Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#2501 OFFLINE
Napisano 20 luty 2022 - 09:45
#2502 OFFLINE
Napisano 20 luty 2022 - 09:58
#2503 OFFLINE
Napisano 20 luty 2022 - 10:23
Ale tam fajnie ten wykres namalowali słupkowy- tradycyjnie. Zmiana % to 19, graficznie ponad 30 %
Overall dzieje się w świecie silników, niedawno widziałem promovideo Mercurego dla elektryka od nich.
#2504 OFFLINE
Napisano 20 luty 2022 - 11:15
Na to wskazuje, pewnie chodzi o wersję na zwykłym rumplu na stopie S bez ładowania , rozrusznika i trymu.
Jak na to nie patrzeć jest to 13.5 kg. mniej. Ciekawe co producent tak bardzo odchudził?
#2505 OFFLINE
Napisano 20 luty 2022 - 12:34
Jak na to nie patrzeć jest to 13.5 kg. mniej. Ciekawe co producent tak bardzo odchudził?
Obstawiam zmniejszenie pojemności( Suzuki 25/30 bez rozrusznika i trymu + mocowanie do pawęży na dwie śruby nie 4 i waży 60kg). Do tego cieniutkie obudowy, kaptur.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2506 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 20:02
1. Jego zakres regulacji jest taki sam jak w silnikach bez trymu elektrycznego
2. Co w przypadku gdy zniknie prad ? Jest możliwość ręcznego trymowania
#2507 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 20:26
Mam kilka pytan do bardziej zorientowanych w temacie, mianowicie chodzi mi o trym elektryczny:
1. Jego zakres regulacji jest taki sam jak w silnikach bez trymu elektrycznego
2. Co w przypadku gdy zniknie prad ? Jest możliwość ręcznego trymowania
1) Zakres regulacji silnika będzie podobny jak w przypadku ręcznego dźwigania.
2) Jeśli chodzi o ręczne trymowanie to masz zwolnienie blokady trymu w celu podniesienia silnika oraz (w silnikach Tohatsu) masz w jarzmie montażowym takie same otwory te do blokady trymu- gdzie wsadza się ten pręcik blokujący wysokość trymu w silnikach bez trymu.
Trochę zakręciłem , ale chyba wiesz o co chodzi
#2508 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 20:34
#2509 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 20:40
A co w przypadku gdy prądu zabraknie A trym jest elektryczny? Da radę ręcznie w ten czas ?
Da się opuścić lub podnieść silnik bez prądu, ale żeby trymować silnik ręcznie to tak nie do końca jest to sensowne i prawidłowe w działaniu.
Jak mówiłem masz w jarzmie otwory na których może się oprzeć kolumna silnika - możesz sobie wyregulować poziom odchylenia silnika. Z reguły silniki z trymem posiadają ładowanie, więc w tym przypadku jeśli będziesz miał rozruch ręczny lub elektryczny w silniku zaburtowym to po odpaleniu powinien zadziałać alternator i zacząć ładować prąd do aku i trym powinien ruszyć.
Silnikr z ładowaniem nie zaleca się uruchamiać bez podłączonego sprawnego aku... Chyba żaden z producentów za bardzo nie przewiduje takiego wariantu pracy o którym mówisz.
#2510 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 21:35
zasilanie trymu jest gdzies wewnatrz silnika, czy wystaja przewody ktore nalezy podlaczyc pod akumulator ? trym nie jest jakos mechanicznie sprzezony z silnikiem ze na jazmie poprzez dziurki i precik sie reguluje ?
#2511 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 21:46
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2512 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 21:57
#2513 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 22:05
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- siarq lubi to
#2514 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 22:12
#2515 OFFLINE
Napisano 21 luty 2022 - 22:13
Panowie, użytkuje ktoś Suzuki DF20AL,przymierzam sie do kupna tego modelu,...chodzi mi głownie o awaryjność i spalanie. Wszystkie opinie mile widziane
#2516 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2022 - 10:29
W oko wpadł mi czterosuw Hondy dokładnie ten https://allegro.pl/o...ty0-11461707909
#2517 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2022 - 10:32
Koledzy jaki silnik polecacie mały zgrabny, ekonomiczny i mało awaryjny. Moc 2,3-4km. Łódka lekka 360 z płaskim dnem. Jezioro 100ha.
W oko wpadł mi czterosuw Hondy dokładnie ten https://allegro.pl/o...ty0-11461707909
Kup chłodzony wodą😉
#2518 OFFLINE
#2519 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2022 - 13:22
Koledzy jaki silnik polecacie mały zgrabny, ekonomiczny i mało awaryjny. Moc 2,3-4km. Łódka lekka 360 z płaskim dnem. Jezioro 100ha.
W oko wpadł mi czterosuw Hondy dokładnie ten https://allegro.pl/o...ty0-11461707909
Od ponad 10 lat mamy 3 sztuki tego silnika (wcześniejsze modele) w Kole przeznaczone do użytkowania przez ogół członków. Cóż silnik bardzo prosty i niezawodny. Przy naszej "ogólnokołowej" eksploatacji - wielu różnych użytkowników z różnym podejściem i szacunkiem do "wspólnego dobra - nigdy nie zawiódł sam z siebie. Jakiekolwiek usterki wynikały zawsze i wyłącznie z winy/niedbałości użytkownika. W moim przekonaniu jako do użytku własnego silniki kompletnie nieawaryjne.
Żeby nie było tak wesoło to ma też wady: jest głośny (co wynika z chłodzenia powietrzem), a niewłaściwe przenoszenie/odkładanie powoduje wyciek oleju do czapki, którą trzeba później czyścić bo inaczej kapie i kapie ów olej.
Użytkownik Noryb2013 edytował ten post 07 marzec 2022 - 13:23
- zandermafija*SpinnigistaWT lubi to
#2520 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2022 - 14:15
Quent
www.elipsa.info
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych