Jasne że bez łaski, ale to było 3 lata temu Teraz mamy inne ceny, wieksza konkurencja. I ceny przed i po sezonie.
A tak małe rączki robią gumy dla mnie
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 19 maj 2014 - 08:36
Jasne że bez łaski, ale to było 3 lata temu Teraz mamy inne ceny, wieksza konkurencja. I ceny przed i po sezonie.
A tak małe rączki robią gumy dla mnie
Napisano 19 maj 2014 - 08:42
4 lata temu kupiłem po sezonie nowego Busha 360 za 3.200 i Suzuki DF9.9 z pełnym odliczeniem VAT-u. Z portfela (na dwóch) ubyło raptem 10.200... Wniosek: uważać na okazję, kupować późną jesienią
Napisano 10 październik 2014 - 10:14
Mam pytanko. Czy ponton 330 z silnikiem 9,9km w dwutakcie ma szansę latać w ślizgu z dwiema osobami po około 80kg + tylko niezbędna ilość sprzętu do łowienia ? Czy od razu kupować 360? W tej chwili dysponuję tylko 4km tohatsu, ale to melodia przyszłości, po sezonie zmieniam ponton na większy. Jeśli chodzi o wielkość to 330 sprosta moim wymaganiom, ale jak ze ślizgiem we dwóch ? Nie zagłębiając się póki co zbytnio w marki, typy i modele pontonów może uda mi się coś ustalić
Napisano 10 październik 2014 - 10:15
Da radę, jak dobry ponton, to raczej na miękko. Nawet z air-deckiem.
Napisano 10 październik 2014 - 10:19
Mogę zapewnić, że nie airmata, tylko sztywna podłoga Czy nowy kolibri 330d należy do dobrych pontonów ? W busha chyba nie pójdę ze względów finansowych.
Napisano 10 październik 2014 - 10:23
Nich się wypowiedzą właściciele Kolibri Myślę, że wiele zależy do wyporności i dna. Ja na Honwave 320 we dwóch śmigam aż miło, ale mam wyporność 700+. Kolega, z którym pływam waży dobre 90+, a drugi 110+.
Napisano 10 październik 2014 - 10:27
Dzięki, mam już przynajmniej z czym porównać
Napisano 10 październik 2014 - 11:55
Na 100% poślizgasz się, bez problemów. Każdy ponton z ciśnieniem 0,25 bar i kilem będzie dobrym pontonem.
Napisano 10 październik 2014 - 12:00
Oczywiście pompowany kil i sztywna podłoga to niezbędne atrybuty mojego następnego gumiaka
Napisano 10 październik 2014 - 12:01
Napisano 10 październik 2014 - 12:04
Duży ponton niekoniecznie musi pływać wolniej i wchodzić w ślizg gorzej niż mniejszy
Ja doświadczam teraz różnicy pomiędzy Kaimanem 360 a Honwavem 400
Napisano 10 październik 2014 - 12:11
Obawy mam tylko co do wyporności pontonu 330 (a taka długość jest dla mnie optymalna), czy będzie wystarczająca dla dwóch osób z silnikiem około 9,9Km
Napisano 10 październik 2014 - 12:14
Nie obawiaj się, tylko sprawdź, jaka jest
Napisano 10 październik 2014 - 13:01
Moim zdaniem ciężko będzie wprowadzić w ślizg z 2 osobami i gratami niemniej jest to możliwe z silnikiem 9,9. Jeśli usiądziecie na burtach w centrum pontonu i w stanie przejściowym pochylicie się do przodu... Pływałem (ważę 90 kg) z córką (8 lat 32 kg), na pontonie 310 cm z silnikiem 5 KM po około 15-20 sekundach weszliśmy w ślizg, co prawda żadnego dodatkowego gruzu nie mieliśmy.
Myślę że po paru próbach, praktyki, wybrania odpowiedniego położenia silnika, bagażu, pasażerów ---> PROFIT.
Napisano 10 październik 2014 - 13:05
Ja uważam, że bez nadmiaru szpeju z dwiema osobami, które razem ważą jakieś 180kg nie jest to żaden problem. Załogant dociąża dziób, silnik "wyciąga" rufę, ponton wchodzi w ślizg, załogant siada w centrum na balonie, nawet nieco bliżej rufu, żeby nie "topić" dziobu, ponton przyspiesza. Ot i cała procedura... Zajmuje z mniej niż 10s.
Napisano 10 październik 2014 - 13:13
Sam nie próbowałem latać z silnikiem 9,9, ale jakoś oglądałem filmik na youtube z testami pontoniku 330 (albo 320 nie pamiętam) sinik był 9,8 KM, gościom się nie udało wprowadzić w ślizg. Chłopaki byli rozmieszczone jeden z tyłu jeden z przodu, pomyślałem sobie jak by usiedli po bokach było by po sprawie jak pisze @krzysiek.
Napisano 10 październik 2014 - 13:15
Albo ponton jakiś lewy, albo silnik ze złomu, albo chłopaki "sprawni inaczej"...
Napisano 10 październik 2014 - 13:35
denis-pl, on 10 Oct 2014 - 12:01, said:
Moim zdaniem ciężko będzie wprowadzić w ślizg z 2 osobami i gratami niemniej jest to możliwe z silnikiem 9,9. Jeśli usiądziecie na burtach w centrum pontonu i w stanie przejściowym pochylicie się do przodu... Pływałem (ważę 90 kg) z córką (8 lat 32 kg), na pontonie 310 cm z silnikiem 5 KM po około 15-20 sekundach weszliśmy w ślizg, co prawda żadnego dodatkowego gruzu nie mieliśmy.
Myślę że po paru próbach, praktyki, wybrania odpowiedniego położenia silnika, bagażu, pasażerów ---> PROFIT.
Nie wiem jak krótszy ponton, ale jak pisałem na 420 plywam w ślizgu, silnik 9, 8 KM i klamotów dużo. Mój ponton ma ładowność 900 kilo. Ja wrzucam jakieś 200 w klamotach (aku, elektryk, pudla, skrzynie, dwie kotwice 9 kilo, spalina, zbiornik paliwa, torby, wedki i inne duperele) plus nas dwoch po stówce na głowę i plynie.
Bez klamotów - tylko dwie osoby, splaina plus zbiornik - 26-27 km/h. Ślizg od 17 km/h
Wysłane z mojego GT-P5100 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Dano-G edytował ten post 10 październik 2014 - 13:37
Napisano 10 październik 2014 - 13:39
Z ciekawości przed chwilą pooglądałem parę filmów z łódkami 330 różnych producentów i z silnikami podobnej mocy - zgadzam się, nie powinno być problemów, latają chłopaki aż wiatr wieje.
Użytkownik denis-pl edytował ten post 10 październik 2014 - 13:39
Napisano 10 październik 2014 - 14:25
krzysiek, on 19 May 2014 - 07:42, said:
4 lata temu kupiłem po sezonie nowego Busha 360 za 3.200 i Suzuki DF9.9 z pełnym odliczeniem VAT-u. Z portfela (na dwóch) ubyło raptem 10.200... Wniosek: uważać na okazję, kupować późną jesienią
Zaczynają się już promocje na pontoniska. W necie można wyhaczyć konia: seria "Horse" H-350 poniżej 3000 zł.
Klasa C, regulowane ławki, sztywna pełna podłoga, 3 komory + kil, do silników max 20 KM.
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych