A jeszcze wyjmij se "tę niebieską", wszyściutko, i elementy, i w środku do błysku proszę wyczyścić, potem ładnie wszyściutko posmarować, wsadzić też podkładeczkę od Przemka, i nie marudzić więcej, że się nie kręci...
Prośba o wyczyszczenie i przesmarowanie kołowrotka / multika
#781 OFFLINE
Posted 08 May 2015 - 10:27
- MATIG likes this
#782 OFFLINE
Posted 08 May 2015 - 10:32
Yes Sir! Pewnie że tak zrobie. Dzięki.
#783 OFFLINE
Posted 08 May 2015 - 14:44
A czy potrzebne są takie podkładki przy wymianie tulejki w rolce na łożysko w niebieskiej daiwie TdR i Caldi X. A jeżeli tak to ile sztuk?
#784 ONLINE
Posted 08 May 2015 - 18:54
Cześć Hubert , i jak poradziłeś sobie z korbą do stelli ?
#785 OFFLINE
Posted 09 May 2015 - 19:43
#786 OFFLINE
Posted 11 May 2015 - 10:09
Cześć Bogdan. Próbowałem w weekend, ale niestety się nie udało. Ale sprawdziłem już nad wodą i kręci ok. Zastanawiałem się nawet czy nie było kiedyś wymieniane koło i może stąd ten dystans?
#787 OFFLINE
Posted 11 May 2015 - 12:57
Witam. Szukam kogoś z Leszna Wlkp i okolic. Kto dobrze serwisuje kołowrotki(shimano). Odpowiedzi proszę na priv.
50 km też nie będzie problemem.
#788 ONLINE
Posted 12 May 2015 - 19:38
Hubert , ale wymiana koła nie powinno mieć wpływu na dystans , ale najważniejsze że wszystko jest dobrze
pozdrawiam
Bogdan
#789 OFFLINE
Posted 13 May 2015 - 21:24
Witam Panowie. Właśnie zabrałem się za konserwację świeżo zakupionego na forum Morethana Branzino 3000 i po wykąpaniu kołowrotka w ekstrakcyjnej znalazłem dwie maleńkie podkładki, których nie zauważyłem w trakcie demontażu. Zgodnie z ze schematem są to prawdopodobnie części oznaczone nr 70. I tu moje pytanie: gdzie je zamontować i w jaki sposób ???? Tam, gdzie pokazuje schemat wcisnąć się ich nie da ( no chyba, że źle interpretuję rysunek) . Wcześniej we własnym zakresie konserwowałem swoje Certate 2500r Custom i Luviasa i takowych podkładek nie znalazłem. Pomożecie? http://www.plat.co.j...00-00055294.pdf
Edited by Pluton, 13 May 2015 - 21:32.
#790 OFFLINE
Posted 14 May 2015 - 07:14
Wg schematu nr 70 to powinna być tuleja lub oring nachodzący na trzpień mimośrodu. Podkładek nie powinno tam raczej być bo i po co. Nie spełniały by swojego zadania. Podeślij może jakieś fotki tych podkładek.
#791 OFFLINE
Posted 15 May 2015 - 11:16
Część nr 70 to jest gumowy oring a nie podkładka.Podkładki które Tobie zostały dawane są między korpus a boczny panel i w każdej daiwie mogą byc w innym miejscu,albo nie być wcale.A miejsc masz trzy tyle ile śrubek nr 76.Lepiej ,żeby wróciły na fabryczne miejsce.
#792 OFFLINE
Posted 15 May 2015 - 20:39
Wg schematu nr 70 to powinna być tuleja lub oring nachodzący na trzpień mimośrodu. Podkładek nie powinno tam raczej być bo i po co. Nie spełniały by swojego zadania. Podeślij może jakieś fotki tych podkładek.
Część nr 70 to jest gumowy oring a nie podkładka.Podkładki które Tobie zostały dawane są między korpus a boczny panel i w każdej daiwie mogą byc w innym miejscu,albo nie być wcale.A miejsc masz trzy tyle ile śrubek nr 76.Lepiej ,żeby wróciły na fabryczne miejsce.
Zgadza się Panowie, po prostu źle odczytałem schemat. Podkładki trafiły na swoje miejsce .
Dziękuję za odzew i pozdrawiam.
#793 OFFLINE
Posted 15 May 2015 - 20:48
Zgadza się Panowie, po prostu źle odczytałem schemat. Podkładki trafiły na swoje miejsce .
Dziękuję za odzew i pozdrawiam.
Te maleństwa ( podkładki ) które nieraz są pomiędzy korpusem a panelem bocznym nie są uwidocznione na żadnym schemacie Daiwy.
Sztuką teraz jest założenie ich we właściwych miejscach skoro się przegapiło gdzie właściwie były.Nieodpowiednie,w niewłaściwych miejscach zamontowanie zaowocuje wypaczeniem geometrii przekładni.
Pozdrawiam
Józef Leśniak
- Guzu likes this
#794 OFFLINE
Posted 16 May 2015 - 19:51
Te maleństwa ( podkładki ) które nieraz są pomiędzy korpusem a panelem bocznym nie są uwidocznione na żadnym schemacie Daiwy.
Sztuką teraz jest założenie ich we właściwych miejscach skoro się przegapiło gdzie właściwie były.Nieodpowiednie,w niewłaściwych miejscach zamontowanie zaowocuje wypaczeniem geometrii przekładni.
Pozdrawiam
Józef Leśniak
Czyli nie koniecznie 1 podkładka pod każdą śrubkę? Wczoraj kołowrotek skręcony na sucho pracował przyjemnie, jednak dziś pod obciążeniem nie było już tak kolorowo . Panie Józefie, czy jest taka możliwość, abym przesłał Panu Morethana celem doprowadzenia go do porządku?
Edited by Pluton, 16 May 2015 - 19:51.
#795 OFFLINE
Posted 17 May 2015 - 10:41
Czyli nie koniecznie 1 podkładka pod każdą śrubkę? Wczoraj kołowrotek skręcony na sucho pracował przyjemnie, jednak dziś pod obciążeniem nie było już tak kolorowo . Panie Józefie, czy jest taka możliwość, abym przesłał Panu Morethana celem doprowadzenia go do porządku?
Proszę dokończyć dzieła. Jak Pan pisał zostały dwie maleńkie podkładki,które mogą być umiejscowione na powierzchni korpusu pod panelem bocznym. Najczęściej pod przednią górną śrubką i tylną lub pod obiema przednimi,ale to rzadziej.Generalnie istnieją trzy możliwości kombinacji. Pod śrubka powinna znalezc się tylko jedna podkładka,nigdy dwie.
Podkładki zastosowane pod panelem są opcjonalne dla danej serii kołowrotków,a ustalane jest to u producenta.
Są stalowe o średnicy zewnętrznej 4,8 mm z otworem 2,5 mm i grubości najczęściej 0,10 mm.
Ps.
Mogą także pochodzić spod płytki mocującej łożysko oporowe tak jak w Daiwa Exist i innych modelach,ale to by było zaznaczone na schemacie.
Pozdrawiam
Józef Leśniak
Edited by Józef Lesniak, 17 May 2015 - 10:54.
#796 OFFLINE
Posted 22 May 2015 - 08:49
Po zabraniu młynka nad wodę czułem, że jest suchy jakiś i do tego szum. Dziś mając czas rozebrałem go w celu sprawdzenia i w środku jest tak.
Moje pytanie jest takie czy ten młynek miał dwa miesiące temu serwis ? Do tego łożysko szumi te pod rotorem.
PS; przed zrobieniem zdjęcia usunąłem trochę czarnego smaru z koła głównego.
Na 99% to łożysko szumi https://youtu.be/QKcMjGYGNCI?t=2m14s
Edited by Spinnigista, 22 May 2015 - 08:55.
#797 OFFLINE
Posted 22 May 2015 - 09:03
Smarowany był niedawno ale czy miał konkretny serwis to nie wiem. Jak łożysko szumi to kup nowe - Ezo to koszt 20-25 zł.
#798 OFFLINE
Posted 22 May 2015 - 16:35
widac od razu ze byl w rekach fachowca ,czyz to nie slynny molykot,wes to chlopie wywal z tego kolowrotka ,wyczysc i posmaruj delikatnie saucem,tylko smaru daj tak 5x mniej,podejrzewam dostanie nowe zycie
szumi napewno oporowka,az po dekiel bialy
fantazjowal serwisant,nie zapomnij zatankowac ekstrakcyjnej(sporo bedzie potrzeba,co by dojsc do ladu)
Edited by didi, 22 May 2015 - 17:20.
#799 OFFLINE
Posted 22 May 2015 - 19:53
Z tego co widać na zdjęciu ja bym powiedział że osoba która serwisowała ten kołowrotek dowaliła tylko tego białego smaru gdzie się tylko dało bez uprzedniego dokładnego umycia przed smarowaniem , a tak przy okazji to ten słynny molykot jest całkiem niezły tylko nie do wszystkich kołowrotków
#800 OFFLINE
Posted 22 May 2015 - 22:44
molykote to smar ktory posiada czasteczki grafitu,napewno jest dobry do wiekszych przekladni ale nie tych w kolowrotku,do hamulca napewno tez nie, jest za lepki,bo wlasnie smarow na bazie grafitu uzywa sie rowniez do tarcz hamulca w kolowrotkach np ace2 czy tez calls to tez smary grafitowe,do morskich rowniez nie sa lepsze wynalazki
Also tagged with one or more of these keywords: serwis, kołowrotek, multiplikator
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Started by Andżej , 03 Jan 2022 spinning, xul, okoń, wędka and 1 more... |
|
||
|
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
Jak multiplikator do 400 złStarted by Kamil.G. , 29 Apr 2019 multiplikator |
|
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Kołowrotek Ryobi Tresor 2000 - zagubiona częśćStarted by tadelinho , 01 Apr 2019 ryobi, kołowrotek, część |
|
||
Answered
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Started by allevoytek , 11 Jun 2018 naprawa, moduł, elektronika and 2 more... |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennStarted by Vaymona , 29 May 2018 penn, serwis, części |
|