Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Please log in to reply
2694 replies to this topic

#181 OFFLINE   Damian98

Damian98

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 90 posts
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Damian

Posted 06 April 2016 - 17:46

Dobrze dziękuje za przeżucenie tu tematu a no i nie wspomniałem mamy przeznaczone jakieś dwa tysiące czyli jest myśl nad jakimś używanym no i z tego co panowie napisaliście to wychodzi na to że tak jak troszkę pomyślałem i będzie trzeba kupić jakiś 9.9km a co myślicie o silnikach evindure.

#182 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 posts

Posted 06 April 2016 - 18:09

ja polecam Evinrude/johnson.



#183 OFFLINE   krzysio12

krzysio12

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 95 posts
  • Lokalizacjabiałystok
  • Imię:Krzysztof

Posted 06 April 2016 - 22:36

mam 15km evinrude lodka 430 stara romana waga okolo 200kg samej lodzi sam lece okolo 30-33 km/h we 2 okolo 27-30 km/h kupilem silnik z lat 80 wlozylem w maly remont i silnik bardzo dobrze sie sprawuje nie jest glosny i nie pali strasznie. 10km to ta sama konstrukcja co 15 rozni sie gaznikiem. mozna kupic 9.9 zmienic gaznik i plywac legalnie na 15km silnik za rozsadne pieniadze. 



#184 OFFLINE   Dzynek

Dzynek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 posts
  • LokalizacjaZąbki
  • Imię:Piotrek

Posted 11 April 2016 - 13:40

.......

Sam jestem na etapie rozważania, który silnik wybrać tylko w moim przypadku chodzi o jednostkę 25 KM.

Na chwilę obecną na mojej liście są: Suzuki, Yamaha i w rezerwie Mercury (którego zasugerował Krzysztof Kacprzaka w innym wątku) ale ostatnią pozycję zweryfikuję jutro z punktu widzenia kosztów serwisów i wymogów gwarancyjnych.

.......

Nie chcę zakładać nowego wątku ale może dla kogoś będzie to przydatne.

Weryfikując u dealerów i w serwisach, informacje na temat silników dowiedziałem się, że w miesiącach maj i czerwiec 2016r.  ma być możliwość zakupu nowych silników marki Mercury w systemie sprzedaży ratalnej 0%.

 

No a jeśli chodzi o przeglądy na terenie i w okolicach Warszawy to przy 3 cylindrowych silnikach rozmowa rozpoczyna się od 450 zł brutto z olejami i filtrami w nieautoryzowanych zakładach.

Natomiast kupując silnik u dealera, który ma własny serwis w pakiecie można dostać znaczący rabat na robociznę związaną z przyszłymi przeglądami gwarancyjnymi.


Edited by Dzynek, 11 April 2016 - 13:42.


#185 OFFLINE   elpojo

elpojo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 877 posts
  • LokalizacjaWrocław

Posted 17 June 2016 - 20:45

Podepnę się pod temat...

Czy jes duża i odczuwalna różnica przy silniku 8KM vs 9.8KM przy oponie 320? Chodzi mi o łatwość wejścia w ślizg w 1-2 osoby oraz średnią prędkość...

Pytanie drugie - jak zmienia się ta zależność (łatwość we wślizg/prędkość) przy pontonie 360-380 dla w/w mocy?



#186 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,602 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 17 June 2016 - 23:54

Mam porównanie Kolibri 330 z kilem. Silniki 6 i 9,8 km. Odpowiednio w pojedynkę 24 i 32 km/h. Przy szóstce w ślizg wchodzi łatwo po kilku sekundach. Przy większym dziób bardzo sterczy i podobnie wchodzi w ślizg. We dwóch na mniejszym pchanie wody.
  • elpojo likes this

#187 OFFLINE   Darecki

Darecki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 353 posts
  • LokalizacjaTurawa

Posted 18 June 2016 - 07:49

Ponton Kolibri 360D New (ma niesymetryczne ołówki, na wzór mawerica)

Silnik Suzuki DT5Y 2t z 2000 roku (10 bar)

Jedna osoba z pełnym szpejem na dziobie.

Ślizg zaczyna się przy 15 km/h przy pełnym otwarciu przepustnicy.

Jak dziób opadnie przymykam gaz i sunę 23 - 25 km/h.

Jedyny mankament to że przy bocznym wietrze dostaje węża.


  • elpojo likes this

#188 OFFLINE   salmon1977

salmon1977

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,564 posts
  • LokalizacjaIńsko-STARGARD
  • Imię:GrzehU

Posted 20 June 2016 - 13:02

Czy tu przypadkiem nie brakuje jednej zaślepki?
Attached File  20160620_094830.jpg   48.12KB   23 downloads

#189 OFFLINE   Czoper

Czoper

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,165 posts

Posted 26 June 2016 - 16:32

Panowie mam do wyboru dwa silniczki Tohatsu 6 4suw i suzki 6 4suw. który byście polecili?silniki po 2010r.mam na myśli awaryjność...dostęp do części...łatwość z dostępem do serwisów itp.
Z góry dIeki
Michał

#190 OFFLINE   Pleban

Pleban

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 120 posts
  • LokalizacjaBielawa-Jezioro Otmuchowskie
  • Imię:Paweł

Posted 26 June 2016 - 19:01

Wszystko zależy jaki egzemplarz trafisz.

Jak nie zajechane to będziesz zadowolony obojętnie który wybierzesz.

Ja osobiście pływam na tośce 40 koni i zero problemów.



#191 OFFLINE   Czoper

Czoper

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,165 posts

Posted 26 June 2016 - 19:19

Jasna sprawa.ciekawi mnie jaki procent bardziej obstawia tohatsu a ile jest za suzki. Ktoś mnie nastraszyl ze w tych nowych silnikach po 2010r kupa plastiku...duzO elementów sYbko nisCzy się..jakieś elementy od przelacNikow biegów..elementy gaźnika.jakieś ciegna...nie znam się .ile w tym prawdy ,najlepiej jak uYtkownicy opisza

Edited by Czoper, 26 June 2016 - 19:20.


#192 OFFLINE   pablo

pablo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 223 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 27 June 2016 - 21:08

A do pontonu 300cm jaki silnik na Wisłę. 6KM starczy, do wejścia w ślizg, jak będę w większości pływał sam czy coś mocniejszego?



#193 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,602 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 27 June 2016 - 22:16

Na 6 KM wejdziesz sam w ślizg. We dwóch zapomnij. Minimum 8 ale lepiej 9,8/9,9. Ta sama waga i cena podobna.



#194 OFFLINE   pablo

pablo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 223 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 05 July 2016 - 20:08

Na 6 KM wejdziesz sam w ślizg. We dwóch zapomnij. Minimum 8 ale lepiej 9,8/9,9. Ta sama waga i cena podobna.

Mogę się założyć, że 9 na 10 wypraw wędkarskich (w tym za sumem po Wiśle) będę pływał sam. Z jednej strony chciałbym mieć zapas mocy na wypadek jak bym pływał we dwie osoby. Z drugiej strony, tachać ciągle silnik który waży 40 kg a nie 28 kg, do tego zewn. linia paliwowa która też miejsce zabiera, no i cena zakupu (różnica 1000-1500 zł na korzyść mniejszego). Sporo tych argumentów za mniejszym.


Edited by pablo, 05 July 2016 - 20:14.


#195 ONLINE   gumowy

gumowy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 573 posts
  • LokalizacjaDelta Odry
  • Imię:Filip
  • Nazwisko:Skywalker

Posted 05 July 2016 - 20:42

6-8km wystarczy do ślizgu,prędkość z 25 km/h spalanie ekonomiczne i niska waga. 10 km +- to już wodolot, prędkość nawet 40km /h ale spalanie większe, wiekszy zbiornik i ta waga. Miałem 8 teraz wisi 10 i tak zostanie. Ja nie muszę na szczęście dźwigać.


Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
  • Dragar likes this

#196 OFFLINE   pablitto83

pablitto83

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 posts
  • LokalizacjaSzkocja
  • Imię:Pawel

Posted 10 July 2016 - 10:29

Odkopie temat, zeby nie tworzyc nowego.
Mamy z kolega ponyonik kolibri 330d, wersja z dmuchanym kilem. Plus silniczek osapian 55, i bateryjka 100ah zelowa.
Na wiekszym jeziorku i wietrze jest problem, stad pomysl zakupu jakiejs spaliny. Niektore zbiorniki maja ograniczenia mocy silbikow, zdaje sie do 4km.poza tym, ponton wozimy zlozulony, i kazdorazowo rozkladamy nad woda (brak miejsca gdzie by mozna bylo go trzymac napompowany, przyczepki itp).
Na silnikach sie nie znam, wiec prosil bym o podpowiedź czego szukac, na co zwrocic uwage?
W tej mocy to chyba tylko 2sów, i raczej o krótkiej stopie (to ponton, gdzie często nas znosi na kamienisty brzeg, i latwo cos urwać..)

#197 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,472 posts

Posted 12 July 2016 - 21:51

Czy łatwo znosi czy nie to i tak krótka stopa bo takowa jest dedykowana do pontonow:) Na co zwracać uwagę, u mnie nr 1 czy nie plywal po morzu co widać po utlenionym aluminium na stopie itd, można spr kompresję - na ciepłym silniku pow 10 bar jak ma to jest jeszcze ok, patrz na śruby pod czapa silnika czy nie są pozdzierane itd co by świadczyło o kombinacjach, przy odpaleniu sprawdź chłodzenie czy dobrze "sika", zwróć uwagę na śrubę czy nie jest pochechlana, wyszczerzona itd, zobacz czy trzyma silnik wolne obroty to że go tam będzie trzeslo to nic taki urok jednocylindrowcow, możesz odkręcić świece i luknac czy nie ma wody na świecy (kropelek) co by wskazywało na uszczelke pod głowica lub przy wlocie wody i po krotce to tyle:)
Oczywiście ja bym celowal w 2T...

Edited by womaly23, 12 July 2016 - 21:55.


#198 OFFLINE   t-a-d-e-k

t-a-d-e-k

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 279 posts
  • Imię:tadek

Posted 13 July 2016 - 00:29

po morzu ? 4 km ? mało prawdopodobne . 5/6 już bardziej i tylko jak manewrowe przy jachtach i oczywiście stopa długa ,bo raczej inaczej nie ma szans . a co do 4 suwów to większość silników przewozisz na leżąco bez problemów , są już tak konstruowane że na 1 stronie można kłaść . z tymi kropelkami też ciekawa teoria ???

 

jedno jest pewne  :D  mocy nigdy za wiele , i im więcej tym lepiej . (4hp jamaha jakby co leży u mnie idealna coś koło 99r.-priv)

 

a najlepiej sprawdzić na wodzie i tyle , lub kupować z możliwością zwrotu . i uważać na okazje .



#199 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,472 posts

Posted 13 July 2016 - 06:44

Kolego z kropelkami to nie teoria a praktyka, troche przeżucilem silników i co za tym idzie przypadków :)
Ja nawet i 15 km bym nie wypłynął w morze a wskazówki napisałem ogólnie po co spina:)

Bardzo zgadzam się z Tobą "mocy nigdy za wiele" mam takie samo podejście, w zasadzie to zawsze mi mało ;)


Edited by womaly23, 13 July 2016 - 07:18.


#200 OFFLINE   Przemek J

Przemek J

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 31 posts
  • LokalizacjaPiotrków Trybunalski
  • Imię:Przemek

Posted 25 October 2016 - 11:50

Witam.Planuje zakup silnika spalinowego o mocy 2-3km do łodzi o długości 3,5-4m,mogę na ten zakup przeznaczyć 2000-2500zł.Co byście polecili w tej cenie? Zastanawiam się czy szukać nowego czy może lepiej coś lepszego ale używanego.Proszę o propozycje nowych silników jak i modeli używanych które mogę kupić w tej cenie.