Koledzy czym się różnią oleje o symbolach gl4 i gl5, bo widzę oba i nie wiem który wziąć.
Olej do spodziny
#1 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 20:41
#2 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 20:47
Ruzgaś ten lepszy!!!!! byle by spełniał normę SAE 90 do przekładni stożkowych
Użytkownik miramar69 edytował ten post 01 kwiecień 2014 - 20:48
#3 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 20:49
Yamalube ma gl4 a castrol gl5. Oba sae90.
#4 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 20:51
Ja jade cały czas na CASTROLU i w spodzinie i w silniku.
#5 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 20:53
Nawet jak nalejesz najtańszy orlenowski GL5 SAE 90 to nic to nie popsuje ani nie poprawi gdyż za rok zapewne go znów wymienisz. Oczywiście o ile woda Ci się nie dostaje do przekładni w spodzinie.
Użytkownik Forecast edytował ten post 01 kwiecień 2014 - 20:53
#6 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 20:56
GL-4 – oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Stosowane w przekładniach hipoidalnych, pracujące przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, bądź odwrotnie. Zalecane do niektórych przekładni zmiany biegów.
GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowych.
#7 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 21:04
Krzysiek lej śmiało Yamalube i nie oglądaj się na nic
Szkoda czasu na detale
- kotwitz i dario69 lubią to
#8 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 21:06
oprócz oleju wazne sa podkładki uszczelniające
- binio1111 lubi to
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2014 - 23:06
Evinku, proszę rozwiń.
Chodzi mi o jamaszkę 15 2007
#11 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 05:41
ma 2 srubach(dolna i górna) sa plastikowe podkładki uszczelniajace.
ich rola polega na "poddaniu sie" podczas wkrecania srub.formuja taki jakby uszczelniajacy stożek
w wielu przypadkach wpływ wody do spodziny odbywa sie przez słabe uszczelnienie na tych podkladkach
pozycja nr 9 na schemacie
http://www.boats.net...VE 1/parts.html
#12 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 06:23
Dziękuję, teraz, to i małpa zrozumiałaby o co kaman. A masz może pojęcie gdzie to kupić???
PS. mądre rzeczy można na jerku przeczytać. ;-)
#13 ONLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 11:36
Dziękuję, teraz, to i małpa zrozumiałaby o co kaman. A masz może pojęcie gdzie to kupić???
PS. mądre rzeczy można na jerku przeczytać. ;-)
Osobiście proponuję Ci odwiedzić sklep hydrauliczny i tam dobrać uszczelkę. wykręć śrubkę ze spodziny i napewno dobierzesz
#14 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 13:13
Osobiście proponuję Ci odwiedzić sklep hydrauliczny i tam dobrać uszczelkę. wykręć śrubkę ze spodziny i napewno dobierzesz
Kipeski pomysł. W sklepie hydraulicznym tylko do wody. Trzeba pójść do sklepu z uszczelnieniami i dobrać uszczelnienie odporne na olej i wodę. Inaczej mogą być jajca
#15 ONLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 14:14
To ciekawe, ja zeszły sezon pływałem na uszczelkach kryngielitowych i przy ostatniej wymianie (po sezonie pływania) nie było bardzo śladów zużycia.
#16 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 17:25
#17 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 18:29
w serwisie popytaj.to musza byc plastikowe,nie zadne ze sklepu hydraulicznego.ja czasem wybijam wybijakiem z pojemników plastikowych po płynie po spryskiwaczu ale to prowizorka.polecam nowe oryginał
merkury, mariner, tohatsu yamaha maja takie same średnice śrub, wiec nie ma problemu kupic nowe
Użytkownik evin edytował ten post 02 kwiecień 2014 - 18:31
#18 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 19:56
A czy jamka 15 ma filtr paliwa czy tylko oleju?
#19 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 20:58
kazdy 4 sów jaki spotkałem miał filtr paliwa, pomiedzy gażnikiem a pompka paliwową lub pomiędzy złaczka a pompką paliwa
w twoim to akurat filtr z odstojnikiem, czysci sie go i skręca z powrotem
Użytkownik evin edytował ten post 02 kwiecień 2014 - 21:02
#20 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2014 - 02:03
http://allegro.pl/ca...4053910697.html
Czy ten olej nada się do spodziny w silniku Yamaha 8km dwusuw?