![Zdjęcie](https://jerkbait.pl/public/style_images/tctc91_simplify/profile/default_large.png)
Jaki silnik do potonu BUSH KAIMAN 360 do plywania po Wisle
#1
OFFLINE
Napisano 24 sierpień 2008 - 15:20
Planuje zakup silnika do pontonu Bush Kaiman 360, aby smigac po Wisle. Pewnie zdecyduje sie na silnik o maksymalnej mocy dozwolonej bez uprawnien tj. do ok 13,6 KM. Poradzcie prosze silnik jakiej firmy wybrac. Na rynku jest calkiem sporo firm ale nie mam wiedzy jak jest z trwałoscia oraz dostepnoscia serwisu.Zastanawiam sie rowniez czy wybrac silnik nowy czy zaryzykowac zakup uzywanego.
Bede wdzieczny za pomoc
z gory dziekuje
pozdro,
pablitos
#2
OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2008 - 14:27
Mam identyczny ponton.
Co do mocy to minimum 10 KM, nie schodź poniżej tej wielkości bo nie warto.
Przy silniku 10 KM, dwóch osobach na pokładzie i ekwipunku wędkarskim popłyniesz pod prąd na Wiśle z prędkością max. ok. 28 - 30 km/h.
Pamiętaj, że tym pontonem pływa się albo b. wolno albo szybko w ślizgu, pośrednich stanów nie ma bo to nie łódź wypornościowa
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Co do silnika to zależy od zasobności Twojego portfela, ja świadomie zakupiłem używanego dwusuwa, z uwagi na jego wagę tylko 30 kg.
Taki zestaw jestem w stanie zwodować sam, ale jest to męczące.
Pozdrawiam
#3
OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2008 - 17:10
Z dwusuwami może być niedlugo różnie - słyszałem (nie są to sprawdzone informacje) ze np w Szkocji nie wolno ich już używać, w UE nie można już chyba kupić nowych... W miarę możliwości chyba warto kupić 4suwa?
#4
OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2008 - 17:42
![;)](/public/style_emoticons/default/wink.png)
I teraz pytanie w jaki sposób mozna mu podniesc moc do wspomnianych przez Ciebie 15 KM?
Pływam pontonem 3.2 ze sztywną podłoga i latam w slizgu we dwóch na łodzi ...samemu jest atom
![:mellow:](/public/style_emoticons/default/mellow.png)
A co bedzie kiedy silnik bedzie mocniejszy?
![:huh:](/public/style_emoticons/default/huh.png)
#5
OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2008 - 17:57
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#6
OFFLINE
Napisano 27 sierpień 2008 - 20:30
![:mellow:](/public/style_emoticons/default/mellow.png)
#7
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 07:20
Priorytetem powinna być masa silnika.
Idz do salonu i podnieś sobie kilka silników ,to będzie bardzo cenna nauka
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Dużej mocy i tak niewykorzystasz na Wiśle bo średnio widzę szybkie pływanie po takiej rzece.
Yamaha wypuściala ostatnio 9,9KM na bazie 8KM.Jest lekki a przy tym mocy wystarczy do sprawnego przemieszczania się.
#8
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 08:00
Dużej mocy i tak niewykorzystasz na Wiśle bo średnio widzę szybkie pływanie po takiej rzece.
Jeśli głównie będziesz pływał po Wiśle to w ślizgu długo nie popływasz
Przynajmniej u mnie się nie da
To nie Odra która przypomina wodną autostradę gdzie w większości wypadków wystarczy trzymać się środka rzeki i można pruć ile fabryka dała
U mnie na Wiśle tor wodny wygląda jak zęby piły, od jednego brzegu do drugiego przy czym przesmyki maja czasem szerokość ok 20m
A tak to piach i kamienie na zmianę
Tak więc poza mocą faktycznie zastanów się nad ciężarem silnika i możliwością zwodowania samemu takiej jednostki
#9
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 17:55
Yamaha 9,9 jest na bazie silnika 15 i wazy 42 kg, tu można to sprawdzić;Skoro kupiłeś ponton to zapewne zeleży Ci na mobilności zestawu.
Priorytetem powinna być masa silnika.
Idz do salonu i podnieś sobie kilka silników ,to będzie bardzo cenna nauka
Dużej mocy i tak niewykorzystasz na Wiśle bo średnio widzę szybkie pływanie po takiej rzece.
Yamaha wypuściala ostatnio 9,9KM na bazie 8KM.Jest lekki a przy tym mocy wystarczy do sprawnego przemieszczania się.
http://www.hobbyn.co...a_cztero_9.html
#10
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 18:25
witam!
moim zdaniem najlepszy stosunek waga-moc mają silniki 8-9 konne w dwusuwie. jeżeli cenisz sobie mobilność to w taki silnik moim zdaniem powinieneś zainwestować . silniki czterosuwowe o podobnej mocy są już ciężkie o 15HP nie wspomnę bo to już potężny kloc. warto również zauważyć że producenci na swoich stronach podają wagę silnika na sucho, a w taką 15hp
czterosuwowa kilka kilo oleju również wejdzie
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
pozdrawiam!
#11
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 18:34
Po drugie nowa Yamaha 9.9 FMHS ma nieco większą pojemność skokową niż 8 FMHS (9.9 FMHS - 212 cm3, 8.8 FMHS - 197 cm3) i wagę o blisko 3 kg (8 - 37 kg, 9.9 - 39.9 kg).
Pozdrawiam
#12
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 18:54
Zastanawiam sie nad zakupem uzywanego silnika 2-suw yamahy 9,9 km. Ewentualnie moze mniejsz ale nowy np ok 6km Tohatsu.
m
co radzicie ?
nie mam doswiadczenia w uzytkowaniu i serwisie silnikow i nie wiem jakie sa ew koszty naprawy
pozdro,
pablitos
#13
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 19:23
co do Tohatsu mam tegoroczny MFS6 czterosuw do podobnego pontonu (mniejszy - 3m ale cięższy (?) )) i na wodzie jest OK , 2 osoby w ślizgu pod prąd . Nie jest to oszałamiająca prędkość ale idzie sprawnie ! Waga akceptowalna - 25-26 kg , motorek chodzi pięknie
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
ps mniemam że myślisz o Tohatsu 4 suw MFS6 , 2- suwów 6 KM Tohatsu w tym roku (?) nie ma .
#14
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 19:40
ps mniemam że myślisz o Tohatsu 4 suw MFS6 , 2- suwów 6 KM Tohatsu w tym roku (?) nie ma .
Nowych 2-suwów już raczej nie będzie
![B)](/public/style_emoticons/default/cool.png)
#15
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 19:44
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#16
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 21:48
Skoro kupiłeś ponton to zapewne zeleży Ci na mobilności zestawu.
Priorytetem powinna być masa silnika.
Idz do salonu i podnieś sobie kilka silników ,to będzie bardzo cenna nauka
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Dużej mocy i tak niewykorzystasz na Wiśle bo średnio widzę szybkie pływanie po takiej rzece.
Yamaha wypuściala ostatnio 9,9KM na bazie 8KM.Jest lekki a przy tym mocy wystarczy do sprawnego przemieszczania się.
[/quote]
Yamaha 9,9 jest na bazie silnika 15 i wazy 42 kg, tu można to sprawdzić;
http://www.hobbyn.co...a_cztero_9.html
[/quote]
Mylisz się
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
http://www.yamaha4u....czterosuwy.html
#17
OFFLINE
Napisano 28 sierpień 2008 - 21:52
ps mniemam że myślisz o Tohatsu 4 suw MFS6 , 2- suwów 6 KM Tohatsu w tym roku (?) nie ma .
[/quote]
Nowych 2-suwów już raczej nie będzie
![B)](/public/style_emoticons/default/cool.png)
[/quote]
Dwusuwy ciągle są produkowane,ale ze względu na przepisy od roku 2007 sprzedawane są tylko do zastosowań profesionalnych
Wiem ,że klient musi podpisać jakąś deklarację zamawiając silnik, niestety nie wiem ,czy trzeba przedstawić jakiś dokument potwierdzający docelowe przeznaczenie silnika.
#18
OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2008 - 10:28
Juz pare razy o tym bylo...o tym jak szybko bedzie sie plynelo decyduje nie tylko liczba KM wypisana na kiblu. Warto sie przyjrzec ile cylindrow ma nasze cudo, jaka jest srednica tloka oraz jego skok.
Zmiany w tych parametrach powoduja zwiekszenie masy, ale tez zmieniaja sie wlasciwosci jezdne...
Reasumujac, jak silnik ma byc naprawde mocny to nie zejdzie sie raczej ponizej 35KG, jaki by on nie byl.
Kupno silnika uzywanego niesie a soba bardzo duze ryzyko, z reguly sprzedaje sie wtedy jak silnik juz dostal porzadnie w dupe. Przy kupnie nie widac, ze np. pali 3razy wiecej niz nowy...
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Ja, jako ze nie wiadomo co bedzie sie dzialo w sprawie silnikow dwusuwowych, a takze dlatego, ze nie chce mi sie pieprzyc z dolewaniem oleju (tankuje i jade), i dlatego ze mniej smierdzi nie kupilbym innego silnika niz 4 suw.
Z tym, ze wybrany z uwagi na podany wyzej klucz.
Zwrocilbym jeszce tylko uwage, czy ma cewke i jaka - Waty/ Ampery
Gumo
#19
OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2008 - 11:02
nie chce mi sie pieprzyc z dolewaniem oleju (tankuje i jade), i dlatego ze mniej smierdzi nie kupilbym innego silnika niz 4 suw.
Małe sprostowanie.. Nowe dwusuwy mają osobny zbiornik na olej i same dozują skład mieszanki.. Więc w tym zakresie nie trzeba się pieprzyć
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#20
OFFLINE
Napisano 29 sierpień 2008 - 11:03
nie chce mi sie pieprzyc z dolewaniem oleju (tankuje i jade), i dlatego ze mniej smierdzi nie kupilbym innego silnika niz 4 suw.
Małe sprostowanie.. Nowe dwusuwy mają osobny zbiornik na olej i same dozują skład mieszanki.. Więc w tym zakresie nie trzeba się pieprzyć
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)