Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#441 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 07 kwiecień 2017 - 21:13

W cenie Hondy lub z drobną dopłatą mogę mieć 25 Tohatsu Sprzedawca powiedział mi że nie ma konieczności dokładania do Hondy ( handluje Suzuki,Hondą, Tohatsu i Mercurym) ? Co robić ? Pokusić się na Tohatsu/Mercury (są w ogólę między nimi jakieś różnice - ponoć to jedna fabryka ? ) sugerując się tym że to Japończyki tak jak Yamaha czy Honda ?

Tohatsu 25/30 to bardzo kulturalne, trzycylindrowe, ciche i oszczędne maszynki na wtrysku. Jeżeli wahasz się między Hondą 20 a Tohatsu 25, to nie zastanawiaj się i bierz Tohatsu. Inna liga.

30hp ta sama konstrukcja co 25, a różnica w cenie jest minimalna. Weź to pod uwagę.



Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 21:14


#442 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 kwiecień 2017 - 21:15

A że tak powiem Tohatsu/Mercury/Honda/Yamaha to już jedna "cholera" jeśli chodzi o jakość i trwałość ? Męczy mnie ta 25-tka tylko znowu pomiędzy 25 a 30tką mała różnica cenowa i może by tak dołożyć... Można tak bez końca aż człek zwariuje  :angry:  :angry:  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r: ...


  • sajdol1 i Piotrek84 lubią to

#443 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 kwiecień 2017 - 21:44

Tohatsu 25/30 to bardzo kulturalne, trzycylindrowe, ciche i oszczędne maszynki na wtrysku. Jeżeli wahasz się między Hondą 20 a Tohatsu 25, to nie zastanawiaj się i bierz Tohatsu. Inna liga.

30hp ta sama konstrukcja co 25, a różnica w cenie jest minimalna. Weź to pod uwagę.



Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Łódkę mam do 25 KM i ma tylko 3,8 m i boje się że odfrunę :)



#444 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 07 kwiecień 2017 - 21:46

To pewnie tylko moje zdanie, ale Yamaha w tej klasie to najmniej korzystny wybór. 25 to dwa garki na gaźniku - niższą kultura pracy i wyższe spalanie. 30hp to trzy garki na wtrysku, ale ważą 25kg więcej niż konkurencja. Mercury to Tohatsu z innymi naklejkami i rumplem. Honda wypada dobrze, ale jest sporo droższa. Ciekawy jest jeszcze E-Tec. Masz niższą kulturę pracy, spalanie podobne, ale najlepszy moment obrotowy i fajną charakterystykę pracy. E-Tec 25 pcha mojego pięciometrowego aluminiaka z trzema osobami około 30/h, samemu 39-40.

EDIT

Zapomniałem że są jeszcze nowe Yamahy 25, ale.mało o nich opinii.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 21:50

  • cabage lubi to

#445 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 07 kwiecień 2017 - 22:00

Może zobacz Evinrude etec 25. jest lekki i oszczedny, ale 2t. Dla jednych to zaleta a dla innych wada. Z 4t Mercury, Yamaha , Tohatsu i Suzuki. Honda coś jest według mnie wolna. Sprawdź jaki serwis masz w okolicy bo to też jest ważne i będziesz wiedział w czym wybierać. Przy Evinrude nie masz problemu z serwisem (odpadają czynności serwisowe w czasie gwarancji).



#446 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 07 kwiecień 2017 - 22:05

Może zobacz Evinrude etec 25. jest lekki i oszczedny, ale 2t. Dla jednych to zaleta a dla innych wada. Z 4t Mercury, Yamaha , Tohatsu i Suzuki. Honda coś jest według mnie wolna. Sprawdź jaki serwis masz w okolicy bo to też jest ważne i będziesz wiedział w czym wybierać. Przy Evinrude nie masz problemu z serwisem (odpadają czynności serwisowe w czasie gwarancji).

Jeśli chodzi o serwis to raczej dupa ze wszystkim. Jestem z Opola i najbliższy ASO z jakiejkolwiek firmy to jak by nie liczyć 100 kilometrów. Mam dostęp do olejów bezpośrednio od dystrybutora w cenach hurtowych a zrobienie wymiany oleju to ŻADEN problem dla mnie. Biorąc pod uwagę ceny serwisów przy podstawowej wymianie oleju wychodzi kosmos różnica mniej wiecej 1:6-7 i mówię tu o oleju np. z Motula. Chyba że dogadam się ze sprzedawcą że wymiany będę robił sam a on podbije mi gwarancję - w co wątpię :)



#447 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 08 kwiecień 2017 - 10:29

Jak się będzie miało jakościowo Tohatsu/Mercury do Yamahy ? Różnica 1,5 tysiąca złotych dopłaty do 20 Konnej Yamahy w porównaniu do 20 Konnego Tohatsu czy Mercury . Jest sens dopłacać ? Czy brać tańsze ?



#448 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 08 kwiecień 2017 - 22:40

Osobiście radziłbym Mercury, przyzwyczajenie. Mam 2t Mariner/Mercury i jak na razie nie mam zamiaru go zmieniac, tym bardziej na 4t. Może Yamaha jest nowocześniejsza, ale za Mercurym/Tohatsu jest starsza sprawdzona konstrukcja i cena.



#449 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 09 kwiecień 2017 - 06:27

IMHO jakość podobna, jeśli cena to jedyna różnica (a nie ilość cylindrów, sposób podawania paliwa czy obecność prądnicy) to bym brał tohatsu.



#450 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 09 kwiecień 2017 - 12:48

Cylindrów tyle samo, gaźnik w każdym i wszystkie trzy z ładowaniem...

#451 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 09 kwiecień 2017 - 13:07

Brałbym silnik na wtrysku , w trzech cylindrach z ładowaniem i jak największą pojemnością która daje moment obrotowy ważniejszy jak moc. Pamiętajmy moc mamy przy max obrotach . Yama jest przereklamowana a i tak robi to ta sama fabryka i nie ma dzisiaj słabych czy złych silników poza Chińszczyzną. Oscylował bym w cenę i te pozostałe dane o jakich napisałem a ją go zwał to najmniej istotne. Tornado
  • cabage lubi to

#452 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 09 kwiecień 2017 - 13:56

W Tohatsu / Mercurym 25KM są 3 cylindry,wtrysk i 530 ccm3. W Yamaha i honda 2 garnki i gaźnik więc zdecydowanie odpadają. Zastanawia mnie tylko jaki wpływ na sterowanie łódki 4 metry ma waga tak ciężkiego silnika z 1 osobą max 2 ( sterowanie rumplem). Czy nie lepiej kupić 20 Koni. Moc niby mniejsza, lżejsza waga też bo o 20 kg a prędkość z tego co się orientuję to około 40 Km/h przy 20 konnym a dla 25KM to prawie 50 km/h - a to już prędkość zaj#%ista dla tak małej łodzi... Boje się żeby nie przesadzić , a i tak dużych akwenów nie mam u siebie żeby tak zapierdzielać.... Nie mam doświadczenia z takimi mocami i nie wiem jak się zachowuje łódka przy takich prędkościach. Gdzieś tu na forum wyczytałem żeby nie przesadzać z mocą przy sterowaniu rumplem. Może znajdzie się ktoś kto rozwieje albo potwierdzi moje "dywagacje" ?


Użytkownik cabage edytował ten post 09 kwiecień 2017 - 14:04


#453 OFFLINE   Marek z Marek

Marek z Marek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaMarki
  • Imię:Marek

Napisano 09 kwiecień 2017 - 14:28

Mam yamahę 40 km EFI na rumplu łódka 470cm odkryta, nie wykorzystuję całej mocy,  nie pływam na full tak ok.50-70% w tym przedziale wydaje się iż motor pracuję najciszej, no i ekonomicznie co do prędkości łódka momentalnie wychodzi w ślizg, dobieram obroty, prędkość zależnie od warunków na wodzie, obciążenia łodzi itp.

Uwagę należy zwrócić tylko przy zwrotach, manewrach .Tak poza tym wszystko ok. Ja osobiście wolę mieć więcej mocy :rolleyes: , zachować rezerwę -_- o przygody nie trudno, a tak poza tym lubię czasami p ...lać :D


  • cabage lubi to

#454 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 09 kwiecień 2017 - 14:59

Jakiego spalania mogę się spodziewać przy 20 Konnym gaźniku i 25 konnym 3 cylindrowym wtrysku ?



#455 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 09 kwiecień 2017 - 14:59

Pamiętaj mac 20czy 25 koni to żadna różnica, jedynie dużo większy moment obrotowy Tobie bardzo potrzebny w twoim przypadku siedzisz na rufie bo to rumpel i dlatego potrzebujesz jak największej mocy Nie słuchaj osób które znają temat z teorii. Gdybyś miał manetkę i trim łatwiej by było zrównoważyć kadłub dla słabszego silnika a tu musisz dać moc aby wejść w ślizg inaczej będziesz pchał wodę a nie płyną ta moc jest i tak mała to bardzo szybko zweryfikujesz na wodzie. To jest tak jak z samochodem to że ma moc aby śmigać po 250kmh nie znaczy że musisz tak jeździć to samo z łodzią gdy silnik ma nadmiar mocy pracuje lekko i długo nie wykańcza go notoryczny brak mocy. Weźmiesz na pokład więcej jak przewidujesz i zaczniesz szukać mocy z kąt? ja na swojej łodzi miałem 90km przed remontem i śmigałem aż miło po remoncie przybyło 150kg i założyłem suzuki 30 bo przecież ja nie potrzebuje szybko pływać po 1 sezonie poszła do ludzi musiałem wydać kupę kasy i kupić 70 na tyle nazbierałem a cieszyłbym się gdybym miał tam 90-115 km. I wcale nie po to aby szaleć ale tylko mieć możliwość szybko się przemieścić ad czasu do czasu co bardzo szybko nastąpi, apetyt rośnie w miarę jedzenia. A rumpel nie taki straszny z rąk Ci go nic nie wyrwie to wszystko jest tak wyważone że wystarczy go lekko trzymać a ciasnych szybkich zakrętach musisz uważać ale zachowanie to już łódź ma swoje chimery a nie silnik. nawet elektrykiem można łajbę położyć na burcie jak jest kiepska .
  • psulek i cabage lubią to

#456 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 09 kwiecień 2017 - 15:09

Nie bawię się małymi popierdułkami ale wydaje mi się że te 25% zaoszczędzisz na wtrysku mimo 3 garów i większej mocy i pojemności. Niezawodny rozruch , żadnego ssania. pali na kopa ciszej o wiele i zapomnisz o jakichkolwiek kłopotach z brudnym gaźnikiem mimo że na wtrysku filtr z separatorem wonnym jest konieczny, i przy transporcie nic Ci się nie wylewa. Gaźnik to historia.
  • cabage lubi to

#457 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1504 postów

Napisano 09 kwiecień 2017 - 19:17

Gaźnik to histodia tylko ta historia jest produkowana do dziś i pewnie jeszcze długo długo:) :) :) dobre

Użytkownik womaly23 edytował ten post 09 kwiecień 2017 - 19:18

  • cabage lubi to

#458 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 09 kwiecień 2017 - 20:29

W silnikach wyścigowych na pewno będzie bardzo długo w motocyklach łatwej coś zakombinować niż na elektronicznym wtrysku . Jeszcze nie dawno samochody były podzielone wtrysk taki siaki i gaźniki znajdź gaźnik dzisiaj w samochodzie seryjnym a silniki wodne to nie wyścigowe silniki tylko seryjne mocno ograniczone dla zachowania praw gwarancyjnych przez producenta.
  • cabage i Marchisio lubią to

#459 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4892 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 09 kwiecień 2017 - 20:53

Jakiego spalania mogę się spodziewać przy 20 Konnym gaźniku i 25 konnym 3 cylindrowym wtrysku ?

 

Płynąć z tą samą prędkością, spalanie będzie podobne, możliwe że 25 spali minimalnie mniej. Tylko że dodatkowa moc kusi...


  • cabage lubi to

#460 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1504 postów

Napisano 09 kwiecień 2017 - 20:59

Tzn ze juz nie będzie gaźnikow w silnikach zaburtowych bo są produkowane seryjnie? :)
Uważam że gaźniki będą z nami baaaardzo długo, napewno w mniejszych mocach i módlmy się żeby tak było bo tak pisałeś można zrobić sobie samemu bez komputera itd przy wtrysku natomiast możemy wyjebac się na plecy i machać nogami jak stonka po oprysku:)
  • cabage lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych