Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Suzuki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
160 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 692 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 15 październik 2023 - 12:48

Wał pionowy wyważać? Rozumiem, zrobić to starannie i nie stracić pionu, nie doprowadzić do wygięcia, ale po co wyważać pionowy wał, gdy z każdym centymetrem długości rośnie jego masa. Zresztą wyważenie pręta o grubości 12mm, jest awykonalne.

#82 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1433 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 15 październik 2023 - 13:04

Powiem tak w tym co ja miałem spawane było nie wiadomo kiedy. Właściciel ma go 2 sezony wcześniej ktoś z rodziny miał 5 oni tego nie robili. To wyszło na serwisie. Skoro tyle lat wytrzymał.... Problem był że on był spawany w miejscu uszczelniacza i słabo obrobiony puszczał wodę. Po napyleniu nierdzewki i polerce lata dalej cały czas...

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#83 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4934 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 15 październik 2023 - 13:54

A wałki nie są przypadkiem hartowane/utwardzane? Z tego co pamiętam, to wałek śruby trzeba rozhartować do prostowania i później hartować ponownie. Z pionowym nie będzie podobnie w razie spawania?

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

#84 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1433 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 15 październik 2023 - 14:00

Prostowałem ok 15 walków poziomych i z żadnym nic nie robiłem termicznie. Normalnie prasa i ogień.
Na razie największy jaki prostowałem to suza 65KM. Ale w poniedziałek wtorek wysłana będzie do prostowana do mnie spodzina 115KM.
Kolega strzelał ta suze 9.9KM RTG, twardość oraz spektrometr. Na jego wiedzę stwierdził że to zwykły pręt nierdzewny...


Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#85 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 692 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 15 październik 2023 - 15:44

Tresor, ten pręt jest niezwykły, nowy kawałek tej wielkości kosztuje 800zł.
Spawam więc swój na tokarce, równam powierzchnie i do spodziny. Chyba, że kupię podobnej grubości pręt i go wyfrezuję na końcach.
  • fisherman1560 lubi to

#86 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1433 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 15 październik 2023 - 17:09

Przez słowo zwykły rozumiem że nie jest hartowany, jakoś chemicznie obrabiany itp. Przynajmniej ten który ja wysyłałem do kolegi metalurga.

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#87 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 692 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 18 październik 2023 - 07:30

No niestety wałek pękł nad łożyskiem, do tego widać, że był już wcześniej walnięty i trzymał się na włosku. Spawanie to też jakiś koszt, a po numerze katalogowym znalazłem ten wałek na ali... za 480zł z dostawą. Rozbierając spodzinę stwierdziłem, że rozbierana nie była nigdy, więc piasta trzymająca poziomy wałek też jest do wymiany, zniszczona potwornie podczas demontażu. O dziwo w środku wszystkie zębatki w prawie idealnym stanie. Zamawiam więc części na ali..., dostawa to 14 dni, więc nie ma dramatu. Jak dojdą dam znać co sądzę o jakości.

#88 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1433 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 19 październik 2023 - 15:45

One akurat pękają w tym miejscu. W tym co ja miałem też tam było spawane.
Co do części myślę że będziesz zadowolony. Nie ma się do czego przyczepić. Ostatnio montowałem piastę do F25 pełna kompletną kupiłem za śmieszną kasę. Obecnie czekam na wałek pionowy L do f20. Oraz wałek poziomy do F100. Człowiek chciał prostować ale to bez sensu jak nowy chinol kosztuje 300zł... Dzisiaj za to zmieniałem główkę silnika okazało się że wały mają inne wpusty, może nie wygląda ale bicie jest 0.03mm więc lux. Nie musi wyglądać ma działać.
.
aa43ac62b6d52ba23bc5953229484eab.jpg

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#89 OFFLINE   Areck

Areck

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 111 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Arkadiusz

Napisano 25 styczeń 2024 - 18:02

Szybkie i chyba proste pytanie. Zamówiłem sobie pakiet do wymiany oleju w silniku i spodzinie Suzuki DF6 w jednym ze sklepów. Telefonicznie poprosiłem o komplet olejów, uszczelek, filtr... Tylko dostałem przekładniowy quicksilver 80W90 w wykazie części. Nie zwróciłem uwagi na specyfikację tego oleju, ufając sprzedawcy. Natomiast teraz dopatrzyłem się, że ma on normę API GL4, a w instrukcji Suzuki chcą GL5. Stosować czy wymieniać?

#90 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 446 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 25 styczeń 2024 - 18:37

Natomiast teraz dopatrzyłem się, że ma on normę API GL4, a w instrukcji Suzuki chcą GL5. Stosować czy wymieniać?

GL-5 ma dużo więcej dodatków uszlachetniających od GL-4. GL-4 jest stosowana do nisko i średnio obciążanych przekładni, a GL-5 do wysoko obciążanych przekładni. Więc jak producent podaje żeby stosować GL-5 w jego przekładniach, to taki należy stosować.



#91 OFFLINE   Areck

Areck

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 111 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Arkadiusz

Napisano 25 styczeń 2024 - 18:58

Sprawdziłem zamówienie, zamawiałem Suzuki GL-5, a na fakturze w tej cenie wrzucili inny olej. I zrobił to autoryzowany serwis i salon Suzuki... Porażka...

#92 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 446 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 26 styczeń 2024 - 00:14

Sprawdziłem zamówienie, zamawiałem Suzuki GL-5, a na fakturze w tej cenie wrzucili inny olej. I zrobił to autoryzowany serwis i salon Suzuki... Porażka...

No bo GL4 to ułamek ceny GL5 więc rozumiesz o co chodzi ? :). Tu masz oryginał : 

 

https://allegro.pl/o...gl5-13446090382


Użytkownik darek63 edytował ten post 26 styczeń 2024 - 00:15


#93 OFFLINE   krzysztof1983

krzysztof1983

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 327 postów

Napisano 20 marzec 2024 - 22:34

Czy silnik 20 koni nowy jest produkowany w Chinach czy Japoni???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#94 OFFLINE   dd300

dd300

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 19 postów
  • LokalizacjaNDM

Napisano 20 marzec 2024 - 23:47

Silnik 20DF jest Madei in Thailand.

#95 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1433 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 marzec 2024 - 06:53

Gdyby wymóc na producentach że mogą napisać Made in jakieś państwo tylko wtedy jak 50% części jest produkcji danego kraju... :)
Tajlandia tylko skręca raczej nic nie produkuje. Tam tylko turystyka, rolnictwo i górnictwo.
Yamahy Philipines...

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#96 OFFLINE   Dano.

Dano.

    Wyprawy wędkarskie do Laponii

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 2352 postów
  • LokalizacjaBaza wędkarska w Laponii
  • Imię:Daniel

Napisano 21 marzec 2024 - 19:44

Nie od dziś wiadomo, że tylko w chińskim samochodzie wszystkie części są oryginalne  :P 
Z silnikami zaburtowymi pewnie jest podobnie.


  • Tresor lubi to

#97 OFFLINE   Zet.11

Zet.11

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaStolica
  • Imię:Adaś
  • Nazwisko:Zet

Napisano 08 maj 2024 - 21:16

Witam.
Może ktoś coś doradzi.
Silnik to Suzuki df 9,9 na gaźniku z 2014 r.
Motorek serwisowany co roku i co roku na początku sezonu ta sama usterka.
Odpala, chodzi jak pszczółka po wejściu w ślizg kilka minut i zapala się kontrolka, odpuszczam gaz wrzucam bieg jałowy i po pewnym czasie lampka gaśnie. W tym roku wymiana czujnika temperatury plus termostat, nic to nie dało a wręcz przeciwnie jakby gorzej. Kontrolka pali się znacznie dłużej.
W serwisie rozkładają ręce, w beczce tego objawu nie notują.
Dodam że im dłużej w sezon tym usterka zanika, czasami się zapali ale to nie jest nagminne i irytujące jak teraz.
Silnik chodzi cicho, równo nie ma poza tym innych negatywnych objawów.

#98 OFFLINE   Matteoo

Matteoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 692 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Robert

Napisano 08 maj 2024 - 21:57

Posprawdzaj kanały wody, czy nie są zakamienione.

#99 OFFLINE   Zet.11

Zet.11

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • LokalizacjaStolica
  • Imię:Adaś
  • Nazwisko:Zet

Napisano 09 maj 2024 - 06:30

Dzięki za sugestie.
Jakiś specjalny preparat do tego potrzebny?
Na jakiej zasadzie, leje do beczki z wodą i odpalamy silnik, po jakimś czasie płuczemy czystą, dobrze rozumiem.

Motorek używany na Wiśle z słoną wodą nie miał kontaktu.

#100 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 446 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 09 maj 2024 - 08:16

Masz ten silnik od nowości ?. Jeśli nie, mógł się kiedyś rozlecieć wirnik i urwana łopatka utknęła i gdzieś blokuje. Jeśli nie pływał w słonej wodzie raczej zarośnięty nie jest. Jeśli pływał jak najbardziej. Jakiegoś piasku mogła się gruda też ubić, w co osobiście wątpię. Oczywiście termostat do sprawdzenia to priorytet.

 

I na koniec. Żeby to sprawdzić to nie płyny i chemia tylko zestaw narzędzi i rozkręcanie, sprawdzanie i czyszczenie. Obejrzyj parę filmów na ruskim kanale to zrozumiesz problem https://www.youtube.com/@OUTBOARD_USK


Użytkownik darek63 edytował ten post 09 maj 2024 - 08:29





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych