Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Olej do spodziny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   kapi81

kapi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 318 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Piotr

Napisano 11 kwiecień 2014 - 06:43

Według mojej opinii ( mało wiem tyle co inni bardziej kumaci mi mówili) to każdy sae 90 się nadaje w tych olejach głownie o lepkość chodzi.
Druga sprawa że Castroll według mnie zepsuł się (doświadczenie w samochodach)

#22 OFFLINE   radosla

radosla

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 140 postów
  • LokalizacjaMława

Napisano 28 kwiecień 2014 - 21:59

Panowie

 

Większość silników do 15 hp mieści do 200ml przy 30 hp mieści do 350 ml .

Rozumiem oszczędności ale nie widzę ich przy stosowaniu innych aniżeli zaleca producent skoro prawie litr oleju Quicksilver kosztuje 65 zł

 

Pozdrawiam

   
  • kotwitz lubi to

#23 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 29 kwiecień 2014 - 00:28

Kolega @radosla ma rację. Na trzy sezony wystarczy litr więc po co kombinować?

#24 OFFLINE   Forecast

Forecast

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2005 postów
  • LokalizacjaZadupie
  • Imię:J
  • Nazwisko:P

Napisano 29 kwiecień 2014 - 12:30

W dwutakcie Tohy 9.8 wchodzi 320 ml. W tym sezonie wlałem pełny syntetyk API GL5 Sae 75w-90 Mannol. Biegi lżej się przełączają to pierwsze wrażenie. Olej jest również rzadszy w porównaniu z dedykowanymi jak i odpowiednikami mineralnymi.



#25 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 30 kwiecień 2014 - 08:27

 

Panowie

 

Większość silników do 15 hp mieści do 200ml przy 30 hp mieści do 350 ml .

Rozumiem oszczędności ale nie widzę ich przy stosowaniu innych aniżeli zaleca producent skoro prawie litr oleju Quicksilver kosztuje 65 zł

 

Pozdrawiam

   

 

Radku a myślisz, że olej z napisem Yamalube bądź Quicksilver różni się czymś od np wspomnianego Castrola sae90?

Myślę, że tylko opakowaniem i ceną bo ani Yamaha ani Quicksilver nie są producentami olei a kupują od kogoś i leją we własne butelki i kroją za to że są dedykowane do silnika zaburtowego.

Rynek Marine ma sztucznie zawyżone ceny i wszystko to co "do wody" jest wiele razy droższe niż cokolwiek innego przeznaczonego na ląd.

Dla porównania o co mi chodzi

silnik zaburtowy o mocy 4KM koszt ok 5tysięcy- kosiarka spalinowa z silnikiem 4KM koszt 1-1,5tyś,

Silnik zaburtowy yamaha 100KM= skoda fabia 1,2TDI(75KM)(myślę że trudniej i drożej jest zrobić samochód niż silnik do łódki a koszt taki sam)

olej do silnika yamalube 1l 10w30 43pln(allegro) - Castrol 4t outboard 1l 23pln(allegro)


  • patu i Karol Krause lubią to

#26 OFFLINE   radosla

radosla

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 140 postów
  • LokalizacjaMława

Napisano 30 kwiecień 2014 - 10:58

Paweł

 

Nie wiem czy olej dedytkowany a olej ogólny czym się różni jednak nasze zabawki kosztują powiedzmy od 5000 - 25000 etc.

W tych pieniążkach nawet nie myślę ryzykować oszczędzając max. 20 zł.

Dla mnie to nieporównywalne a spokój ducha bezcenny i komplementacja bycia nad wodą



#27 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 30 kwiecień 2014 - 20:43

Radku

Nie chodzi mi o lanie do silnika zaburtowego oleju silnikowego samochodowego w celu oszczędności a oleju również dedykowanego do silnika zaburtowego który ma taką samą bądź lepszą specyfikacją a już na pewno spełniający wymogi producenta silnika jak np wspomniany przeze mnie Castrol Outboard 4t. Jest to olej renomowanego producenta który specjalizuje się od wielu lat w produkcji środków smarnych i uważam, że na pewno nie zrobi krzywdy żadnemu z naszych silników pod warunkiem, że spełnia wymogi producenta. Podobnie ma się sytuacja z olejem do przekładni.

Powiem po raz kolejny Yamaha tylko metkuje własną marką czyjś olej i dla tego takim produktom nie ufam. Tam w ramach oszczędności mógł wylądować olej Lotos(bez urazy) a wiele osób będzie piało bo kupiło za 5 dych za litr olej przykładowo Yamahy.

kupując yamalube kupuję kota w worku z napisem yamaha a kupując Castrola wiem że tam jest olej wiodącego producenta olei na świecie.



#28 OFFLINE   radosla

radosla

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 140 postów
  • LokalizacjaMława

Napisano 30 kwiecień 2014 - 21:08

Paweł

 

Pomijając wszystko to jutro zaczyna się sezon :rolleyes: i o to chodzi ;)



#29 OFFLINE   Wojciech_B

Wojciech_B

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 962 postów

Napisano 13 maj 2014 - 12:50

Panowie mam yamahe dwusuw 5cmhs

 

Musze wymienić olej w spodzinie bo zauważyłem wyciek pod śrubą(zaznaczona czerwoną strzałką ), która wydaję sie być dokręcona wiec to chyba wina uszczelki pod nią ?

 

Jestem totalnym noobem w tej materii wiec chciałem się zapytać co mam tam wlać i  ile tego oleju mam kupić :)

 

Załączony plik  Silnik.jpg   58,09 KB   20 Ilość pobrań

 

 

Pozdrawiam Wojciech 



#30 OFFLINE   Sławek.Sobolewski

Sławek.Sobolewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2336 postów
  • LokalizacjaWarmia&Mazury, kraina 3000 jezior w dorzeczu Wisły i rzek pobrzeża Bałtyku

Napisano 13 maj 2014 - 13:31

Wojtek chyba coś takiego http://www.aqua-spor...duplikat-1.html



#31 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 13 maj 2014 - 13:34

..olej przekładniowy GL4,5 sae80/90, w ilości circa 200ml. Odkręcasz dolną śrubę ( tą niedoszczelnioną i spuszczasz stary olej...możesz dla lepszego opróżnienia odkręcić również górną - przelewową).

Stawiasz silnik, przez dolny otwór wtłaczasz olej aby przelał sie górnym otworem ( wtedy idealnie odpowietrzysz komorę), wkręcasz dolną i górną śrubę..po robocie...

Do wtłaczania dobra jest strzykawka z rurką termokurczliwą lub kup olej przekładniowy w tubce z gwintem ( ale kosztuje tyle co litr normalnie opakowanego)



#32 OFFLINE   Wojciech_B

Wojciech_B

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 962 postów

Napisano 13 maj 2014 - 13:52

Dzięki Patu :) 

 

Uszczelkę chyba muszę wymienić nie ? Szukać oryginalnej czy sztukować ? :D



#33 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 13 maj 2014 - 14:02

...zwykła uszczelka olejowa...



#34 OFFLINE   pabik

pabik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów

Napisano 29 marzec 2016 - 22:35

kotleta czas odgrzać zakupiłem o takie cóś http://allegro.pl/Sh...ars_rule_id=201  w zamiarze wymiany oleju w spodzinie evinrude 8hp 2T i tu pytanie nada się to czy szukać czegoś innego, dodam że pływam naprawdę niewiele , więc myślę , że wydatek  na jakiś markowy olej mija się z celem choć cena jakaś taka za bardzo przystępna 



#35 OFFLINE   urasenty

urasenty

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • LokalizacjaGrodzisk Mazowiecki
  • Imię:Daniel

Napisano 30 marzec 2016 - 07:16

kotleta czas odgrzać zakupiłem o takie cóś http://allegro.pl/Sh...ars_rule_id=201  w zamiarze wymiany oleju w spodzinie evinrude 8hp 2T i tu pytanie nada się to czy szukać czegoś innego, dodam że pływam naprawdę niewiele , więc myślę , że wydatek  na jakiś markowy olej mija się z celem choć cena jakaś taka za bardzo przystępna 

 

Nie kupuj wynalazków. Kup olej z przeznaczeniem do silników zaburtowych np

http://intermotors.p...AE90-270ml.html



#36 OFFLINE   pabik

pabik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów

Napisano 30 marzec 2016 - 19:09

ma 2 srubach(dolna i górna) sa plastikowe podkładki uszczelniajace.

ich rola polega na "poddaniu sie" podczas wkrecania srub.formuja taki jakby uszczelniajacy stożek

w wielu przypadkach wpływ wody do spodziny odbywa sie przez słabe uszczelnienie na tych podkladkach

pozycja nr 9 na schemacie

http://www.boats.net...VE 1/parts.html

Możecie koledzy doradzić , a najlepiej wskazać gdzie w necie kupić odpowiednie uszczelki odporne na wodę i olej 



#37 OFFLINE   wiesławek

wiesławek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 149 postów
  • LokalizacjaPisz

Napisano 30 marzec 2016 - 20:11

Możecie koledzy doradzić , a najlepiej wskazać gdzie w necie kupić odpowiednie uszczelki odporne na wodę i olej 

Gdzie to nie doradzę ale trzeba poszukać podkładek miedzianych spełnią swoja role.



#38 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 31 marzec 2016 - 07:14

@Pabik, idziesz do sklepu motoryzacyjnego i dobierasz podkładkę pod korek olejowy. Są albo płaskie miedziane taka klasyczna podkładeczka, albo takie jak do polonezów były, czyli zawijana z wypełnieniem, która podczas dokręcania się rozpłaszczała i uszczelniała pięknie. Koszt góra 2zł.


Użytkownik Sołtys edytował ten post 31 marzec 2016 - 07:14


#39 OFFLINE   pabik

pabik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów

Napisano 31 marzec 2016 - 20:39

dzięki za pomoc jutro lecę do sklepu



#40 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4804 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 01 kwiecień 2016 - 07:44

Miedziane nie. Spodziną jest aluminiowa. Może mocno korodować.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
  • thug lubi to