Sławku polecam nabyć Caldie X/Kix i testować na niej momenty dokręcenia śrubek bocznych paneli.
Zajefana zabawa może wyjść :-)
Lepsze modele i z wcześniejszych R4 miały jeszcze podkładki by lepiej wyregulować położenie przekładni.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 13 listopad 2019 - 08:48
Sławku polecam nabyć Caldie X/Kix i testować na niej momenty dokręcenia śrubek bocznych paneli.
Zajefana zabawa może wyjść :-)
Lepsze modele i z wcześniejszych R4 miały jeszcze podkładki by lepiej wyregulować położenie przekładni.
Napisano 14 listopad 2019 - 16:16
Pytanko dla posiadaczy Calcuty 201D.
Jakim łożyskiem zastąpić tulejkę na ośce szpuli. Widać, że z jednej strony jest stożkowa.
Napisano 15 listopad 2019 - 14:07
Nikt nie potrafi pomóc?
Chodzi o takie cóś.
Napisano 15 listopad 2019 - 14:42
Patrząc na foto powinieneś spokojnie pomierzyć tą tulejkę suwmiarką. Pytanie czy można ją zastąpić normalnym łożyskiem czy musi być jakieś stożkowe.
Napisano 15 listopad 2019 - 17:16
No właśnie, pomierzyć to nie problem. Pytanie, czy ma być zwykłe czy stożkowe.
Napisano 15 listopad 2019 - 17:50
Napisano 15 listopad 2019 - 20:15
Pytanko dla posiadaczy Calcuty 201D.
Jakim łożyskiem zastąpić tulejkę na ośce szpuli. Widać, że z jednej strony jest stożkowa.
Pisał pan wcześniej do mnie na priv,a tu teraz widzę. Nie znam tego modelu,ale wydaję mi się że nie da rady tam wsadzić łożyska,bo takiego o takim kształcie nie ma.No chyba że się mylę. Swoja drogą po co tam ingerować,po to aby mieć przeświadczenie że lepiej będzie pracował etc.Skoro producent tak przewidział to lepiej będzie jak zostanie to tak jak przewidział. W końcu jest to Calcuta,jeden z flagowych multików Schimano.
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 15 listopad 2019 - 20:15
Napisano 15 listopad 2019 - 21:08
Napisano 15 listopad 2019 - 22:34
Napisano 16 listopad 2019 - 08:57
Wszystko się zgadza tylko że podobno w modelu jdm jest tam łożysko
Napisano 16 listopad 2019 - 09:38
Wszystko się zgadza tylko że podobno w modelu jdm jest tam łożysko
Nie od dziś wiadomo ze wersje JDM zasadniczo różnią się lub różniły od wydań na EU. Tam może być trochę inne rozwiązanie rózniące się konstrukcyjnie od modelu na Europę.
Przykład kołowrotków z rynku EU.Zawieszenie szpuli (z małymi wyjątkami) jest tylko na osi,a w wydaniu jdm szpula jest zawieszona na łożysku lub na dwóch.Wymaga to już zupełnie innej osi i zabezpieczenia tych łożysk zarówno na osi jak i w szpuli. Szpule też znacznie odbiegają konstrukcyjnie w porównaniu do wersji na EU.
Napisano 16 listopad 2019 - 14:03
No właśnie, pomierzyć to nie problem. Pytanie, czy ma być zwykłe czy stożkowe.
sciagnij pina ktory blokuje lozysko i sprobuj zalozyc,jesli model JDM posiada tam lozysko to znaczy ze operacja sie uda
najprawdopodobniej bedzie to 3X10X4 nie jestem pewien,ale takowe jest w wiekszosci shimano
Użytkownik didi edytował ten post 16 listopad 2019 - 14:29
Napisano 16 listopad 2019 - 18:16
Użytkownik drateffka83 edytował ten post 16 listopad 2019 - 18:17
Napisano 18 listopad 2019 - 20:08
Napisano 21 listopad 2019 - 16:14
Panowie, za miesiąc kończy mi się dwuletnia gwarancja w nasci 2000s. Kołowrotek nie jest zepsuty, ale nie chodzi już tak jak w dniu zakupu, używałem go dość intensywnie. Myślicie, że możliwość oddania go na gwarancję w sklepie? Wyślą kołowrotek na serwis/naprawę nawet bez stwierdzenia konkretnego uszkodzenia (kołowrotek ma po prostu większe luzy, chodzi głośniej, coś tam puknie stuknie lekko pod oporem itd.) ? Wysyłanie go na serwis do jakiegoś prywatnego speca bo cena serwisu pewnie będzie porównywalna do ceny kołowrotka... dwie przesyłki kurierskie + serwis). Ewentualnie może podpowiecie jeszcze kto serwisuje kołowrotki oprócz Pana Grobelnego?
Napisano 22 listopad 2019 - 14:29
Napisano 24 listopad 2019 - 22:14
Użytkownik Ciastek edytował ten post 24 listopad 2019 - 22:14
Napisano 24 listopad 2019 - 22:43
Napisano 25 listopad 2019 - 00:16
Standard, 4x7x2,5
Napisano 28 listopad 2019 - 22:51
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych