Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#2241 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 27 kwiecień 2021 - 18:19

Prosty. Zakeżność odległości rzutu dzielona przez głębokość. Wzór do obliczenia to stała F1.☺

Załączone pliki


  • GrzesM lubi to

#2242 OFFLINE   Grubyziom

Grubyziom

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 162 postów
  • LokalizacjaGrudZiadz
  • Imię:Bartek
  • Nazwisko:Czerwiński

Napisano 28 kwiecień 2021 - 19:55

Witam orientuje się ktoś co ile mtg wymienia się pasek rozrządu ? Suzuki 30 km 2015 rok 140 mtg . Nie znalazłem wątku w razie co proszę o przeniesienie

#2243 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 28 kwiecień 2021 - 20:02

Do 500 mh nie bierz do glowy

#2244 OFFLINE   radeqs

radeqs

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Imię:Konrad

Napisano 29 kwiecień 2021 - 20:17

A orientuje się ktoś może jakie jest ryzyko przy zerwaniu paska w silnikach zaburtowych? Czy silniki zaburtowe są kolizyjne czy nie? Np. Yamaha 9.9 FMH z 2008 roku? Pasek mam jeszcze fabryczny i zastanawiam się, czy chodzę po brzytwie? ;-)



#2245 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 29 kwiecień 2021 - 21:43

A no właśnie czy są kolizyjne?

Przy wymianie paska można spróbować kręcić wałem inaczej jak rozrządem - jak się zatnie to kolizyjny.

Mi powiedziano że jak u nasady ząbka zacznie pękać guma, to znaczy że czas szybko zmienić pasek.



#2246 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 30 kwiecień 2021 - 05:39

Witam orientuje się ktoś co ile mtg wymienia się pasek rozrządu ? Suzuki 30 km 2015 rok 140 mtg . Nie znalazłem wątku w razie co proszę o przeniesienie


a767cb7e34bc6af6fa0901eecbaceff6.jpg

Sprawdzamy stan paska, jeśli ma pęknięcia to wymiana. Jeśli nie to pływasz dalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#2247 OFFLINE   wesoływędkarz

wesoływędkarz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Marek

Napisano 30 kwiecień 2021 - 07:08

Witajcie,

rozmowę rozpocząłem w innym wątku ale widząc, że tutaj dzieje się więcej pozwolę sobie zapytać tutaj.

Odebrałem łódkę i dokonałem pomiaru pawęży w pionie: do dna łódki jest 40cm + kil 5 cm. Czyli wysokość pawęży do końca kila 45cm ...

Rozumiem, że płyta kawitacyjna silnika musi być pod wodą ale czy może być w świetle kila czy powinna znajdować się  tuż pod nim ?

Marek

Załączone pliki

  • Załączony plik  l1.jpg   56,35 KB   15 Ilość pobrań
  • Załączony plik  l2.jpg   38,85 KB   15 Ilość pobrań


#2248 OFFLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 574 postów
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:00

A jaka długość zaleca producent? Bo jesteś po środku między S380mm a L510mm.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#2249 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:03

Short 15"

#2250 OFFLINE   wesoływędkarz

wesoływędkarz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 107 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Marek

Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:10

Wyjaśnijcie mi proszę czy podczas ślizgania się łodzi po wodzie pod wodą ma się znajdować śruba napędowa czy płyta kawitacyjna nad śrubą także ? Producent mówi, że pasuje S i L :)


Użytkownik wesoływędkarz edytował ten post 30 kwiecień 2021 - 11:12


#2251 ONLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 434 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:45

Jeden rysunek jest więcej wart niż 1000 słów.

 

1420565078jakislilnik.gif


  • Tabor lubi to

#2252 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 postów

Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:49

Ma pasować i S i L xD dobre... Powiedz co to za producent Łodzi, żeby kolejny się na minę nie nadział

#2253 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:49

U ciebie odleglosc na czerwono zdjecie pokazuje 38cm czyli 15" short shaft

#2254 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 30 kwiecień 2021 - 11:51

Moje silniki mają płytę bardziej oddaloną od krawędzi mocowania niż owe 385mm. Widać że standard S jest pomijany.

Według instrukcji płyta ma być 2-5cm poniżej dna, ale moim zdaniem kil nie powinien przeszkadzać. 

Długa stopa będzie chlapać i częściej haczyć o dno.



#2255 ONLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 434 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 15 maj 2021 - 19:05

Może się komuś kiedyś przyda, może nie. Może kogoś zainspiruje, że jak się chce to można wiele samemu zrobić, poprawić, naprawić i nie ma w tym nic trudnego. Silniki zaburtowe to tylko proste małe silniki i nic poza tym. Cała otoczka wokół nich powoduje, jakby nie wiadomo co to było, jak drogie i skomplikowane i to jest inna sprawa. Ceny nowych i części do nich pomijam milczeniem. Szkoda na to języka strzępić. Ale tak naprawdę to w nich nie ma niczego skomplikowanego z czym nie można sobie poradzić samodzielnie. O ile się oczywiście zagadnienia mechaniczne zna i ma chęci samemu pokombinować. To zwykłe prościutkie rozwiązania w każdym miejscu i nic poza tym.
 
W mojej Hondzie 43 lata temu jak ją wyprodukowali w standardzie był czujnik ciśnienia oleju w postaci lampki. Dzisiaj dalej Honda i nie tylko stosują te same rozwiązania. Lampka była zasilana z cewki oświetleniowej 6V 15W. Bardzo prosta konstrukcja. Kabel z cewki pod kontrolkę i masa z czujnika ciśnienia pod kontrolkę. Ciśnienie oleju zamyka obieg i lampka się pali podczas pracy. Najprostszy możliwy układ > cewka > czujnik ciśnienia > lampka i na tym koniec. Schemat tego rozwiązania z mojej Hondy B75
 
B75.jpg
 
U mnie nie było tej kontrolki jak kupiłem silnik. Pewnie to się popsuło i ktoś zamiast naprawić to wywalił całkiem, kabelek spiął trytytką i było po naprawie. Tak jest zawsze najłatwiej. W ubiegłym sezonie nic z tym nie robiłem. W tym postanowiłem, że przywrócę tą kontrolkę ciśnienia oleju bo powinna być skoro ją fabryka zamontowała. Na szybko zrobiłem taki ściągacz do magneta
 
sciagacz.jpg
 
i ściągnąłem magneto. Tak jak przypuszczałem "nasi tam byli" bo cewki świetlnej do zasilania kontrolki ciśnienia brak, jak i samej kontroli też brak.
 
cewki.jpg
 
"Rozbieracze" silników z olx krzyknęli takie kwoty za 40 letnie śmieszne części , że podziękowałem im serdecznie. Zrobiłem to po Polsku samodzielnie wg. własnego pomysłu bo w tym nie ma niczego nadzwyczajnego. Jako kontrolka posłużyła taka od traktora
 
 
Tyle, że jest cała przerobiona pod potrzeby jej zasilania i pracy. Kawałek źródła napięcia i działa jak 43 lata temu :). Koszty śmieszne, trochę zabawy i sporo satysfakcji. 
 
 


#2256 OFFLINE   oSCo

oSCo

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 11 postów
  • LokalizacjaMIŃSK MAZOWIECKI
  • Imię:MARCIN

Napisano 26 maj 2021 - 12:46

Koledzy prośba o pomoc.

Posiadam od niedawna silnik Tohatsu MFS6DS.

Czy w tym modelu na biegu neutralnym powinna być możliwość podniesienia silnika ?

  • Na wstecznym jest oczywiści blokada i to zakładam jest OK.
  • Na biegu do przodu nie ma blokady i to zakładam również jest OK na wypadek kontaktu z przeszkodą.
  • Na neutralnym nie mam możliwości podniesienia silnika (jest blokada).

W instrukcji napisane, że możliwość być powinna i zastanawiam się czy to nie jakiś feler mojego egzemplarza. 

 

Z góry dzięki.



#2257 ONLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 434 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 26 maj 2021 - 16:00

Znam takie powiedzenie. "Jak wszystko inne zawiedzie przeczytasz instrukcję"

 

https://www.tohatsu...._EUR_EN_web.pdf



#2258 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 984 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 26 maj 2021 - 16:54

Koledzy prośba o pomoc.

Posiadam od niedawna silnik Tohatsu MFS6DS.

Czy w tym modelu na biegu neutralnym powinna być możliwość podniesienia silnika ?

  • Na wstecznym jest oczywiści blokada i to zakładam jest OK.
  • Na biegu do przodu nie ma blokady i to zakładam również jest OK na wypadek kontaktu z przeszkodą.
  • Na neutralnym nie mam możliwości podniesienia silnika (jest blokada).

W instrukcji napisane, że możliwość być powinna i zastanawiam się czy to nie jakiś feler mojego egzemplarza. 

 

Z góry dzięki.

Mam ten sam silnik i blokada jest otwarta tylko jak jest manetka ustawiona do przodu , w nętralu  nie podniosę silnika . Wiem o co Ci chodzi   :)  , jak dopływasz do brzegu robisz nełtral i chcesz podnieść silnik , tak się nie da . Ja jak dopływam  do brzegu na wolnych obrotach podnoszę silnik i robię  wtedy bieg luz i zawsze  , jak kończę pływanie wypalam paliwo z gazinika  uchroni przed osadzaniem się syfu z paliwa a tym samym nie pozapychają się dysze . Wykleiłem sobie czapkę matą wygłuszającą  i powiem jest teraz bardziej basowy  hałas silnika milszy dla ucha  , a silnik nie widzę żeby się z tego powodu bardziej grzał   ;)  , przepływane 20 godzin i jest po pierwszym serwisie 


Użytkownik pawlo29 edytował ten post 26 maj 2021 - 16:58


#2259 OFFLINE   drChlubicz

drChlubicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 665 postów
  • LokalizacjaGA
  • Imię:Michał

Napisano 26 maj 2021 - 19:13

Koledzy prośba o pomoc.

Posiadam od niedawna silnik Tohatsu MFS6DS.

Czy w tym modelu na biegu neutralnym powinna być możliwość podniesienia silnika ?

  • Na wstecznym jest oczywiści blokada i to zakładam jest OK.
  • Na biegu do przodu nie ma blokady i to zakładam również jest OK na wypadek kontaktu z przeszkodą.
  • Na neutralnym nie mam możliwości podniesienia silnika (jest blokada).

W instrukcji napisane, że możliwość być powinna i zastanawiam się czy to nie jakiś feler mojego egzemplarza. 

 

Z góry dzięki.

Przecież masz dźwignię zwalniająca, odwodzisz dźwignie i podnosisz silnik w każdej chwili, nie zależnie od położenia manetki, czyż  nie?



#2260 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 26 maj 2021 - 20:10

Poza czarną dźwigienką - rączka z czarnym kapturkiem w silnikach Tohatsu 4-6 KM jest jeszcze srebrny "dynks" w kształcie półksiężyca umieszczony na samej kolumnie od środka. Podnosząc go do góry zwalniamy tym samym blokadę o ile dobrze kojarzę. Chyba że się coś zmieniło . Jutro rzucę okiem i dam znać.

 

Koledzy prośba o pomoc.

Posiadam od niedawna silnik Tohatsu MFS6DS.

Czy w tym modelu na biegu neutralnym powinna być możliwość podniesienia silnika ?

  • Na wstecznym jest oczywiści blokada i to zakładam jest OK.
  • Na biegu do przodu nie ma blokady i to zakładam również jest OK na wypadek kontaktu z przeszkodą.
  • Na neutralnym nie mam możliwości podniesienia silnika (jest blokada).

W instrukcji napisane, że możliwość być powinna i zastanawiam się czy to nie jakiś feler mojego egzemplarza. 

 

Z góry dzięki.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych