Konserwacja sprzętu - smary i smarowanie
#1101 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 14:00
Różnica taka, że firma za beczkę płaci tyle ile my za tubkę 10-20 gram...
Konfekcjonowanie i dedykowalność.
- Guzu, eRKa and S.N. like this
#1102 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 14:26
Już o tym smarze tu było. Eksperymentów ciąg dalszy - radzę spróbować i się przekonać że to nie to. Nie mogę przejść obok tego obojętnie,a to dlatego,ze zawsze pojawi się ktoś kto próbuje zastąpić dedykowane smary do kołowrotków czymś co się do tego nie nadaje. Nie wiem,czy to przewrażliwienie niektórych nieświadomych swoich działań i chcących ze swoich kołowrotków uzyskać......sam nie wiem CO.
Mała dygresja:
Tym smarem może Pan posmarować sobie ewentualnie kanapkę. Nie jest szkodliwy,ale kołowrotki nie chcą go konsumować.
Wiem, że było panie Józefie ... Mało tego, część osób była zadowolona ... Nie będę wymieniał kto konkretnie można sobie doczytać. Ja go chcę po prostu sprawdzić, a jak się nie nada to mam fajny rower, mam samochód, rolki też. Gdzieś tam go wepchnę
Mam jedną taulę, na której eksperymentuję i po sezonie sobie tam do niej zaglądam, a że dopiero 2 środki przetestowała to pewnie jeszcze sporo kręcenia przed nią
#1103 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 14:30
Romku, lepkość to nie wszystko. Dodatki pozwalające ją zachować w niskich i wysokich temperaturach, odporność na wodę, czasem słoną, starzenie się itp.
Różnica taka, że firma za beczkę płaci tyle ile my za tubkę 10-20 gram...
Konfekcjonowanie i dedykowalność.
Gratuluję, sprawdzał pan ile dana firma płaci za beczkę ?.
- szczupak1 likes this
#1104 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 14:31
Powiem szczerze, że liczyłem na bardziej merytoryczną odpowiedź typu: Smar x ma współczynnik lepkości 2x większy od smaru ŁT 43
O ile właściwości smarów ot choćby powyżej cytowanego można bez trudu znaleźć, to już z tymi dedykowanymi są problemy. Nie znalazłem.
Pomoże Pan?
Romek w linku poniżej masz właściwości środków smarnych krytox. Notabene polecanych tutaj i ja taki mam w kolekcji
SmarySpecjalne.pl-Smary_KRYTOX_seria_GPL_DuPont_PL.pdf
- eRKa likes this
#1105 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 14:41
Powiem szczerze, że liczyłem na bardziej merytoryczną odpowiedź typu: Smar x ma współczynnik lepkości 2x większy od smaru ŁT 43
O ile właściwości smarów ot choćby powyżej cytowanego można bez trudu znaleźć, to już z tymi dedykowanymi są problemy. Nie znalazłem.
Pomoże Pan?
Mało tego. Pisałem kiedyś do Shimano o udostępnienie karty charakterystyk na smar DG13. Otrzymałem tylko odpowiedź że nie stwarza zagrożenia dla ludzi Z Japońskiego coś próbowałem tłumaczyć ale i tam nie ma składu.
- eRKa likes this
#1106 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 15:09
Dla mnie smarowanie kołowrotków to temat bliźniaczy do krecenia superkołowrotkiem siedząc w fotelu.
Uzasadniam:
Każdy kołowrotek jest fabrycznie przystosowany do pracy.
Żaden kołowrotek którego używałem czy używam, nie uległ zużyciu - tzn nie starły się w wyniku pracy zęby przekładni.
Porównajmy - samochód z przebiegiem 100tys. km. Nooo... powiedzmy, że 1000 godzin pracy łożyska na wale głównym przy prędkości obrotowej - nooo... niech będzie 2000 obr/min.
Łożysko - pierścień wobec pierścienia wykonało - 1000x60x2000 obrotów = 120000000 120milonów obrotów.
1000 godzin pracy - po takim czasie i przebiegu chyba nieliczne skrzynie wymagają remontu...
1000 godzin pracy kołowrotka - to 100 dni po 10 godzin dziennie.
To ja pytam - ile jest tak intensywnie używanych kołowrotków???????????
Wcześniej wspomniałem o mniejszych obciążeniach - są mniejsze, skoro przekładnia(koło napędzające) jest ze stopu cynku czy aluminium - zdecydowanie mniej wytrzymałe od stalowych, ale wystarczające do takich zastosowań.
Jeszcze jedno. Nawet niewidoczna gołym okiem warstwa smaru czy oleju zapewnia prawidłowy poślizg. A jak ciężko taką warstwę usunąć mechanicznie wiedzą lakiernicy....
Edited by eRKa, 16 April 2019 - 15:09.
- Guzu, bogdan333, HaDe and 3 others like this
#1107 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 15:15
To było celowe przekontrastowanie.Gratuluję, sprawdzał pan ile dana firma płaci za beczkę ?.
W swoim życiu widziałem już dedykowaną oliwkę do mechanizmów precyzyjnych która okazała się oliwką do konserwacji broni. Widziałem też smar specjalistyczny, molibdenowy z dodatkami który zakupiony bezpośrednio u producenta kosztował 1% ceny docelowej.
Smary do kołowrotków to nie są jakieś super hiper kosmiczne technologie.
Ciekawe też że taki C4 kręci do dzisiaj chociaż 20 lat chodził na towocie...
- HaDe, eRKa and Pablo54 like this
#1108 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 15:49
Dla mnie smarowanie kołowrotków to temat bliźniaczy do krecenia superkołowrotkiem siedząc w fotelu.
Uzasadniam:
Każdy kołowrotek jest fabrycznie przystosowany do pracy.
Żaden kołowrotek którego używałem czy używam, nie uległ zużyciu - tzn nie starły się w wyniku pracy zęby przekładni.
Porównajmy - samochód z przebiegiem 100tys. km. Nooo... powiedzmy, że 1000 godzin pracy łożyska na wale głównym przy prędkości obrotowej - nooo... niech będzie 2000 obr/min.
Łożysko - pierścień wobec pierścienia wykonało - 1000x60x2000 obrotów = 120000000 120milonów obrotów.
1000 godzin pracy - po takim czasie i przebiegu chyba nieliczne skrzynie wymagają remontu...
1000 godzin pracy kołowrotka - to 100 dni po 10 godzin dziennie.
To ja pytam - ile jest tak intensywnie używanych kołowrotków???????????
Wcześniej wspomniałem o mniejszych obciążeniach - są mniejsze, skoro przekładnia(koło napędzające) jest ze stopu cynku czy aluminium - zdecydowanie mniej wytrzymałe od stalowych, ale wystarczające do takich zastosowań.
Jeszcze jedno. Nawet niewidoczna gołym okiem warstwa smaru czy oleju zapewnia prawidłowy poślizg. A jak ciężko taką warstwę usunąć mechanicznie wiedzą lakiernicy....
Każdy kołowrotek jest fabrycznie przystosowany do pracy. - Tak ale niektóre są naprawdę marnie przesmarowane. Taśma to taśma. Po dopieszczeniu lepiej a i pewnie dłużej kręcą.
Żaden kołowrotek którego używałem czy używam, nie uległ zużyciu - tzn nie starły się w wyniku pracy zęby przekładni. Przez moje ręce przeszło kilka takich kołowrotków ze średniej i wyższej półki .
Kiedyś bawiłem się wiatrówkami i tam spece słusznie zalecali postrzelanie przez chwilę a później dopieszczenie mechanizmu. Było sporo metalicznych okruszków w smarze.
Tak samo robię z młynkami, nowe chwile pokręcą i po dotarciu do rozbiórki. Fabrykę można zawsze poprawić.
Edited by godski, 16 April 2019 - 15:52.
- eRKa likes this
#1109 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 15:56
Poszukam w piwnicy i jak go znajdę to podeślę Ci na próbę
( jeśli go nie wywaliłem już)
Ten smar się CHOLERNIE brudzi!.
Smarujesz, składasz, kilka obrotów , otwierasz i doznajesz SZOKU! Czarno w środku.
Fakt że jest mocno wodoodporny i fajnie tłuste łapy są po nim ale to nie ma sensu.
Ps. Smarujta czym chceta , nawet i smalcem wyborowym :-)
a później facebook trzeszczy o tym jak hu...wo i hu....ym smarem serwisant to posmarował :-)
Ps 2. Przy obecnej dostępności i cenie smarów Shimano nie ma sensu kombinować a takie 50g smaru dla zwykłego smarowacza to na całe życie :-)
Edited by przemo_w, 16 April 2019 - 16:06.
- Józef Lesniak, HaDe, szczupak1 and 2 others like this
#1110 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 16:24
I tu się Przemek być może z Tobą zgodzę, ale szukaj tego smaru bo przetestować go chęć mam ogromniastą Mam jeden sprzęt na testy przeznaczony, ale jakoś zużycia nie wykazuje pomimo eksperymentalnego smarowania
#1111 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 16:38
Wieczorem dam Ci znać.
- Józef Lesniak and S.N. like this
#1112 OFFLINE
Posted 16 April 2019 - 16:58
Ten smar idealnie nadaje się do zębatek plastikowych w zabawkach dla dzieci.
Wieczorem dam Ci znać.
Mam ze dwa modele ... nawet na silnik to się przyda
#1113 OFFLINE
Posted 17 April 2019 - 09:48
O wiele przyjemniej otwiera się młynek który ma nawet łychą naładowane smaru Shimano niż tawotu bo smary dedykowane są "czystsze".
Co do hiper właściwości niektórych smarów to nie wiem o co chodzi bo w NASA nie pracuje :-)
Podobno po niektórych smarach zajechane młynki przestają ząbkować i wracają do stanu fabrycznego :-) a niektóre przynęty same ryby łowią !?.
Wszystko zależy od tego jak głeboko ktoś w to uwierzy :-)
- Guzu, bogdan333, HaDe and 2 others like this
#1114 OFFLINE
Posted 17 April 2019 - 10:04
Podobno po niektórych smarach zajechane młynki przestają ząbkować i wracają do stanu fabrycznego :-) a niektóre przynęty same ryby łowią !?.
Wszystko zależy od tego jak głeboko ktoś w to uwierzy :-)
I jakiego smalcu na co nałoży ...
#1115 OFFLINE
Posted 17 April 2019 - 10:19
Star Dragiem smarowałem wszystko! Hamulec, przekładnie i worma , z tym że wałek to tylko tak przciągałem przez tłuste paluchy i też jest dobrze.
Ale to tylko moje zdanie.
Taka ciekawa historia:-)
Mój kolega kupił nowego Zaubera. Po kilku dniach przyleciał że coś nie tak jest i żeby mu wymienić smar na Shimano .
Ok sobie myślę.
Młynka nawet nie otworzyłem bo nie było po co.
Po kilku dniach jak przyszedł po młynek i pokręcił pojawił się banan na japie od ucha do ucha .
I jeszcze z tekstem że na smarze Shimano to bajka teraz jest.
Po jakichś 2 miesiącach wyprowadziłem go z błedu :-)
Teraz razem się z tego śmiejemy :-)
Także byle jaki smar, byle wiara mocna była że jest zajebiaszczy :-)))
- Guzu, godski, eRKa and 1 other like this
#1116 OFFLINE
Posted 17 April 2019 - 10:26
Przemek nie doczytałeś między wierszami, ale to nie istotne. Wracając do tematu to w tym sezonie jeden multiplikator będzie jechać na krytoxie. Zobaczymy zimą co to z tego wyszło.
- przemo_w likes this
#1117 OFFLINE
Posted 17 April 2019 - 10:32
Nie gniewaj się :-)
#1118 OFFLINE
Posted 17 April 2019 - 10:34
Nie ogarnąłem swoją małą dynią :-)
Nie gniewaj się :-)
No weź Moja przy Twojej jeszcze mniejsza
#1119 OFFLINE
Posted 17 April 2019 - 10:42
I tu jest przykład wiary w swoje obliczenia :-) i moc benzyny na Lukoilu.
- fish28, bogdan333 and HaDe like this
#1120 OFFLINE
Posted 18 April 2019 - 18:06
Raz trafiłem na smar w fabryce gdzie pracowałem który nadawał się do kołowrotków ale koszt tuby 349 euro.
Also tagged with one or more of these keywords: serwis, kołowrotek, multiplikator
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Started by Andżej , 03 Jan 2022 spinning, xul, okoń, wędka and 1 more... |
|
||
|
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
Jak multiplikator do 400 złStarted by Kamil.G. , 29 Apr 2019 multiplikator |
|
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Kołowrotek Ryobi Tresor 2000 - zagubiona częśćStarted by tadelinho , 01 Apr 2019 ryobi, kołowrotek, część |
|
||
Answered
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Started by allevoytek , 11 Jun 2018 naprawa, moduł, elektronika and 2 more... |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennStarted by Vaymona , 29 May 2018 penn, serwis, części |
|