Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#421 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 20 marzec 2017 - 19:23

Nowy czy używka - niech każdy kupuje co chce, ale nie porównuj silnika pchającego jacht - kadłub wypornościowy, który nawet z 500 konnym silnikiem nie popłynie szybko, z łódkami które mają budowę umożliwiającą im ślizg.

Ślizg to nie tylko szybkość, to także oszczędność paliwa.



#422 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 20 marzec 2017 - 19:49

I siknika

#423 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 20 marzec 2017 - 20:25

Cały czas żyjemy pod jakimś ;) płaszczem.
Niby 20 hp to na wyścigi? ...dajcie spokój :)
 



#424 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 20 marzec 2017 - 20:37

Zależy od punktu widzenia

#425 OFFLINE   pepe_79

pepe_79

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • LokalizacjaBełchatów
  • Imię:Paweł

Napisano 20 marzec 2017 - 22:44

Nowy czy używka - niech każdy kupuje co chce, ale nie porównuj silnika pchającego jacht - kadłub wypornościowy, który nawet z 500 konnym silnikiem nie popłynie szybko, z łódkami które mają budowę umożliwiającą im ślizg.

Ślizg to nie tylko szybkość, to także oszczędność paliwa.

Nie trzeba płynąć w ślizgu żeby było oszczędnie.

To właśnie zależy od typu kadłuba i tu kadłuby typowo wypornościowe w wielu przypadkach są "oszczędniejsze" od "rasowego ślizgacza wędkarskiego" chociaż wcale tak wolno nie pływają. Weź taką pychówkę czy lejtaka. Przecież te łajby to kadłuby wypornościowe, a mimo to pływają dość szybko (i to nie w ślizgu). Do 7-metrowego lejtaka mojego kumpla wystarcza motorek 5KM żeby płynąć szybciej niż nie jeden "wędkarski ślizgacz" poniżej 4 metrów na 10KM.

Ślizgowy kadłub jest oszczędny tylko i wyłącznie kiedy płynie w ślizgu, a poza tym pływanie wypornościowe czy jakiś tam "półślizg" na takim kadłubie to niestety porażka. Dlatego właśnie jak ktoś ma łódź ślizgową i chce pływać oszczędnie to powinien zaopatrzyć się w silnik, którego moc umożliwi pełny ślizg. A tak to ludzie pchają wodę swoimi "ślizgaczami" na zbyt słabych motorkach, walczą o każdy kilogram na pokładzie, rozkładają obciążenie i inne kombinacje wyczyniają, a oszczędności jak nie było tak nie ma.

Hehe, wiem po sobie :doh: Można było kupić wędkarską "szalupę" i oszczędnie śmigać sobie na 5-8KM, a nie "ślizgacza" i przy 9,9KM walczyć i kombinować... Ale jak to mówią, człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach :rockon:  


  • psulek, mekDa i cabage lubią to

#426 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 kwiecień 2017 - 09:33

Co byście polecili z nowych Silników 20-25 KM na krótkiej stopie? Ładowanie może być ale nie musi odpalany na zrywkę..  Pływałem Suzuki DF5 ale za krótko żeby się wypowiadać a porównywać 1 cylinder do 2 jest jak najbardziej nie na miejscu. Pływa ktoś z kolegów na takich nowościach ?

 

Myślałem o:

 

Hondzie BF20 SHU 

Suzuki   DF20AS

 

Na przeróżnych forach bardzo polecana jest Yamaha (trochę powala cena), Mercury i Tohatsu...

 

Dodatkowo rozważam zakup odblokowanego silnika nowego Mercurego u forumowego kolegi... 

 

Chyba że ktoś ma dostęp do nowych i mógłby podzielić się kontaktem :)

 

Wyczytałem nawet gdzieś że TOHATSU lepszy od HONDY :o  :o  :o . Sam już nie wiem co myśleć 

Za wszelkie info z góry dziękuję.

Pozdrawiam

@cabage


Użytkownik cabage edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 10:27


#427 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 07 kwiecień 2017 - 13:07

Przyglądnij się nowej Yamaszce 25hp , bardzo fajny i lekki motor jak na oferowana moc


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#428 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 336 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 07 kwiecień 2017 - 14:14

Co do Hondy to polecam mam BF 20 , miałem  BF 5, BF 15, - rozglądam się za BF-25 lub 30 z krótka stopą. Niestety na rynku polskim nowa 25 nie jest oferowana.. Jak na razie Honda nie odchudza swoich silników .



#429 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 kwiecień 2017 - 14:27

Co do Hondy to polecam mam BF 20 , miałem  BF 5, BF 15, - rozglądam się za BF-25 lub 30 z krótka stopą. Niestety na rynku polskim nowa 25 nie jest oferowana.. Jak na razie Honda nie odchudza swoich silników .

Właśnie Honda chyba odchudzona została... Ze strony producenta: Najlżejsza 20tka Hondy to 46kg, Suzuki też 46 a np Yamaha już 51kg a Mercury 52



#430 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 07 kwiecień 2017 - 18:58

Odchudzony silnik to  zaleta?

Zastosowano w tych odchudzonych konstrukcjach np.tytan?



#431 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 kwiecień 2017 - 19:06

Odchudzony silnik to  zaleta?

Zastosowano w tych odchudzonych konstrukcjach np.tytan?

Jak dla mnie lżejsze to gorsze....



#432 ONLINE   AdamCh

AdamCh

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 906 postów
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Adam

Napisano 07 kwiecień 2017 - 19:26

Ja polecę Yamahę F20.
Mam, żadnych problemów.
Posiadam też F5, tak samo jak wyżej.
Wcześniej pływałem na dwusuwie Yamahy i też spisywała się bez zarzutu.
Miałem również doczynienia z Hondami i nie pamiętam abym miał jakieś problemy.
Jak samochód, motor i silnik zaburtowy to tylko z Japonii 😉

#433 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 07 kwiecień 2017 - 19:27

Jeśli ma to być silnik przenośny a za taki uważam silniki w granicach 20hp to dla mnie masa ma znaczenie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Hermano lubi to

#434 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 07 kwiecień 2017 - 19:45

Jeśli ma to być silnik przenośny a za taki uważam silniki w granicach 20hp to dla mnie masa ma znaczenie

Dla mnie również. Dlatego wybrałem Mercurego-52kg :)



#435 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 336 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 07 kwiecień 2017 - 19:50

Właśnie Honda chyba odchudzona została... Ze strony producenta: Najlżejsza 20tka Hondy to 46kg, Suzuki też 46 a np Yamaha już 51kg a Mercury 52

To "odchudzenie" zostało zrobione dawno i w przeciwieństwie do innych "odchudzonych" silników Honda nie ma problemu z przekładniami.



#436 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 07 kwiecień 2017 - 19:57

Sam stoje przed wyborem silnika do Skylli 440, wersja z rumplem waham sie pomiedzy Hondą 30hp a 50hp. Boję się ze 50Hp bedzie nie do okiełznania na rumplu (chociaż Szwedzi sobie dobrze radza) . Zastanawiam sie czy 30hp wystrczy z 4 osobami na pokladzie, może ktos doradzi... Na dzien dzisiajszy skłaniam sie do 30stki ale mam jeszcze troche czasu do namyslu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#437 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 07 kwiecień 2017 - 20:21

Krakowskim targiem i 40 bierz:)
Tak serio to 50 Km by się zdało przy takiej załodze...

#438 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 kwiecień 2017 - 20:52

A co powiecie o nowym Tohatsu albo Mercurym? Jak wypadają w zestawieniu z Hondą czy Yamahą ? Mam możliwość kupić nowy (Tohatsu) 12,8 tys zł z elektrycznym starterem i rozruchem a Mercury o tych samych parametrach za niecałe 500 więcej ? Warto ? Czy lepiej dołożyć do Yamahy czy Hondy ? W cenie Hondy lub z drobną dopłatą mogę mieć 25 Tohatsu Sprzedawca powiedział mi że nie ma konieczności dokładania do Hondy ( handluje Suzuki,Hondą, Tohatsu i Mercurym) ? Co robić ? Pokusić się na Tohatsu/Mercury (są w ogólę między nimi jakieś różnice - ponoć to jedna fabryka ? ) sugerując się tym że to Japończyki tak jak Yamaha czy Honda ?


Użytkownik cabage edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 20:54


#439 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 kwiecień 2017 - 21:00

Ja polecę Yamahę F20.
Mam, żadnych problemów.
Posiadam też F5, tak samo jak wyżej.
Wcześniej pływałem na dwusuwie Yamahy i też spisywała się bez zarzutu.
Miałem również doczynienia z Hondami i nie pamiętam abym miał jakieś problemy.
Jak samochód, motor i silnik zaburtowy to tylko z Japonii

Coś w tym jest Mam CRV-kę i piernik naście lat chodzi i "tfu tfu" zepsuć się nie zepsuł :)

 

Jeśli ma to być silnik przenośny a za taki uważam silniki w granicach 20hp to dla mnie masa ma znaczenie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

47 czy 52 to już chyba żadna różnica :) Poza tym ja będę silnik miał zamocowany na stałe .

 

To "odchudzenie" zostało zrobione dawno i w przeciwieństwie do innych "odchudzonych" silników Honda nie ma problemu z przekładniami.

Być może, nie znam się a poprosiłem o pomoc kolegów bo wielu zjadło już tutaj zęby i nie jedną parę butów wydeptało przy silnikach zaburtowych :)



#440 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 336 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 07 kwiecień 2017 - 21:04

Bież jak najmocniejszy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 8

0 użytkowników, 8 gości, 0 anonimowych