Yamaha 6 4t jest w wersji dwa garczki, tylko ta cena :/
I waga już znaczna. Podobna do 9,8/9,9. Już lepiej to drugie brać.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 02 grudzień 2016 - 21:35
Yamaha 6 4t jest w wersji dwa garczki, tylko ta cena :/
I waga już znaczna. Podobna do 9,8/9,9. Już lepiej to drugie brać.
Napisano 02 grudzień 2016 - 23:29
Napisano 03 grudzień 2016 - 17:31
Napisano 03 grudzień 2016 - 19:04
yamaha 6-8 km 2 cyl nie polecam bo maja ślepe cylindry. w razie koniecznosci naprawy mało kto podejmie sie rozszlifowania na nadwymiar.nie wiem czy tłoki dostepne na nadwymiar
polecam mariner/yamaha 1980-1996 i yamaha 1996-2006 9.9/15 km.tez polecam Evinrude/johnson 1978-2006r 9.9/15 km. równiez suzuki 9.9/15 km tez są warte uwagi
mercury 7.5, 9.8 tez slepe cylindry w merkasilu tez mało kto rozszlifuje na nadwymiar
to dodyczy 2 T
co do 4t to yamaha 6-8 km małą moc w stosunku do wagi. lepiej juz 9.9 na bloku 323cm
tohatsu9.8=mariner 9.9=mercury 9.9=evinrude9.8. dobra moc w relacji do wagi
suzuki 9.9/15/20 z modeli Lean Burn. fajne silniki ale delikatne. czapa jak z papieru.
czułe wtryski na wode w paliwie. ale fajnie pracują
Użytkownik evin edytował ten post 03 grudzień 2016 - 19:10
Napisano 03 grudzień 2016 - 20:11
czyli głowicocylindry.to jeszcze napisz jak często się to szlifowanie wykonuje.kiedyś cylindry miały wstawki żeliwne,potem dobrano tak stopu aluminium że są bardzo odporne na ścieranie.prędzej zużyją się pierścienie i te można wymienić ale to i tak pewnie po przepracowaniu określonej liczby motogodzin.
jeśli dba się o pompę wody żeby nie dopuścić do przegrzania i zatarcia silnika to będzie on służył długie lata.
Napisano 03 grudzień 2016 - 21:34
z cylindrami jest tak ze po wyjsciu z fabryki są idealnie okrągłe. w miare pracy pierscieni robi sie owal i wtedy spada kompresja .wymiana pierscieni nic nie zmieni.
zuzycie cylindra jest nie uniknione.nie twierdze ze zeliwo wytrze sie w 1 dzień. johnsony/evinrudy z lat 50-60 pływają bo uzywano dobrego materiału.
moja uwaga jest taka ze niektóre silniki nie przywróci sie do uzywalnosci, nawet producent nie przewidział nadmiarów
zatarcie mozna spowpdowac poprzez złapanie torebki plastikowej na spodzine
Użytkownik evin edytował ten post 03 grudzień 2016 - 21:36
Napisano 03 grudzień 2016 - 22:00
Napisano 03 grudzień 2016 - 22:18
Napisano 03 grudzień 2016 - 22:25
w bloku yamaha 6/8, mercury/mariner tuleje sa oblane aluminium.zewnetrzna strona tuleji jest taka chropowata(nie obrobiona) i zalana w formie aluminium.
i problem jest przy wytaczaniu starej tulei gdyz nóż wytaczarki zdarza sie ze dojdzie do tych chropowtych elementów i trzeba je wytoczyc dalej bo nowa tuleja nie pójdzie. i usuwajac te zeliwne farfocle mozna wejsc w kanał wodny bloku. i woda moze isc do karteru.
przy slepym karterze jest tylko jedno wcicniecie tulei. tu nie ma pomyłek. bo tulei juz sie nie wyciągnie/wycisnie.
ogólnie przerabiałem tulejowanie.najlepiej to wychodzi na otwartych cylindrach.
krotoszyn ma dobre żeliwo. są zeliwne rury robione dla niemieckiego Mhale.
co do niklasilu to w motorach to wytrzymuje. ale nie wiem jak by to było w zburtowym. ze wzgledu na smarowanie.
kazdy karter ma zaprojektowane kanały którymi rozprowadzany jest olej.
Napisano 03 grudzień 2016 - 22:28
robiłem yamahe 9.9 z 2003 2T. górny tłok zatarty i porysowany cylinder. tłoki nadmiarowe 0,50 i jazda.
Napisano 04 grudzień 2016 - 20:33
może i masz rację ale ja zauważyłem że stopy alu ok roku 95' są lepszej jakości i odporniejsze na wycieranie niż starsze tuleje z żeliwa.sam się zdziwiłem jak zużyty wytarty pierścień był tak cienki że obrócił się na zamku i trafił na otwór wydechowy.i tu ciekawe że tuleja cylindra przeżyła z niewielką rysą i o dziwo tuleja cylindra wykazała bardzo małe zyżycie mimo sporej ilości przepracowanych motogodzin-po wymianie tłoka z pierścieniami kompresja szok-silnik chodzi do dzisiaj.
nie piszę co to za silnik dodam tylko że jest chłodzony powietrzem i nie jest to zaburtowy-ale 2t
Napisano 04 grudzień 2016 - 22:07
piły spalinowe Husgvarna maja wtrzymałe cylindry z niklasilu. Po zatarciu tłoka od sadzy zazwyczaj wymiana tłoka i delikatne honowanie przywraca piłe do życia.
ale nie rozumiem dlaczego Yamaha w 2T ( modele 4, 5 , 6 i 8 km ) zrobiła zamkniete cylindry i dalej bez mozliwosci doboru tłoka na rozszlifowanie
Napisano 05 grudzień 2016 - 01:36
ale nie rozumiem dlaczego Yamaha w 2T ( modele 4, 5 , 6 i 8 km ) zrobiła zamkniete cylindry i dalej bez mozliwosci doboru tłoka na rozszlifowanie
Ciśnie się na usta: Leo, why? For money!!!
Napisano 05 grudzień 2016 - 07:37
evin ;
w swojej ofercie nie napisałeś nic o silnikach HONDA . Chyba warto ....
Napisano 05 grudzień 2016 - 23:19
miałem doczynienia z 5 bf, 6/8 , 10, 15 km, 20 km
te produkowane przed 2000r były solidnie skercane. nowsze sa delikatne.
Użytkownik evin edytował ten post 05 grudzień 2016 - 23:20
Napisano 08 grudzień 2016 - 17:39
miałem doczynienia z 5 bf, 6/8 , 10, 15 km, 20 km
te produkowane przed 2000r były solidnie skercane. nowsze sa delikatne.
Tak sobie pobiegałem po salunach w 3city
Inglot po kosztach chciał mi wcisnąc Berna 20 podejrzewam ze jakbym 10 patyków połozył to ...
Mercury lekko zaporowy sie zrobił , podobna cena w Yamie KMJ prawie nic Gdynia Yama do ugadania .
Hondy prawie niema . Permatech wbrew pozorom najtaniej wychodzi
i taka mnie nasuneła sie sugestia ogladajac macajac
Ewinrud - Suzuki prawie to samo
Yamaha Mercury Tohatsu to klony
Honda BF5 nowa czy warta tej kasy ?
Napisano 08 grudzień 2016 - 18:25
Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 grudzień 2016 - 18:30
Napisano 08 grudzień 2016 - 18:37
Każdy ma jakieś mankamnty.
Ja miałem 7 lat nową honde bf5. Jak zaczepiłem 1 maja do łódki to zabierałem jak spadł pierwszy śnieg . Nigdy nie plandekowałem łódki.Na rybach byłem 2 razy w tygodniu latem więcej po 6 do 10 godzin na wyprawę.
Nigdy mnie nie zawiódł ☺
Sprzedałem dla znajomego który jest bardzo zadowolony.
Napisano 08 grudzień 2016 - 19:48
Honda tej mocy z tego co się orientuję nie zastosowała panewek a nadlew aluminium więc moim zdaniem nie...
Kurcze chyba to było w 2.5 tylko...
W 4T chłodzonych powietrzem był ten patent 5 BF ma zostać jako zapas albo do trola
A My jesteśmy w kontakcie aby do wiosny
Napisano 08 grudzień 2016 - 20:03
mysle ze z małych silników honda nie jest warta tej kasy.
linia Tohatsu, nissan, mercury, mariner 4-6 km jest lepszym rozwiązaniem
0 użytkowników, 7 gości, 0 anonimowych