują ci tylko 2 sezony?

Może dlatego że pływam BARDZO DUŻO I CZĘSTO ,mój jeden sezon tak jak innych dwa a może nawet trzy 



#1614 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5491 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 maj 2019 - 14:06

Powod jest banalny. To nie sa akumulatory do pracy trakcyjnej, a taka wlasnie praca jest podczas uzywania silnikow zaburtowych. I zaden zloty napis w aku za 600zl nowym , tego nie zmieni

#1615 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 10 maj 2019 - 14:09

Powod jest banalny. To nie sa akumulatory do pracy trakcyjnej, a taka wlasnie praca jest podczas uzywania silnikow zaburtowych. I zaden zloty napis w aku za 600zl nowym , tego nie zmieni

Używałem ZAPA -padaka  ;) ,Toyamę  i było lepiej ale cena 2 razy wyższa czyli żadnej matematyki w tym nie było ,wcześniej jakiś żel i jeszcze coś tam po drodze było 



#1616 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5491 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 maj 2019 - 14:17

matematyka jest nieublagana w swych wyliczeniach:) zamiast pseudo trakcyjnych zap, polecam obejrzec oferte firmy SIAP, zobaczyc rowniez panasonic, europower, trojan. tam matma wychodzi wporzadku. mialem zapy , km battery, niedawno kumpel mi przytargal 2 letnie toyama uzywane moze z 20 razy i wszytsko to ch. w d. i gruzu kupe- tak w skrocie brzydka piszac. kilkuletnie europower nie zabite czy panasonic bija te wszytskie toyamy, zapy, i inne wynalazki .


  • trout master lubi to

#1617 ONLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2151 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 10 maj 2019 - 14:25

Szanowni akumulatory Gel nie nadają się do używania z silnikami elektrycznymi typo 50lbs lub więcej, jeśli macie pobór prądu 50A a akumulator jest 100Ah to aku GEL tego długo nie zniesie. Gel nie są do działania na dużych obciążeniach względem ich pojemności, zapewne prąd rozładowywania powyżej1/3 C (czyli jeśli aku jest 90Ah to 1/3C wynosi 30) nie jest dla nich dobry. Co do AGM są wrażliwe na głębokie rozładowania, które mogą obniżać ich sprawność.

W przypadku każdego aku czytajcie jaka ma faktyczna pojemność dla C20, wiele firm podaje tylko dla C100 a to jest dla minimalnego poboru. W zasadzie powinno patrzeć się na pojemność C5 ale ta jest dość rzadko podawana, ale dla naszych zastosować chyba najbardziej zbliżona do rzeczywistości co było już kilka razy wałkowane



#1618 OFFLINE   MARIUSZ 69

MARIUSZ 69

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 2042 postów
  • LokalizacjaLubelskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 10 maj 2019 - 14:28

matematyka jest nieublagana w swych wyliczeniach:) zamiast pseudo trakcyjnych zap, polecam obejrzec oferte firmy SIAP, zobaczyc rowniez panasonic, europower, trojan. tam matma wychodzi wporzadku. mialem zapy , km battery, niedawno kumpel mi przytargal 2 letnie toyama uzywane moze z 20 razy i wszytsko to ch. w d. i gruzu kupe- tak w skrocie brzydka piszac. kilkuletnie europower nie zabite czy panasonic bija te wszytskie toyamy, zapy, i inne wynalazki .

I dlatego kupiłem AGM używka z telekomunikacji czas go zweryfikuje 



#1619 OFFLINE   Maciej_K

Maciej_K

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4668 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 10 maj 2019 - 14:34

Szanowni akumulatory Gel nie nadają się do używania z silnikami elektrycznymi typo 50lbs lub więcej, jeśli macie pobór prądu 50A a akumulator jest 100Ah to aku GEL tego długo nie zniesie. Gel nie są do działania na dużych obciążeniach względem ich pojemności, zapewne prąd rozładowywania powyżej1/3 C (czyli jeśli aku jest 90Ah to 1/3C wynosi 30) nie jest dla nich dobry. Co do AGM są wrażliwe na głębokie rozładowania, które mogą obniżać ich sprawność.

W przypadku każdego aku czytajcie jaka ma faktyczna pojemność dla C20, wiele firm podaje tylko dla C100 a to jest dla minimalnego poboru. W zasadzie powinno patrzeć się na pojemność C5 ale ta jest dość rzadko podawana, ale dla naszych zastosować chyba najbardziej zbliżona do rzeczywistości co było już kilka razy wałkowane

Marcin, ale aku rozruchowe znoszą wysokie prądy rozładowania, dobry AGM z bitej BMki pociągnął mi dłużej niż nowe Zapy.........


  • trout master lubi to

#1620 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1119 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 10 maj 2019 - 15:02

No to skubańce ręczyli PONOĆ MIAŁ BYĆ WZMOCNIONY i , że ten aku jest dużo leprzy ,teraz mam jeszcze gwarancje . Najgorsze jest to, że tylko latem z łódki mogę zkożystać , a czas leci a znim gwarancja , a mowa o aku https://sklep.prosto...6100-p-278.html :huh:

Mój wygląda tak, jakieś 3-4 doby od ładowania. Oczywiście nieużywany. Poziom elektrolitu sprawdzony.214598bf6ee096132a17b5d235d9dfb6.jpg

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych