Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#2241 OFFLINE
Napisano 27 kwiecień 2021 - 18:19
- GrzesM lubi to
#2242 OFFLINE
Napisano 28 kwiecień 2021 - 19:55
#2243 OFFLINE
Napisano 28 kwiecień 2021 - 20:02
#2244 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 20:17
A orientuje się ktoś może jakie jest ryzyko przy zerwaniu paska w silnikach zaburtowych? Czy silniki zaburtowe są kolizyjne czy nie? Np. Yamaha 9.9 FMH z 2008 roku? Pasek mam jeszcze fabryczny i zastanawiam się, czy chodzę po brzytwie? ;-)
#2245 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2021 - 21:43
A no właśnie czy są kolizyjne?
Przy wymianie paska można spróbować kręcić wałem inaczej jak rozrządem - jak się zatnie to kolizyjny.
Mi powiedziano że jak u nasady ząbka zacznie pękać guma, to znaczy że czas szybko zmienić pasek.
#2246 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 05:39
Witam orientuje się ktoś co ile mtg wymienia się pasek rozrządu ? Suzuki 30 km 2015 rok 140 mtg . Nie znalazłem wątku w razie co proszę o przeniesienie
Sprawdzamy stan paska, jeśli ma pęknięcia to wymiana. Jeśli nie to pływasz dalej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2247 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 07:08
Witajcie,
rozmowę rozpocząłem w innym wątku ale widząc, że tutaj dzieje się więcej pozwolę sobie zapytać tutaj.
Odebrałem łódkę i dokonałem pomiaru pawęży w pionie: do dna łódki jest 40cm + kil 5 cm. Czyli wysokość pawęży do końca kila 45cm ...
Rozumiem, że płyta kawitacyjna silnika musi być pod wodą ale czy może być w świetle kila czy powinna znajdować się tuż pod nim ?
Marek
Załączone pliki
#2248 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:00
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2249 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:03
#2250 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:10
Wyjaśnijcie mi proszę czy podczas ślizgania się łodzi po wodzie pod wodą ma się znajdować śruba napędowa czy płyta kawitacyjna nad śrubą także ? Producent mówi, że pasuje S i L
Użytkownik wesoływędkarz edytował ten post 30 kwiecień 2021 - 11:12
#2251 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:45
Jeden rysunek jest więcej wart niż 1000 słów.
- Tabor lubi to
#2252 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:49
#2253 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:49
#2254 OFFLINE
Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:51
Moje silniki mają płytę bardziej oddaloną od krawędzi mocowania niż owe 385mm. Widać że standard S jest pomijany.
Według instrukcji płyta ma być 2-5cm poniżej dna, ale moim zdaniem kil nie powinien przeszkadzać.
Długa stopa będzie chlapać i częściej haczyć o dno.
#2255 OFFLINE
Napisano 15 maj 2021 - 19:05
- Biesan, thug, tost i 4 innych osób lubią to
#2256 OFFLINE
Napisano 26 maj 2021 - 12:46
Koledzy prośba o pomoc.
Posiadam od niedawna silnik Tohatsu MFS6DS.
Czy w tym modelu na biegu neutralnym powinna być możliwość podniesienia silnika ?
- Na wstecznym jest oczywiści blokada i to zakładam jest OK.
- Na biegu do przodu nie ma blokady i to zakładam również jest OK na wypadek kontaktu z przeszkodą.
- Na neutralnym nie mam możliwości podniesienia silnika (jest blokada).
W instrukcji napisane, że możliwość być powinna i zastanawiam się czy to nie jakiś feler mojego egzemplarza.
Z góry dzięki.
#2257 OFFLINE
Napisano 26 maj 2021 - 16:00
Znam takie powiedzenie. "Jak wszystko inne zawiedzie przeczytasz instrukcję"
https://www.tohatsu...._EUR_EN_web.pdf
#2258 OFFLINE
Napisano 26 maj 2021 - 16:54
Koledzy prośba o pomoc.
Posiadam od niedawna silnik Tohatsu MFS6DS.
Czy w tym modelu na biegu neutralnym powinna być możliwość podniesienia silnika ?
- Na wstecznym jest oczywiści blokada i to zakładam jest OK.
- Na biegu do przodu nie ma blokady i to zakładam również jest OK na wypadek kontaktu z przeszkodą.
- Na neutralnym nie mam możliwości podniesienia silnika (jest blokada).
W instrukcji napisane, że możliwość być powinna i zastanawiam się czy to nie jakiś feler mojego egzemplarza.
Z góry dzięki.
Mam ten sam silnik i blokada jest otwarta tylko jak jest manetka ustawiona do przodu , w nętralu nie podniosę silnika . Wiem o co Ci chodzi , jak dopływasz do brzegu robisz nełtral i chcesz podnieść silnik , tak się nie da . Ja jak dopływam do brzegu na wolnych obrotach podnoszę silnik i robię wtedy bieg luz i zawsze , jak kończę pływanie wypalam paliwo z gazinika uchroni przed osadzaniem się syfu z paliwa a tym samym nie pozapychają się dysze . Wykleiłem sobie czapkę matą wygłuszającą i powiem jest teraz bardziej basowy hałas silnika milszy dla ucha , a silnik nie widzę żeby się z tego powodu bardziej grzał , przepływane 20 godzin i jest po pierwszym serwisie
Użytkownik pawlo29 edytował ten post 26 maj 2021 - 16:58
#2259 OFFLINE
Napisano 26 maj 2021 - 19:13
Koledzy prośba o pomoc.
Posiadam od niedawna silnik Tohatsu MFS6DS.
Czy w tym modelu na biegu neutralnym powinna być możliwość podniesienia silnika ?
- Na wstecznym jest oczywiści blokada i to zakładam jest OK.
- Na biegu do przodu nie ma blokady i to zakładam również jest OK na wypadek kontaktu z przeszkodą.
- Na neutralnym nie mam możliwości podniesienia silnika (jest blokada).
W instrukcji napisane, że możliwość być powinna i zastanawiam się czy to nie jakiś feler mojego egzemplarza.
Z góry dzięki.
Przecież masz dźwignię zwalniająca, odwodzisz dźwignie i podnosisz silnik w każdej chwili, nie zależnie od położenia manetki, czyż nie?
#2260 OFFLINE
Napisano 26 maj 2021 - 20:10
Poza czarną dźwigienką - rączka z czarnym kapturkiem w silnikach Tohatsu 4-6 KM jest jeszcze srebrny "dynks" w kształcie półksiężyca umieszczony na samej kolumnie od środka. Podnosząc go do góry zwalniamy tym samym blokadę o ile dobrze kojarzę. Chyba że się coś zmieniło . Jutro rzucę okiem i dam znać.
Koledzy prośba o pomoc.
Posiadam od niedawna silnik Tohatsu MFS6DS.
Czy w tym modelu na biegu neutralnym powinna być możliwość podniesienia silnika ?
- Na wstecznym jest oczywiści blokada i to zakładam jest OK.
- Na biegu do przodu nie ma blokady i to zakładam również jest OK na wypadek kontaktu z przeszkodą.
- Na neutralnym nie mam możliwości podniesienia silnika (jest blokada).
W instrukcji napisane, że możliwość być powinna i zastanawiam się czy to nie jakiś feler mojego egzemplarza.
Z góry dzięki.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych