Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#2521 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2022 - 18:28
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Quent lubi to
#2522 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2022 - 23:14
W małych silnikach nie stosuje się jeszcze wtrysku( który jest lepszy niż gaźnik).
No ja bym się tak nie rozpędzał z tym "lepszy", ja bym powiedział że wszystko ma swoje wady i zalety....
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2523 OFFLINE
Napisano 07 marzec 2022 - 23:35
#2524 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 06:39
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik gumowy edytował ten post 08 marzec 2022 - 06:39
#2525 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 07:09
- Quent lubi to
#2526 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 08:37
Gaźnik - nie da się go idealnie wyregulować, taki układ paliwowy nie jest szczelny( często śmierdzi paliwem ), dysze zapychają się z różnych przyczyn, słabsze osiągi w porównaniu do wtrysku( wejście w ślizg, utrzymanie średniej prędkości, spalanie wyższe, moment obrotowy dostępny przy wyższych obrotach silnika), konieczność cyklicznych regulacji/ ustawień, mieszanka nigdy nie jest optymalna pojawia się nagar na świecach i tłoku lub są przegrzane, problemy z rozruchem( wieczne dylematy typu bez ssania, z ssaniem za mało ssania itp. ) żywotność komory spalania jest krótsza ( trzeba stosować grube ścianki, drogie materiały co wpływa na cenę i masę silnika ).
Wtrysk - idealnie dobrana mieszanka paliwo/powietrze w każdych warunkach atmosferycznych, układ szczelny( nie śmierdzi paliwem ), układ sam się diagnozuje i reguluje jest bezobsługowy( nie trzeba okresowo regulować ) gdy już zdarzy się usterka jest ona sygnalizowana wówczas często silnik zaczyna pracować w trybie awaryjnym co umożliwia spłynięcie do portu( nie spotkałem się jeszcze w realu ). Świetne osiągi moment obr dostępny już od dołu obrotów / niemal płaski do samego końca /odcięcia, leanburn można rozpędzić Łódź do vmax i cofnąć manetkę o 40% nie tracąc vmax( płyniesz na max a zużycie paliwa jak na pół gazu). Świece zapłonowe wymienia się co 200-300mth z uwagi na bliską ideałowi mieszance( brak nagaru), mniej agresywne środowisko spalania i pracy - możliwość zastosowania cieńszych ścianek cylindrów z lżejszych materiałów bez obniżenia żywotności silnika, niższa waga silnika. Rozruch bezproblemowy w każdych warunkach, praca równa cicha.
To kilka spraw które zauważyłem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik gumowy edytował ten post 08 marzec 2022 - 08:40
#2527 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 11:46
Jak zaczniesz serwisowac silniki to pogadamy a poki co z amatorem przepychal sie nie bedeJak będziesz już pływał na silniku z zasilaniem wtryskowym to się zorientujesz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie tankujesz zlego paliwa buahahhaha tzn co w niemczech tankujesz, szwajcari czy gdzie?
A learnburn to najgorszy smieć jesli chodzi o wtryski:)
Mam kilka lodek - wszytskie na wtrysku, jednak najlepiej i tak wspominam 2T na gazniku
Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 marzec 2022 - 11:51
#2528 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 11:48
- Krzysztof i tost lubią to
#2529 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 12:27
#2530 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 12:33
@gumowy
To co napisałeś jest piękne w teorii. Naprawdę nie neguję tego. świat musi iśc z postępem
Jednak stawiając na prostotę jednym kluczem 10, kombinerkami i śrubokrętem ogarniasz zagadnienie z gaźnikiem i płyniesz dalej. Jak się wysypie wtrysk, o ile masz oprogramowanie i wiedzę, odpalasz laptopa czy inny specjalistyczny iterfejs na środku jeziora / rzeki i diagnozujesz . Ale co z tego że zdjagnozujesz ?. Nie dmuchniesz tam w program jak w dyszę gaźnika i nie popłyniesz dalej. Musisz to dostarczyć do serwisu, tam wymienią moduł, wtrysk czy co tam potrzebne i masz z bańki. Cieszysz się dalej wtryskiem. Za resztę zapłacisz kartą masrercard
No właśnie jak miałem gaźnikowy to trzeba było wiecznie tam grzebać, ale już nie muszę bo mam efi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2531 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 12:41
Jak zaczniesz serwisowac silniki to pogadamy a poki co z amatorem przepychal sie nie bede
Nie tankujesz zlego paliwa buahahhaha tzn co w niemczech tankujesz, szwajcari czy gdzie?
A learnburn to najgorszy smieć jesli chodzi o wtryski:)
Mam kilka lodek - wszytskie na wtrysku, jednak najlepiej i tak wspominam 2T na gazniku
Serwisuje swoje silniki, nie robię tego zawodowo chociaż mógłbym ale mam lepszą prace ( za nic biorę pensje ). Co do reszty mam inne zdanie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2532 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 12:43
Jezeli wagai i spalania nie brac do glowy dla mnie gaznik jest duzo lepszym rozwiazaniem cena? Chyba dla producenta bo jeszcze nie widzialem zeby nowe modele byly tansze, u mnie nie spotkalem sie zeby chzcili paliwo ale po pracy silnika widac ze jest lepsze lub gorsze robie okolo 400000 km rocznie
Robisz 400000 km szacun.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2533 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 13:03
Mysle ze zrobilem spokojnie 7 mil kilometrow wiec cos na temat jakosci paliw moge zabrac glos
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 08 marzec 2022 - 13:07
#2534 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 13:17
No właśnie jak miałem gaźnikowy to trzeba było wiecznie tam grzebać, ale już nie muszę bo mam efi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Taka myśl mi przyszła do głowy.
Jakieś 25 lat temu wziąłem DDR-owską Germinę z ruskim kołowrotkiem, nagotowałem manny, wykopałem trochę czerwonych robaków zapakowałem Mockwę-M do bagażnika Poloneza, na haku łódka Ola 3.30 i pojechałem na ryby. Zanęciłem poczekałem i kilka godzin było takiej zabawy, że dzisiaj tylko pomarzyć.
Obecnie Wypasione 15 wędek milion przynęt, łodzie po 40 kkz z telewizorami 15 cali + czujniki 3-4 zakresowe, silniki po 15kkz wypasione terenówki i cały pozostały szpej za masę kasy. I co jest ?. Ujnia z patatanią jak nie pojedziesz na komercję
I tym miłym akcentem zakończę polemikę o wyższości wtrysku nad gaźnikiem.
- Tabor lubi to
#2535 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 20:21
Święte słowa Panie Darku .
Tylko że na komercji robi się to samo .
#2536 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2022 - 21:06
Nie to żebym był przeciwnikiem efi, w dłuższej perspektywie ma to sens, a jak się da zdjagnozować na błyski jak w Hondzie, to jest wogóle fajnie. Ale tak do końca różowo nie jest, szczególnie jak przebieg silnika nie jest znany.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 08 marzec 2022 - 21:10
#2537 OFFLINE
Napisano 09 marzec 2022 - 09:05
@gumowy lean burn nie pozwala pływać z maksymalną prędkością na v-max, tylko przelotową. Spalanie jest rzeczywiście mniejsze jednak... wymaga szerokopasmowej sondy i niestety nie są to sondy o wymiarach standardowo używanych w samochodach, więc ceny są kosmiczne w porównaniu do standardów ( sonda może kosztować i 1000 PLN). Lean burn wymusza też zastosowanie droższych materiałów, bo uboga mieszanka mocniej obciąża silnik - gniazda i zawory muszą być utwardzone. Ogólnie wtryski są prawie bezobsługowe, ale jak już coś się zepsuje, to części są droższe niż do gaźnika. Przy małym silniku to wtrysk jest przerostem. Nie daje praktycznie żadnych korzyści, przy większych, 25 wzwyż ma to sens. Inna rzecz, że ludzie przesiadają się na wtryski, pozostawiając przyzwyczajenia z gaźnika. Np wypalanie paliwa do końca, podczas gdy pompa efi jest smarowana paliwem
Nie to żebym był przeciwnikiem efi, w dłuższej perspektywie ma to sens, a jak się da zdjagnozować na błyski jak w Hondzie, to jest wogóle fajnie. Ale tak do końca różowo nie jest, szczególnie jak przebieg silnika nie jest znany.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
@psulek, mi tego nie musisz tłumaczyć w zasadzie zgoda pełna( lean burn- ja pływam niemal z -vmax ).Do zastosowań w łódce uważam ze najlepiej sprawdzał się pomimo swoich wad (spalanie,hałas)2t był prosty w obsłudze, niemal idioto-odporny. Dziś jest ekologia i producenci muszą temu sprostać. Dlatego jak ktoś pyta jaki silnik kupić 4t to efi ( szczególnie od 20km wzwyż bo właściwie z gaźników to została Honda i chińczyk) Sorry ale gaźnik nie da tu rady( ekolo). Samo serwisowanie efi nie jest proste jak już coś się zepsuje( samo z siebie tez się nie psuje) i trzeba dużo zainwestować ( nie tylko w interfejsy ) ale sprzęt do kontroli mechanicznej wtryskiwaczy, czujników itp. ( sporo można sprawdzić multimetrem przy odpowiedniej wiedzy ale nie wszystko). Z serwisu 2t przerzucić się na serwis 4t jest prosto ale do serwisu efi to już niemal drugi serwis trzeba budować. Widziałem już jak „serwisant” od gaźników próbował uruchomić efi poskakać w dolot plaka, więc i wiedzy.
Chciałbym tylko zauważyć że to nie jest tak że efi kupuje się po to żeby się psuło a właściciel wciąż płacił kartą MasterCard w serwisie. Moje efi poprostu pływa, daje frajdę i oszczędza kieszeń ( paliwo, materiały eksploatacyjne). Wypływam i wracam co przy silnikach z gaźnikiem nie zawsze tak wyglądało.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#2538 OFFLINE
Napisano 09 marzec 2022 - 11:57
@gumowy - czy masz tam jakąś kontrolkę od lean burn? Bo jak ja pływałem, to lean burn działa do 4500 rpm i to jest daleko od v-max . Na echu paliła mi się kontrolka, że pływam na zubożonej.
Czy wróciłbym do gaźnika? Nie - nawet jeżeli awarie na wtrysku są droższe, to są dużo rzadsze niż w gaźniku. Gaźnik przy prostych konstrukcjach można serwisować gdziekolwiek. Konstrukcje wielogaźnikowe - już niekoniecznie. W dłuższej perspektywie efi to korzyści. A awarie - nie pamiętam, żeby przez kilkaset tysięcy kilometrów zrobionych na efi w aucie zepsuł mi się wtryskiwacz czy jakiś element elektroniczny.
- gumowy lubi to
#2539 OFFLINE
Napisano 09 marzec 2022 - 12:17
- gumowy lubi to
#2540 OFFLINE
Napisano 09 marzec 2022 - 15:18
Chciałbym tylko zauważyć że to nie jest tak że efi kupuje się po to żeby się psuło a właściciel wciąż płacił kartą MasterCard w serwisie. Moje efi poprostu pływa, daje frajdę i oszczędza kieszeń ( paliwo, materiały eksploatacyjne). Wypływam i wracam co przy silnikach z gaźnikiem nie zawsze tak wyglądało.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Sławek Oppeln Bronikowski i gumowy lubią to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych