#441 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 14:00
#442 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 14:05
#443 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 14:08
#444 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 14:31
Ja się będe upierał ze lepiej ( jeśli jest na to miejsce) dokładać z lewej strony ( i znow jesli nie spowoduje to drgania korbki). Bo cały ten mit ząbkowania fotelowego znika pod obciązeniem nad wodą :-) a moze producenci celowo nie robbią dziury serwisowej z prawej strony...:-) a moze Daiwa pomyślała i są te dekielki z prawej strony ;-)zeby podkładki tam wsadzać he he.
Ide nad wode bo juz głupotami się zajmuje :-)
#445 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 15:41
Z pewnym niedowierzaniem czytałem opinie o różnych przypadłościach nowych kołowrotków Shimano z tzw. wyższej półki, które mogą wynikać z coraz gorszej kontroli jakości, oraz o ich symbolicznym smarowaniu. Zachęcony doskonałą pracą pierwszego kręciołka kupionego przez neta, kupiłem kolejne i chyba więcej tego nie zrobię, tylko następnym razem ruszę du... do sklepu żeby wcześniej pomacać towar. Zarówno nowy Biomaster SW jak i TP ( obydwa JDM ) mają w moim odczuciu za duże luzy na przekładni, z którymi mam nadzieję poradzę sobie za pomocą podkładek, ale mimo wszystko nie tego się po nich spodziewałem.
Z ciekawości rozebrałem Biomka i wydaje się, że fabryczna ilość smaru była wystarczająca. Mimo tego przesmarowałem go niebieskim Pennem i wydaje mi się, że kręci lepiej. Zamówiłem podkładki i zobaczę czy luz się zmniejszy po ich założeniu. Jak ogarnę TP to wrzucę fotki.
Załączone pliki
- Pawgas, Hunter_pike i przemo_w lubią to
#446 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 20:37
Dokładnie można zwiększyć lub zmniejszyć luz między zębami przekładni nachodzącymi na pinion podkładając podkładki na prawą stronę koła od strony korby
Pchanie podkładek na prawą stronę koła zębatego jest niedopuszczalne.Jest to kombinatorstwo jakich wiele które całkowicie wypacza prawidłową pracę przekładni. Na żadnym schemacie Shimano i Daiwa @Hunter_pike takiej opcji nie ma.
Wszelkie manewry w tym temacie na nic się nie zdadzą,bo jak przekładnia jest padnięta to należy ją wymienić,a nie wciskać ludziom takie inowacyjne metody serwisowe.
Gdyby Pan przekazał takie informacje dla inżynierów od Shimano i Daiwa,to by przecierali oczy ze zdumienia co ten polski naród jakby nie patrząc o jeszcze niskiej kulturze technicznej potrafi wymyślić.
#447 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 20:45
Kolego Wojtek2016 , łowiłeś już tym biomasterem ?
#448 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 20:53
Pchanie podkładek na prawą stronę koła zębatego jest niedopuszczalne.Jest to kombinatorstwo jakich wiele które całkowicie wypacza prawidłową pracę przekładni. Na żadnym schemacie Shimano i Daiwa @Hunter_pike takiej opcji nie ma.
Wszelkie manewry w tym temacie na nic się nie zdadzą,bo jak przekładnia jest padnięta to należy ją wymienić,a nie wciskać ludziom takie inowacyjne metody serwisowe.
Gdyby Pan przekazał takie informacje dla inżynierów od Shimano i Daiwa,to by przecierali oczy ze zdumienia co ten polski naród jakby nie patrząc o jeszcze niskiej kulturze technicznej potrafi wymyślić.
Z całym szacunkiem panie Józefie ale pierdoły pan teraz wypisuje. Jeśli tulejka na prawej stronie przekładni jest szersza niż włożone za nią łożysko to by przekładnia była w tym samym ustawieniu należy obowiązkowo dać podkładki na łożysko jakim została zastąpiona plastikowa tuleja a więc na prawa stronę. Nie napisałem nigdzie, że przy ząbkującej przekładni czy jej ewidentnym zużyciu należy podkładki dawać na prawa stronę. Proszę czytać z uwagą i nie przypisywać mi czegoś czego nie powiedziałem i że coś ludziom coś wciskam.
#449 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:06
#450 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:09
Oddalając przekładnie od piniona podkładką z prawej strony uzyskujesz tylko złudną poprawe pracy ze szkodą dla przekładni.... Ma to sens jedynie gdy zamieniasz tuleje na łożysko (i nie zawsze)
Takie tematy przerabiałem bardzo,bardzo dawno temu.Efekt był raczej krótkotrwały przy dość sporym nakładzie pracy i prób. Dzisiaj nie bawię się w takie zabiegi i informuję klienta jaki jest rzeczywisty stan z jego kołowrotkiem.O ile jeszcze istnieje możliwość załatwienia nowej przekładni to proponuje wymianę na nową.
A jak nie,to niech sobie hula "ząbkujący". Generalnie od tego zęby nie powypadają.
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 10 maj 2016 - 21:10
- Guzu lubi to
#451 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:10
Przemo numer tel do mnie znasz, chcesz zadzwoń pogadamy jeśli czegoś nie rozumiesz, nie będę opisywał tego z szczegółami bo hieny czekają na niezrozumiałe dla nich moje wpisy by poujadać.
#452 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:13
Z całym szacunkiem panie Józefie ale pierdoły pan teraz wypisuje. Jeśli tulejka na prawej stronie przekładni jest szersza niż włożone za nią łożysko to by przekładnia była w tym samym ustawieniu należy obowiązkowo dać podkładki na łożysko jakim została zastąpiona plastikowa tuleja a więc na prawa stronę. Nie napisałem nigdzie, że przy ząbkującej przekładni czy jej ewidentnym zużyciu należy podkładki dawać na prawa stronę. Proszę czytać z uwagą i nie przypisywać mi czegoś czego nie powiedziałem i że coś ludziom coś wciskam.
#453 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:15
Dokładnie można zwiększyć lub zmniejszyć luz między zębami przekładni nachodzącymi na pinion podkładając podkładki na prawą stronę koła od strony korby albo pomiędzy łożysko a koło i można również regulować wysokość piniona względem koła przekładni. Jak by tego nie nazywać czy tuningiem czy regulacją dążymy tym do jak najlepszej pracy przekładni i wydłużenia czasu jej żywotności, by jak najdłużej danym kołowrotkiem łowić bez wkurzania się że coś terkocze czy szumi kilka razy głośniej niż kiepska plecionka na przelotkach czy rolce.
Coś tu się nie zgadza. Brniemy dalej.
I jeszcze wymień proszę jeszcze nierozumiejące niczego hieny.
Użytkownik godski edytował ten post 10 maj 2016 - 21:17
#454 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:20
#455 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:20
Przemo numer tel do mnie znasz, chcesz zadzwoń pogadamy jeśli czegoś nie rozumiesz, nie będę opisywał tego z szczegółami bo hieny czekają na niezrozumiałe dla nich moje wpisy by poujadać.
wybacz ,że my proste kmioty nie rozumiemy twoich tajnych badań nad strukturami atomowymi napraw przekładni we wszystkich kołowrotkach na podstawie zaubera i kilkunastu różnych które zostały sprawdzone w boju kilka godzin...
- Karol Krause, Józef Lesniak i coma lubią to
#456 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:25
Z całym szacunkiem panie Józefie ale pierdoły pan teraz wypisuje. Jeśli tulejka na prawej stronie przekładni jest szersza niż włożone za nią łożysko to by przekładnia była w tym samym ustawieniu należy obowiązkowo dać podkładki na łożysko jakim została zastąpiona plastikowa tuleja a więc na prawa stronę. Nie napisałem nigdzie, że przy ząbkującej przekładni czy jej ewidentnym zużyciu należy podkładki dawać na prawa stronę. Proszę czytać z uwagą i nie przypisywać mi czegoś czego nie powiedziałem i że coś ludziom coś wciskam.
"Dokładnie można zwiększyć lub zmniejszyć luz między zębami przekładni nachodzącymi na pinion podkładając podkładki na prawą stronę koła od strony korby "
Pierdoł nie wypisuję,jestem daleki od tego,a Pan sam chyba nie wie o czym pisze.
Gdzie Pan te podkładki instaluje ? Na łożysko czy pod łożysko po wymianie tulejki na łożysko,bo tego Pan nie określa.
Szerokość tulejki nie ma nic do rzeczy,bo zastępujemy ją łożyskiem które jest bardziej stabilne i akurat ta zamiana nie ma wpływu na pracę przekładni. Zamieniłem tych tulejek po prawej stronie na łożyska tysiące w różnych kołowrotkach i nie dawałem żadnych podkładek oraz nie stwierdziłem aby z tego powody parametry przekładni pogorszyły się. A Pan dorabia ideologię serwisową.
Jak Pan nie kuma to proszę zadzwonić do mnie,bo więcej na te wywody nie będę tu dyskutował.
Użytkownik Józef Lesniak edytował ten post 10 maj 2016 - 21:40
#457 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:26
Z całym szacunkiem panie Józefie ale pierdoły pan teraz wypisuje. Jeśli tulejka na prawej stronie przekładni jest szersza niż włożone za nią łożysko to by przekładnia była w tym samym ustawieniu należy obowiązkowo dać podkładki na łożysko jakim została zastąpiona plastikowa tuleja a więc na prawa stronę. Nie napisałem nigdzie, że przy ząbkującej przekładni czy jej ewidentnym zużyciu należy podkładki dawać na prawa stronę. Proszę czytać z uwagą i nie przypisywać mi czegoś czego nie powiedziałem i że coś ludziom coś wciskam.
Mogę tutaj się zgodzić, gdyż w opisanym przypadku nie ma absolutnie innej alternatywy by zniwelować różnicę grubości wymienionej tulejki na łożysko. Zostają tylko podkładki.
Takie tematy przerabiałem bardzo,bardzo dawno temu.Efekt był raczej krótkotrwały przy dość sporym nakładzie pracy i prób. Dzisiaj nie bawię się w takie zabiegi i informuję klienta jaki jest rzeczywisty stan z jego kołowrotkiem.O ile jeszcze istnieje możliwość załatwienia nowej przekładni to proponuje wymianę na nową.
A jak nie,to niech sobie hula "ząbkujący". Generalnie od tego zęby nie powypadają.
To prawda, że takie rozwiązanie jest krótkotrwałe, gdyż shimanowskie miedziane podkładki są relatywnie miękkie (ale jednocześnie też sporo tańsze od oryginalnych stalowych podkładek jakie ma daiwa). Myślę, że efekt dobrej pracy wydłuży sie na tych podkładkach daiwy, ale oczywiście należy robić wszystko by uniknąć podkładania ich na prawą stroną przekładni.
Hunter_pike ma rację - przerabiałem wiele razy wymiany fabrycznych tulei na łożyska.
Użytkownik blackabyss edytował ten post 10 maj 2016 - 21:27
- Hunter_pike lubi to
#458 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:31
Ludzie czytajcie z uwagą, jeśli zamieniacie na prawej stronie kołowrotka czyli od strony nakrętki, tuleję na łożysko które jest od tulei węższe to brak podkładek co spowoduje? przecież to proste jak konstrukcja cepa i o tym cały czas piszę, nie oddalam bez potrzeby podkładkami zębów koła przekładni od piniona bo po co?
#459 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:36
pogrążasz się, każdy kto oddycha nosem umie dostrzec kiedy pisałeś o wymianie tulejki (powtarzając to co już setki razy na forum było poruszane) a swoje ściemy o usuwaniu ząbkowania i magiach z ratowaniem przekładni które wiele osób łyka tak samo jak wszelakie porównania smarów i twoje opinie na temat długotrwałych testów pod ogromnymi obciążeniami na nich, czy też usuwaniu podkładek spod szpuli w daiwie bo niby się na łożysku opiera...
jeszcze miesiąc temu o pierdoły pytałeś po privach a dzisiaj dajesz wykłady jakbyś 50 lat pod mikroskopami rozkładał kołowrotki, dalej nie twierdzę że robisz to źle, wręcz przeciwnie pasja i dokładność to podstawa, ale piszesz takie herezje ,że masz teraz taką samą sytuację jak z twoimi 400 ilomaś tam szczupakami w sezonie i tym jednym których było trzy, albo trzech których było dwóch czy jakoś tak
Użytkownik Profil_Nieaktywny edytował ten post 10 maj 2016 - 21:38
- coma i Hunter_pike lubią to
#460 OFFLINE
Napisano 10 maj 2016 - 21:47
Pchanie podkładek na prawą stronę koła zębatego jest niedopuszczalne.Jest to kombinatorstwo jakich wiele które całkowicie wypacza prawidłową pracę przekładni. Na żadnym schemacie Shimano i Daiwa @Hunter_pike takiej opcji nie ma.
Wszelkie manewry w tym temacie na nic się nie zdadzą,bo jak przekładnia jest padnięta to należy ją wymienić,a nie wciskać ludziom takie inowacyjne metody serwisowe.
Gdyby Pan przekazał takie informacje dla inżynierów od Shimano i Daiwa,to by przecierali oczy ze zdumienia co ten polski naród jakby nie patrząc o jeszcze niskiej kulturze technicznej potrafi wymyślić.
Inżynierowie Shimano i Daiwa na samą myśl ,że polscy samozwańczy fachowcy zalecają klientom serwis nowego kołowrotka przed pierwszym użyciem ,po przetarciu oczu zrobili by seppuku,że ktoś po nich poprawiać musi.
Użytkownik maicke82 edytował ten post 10 maj 2016 - 21:48
- filser lubi to
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych