#761 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2016 - 19:27
- Wartoslaw lubi to
#762 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2016 - 19:36
Mogę Ci sprzedać za 100€
dziękuję za ofertę
#763 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2016 - 19:58
Za to to już 250€
Załączone pliki
#764 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2016 - 12:00
- unnamed lubi to
#765 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2016 - 12:43
Mam pytanie na, które jednoznacznie nie uzyskałem odpowiedzi czytając wątek. Mam do smarowania kołowrotek shimano super gt fa 1000. Mam go parę lat kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze, mało na niego mówiłem może 2 razy w roku. Chodzi bardzo płynnie choć może lekko szumi. Razkreciłem go ostatnio z myślą nasmarowania, w środku pomimo upływu lat jest czyściutko smar nie jest jakiś czarny ani nic z tych rzeczy. Zastanawiam się jak go nasmarować myślałem żeby rozkręcić go całkowicie. Wszystko umieć wiadomo ale zauważyłem ze ma kilka łożysk otwartych, jak je zakonserwować umyć w benzynie i zalać oliwka? Z tego co wyczytałem można tak zrobić ale nie wiem czy nadaje się do tego oliwka firmy ardent bo taka posiadam. Na przekładnię chciałem dać smar ardent i na worma oliwkę bądź rozcieńczony smar choć oryginalnie wyglada ze jest oliwka. Zauważyłem również z jednej strony tulejkę chyba teflonowa i zaszastanawiam się czy dam radę zmienić ja na łożysko?
Wszystko jest w wątku.
1. Łożyska otwarte i półotwarte myjesz w benzynie ekstrakcyjnej, suszysz i napełniasz smarem do łożysk. Chyba może być ardent.
2. Na przekładnię smar.
3. Na worma smar albo rozrzedzony smar. To młynek do lekkich zadań więc można rozrzedzić.
4. Tulejkę zmieniasz na łożycho.
Na oś główną w lekkim młynku oliwka.
#766 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2016 - 21:12
No tak tylko nikt na zbyciu takiej korby nie ma o to chodzi
Podpytaj w zaprzyjaźnionym sklepie wędkarskim, czy nie ściągną Tobie z serwisu z shimano korbki od nowszych modeli, właśnie z łożyskowanymi knobami. Z tylnymi hamulcami podwójne korbki mają: alivio, exage, super GT, super GTM, stradic GTM, baitruner.
Z nowego stradica-a miałbyś nawet białą. Tylko nie wiem, jak z łożyskowaniem knobów. Trzeba zerknąć w schematy tych młynków.
#767 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2016 - 22:02
Łożyskowane korby też maja luz(nawet nowe)...za to są znacznie cięższe.
#768 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 22 grudzień 2016 - 23:18
#769 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2016 - 13:51
Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
#770 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2016 - 14:22
Planuje wymienić parę łożysk w swojej 10 Stelli i zastanawiam się czy muszą to być łożyska nierdzewne. Teoretycznie są nasmarowane a i w kołowrotku nigdy jeszcze nie znalazłem wody. Wiem wilgoć itp.... ale jest smar o którym wcześniej wspominałem. Warto płacić dwa razy więcej za nierdzewki?
http://allegro.pl/sm...6644600306.html
http://allegro.pl/mr...6656164383.html
#771 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2016 - 14:38
Moim zdaniem warto. Jak ktoś używa sprzęt z najwyższej półki, to osprzęt do niego też powinien być wysokiej jakości.
To jak byś jeździł autem na 100 tyś. i byś się zastanawiał, czy kupić do niego opony Michelin, czy założyć Dębice z marketu.
Ale to tylko moje zdanie.
- popper lubi to
#772 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 25 grudzień 2016 - 14:41
Na wstepie skladam wszystkim najlepsze swiateczne zyczenia.
Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
Jakie to są za odgłosy zgrzyty, stukanie, pukanie, jeśli nie a tylko sobie szumi lub szmera jak mówisz to zostawić go w spokoju, to jest kołowrotek z elementami mechanicznymi które muszą wydawać jakieś tam dźwięki.
Jeśli kołowrotek nie był dawano smarowany powiedzmy dwa lata to można go przesmarować, łożyska można dodać np na wormie czy wodziku ale jeśli wszystko jest w porządku z oryginalnymi tulejkami to te łożyska nic nowego/lepszego nie wniosą.
- bartuch5473 lubi to
#773 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2016 - 14:49
#774 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2016 - 14:54
Na wstepie skladam wszystkim najlepsze swiateczne zyczenia.
Mam male pytanie odnosnie tp c2000s z 2011. Chodzi tak lekko ze wcale go nie czuc. Idealnie gladko i bardzo leciutko. Troszke go slychac takie szmery. Mlynek nie rozkrecany od nowosci. Teraz pytanie. Szukac juz speca zeby przesmarowac? Boje sie troszke ze bedzie chodzil o wiele ciezej. Bo teraz lekkosc jego pracy jest nie do opisania. No i dugie pytanko. Czy da sie i czy jest sens go "tuningiwac"? Tzn. Dolozyc gdzies lozyska zeby pracowal lepiej. Wiem moze glupie pytania ale jestem kompletnie zielony w tym temacie a lubie dbac o sprzet. Z goy dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
Nieraz bywa tak, że chcąc jeszcze coś ulepszyć można tylko popsuć.
Także trzeba tu zachować rozsądek i nie być nadgorliwym.
Jak wszystko chodzi jak należy, to kręcić i nie wsłuchiwać się zbytnio w szmery, bo można naprawde nabawić się zbędnych "nadwrażliwości szmerowych".
Ewentualne przesmarowanie przez kogoś, kto się bardzo dobrze na tym zna, zawsze mile widziane. Zwłaszcza, że przez ostatnie kilka lat nie było to robione.
Użytkownik Tom@son edytował ten post 25 grudzień 2016 - 15:13
- bartuch5473 lubi to
#775 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2016 - 14:58
#776 Guest_EdekZfabrykiKredek_*
Napisano 25 grudzień 2016 - 15:04
Przesmarować go po paru latach należałoby mu się i nikt tego nie neguje, masz teraz najlepszą porę roku aby go przesmarować lub oddać komuś kto to zrobi.
#777 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2016 - 14:23
Pytanko do "smarowaczy" co zrobić by po nałożeniu smaru na koło przekładni po złożeniu kołowrotka ten nie dostawał się na oś posuwu szpuli co powoduje szybkie "zamulenie" kołowrotka. Nawet bardzo mała ilość na kole zostanie wyciśnięta i powstały babol wkręci się w naoliwioną oś.
Szczególnie denerwujące jest to w małych kręciołach o lekkim rotorze (stradic2500'16).
Nie można przez to uzyskać super lekkiej pracy... Jakieś rady ?
Użytkownik Sudoku edytował ten post 26 grudzień 2016 - 14:23
#778 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2016 - 14:28
Zbierz zbędny nadmiar podczas smarowania.
Smar jest potrzebny tylko na powierzchniach styku-ciernych.
Użytkownik darek1 edytował ten post 26 grudzień 2016 - 15:07
#779 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2016 - 14:48
ja nakladam pedzelkiem bardzo malo kiedys wypelnialem zeby do rowna ale nie ma takiej potrzeby nakladac tyle smalcu
- przemo_w lubi to
#780 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2016 - 14:52
bartlomiej moj kolega ma tp06 nigdy go nie otwieral tylko delikatnie smaru w sprayu daje i chodzi mu lepiej niz wiele mlynkow ciagle grzebanych jak piszesz normalnie poezja sam wiele razy myslalem czy tez tak nie robic
- G_rzegorz lubi to
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek
Użytkownicy przeglądający ten temat: 9
1 użytkowników, 8 gości, 0 anonimowych
-
grey